Ynt: Mercedes G Class Şanzıman
Ahmusan' Alıntı:
Hakan Bey,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim. Resmi kaynak olmadığı için yeterince itimat edilmeyen forumların aslında ne kadar önemli olduğunu bir daha anladım. Hakan Bey ile birlikte, forumu değerli bilgileriyle, tecrübeleriyle taçlandıran herkese sonsuz teşekkürler.
Hakan Bey'in verdiği bilgilerle ilgili biraz ders çalışmam gerekiyor. Bu araç tipine yabancıyım ve verilen bilgileri iyi anlamam gerekiyor. Ama şimdilik en azından bu arabayı otomatiğe döndürmenin fiziksel olarak pek de zor olmadığını anlamış oldum. Hakan Bey, tekrar çok teşekkürler. Biraz çalışıp tekrar başınızı ağrıtırım.
Saygılarımla,
Ahmet
Teşekkürlük bir durum samimi olarak yok. Yazdıklarım bir zamanlar yazıp kenara koyduğum notlardan alıntılar.
Konu zevk olunca ,otomatik yada manuel, orijinal w460 yada w463 görünümlüsü, yükseltilmiş yada büyük teker takılması bireylerin ihtiyaç ve kişiliklerine ayna tuttuğu için yorum ve tavsiyeler bana gereksiz geliyor.
Tabiyki otomatiğe yada manuele çevirebilir, bütün dış görünümünü w463 yapabilir, 5cm yükseltir 285 ten bile geniş teker koyabilirsiniz.Bunun için forumda ne düşünüyorsunuz diye sorarsanız ben yorum yapılacak bir husus göremem. Lakin her etkinin bir tepkisi var. Manuel yada otomatiğin dez avantajlarını ve avantajlarını, takmadaki zorluklarını , w463 e cevirmek için harcanan zaman ve para ile w460 nin hangi temel bakım ve yenilemelerinin yapılabileceğini, 5,5J ıle 8J jant arasındakı farkları ve etkilerini paylaşmayı amaclayanlar olursa sanırım herkes bireysel zevk ve inanclarını bir kenara bırakıp bilgilerini paylaşarak kazanım elde edebilir.
w463 değil ama w460 kesinlikle dunyanın ücra yerlerinde sorunla karşilastığında servisine gitmeden onarılabilme özelliği düşünülmüs bir dizayn. Arazideki askeri araci tamirciye degil tamirciyi araca getirirsiniz. Eger bu tamirci siz iseniz sorununuz çözülmüz demektir. Aracın diktörtgen olmasında dikkate alınan önemli unsurlardan biri camlarin mahalle camcısında bile kesilebilip takılabilmesine imkan verecek düzlükte olmasını sağlamak.
Temel tamir setiniz yani aletleriniz var ise firenleri, diff kilit sistemlerini, direksiyon pompasını, yeni baştan yapabilir (rebuild ) rod başlarını , viraj demirinin takozlarını, bütün esnek plastic soğutma sistemi ve fren borularını çok kolay yenileyebilirsiniz.
Dünyada W460 nin hala ilginin odağında olmasının ciddi bir nedeni sahiplerinin servisini kendisi yapabilmesi. Bu yüzden yabancı forumlarda W460 sahiplerini en ince detayı ile tüm teknik bilgileri paylaşırken bulmanız mümkün.
Çok kolaylıkla tahmin edebilirimki bu yaşa gelmiş W460 ların fren pistonlari farklı seviyede ama kesinlikle belli oranda sıkışık küflü durumdadır. Bunun gibi bir çok ilerleyen problem sorun noktasına gelmeden kendiniz parçalari temin ederek giderebilirsiniz.
Elimden geldiğince parca numaralarının temininde yardımcı olmaya çalışırım. Eğer zamanım olursa MB ın tavsiye ettiği hususlarıda paylaşabilirim.
Teknik Servis elemanı yada MB çalışanı değilim. MB dizeller ve w460 lerle meraklıyım hepsi bu.
Saygılar
Hakan