.
Almanya’da hız sabitleyiciyi kullanmak, kamyonlar ama özellikle trafik yoğunluğu yüzünden genellikle anlamlı olmuyor.
Yabancılar hız limitinin olmamasını ise farklı algılamaktalar. Almanya otobanlarında Formula 1 yarışçıları gibi sürebileceğini düşünüp Amerika gibi uzak ülkelerden sırf bu amaçla Frankfurt’a inip araç kiralayanlar beş on kilometre sonra acı gerçekle karşılaşmaktalar.
Hız sınırlaması 100 km/s olan Almanya otobanlarında ortalama hız 103,3 km/s,
120 km/s de 115,6 km/s,
130 km/s'de 118,3 km/s,
hız sınırı olmayan yollarda da 124,7 km/s olarak ölçülmüş durumda.
Sürücülerin sadece %12 si ortalama hız olarak 130-140 km/s arası değerlere ve %2 sinden azı da ancak 160 km/s değerine ulaşabilmekte.
Yaşamlarında bir kere bile olsa 240 km/s üzerine çıkan sürücü sayısı ise % 15.
84 milyon nüfuslu Almanya’da 67 milyon her çeşit kayıtlı araç bulunmakta.
Çocukları ve çok yaşlıları düşünmezseniz herkese bir araç düşüyor olmalı ?
Benim yarın sezonu açacak 285 cm yüksekliğindeki karavanımın sürüş güvenliği yüzünden Westfalia Ford’a 142 km/s için hız engelleyici koydurmuş. Bu yeni ücret artışı yüzünden 110 km/s sürati hedeflemem yerinde olacak sanırım..
Rabbim hepimize hız ve ücret sabrı versin..