Mercedes G Class Şanzıman

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cartop Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,542
Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan Bey,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim. Resmi kaynak olmadığı için yeterince itimat edilmeyen forumların aslında ne kadar önemli olduğunu bir daha anladım. Hakan Bey ile birlikte, forumu değerli bilgileriyle, tecrübeleriyle taçlandıran herkese sonsuz teşekkürler.
Hakan Bey'in verdiği bilgilerle ilgili biraz ders çalışmam gerekiyor. Bu araç tipine yabancıyım ve verilen bilgileri iyi anlamam gerekiyor. Ama şimdilik en azından bu arabayı otomatiğe döndürmenin fiziksel olarak pek de zor olmadığını anlamış oldum. Hakan Bey, tekrar çok teşekkürler. Biraz çalışıp tekrar başınızı ağrıtırım. :smiley:

Saygılarımla,
Ahmet
 

Etiketler
Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan Bey tekrar merhaba.
722.112 Otomatik şanzımanı taktığımızda, vites oranı 3,98-1 olduğu için son sürat değişmeyecek mi?
Ayrıca; diferansiyel oranıyla oynayarak son dişli oranını uzatmak mümkün müdür?
Biz bu araçla çok zor arazi şartlarına girmeyi düşünmüyoruz. Sadece zor yollarda keyif almak ve normal yolda makul süratlere çıkabilmek istiyoruz. Bu şartları 722.112 ile sağlama imkanımız var mıdır, yoksa manuel şanzıman seçeneklerine mi kaymalıyız?
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Şanzıman trasaplantasyonu girift bir konu, GD 300 cabriomun 4 vitesli olan şanzımanını 5 vitese çıkarmayı heves ettim ama doğrusu yüzde yüz emin olmadığım bir çalışmaya girmek istemedim.
Getrag,126 kasa 280 benzinli bir mercedesin elktronik ( kilometre halatı olmayan ) 5 ileri bir şanzıman bulduk, uymayacağını ( kim bilir,belki de uyar ) söylediler.
Üzerinde 1232602301 ve 00000424 GETRAG yazılı.
Hakan bey bu konuda bizi aydınlatırsa memnun oluruz,
Selamlar
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Ahmusan' Alıntı:
Hakan Bey,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim. Resmi kaynak olmadığı için yeterince itimat edilmeyen forumların aslında ne kadar önemli olduğunu bir daha anladım. Hakan Bey ile birlikte, forumu değerli bilgileriyle, tecrübeleriyle taçlandıran herkese sonsuz teşekkürler.
Hakan Bey'in verdiği bilgilerle ilgili biraz ders çalışmam gerekiyor. Bu araç tipine yabancıyım ve verilen bilgileri iyi anlamam gerekiyor. Ama şimdilik en azından bu arabayı otomatiğe döndürmenin fiziksel olarak pek de zor olmadığını anlamış oldum. Hakan Bey, tekrar çok teşekkürler. Biraz çalışıp tekrar başınızı ağrıtırım. :smiley:

Saygılarımla,
Ahmet

Teşekkürlük bir durum samimi olarak yok. Yazdıklarım bir zamanlar yazıp kenara koyduğum notlardan alıntılar.

Konu zevk olunca ,otomatik yada manuel, orijinal w460 yada w463 görünümlüsü, yükseltilmiş yada büyük teker takılması bireylerin ihtiyaç ve kişiliklerine ayna tuttuğu için yorum ve tavsiyeler bana gereksiz geliyor.
Tabiyki otomatiğe yada manuele çevirebilir, bütün dış görünümünü w463 yapabilir, 5cm yükseltir 285 ten bile geniş teker koyabilirsiniz.Bunun için forumda ne düşünüyorsunuz diye sorarsanız ben yorum yapılacak bir husus göremem. Lakin her etkinin bir tepkisi var. Manuel yada otomatiğin dez avantajlarını ve avantajlarını, takmadaki zorluklarını , w463 e cevirmek için harcanan zaman ve para ile w460 nin hangi temel bakım ve yenilemelerinin yapılabileceğini, 5,5J ıle 8J jant arasındakı farkları ve etkilerini paylaşmayı amaclayanlar olursa sanırım herkes bireysel zevk ve inanclarını bir kenara bırakıp bilgilerini paylaşarak kazanım elde edebilir.
w463 değil ama w460 kesinlikle dunyanın ücra yerlerinde sorunla karşilastığında servisine gitmeden onarılabilme özelliği düşünülmüs bir dizayn. Arazideki askeri araci tamirciye degil tamirciyi araca getirirsiniz. Eger bu tamirci siz iseniz sorununuz çözülmüz demektir. Aracın diktörtgen olmasında dikkate alınan önemli unsurlardan biri camlarin mahalle camcısında bile kesilebilip takılabilmesine imkan verecek düzlükte olmasını sağlamak.
Temel tamir setiniz yani aletleriniz var ise firenleri, diff kilit sistemlerini, direksiyon pompasını, yeni baştan yapabilir (rebuild ) rod başlarını , viraj demirinin takozlarını, bütün esnek plastic soğutma sistemi ve fren borularını çok kolay yenileyebilirsiniz.
Dünyada W460 nin hala ilginin odağında olmasının ciddi bir nedeni sahiplerinin servisini kendisi yapabilmesi. Bu yüzden yabancı forumlarda W460 sahiplerini en ince detayı ile tüm teknik bilgileri paylaşırken bulmanız mümkün.
Çok kolaylıkla tahmin edebilirimki bu yaşa gelmiş W460 ların fren pistonlari farklı seviyede ama kesinlikle belli oranda sıkışık küflü durumdadır. Bunun gibi bir çok ilerleyen problem sorun noktasına gelmeden kendiniz parçalari temin ederek giderebilirsiniz.
Elimden geldiğince parca numaralarının temininde yardımcı olmaya çalışırım. Eğer zamanım olursa MB ın tavsiye ettiği hususlarıda paylaşabilirim.
Teknik Servis elemanı yada MB çalışanı değilim. MB dizeller ve w460 lerle meraklıyım hepsi bu.
Saygılar
Hakan
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

cartop' Alıntı:
Şanzıman trasaplantasyonu girift bir konu, GD 300 cabriomun 4 vitesli olan şanzımanını 5 vitese çıkarmayı heves ettim ama doğrusu yüzde yüz emin olmadığım bir çalışmaya girmek istemedim.
Getrag,126 kasa 280 benzinli bir mercedesin elktronik ( kilometre halatı olmayan ) 5 ileri bir şanzıman bulduk, uymayacağını ( kim bilir,belki de uyar ) söylediler.
Üzerinde 1232602301 ve 00000424 GETRAG yazılı.
Hakan bey bu konuda bizi aydınlatırsa memnun oluruz,
Selamlar

1232602301 a yanılmıyor isem 717.402 oluyor. GL275C olarak ta arama yaparak bilgi bulabilirsiniz. Eski SL lerde çok yaygın kullanılmış.
sadece w126 larde değil W107 w116 ve W123 lerde de 280 lerde kullanıldığı için kovan uyumlu olmalı. Bunlarda hız göstergesi kablolu değil elektrikliydi sanırım. Tahminim şaft ta kısa bir parça eklemeniz gerekecektir. En saglamı olçup uzunluguna bakın. Kısa ise uzatabilirsiniz ama uzun ise başınız ağrır.
ilk vites 3.82 ve 5 inci viteste 0,81 oldugu için ilk viteste araba arazi için çok ideal olmasada son hızda 4 ten sonra bir vites daha eklemiş olacaksınız.
Aracınızın Diferansiyel oranını biliyormusunuz. 4,88 mi ? Bu önemli aracınızın bayılmasını istemezsiniz. isterseniz burada yada özelden VIN inizi gönderirseniz SPEC CARD indan oranlara verebilirim.
Hakan
 



Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, halatlı olmayan bir şanzımanın halatlı hız göstergesine uyumunu sağlamak için arka kapağın manuel ( halatlı ) olması lazım dendi. Defransiyel oranımı bilmiyorum, daha önce otomatik şanzımandan manuel şanzımana çevrilmiş galiba. WIN numaramı özelden gönderiyorum.
Teşekkürler
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Ahmusan' Alıntı:
Hakan Bey tekrar merhaba.
722.112 Otomatik şanzımanı taktığımızda, vites oranı 3,98-1 olduğu için son sürat değişmeyecek mi?
Ayrıca; diferansiyel oranıyla oynayarak son dişli oranını uzatmak mümkün müdür?
Biz bu araçla çok zor arazi şartlarına girmeyi düşünmüyoruz. Sadece zor yollarda keyif almak ve normal yolda makul süratlere çıkabilmek istiyoruz. Bu şartları 722.112 ile sağlama imkanımız var mıdır, yoksa manuel şanzıman seçeneklerine mi kaymalıyız?

Dördüncü vites 1 oranında olduğu için hızınızı hiç etkilemez. Manuel 5 inci viteste 1 oranındaysa o da etkilemez.
Bana VIN numaranızı verin size diferansiyel oranınızı vereyim. Onları değistirmek masraflı olabilir.
Tekerleğınizin ölçüsü nedir?
205 lik orijinal teker 285/75R16 ya cıkarıldığında yuzde 16,8 hız kazanılıyor. ama tabi motorun gücü yeter ise.

Hakan
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

cartop' Alıntı:
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, halatlı olmayan bir şanzımanın halatlı hız göstergesine uyumunu sağlamak için arka kapağın manuel ( halatlı ) olması lazım dendi. Defransiyel oranımı bilmiyorum, daha önce otomatik şanzımandan manuel şanzımana çevrilmiş galiba. WIN numaramı özelden gönderiyorum.
Teşekkürler

Özelden gelen mesajınıza cevap seceneğini bulamadım. Avatarınızdaki e-posta isaretini tıklayarak cevap yazdım lakin gittiğinden emin olamadım. Hata oluştu yazdı.

Yine baktım ileti gönderemezsiniz yazıyor gönderilenler kısmında.

Hakan
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

cartop' Alıntı:
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, halatlı olmayan bir şanzımanın halatlı hız göstergesine uyumunu sağlamak için arka kapağın manuel ( halatlı ) olması lazım dendi. Defransiyel oranımı bilmiyorum, daha önce otomatik şanzımandan manuel şanzımana çevrilmiş galiba. WIN numaramı özelden gönderiyorum.
Teşekkürler

Beyefendi,
İletilerinizi okuyabiliyorum ama cevap yazmam mümkün olmuyor. emailiniz de iletirseniz kendi emailimden yeniden yazabilirim.
Hürmetler
Hakan
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

W460 larda ön yada arka diferansiyele eğilerek baktığınızda diferansiyel kapağının yanında direksiyonun tersi istikametinde metal bir plaka bulacaksınız. Dört sira rakamlar olacak. Üst sirada yazan
İ = 44 - 9 - 4.9
yazisi ayna dişlisi 44 mahruti de 9 demek tir. 4,88 gayet yaygın olan bir orandir
Üçüncü sırada FZ başlığı ile 7 rakamı ile başlayan 6 haneli diferansiyelinizin versiyon numarasını bulabiılırsınız ön difersiyelin numarası ufak arkası büyük olacaktır. Farklıdır ama dişli oranları farkı ise biri uydurma parca takmiş probleminiz var demektir.
eğerki mahrutinin 9 yerine 10 dişlisini hem ön hemde arka diferansiyele takarsanız size 4,38 yada 4,4 olarak geçen seri versiyonu olur ki çoğunlukla 280GE lerin kaldırabileceği bir orandir. Sonradan turbolu motor takılmiş ise yada tekerleriniz original yani ufak ise belki kaldırabilir.
MB de ayna ve mahruti için ayrı ayrı parça numaraları belirtmemiş.ikisi için tek Numara vermiş. Zaman içerisinde ayna mahruti parça numaralarını yenileyerek eski numaranın uretimini durdurmuş ve sonunda da 44/10 yerine 35/8 a 44/9 yerine de 34/7 in üretimine geçmiş.
Tahminim hala eski stoklar bitene kadar satılır yani hala eski parcalar bulunabilir.
40 a 10 dişli yani 4,4 için ön diferansiyellerde 730.300 yazabilir ayna mahruti parcaları eskiden yeniye doğru
A6013500639
A6013505139
A6013501239
A6013502239
A6013502639 sanırım son 44/10
A6013500839
A6013501639
A6013502639 şu anki 35/8

4,4 arka diferansiyel ise 471.502 olarak verebilir ve ayna mahruti parcaları eskiden yeniye doğru
A6023505539
A6023501139
A6023502139
A6023502539 sanırım son 44/10
A6023500739
A6023501539
A6023502539
A9043500039 şu anki 35/8

bu parca numaraları ile arama yaparken mutlaka dişli sayısını onaylatarak alın. bunlar bilgisayardan alıntı ve numaralarda hata olması imkansız değil.

Hakan
 



Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

PaleoHakan' Alıntı:
Dördüncü vites 1 oranında olduğu için hızınızı hiç etkilemez. Manuel 5 inci viteste 1 oranındaysa o da etkilemez.
Bana VIN numaranızı verin size diferansiyel oranınızı vereyim. Onları değistirmek masraflı olabilir.
Tekerleğınizin ölçüsü nedir?
205 lik orijinal teker 285/75R16 ya cıkarıldığında yuzde 16,8 hız kazanılıyor. ama tabi motorun gücü yeter ise.

Hakan

Hakan Bey, bizim aracın VIN numarası WDB46023017049059. Üzerindeki şanzıman, diferansiyel dişli oranları nedir acaba?

Bir Alman sitesinde ikinci el 722.112 buldum ve işimi görecekse almak istiyorum. Peki aracın orijinalinde kullanılan 720.1 ile kıyaslandığında (720.1'in 1. vites oranının daha büyük olması hoşuma gitti) hangi şanzıman bizim için daha uygun olur? Ayrıca; son sürati yükseltmek için şanzıman ve lastik ebadı haricinde başka neler yapılabilir? Dişli kutusu veya diferansiyel oranlarıyla oynama vs..

NOT: Son kararımız aracı kesinlikle otomatik yapmak yönünde.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Ahmusan' Alıntı:
Hakan Bey, bizim aracın VIN numarası WDB46023017049059. Üzerindeki şanzıman, diferansiyel dişli oranları nedir acaba?

Bir Alman sitesinde ikinci el 722.112 buldum ve işimi görecekse almak istiyorum. Peki aracın orijinalinde kullanılan 720.1 ile kıyaslandığında (720.1'in 1. vites oranının daha büyük olması hoşuma gitti) hangi şanzıman bizim için daha uygun olur? Ayrıca; son sürati yükseltmek için şanzıman ve lastik ebadı haricinde başka neler yapılabilir? Dişli kutusu veya diferansiyel oranlarıyla oynama vs..

NOT: Son kararımız aracı kesinlikle otomatik yapmak yönünde.

Numaranıza programda baktım.
Eğer değişmedi ise şansımanınız 711.202 yani ilk vitesi 4.628
diferansiyeliniz de çelisen bilgi var
Yukarıda açıklamaya çalıştığım şekide kendiniz diferansiyellere bakın
önler in versiyonu 730301
arkaların ki 741503 mü ?
Orada göreceksiniz 48:9 mu yoksa 37:7 mi yazıyor başlarında.
VİN numarası 044879 den büyük biten sizin versiyonlar 37:7 olur diye yazılı ama güvenemedim.
Koltrol edin doğru ise sizde 5.4 denilen 5.33 lük diferansiyel var ise. Otomatik yapma kararınızı bir daha gözden geçirin.
5 ileri manuel ile hızlanırsınız ama otomatik ile Diff leri de değiştirmeden hızlanamazsınız.
Kesin kararınızı vermeden önce umarım dersinizi iyi çalışıp neler gerektiğinin listesini çıkarmışsınızdır.
Gerekli olan parçaların az sayıda onemsiz parçalar değil. Hatta yağ soğutusucu montajı gibi problemler için değişiklikler de yapılması gerekecek.
Taktığınız otomatik eğer sıfırdan yeniden toplanmamiş yani kullanılmış bir şanziman ise garantisiz demektir. Bu da saatli bomba gibi her an her yerde kalabilirsiniz demektir. Otomatiklerin bazı belirtilerinden bozulmak üzere olduğunu ustaları sezebilir ama aniden dağılacak bir planetary nin ömrü için kehanette bulunmak zor. Otomatik şanzımanları takmak zaten parça ve işçilik yönü ile külfetli iken bozulmak üzere olan garantisiz bir değişikliğe kalkışmak kulağa hoş gelmiyor.
722.112 ilk viteste 3.98 iken 720.1 in 4.007
yani aradaki farki hissetmeniz mümkün görünmüyor. Olaki bütün artı ve eksilerini değerledirdikten sonra hala otomatik için karar verirseniz G için dizayn edilmis 720 ye öncelik vermeyesinizi umarım. 722.12 yi takmak 720 den daha karmaşık.

Kolay gelsin.
Hakan

Bu arada bu sitedeki başka bir başlıkta bilgi paylaşmak ile empoze edilmiş fikri iddea etmek arasındaki farkı göremeneden seviyesizleşildiğine şahit olduğum için sanırım hesabımı kapatmak yerinde olacak. Cevap vermez isem kabalık ettiğimi düşünmeyin.

Saygılar
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan Bey, çok teşekkürler.
Evet, düz arabayı otomatik yapmanın bir sürü teferruatı var haklısınız. Yürüyen aksam dışında kabinde de değişiklik yapmamız lazım tabi. Vites kolu, pedallar vs... Mesela çıkma vites kolu bulmak da bir mesele. Artı tabi fiyatı..
Bu aracı babam heves edip aldı ama düz vites kullanmayı çoktaaan unuttuğu için otomatik olsun istiyor. Bu aracın durumu da çok temiz ve az kullanılmış olduğu için bu aracı değerlendirmek istedik. Ama biz bunu tekrar değerlendirelim, belki daha uzun oranlı 5 ileri düz'e karar verebiliriz. Veya temiz otomatik bulursak değiştiririz. :smiley:
Yardımlarınız için çok teşekkürler, sağolun.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan Bey, son bir soru.
Bahsettiğimiz şanzımanların hepsi arazi vitesini de içinde bulunduruyor değil mi?
Ayrıca, 5 ileri manuel yaparsak diff.lerle oynamaya gerek kalmayacak mı? Yani oran hatası, kasma vs gibi bir problem olmaz mı? Veya sadece transfer kutusu değiştirerek mi bitireceğiz işi? Böyle olunca kendi diff.leri yine kullanılabilir sanıyorum, doğru mudur?
Bu soruların cevabını da alınca artık vakit bulup oturup ders çalışmaya başlayacağım. :smiley:
Teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,895
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

SON KONULAR



Geri
Üst