Mercedes Sprinter Karavan Dönüşümü Başladı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HSYNSRM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,760







Sprinter karavan benim kulağıma hoş geliyor.

Elektrik konusunda kendi deneyimlerimle öğrendiğim bir husus var. Şarj cihazları kaliteli olmazsa akülerin ömürlerini kısaltıyorlar. Ben bunun böyle olduğunu öğreninceye kadar oldukça bedel ödedim. Solar şarj kontrol cihazı ve akü şarj cihazlarının kademeli olmaları çok önemli. Akü dolduktan sonra şarjı kesen ama aküyü dolu tutan şarj cihazları pahalı da olsa verdiğimiz parayı kat kat çıkarıyorlar.

Kolay gelsin ve başarılar.
 

Haklısınız, bende aynı fikirdeyim. Tam sinüs akıllı aldık. Akıllı ya, dedik 220 verdiği gibi 12 de verir dedim ancak 12 v vermiyormuş. Sistem 24 v. 12 yi kalıcı olarak, enerji israf etmeden nasıl çözerim araştırıyorum.
 


Merhaba kullandığınız aparatların markalarını ve fiyatlarında yazarsanız çok memnun oluruz bize yardımcı olur
 

Pis su Depolar sacdan yamaya karar verdim. Temiz su için yatak altına depo araştırıyorum. Pis depolar araç altına. Depoları 2 li olarak sadece mutfak ve duş için kullanacağım. 2 depoya bağlantı atıp birleştireceğim, kapasite artıracağım.

 



Merhaba kullandığınız aparatların markalarını ve fiyatlarında yazarsanız çok memnun oluruz bize yardımcı olur

Şarj ciazlarımdan bahsederken konuyu biraz genişleteceğim. Belki sizin bildiklerinizi terarlıyor olabilim ama konuya yeni başlayanlara belki bir fikir verebilir.

Negatif deneyimlerden sonra akülerimi paralel bağlamıyorum. „Zincirin gücü en zayıf halkası‘ dır“ deriz. Aynı söz parelel bağlı aküler için de geçerli olsa gerek. 230 volt olan yerde Ctek MXS 7.0 ve MXS 3.8 amperlik şarj cıhazlarımı kullanıyorum. Fazla boşalan aküye 7 amperlik, az boşalana da 3,8 amperlik aleti bağlıyorum. Karavandaki iki aküyü solarpanel üzerinden ayrı ayrı şarj etmek için aşağıdaki linkte görülen solar şarj cihazını kullanıyorum. Karavanımın üzerindeki 100 wattlık solar panel iyi şartlarda 5 amper (12 v) civarında elektrik üretiyor. Bu solar şarj cihazı 4 amper civarında bir elektriği birinci ayaşam aküsüne, bir ampere yakın olanıda ikinci yaşam aküsüne veriyor. Aküler solar şarj cihazına resimde görüldüğü gibi 12 voltluk prizlerle bağlı olduğu için, doluluk durumlarına göre fazla akımın hangi aküye gideceğini değiştirebiliyorum. Karavandaki iki yaşam aküsünden birisi sadece buzdolabını çalıştırır ve genellikle de solar panelden yüksek akım bu aküye gelir. Gezielerde buzdolabının önemini hepimiz biliriz. Akü boş olduğu için çalışmayan bir buzdolabının gezinin tadını nasıl kaçırdığını başına gelenler bilir. Çoğunlukla solar panelden az elektrik alan ikinci yaşam aküsü motor çalışırkende şarj edilir. Buzdolabını çalıştıran akü sadece solar panel üzerinden şarj edilir.


https://www.amazon.de/Solar-Regler-...PJTE1XF2HKN&psc=1&refRID=SSVM9D5FWPJTE1XF2HKN

Ctek şarj ciahzları hakkında Türkçe bilgi:
https://produktinfo.conrad.com/date...tr-CTEK_AUTOMATIK_LADEGERAET_MXS_5_0_TEST.pdf

Benim kullandığım şarj cihazlarının Türkiye fiyatlarını bilmiyorum. Ama bence önemli olan cihazların şarj tekniği. Kademeli şarj eden cihaz derken, IU1oU2 şarj karakteristiği olan cihazlar kastediliyor. Karavanımıza böyle bir cihazı almakta fayda var. Şarj karakteristiği olan cihazlar devamlı aküye bağlı kalabiliyor.
 
Son düzenleme:

dostum güneş panellerini bağladığın profilleri aracın üzerine sadece yapıştırdınmı öyle görünüşü var yoksa beşka bir aparatla sabitledinmi
 

dostum güneş panellerini bağladığın profilleri aracın üzerine sadece yapıştırdınmı öyle görünüşü var yoksa beşka bir aparatla sabitledinmi
Güneş panelleri için aldığım sigma profili 8-9 parçaya böldüm ve tavana yapıştırdım. Sonra montaj aparatları ile sabitledim.
 


dostum yapıştırıcı ne kullandın bide direk boyanın üzerinemi yapıştırdın
 



Evet, doğrudan boya üzerine, DYSON diye bir malzeme ile yapıştırdım. Çok kullanışlı bir yapıştırırıcı/ sızdırmazlık için çok fonksiyonlu kullanılıyor. Şu ana kadar belki 20 tüp kullandım.