İyi günler,Arkadaşlar Merhaba. Uzun zamandır buradan takip ediyorum. Ve sonunda bende dönüşüme başladım. Mercedes Sprinter 2002 model 413 CDI çift teker. Neden Mercedes derseniz, Olmuşken Mercedes olsun dedik. Şu an elektrik döşendi, Güneş panelleri takıldı, Tente yapıldı. Duş teknesi de tamam. Sırada araç altına yerleşecek depolar var. İyi bir usta arıyorum Eskişehir'de.
Görüşebilirmiyiz.İyi günler,
Bende Eskişehir deyim. Karavan dönüşümünüzü takip etmek istiyorum. Görüşebilirsiniz.
Öncelikle hayırlı olsun,işinize yarayacaksa Mercedes Sprinter 213 Cdi Ambulansın Korsan Karavana Dönüşümü bu linke bakabilirsiniz.Merhaba. Son durum nedir? Ben de bir 213 cdi aldim. Yakinda ben de bir seyler yapmaya baslayacagim. Tecrubeleriniz cok degerli.
Şarj ciazlarımdan bahsederken konuyu biraz genişleteceğim. Belki sizin bildiklerinizi terarlıyor olabilim ama konuya yeni başlayanlara belki bir fikir verebilir.
Negatif deneyimlerden sonra akülerimi paralel bağlamıyorum. „Zincirin gücü en zayıf halkası‘ dır“ deriz. Aynı söz parelel bağlı aküler için de geçerli olsa gerek. 230 volt olan yerde Ctek MXS 7.0 ve MXS 3.8 amperlik şarj cıhazlarımı kullanıyorum. Fazla boşalan aküye 7 amperlik, az boşalana da 3,8 amperlik aleti bağlıyorum. Karavandaki iki aküyü solarpanel üzerinden ayrı ayrı şarj etmek için aşağıdaki linkte görülen solar şarj cihazını kullanıyorum. Karavanımın üzerindeki 100 wattlık solar panel iyi şartlarda 5 amper (12 v) civarında elektrik üretiyor. Bu solar şarj cihazı 4 amper civarında bir elektriği birinci ayaşam aküsüne, bir ampere yakın olanıda ikinci yaşam aküsüne veriyor. Aküler solar şarj cihazına resimde görüldüğü gibi 12 voltluk prizlerle bağlı olduğu için, doluluk durumlarına göre fazla akımın hangi aküye gideceğini değiştirebiliyorum. Karavandaki iki yaşam aküsünden birisi sadece buzdolabını çalıştırır ve genellikle de solar panelden yüksek akım bu aküye gelir. Gezielerde buzdolabının önemini hepimiz biliriz. Akü boş olduğu için çalışmayan bir buzdolabının gezinin tadını nasıl kaçırdığını başına gelenler bilir. Çoğunlukla solar panelden az elektrik alan ikinci yaşam aküsü motor çalışırkende şarj edilir. Buzdolabını çalıştıran akü sadece solar panel üzerinden şarj edilir.
Ekli dosyayı görüntüle 513675
https://www.amazon.de/Solar-Regler-...PJTE1XF2HKN&psc=1&refRID=SSVM9D5FWPJTE1XF2HKN
Ctek şarj ciahzları hakkında Türkçe bilgi:
Conrad Download Center
Benim kullandığım şarj cihazlarının Türkiye fiyatlarını bilmiyorum. Ama bence önemli olan cihazların şarj tekniği. Kademeli şarj eden cihaz derken, IU1oU2 şarj karakteristiği olan cihazlar kastediliyor. Karavanımıza böyle bir cihazı almakta fayda var. Şarj karakteristiği olan cihazlar devamlı aküye bağlı kalabiliyor.
Hüseyin Bey merhaba, başka bir konu başlığında belki anlatmış olabilirsiniz ama bazen not alsak da ordan oraya olunca unutuyoruz.
Yukarıda bahsettiğiniz iki ayrı akü uygulamasında , bu akülerin - araç aküsünden şarjı ne şekil de?
220V elektrik mevcut iken dışardan şarj cihazları ile ( CTEK MX )7,0 amper ile şarj aküyü yıpratmıyor, aynı şekilde benzer güçte şarjı alternatörden kontrollü gerçekleştirmek ELO röle ,veya CYRİX ile oluyor mu?
Bir nokta da resimden tam anlayamadım, solar şarj cihazına aküleri 12voltluk ğrizler ile nasıl bağladınız?
Selamlar...
Önce bir okuyalım. Sizin çözümü bir arkadaşa da ilettim bir sorusu oldu, pdf sonrası gerekirse iletirim. TeşekkürlerCevabı PDF dosya olarak hazırladım.
Sorusu şu şekil de,
220 olan yerde akü şarj cihazı, solar şarj regülatörünün PV girişine mi bağlı yoksa doğrudan aküye mi ?
Votronic solar şarj cihazı Türkiye de yok. Benzer ürünü az önce Epever firmasin da buldum. Ali Express ile getirtmek mümkün.
Epever cihazlari bir çok ülkede performansı ile ilgili testler var.
Iki üründe de ilk akü şarjının tüm aküler ile uyumlu olduğu,
MPPT Charge Controller
SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben bu öneri sonrası aynı soruları ilgili paylaşımın altına ekleyerek konuyu devam ettirmek istiyorum. Katılımcılar ve öneriler artacaktır.220 volt Şarj cihazını doğrudan aküye bağlıyorum, solar șarj regülatör de bağlı kalıyor.
Oldukça detaylı bir konu, daha sorular ve "ikazlar" gelebilir. Bundan sonra isterseniz șu bașlıkta devam edelim.
Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları