Gandantegçinlen Manastırı çıkışında bir araç çevirip eskiden Yeşil Saray olarak da bilinen ve 1893-1903 yılları arasında inşa edilmiş Bogd Han Saray Müzesi(=Богд Хааны Ордон Музейн=Bogd Haan Ordon Muzeyn)'ne gittik.Bu müze,Zaisan Tepesi'ne giden yol üzerinde ve Naadam Oyunları'nın düzenlendiği Milli Sporlar Stadyumu'nun hemen karşı köşesinde bulunmaktadır.Tibet Budizmi'nin lideri ve Moğolistan'ın son hanı olan sekizinci Javzandamba Hutagt için bu kompleksin devamı olarak Tula Nehri kıyısında inşa edilmiş olan yazlık saray,Sovyetler Birliği'nin etkisi altındaki komünist yönetim tarafından yerle bir edilirken, onun yaklaşık yirmi yıl boyunca yaşamını sürdürdüğü kışlık sarayı,az sayıdaki tarihi ve dini mekandan biri olarak günümüze dek ulaşmıştır.
Saray kompleksinin dışarıdan görünümü ve Barış Kapısı'nın girişi
Bogd Han'ın 1924 yılında hastalık nedeniyle ölümü sonrasında ülkenin ilk ulusal tarih müzesine dönüştürülen bu saray kompleksinde,simetrik şekilde konumlanmış iki avluda toplam yedi tapınak bulunmaktadır. Nagoon Laurin ve Naidan tapınakları günümüze en iyi durumda ulaşmış olanlarıdır.Tapınaklar,Çin mimari tarzında inşa edilmişlerdir.Batı ve İslam mimarisi ile birlikte dünyanın en gelişmiş üç mimari tarzından biri olan Çin mimarisinin öne çıkan ögeleri kıvrımlı çatılar,dekoratif figürler, ince işçilikli kabartmalar,ejderhalar ve avluda yer alan heykellerdir.Batı mimarisi çok katlı ve gösterişli yapıları çinliler ise büyük avluları ve renk uyumunun önemsendiği ince işçilikli binaları tercih etmişlerdir.
Kırmızı veya gri renkli tuğlalar ile ahşapın tercih edildiği bu mimari tarzı, çok etkileyici ve estetik olması yanında depreme dayanıklı ancak ateşe karşı çok hassastır.Çinliler inşa ettikleri binaları cennet ve dünya ile uyum içinde yapmak istediklerinden merdivenlerin sayısı, binanın bulunduğu nokta,binanın baktığı yön gibi her türlü detayı en ince ayrıntısına kadar düşünmüşlerdir.
![36555196291_ff4181e95b_c.jpg 36555196291_ff4181e95b_c.jpg](https://www.gezenbilir.com/forum/data/attachments/529/529923-1c80099ffe3616f78ba067cb2af3f999.jpg)
![36523993032_3df93b6768_c.jpg 36523993032_3df93b6768_c.jpg](https://www.gezenbilir.com/forum/data/attachments/529/529924-fd7dabf123ded8bf3d278d2e076f104b.jpg)
Saray kompleksinin dışarıdan görünümü ve Barış Kapısı'nın girişi
Bogd Han'ın 1924 yılında hastalık nedeniyle ölümü sonrasında ülkenin ilk ulusal tarih müzesine dönüştürülen bu saray kompleksinde,simetrik şekilde konumlanmış iki avluda toplam yedi tapınak bulunmaktadır. Nagoon Laurin ve Naidan tapınakları günümüze en iyi durumda ulaşmış olanlarıdır.Tapınaklar,Çin mimari tarzında inşa edilmişlerdir.Batı ve İslam mimarisi ile birlikte dünyanın en gelişmiş üç mimari tarzından biri olan Çin mimarisinin öne çıkan ögeleri kıvrımlı çatılar,dekoratif figürler, ince işçilikli kabartmalar,ejderhalar ve avluda yer alan heykellerdir.Batı mimarisi çok katlı ve gösterişli yapıları çinliler ise büyük avluları ve renk uyumunun önemsendiği ince işçilikli binaları tercih etmişlerdir.
Kırmızı veya gri renkli tuğlalar ile ahşapın tercih edildiği bu mimari tarzı, çok etkileyici ve estetik olması yanında depreme dayanıklı ancak ateşe karşı çok hassastır.Çinliler inşa ettikleri binaları cennet ve dünya ile uyum içinde yapmak istediklerinden merdivenlerin sayısı, binanın bulunduğu nokta,binanın baktığı yön gibi her türlü detayı en ince ayrıntısına kadar düşünmüşlerdir.