gemlikli' Alıntı:motokaravanların trafik sigortası ne kadar oluyor ?
olguncandan' Alıntı:Herkesi selamlıyorum.
Bu başlıkta da var mıydı tam hatırlamıyorum, ama birkaç yerde okudum; işin duayeni olan arkadaşlar transitleri önermiyorlardı. Fiyatının pahalılığı vs. dışında, kasa ile ilgili bir sorundan söz edilmişti. Hatta bir arkadaşımız ölçmüştü de. Kasanın tabandaki mesafesiyle tavandaki mesafesinin çok farkettiği.... Bunun da iç müştemilatı yerleştirmede sıkıntı doğurduğu....
Geçen gün biraz satıcı dolaştım. 10 m3'lük transitleri (330 S) inceledim. (Not: bu 330 S ler galiba 9 m3 filan. ben 10 diye yuvarladım) 350 E'ye de baktım (12 m3) Eski modellerde (tam yıllarını bilemeceğim) tavan taban en/mesafe farkı gerçekten var. Fakat 330 S ve 350 E (yüksek tavan) olanlarda bu mesafe farkı yok. Tavandaki mesafe çok da daralmıyor. Sadece 330 ların yüksekliği galiba 1.70 civarı (Ölçmedim de boyumdan tahmin ettim)
Bu şartlar altında acaba yeni kasa transitten, özellikle 330 S ve 350 E'den karavan olmaz mı?
İnceleyenlerin fikrini almak isterim.
Şayet ducado veya master'dan birkaç bin lira pahalı olursa transit onlara tercih edilmez mi?
Yakıt farkı nedir acaba? Bilgisi ve fikri olanlardan bilgi edinmeyi dilerim.
EvliyaCelebi2' Alıntı:Ford, Mercedes, VW, Iveco, Renault gibi, boyut acisindan kisitli araclarin Türkiyede göreceli dislanmasini anlamakla beraber, bu guruba planlama acisindan ise haksizlik edildigi kanisindayim.
Araclarini kendisi yapanlarda:
a. marka üreticilerinin planlarini baz alma egilimi,
b. kullanilim alanlarini yeteri kadar cok amacli planlamamak ve o alanlarda harcanan zamanla uyumlu hale getirmemek,
c. gecelemelerin %90 indan fazlasinin 2 kisilik oldugu gercegini göz önüne bulundurmamak,
d. ev gereksinimlerinin karavandada tavissiz karsilanma istegi, sıklıkla dikkati ceken ve alan kullanimini kisitliyabilen hususlar.
Asagidaki link yüzde yüz olmasada ne demek istedigimi belki daha iyi anlatiyor.
http://www.campingbusausbau.de/index.html
Not. 4. sayfadaki 3 boyutlu plan diger sayfalardaki uygulamayi gösteriyor.
olguncandan' Alıntı:Lakin benim sorunum şu: Yaşama ortamının normal boyutlarda olduğu, müştemilatın güzelce yerleştirilebileceği, fazla yüksek ve uzun olmayan bir araç... (Bilindiği gibi, aracın boyutları büyüdükçe hareket serbestiyeti kısıtlanıyor, bu yüzden) Atilla Beyin verdiği bilgilerle ve incelemelerimle 10 m3 Ducadoya kafam çok yattı. Fakat transitin ducadodan daha kemikli olduğunu düşündüm veya öyle bir izlenim var.... Daha önemlisi, Ducado transitten daha yüksek.... Boyunu bilmiyorum.
"Acaba ducadodan daha az yüksek olup iç mekan kullanımı bakımından aynı avantaja sahip başka bir araç var mı?" Arayışımın nedeni o.
gezmen' Alıntı:....hangi Transit'ten acaba? Ducato'da birkaç model var ama Transit'te gani!... Bu nedenle, marka ve model birlikte yazılırsa, karışıklık olmaz.
atiladi' Alıntı:.......konsoldan vitesli araçlar ile yerden çakma vitesli araçlar.....