dolaşıyorum
Kamp II
- Mesajlar
- 201
- Tepkime Puanı
- 99
uygun devir de çalışmanın tarifini yaparmısınız?Benim aracımda 2000 devirin aşağısı bana göre devirsiz oluyor. Başka araçları bilemiyorum.
uygun devir de çalışmanın tarifini yaparmısınız?Benim aracımda 2000 devirin aşağısı bana göre devirsiz oluyor. Başka araçları bilemiyorum.
Motorun sesinin hoşuma gittiği ve gücünü hissettirdiği devirlerdir.uygun devir de çalışmanın tarifini yaparmısınız?
Fazladan yakıt harcamaktan başka hiç bir mahzuru yoktur.Motorun sesinin hoşuma gittiği ve gücünü hissettirdiği devirlerdir.
Hiç bir şekilde itirazım yoktur. Gereksiz yakıt yakarsınız ayrıca motorunuz dönen ve sürtünen bütün parçalarının erkenden değiştirilmesine sebep olursunuzBenim aracımda 2000-4000 devir aralığı aracı kullanmak için bana göre uygun devirlerdir.
Şimdi anlaştık. Ben de 85 km/s maksimum hızla gittiğimde- genelde 2000 d.dak oluyor, litre başına tüketim 7 litrenin altına iniyor.Ben Motoru o anki durumuna göre devirsiz çalıştırmıyorum ki. Sakin sakin gidebileceği en yavaş motor devrinde dolayısylada yavaş hızda gidiyorum. 50 -60 km hızlarda
Aynı araç bendede var.Nasıl oluyor da benim aracım 5.vites 1200 devir ile giderken en az yakıtı yakıyor da 2000 devirde gidersem 1200 devirdekinin iki katını yakıyor?. Konuyu okuyan her kese soruyorum aracınızın 1 litre yakıtla kaç km gittiğini nasıl ölçüyorsunuz?Benim önceki aracım 2.8 ducato idi.En az yakıt tüketmi 2000 devir 80km/h idi.İlk başlar da benzinli araç alışkanlığıyla düşük devirlerde kullandığım için turbo bakımı yaptırmak zorunda kalmıştım.Zaten dizel araç alacaksanız araca baktığınız kadar sürücüye de bakmak lazım.Acemi sürücüden dizel araç alınmaz,çok başınız ağrır.
.
Enternasyonel (pratikte)* kabul gören 100 kilometredeki ortalama tüketim değerini hesaplamak için; doldurulan yakıtın litre sayısı100 ile çarptıldıktan sonra, bu değer kat edilen kilometreye bölünmekte.
Formül şöyle.
Miktar (litre) x 100 ÷ mesafe (kilometre)
Araçlarda yakıt tasarrufu için bilindiği üzere;
*ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin,
*fazla ağırlık ve gereksiz portbağaj taşımamanın,
*klimayı sadece gerektiğinde açmanın,
*yazın kış lastiği ile araç kullanmamanın,
*lastiklerin basıncının doğru ve
*motorun periyodik bakımının yapılmış olmasının faydaları var.
Uygun devirle sürme disiplini ise bence oldukça zor bir uğraşı.
Yakıt tasarrufu yapmak amacıyla otobanlarda kamyonların arkasından sürebilmek, onlara yol vermek her yiğidin harcı olmamalı ?
Çoğumuz imkanlarımız el verdiği kadar, zaman içinde yakıt fiyatlarına alışmakta ve inkar etmeyelim ki tekrar eski sürüş tarzına dönmekte. Gereksiz polemiğe yol açmaması için bu “imkan” faktörünün üzerine tekrar kuvvetlice basayım !
Bu seferki ise öyle kolay yutulacak bir lokma değil.
Şimdi hesap ettim Almanya’ya ilk geldiğimde yakıta bu günkünün 1/5 i kadar ödüyormuşum. Yani ~0,44 € ! Ama kazançlar bu oranda artmadı.
Tabi şimdi devalüasyon da üzerine bindi.
Türkiye’deki şimdiki durum ise çok daha dramatik. Bu pergel hep kapandı ama bakalım bu sefer ne kadar sürecek ?..
Ben kendim için menzilden kısmaya ağırlık vermeyi daha gerçekçi buluyorum. Tabi bu sürüşe dikkat etmiyeceğim anlamına gelmiyor. Fakat devrim dönümüne fazla takılırsam bu sefer de nevrim dönüyor..
Ölçülü sürüş, başarabilenlerin zaten hep demirbaş tarzıydı. Onlar göreceli de olsa mutlu azınlık.
Hepimize gidebildiğimiz kadar iyi yolculuklar.
Sonuçta herkes biryerlerde kamp yapmıyor mu ?
Bu da bardağın dolu tarafı olmalı ?
…
* “Pratik” ile kastım, kendimizin yaptığı basit kullanış tüketim hesabı.
Aslında bu değer hesabı 2017 yılında kabul edilen çok yönlü, karmaşık ve resmî WLTP standardına göre yapılmakta. Bu standart Türkiye’de 2019 dan beri geçerli. Arşın devri çoktan geçti.
Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Ben bu soruyu sorarken Tüketim miktarını hesaplamak için aldığınız yakıt miktarının gerçekçi olup olmadığını sordum. Örnek verirsek pompaya geldik doldur dedik yakıt tabancası kapatınca depo dolmuş mu oluyor? bence hayır tabanca otomatik olarak kapatsa da depoya daha en az 2 -3 litre yakıt konulabiliyor. Eh siz yakıt tabancasının ilk kapatmasında tamam derseniz yakıt tüketim hesabınızda yanlış olur.Konuyu okuyan her kese soruyorum aracınızın 1 litre yakıtla kaç km gittiğini nasıl ölçüyorsunuz?
Yaptığınız test tespiti için teşekkür ederim. Altını çizdiğim cümlenizdeki durumla karşılaşınca yani önüme yokuş çıkınca hiç bir şekilde fazladan gaza basıp hızlanmıyorum düz yoldaki 1200 devir tempomla yokuşa tırmanmaya başlayıp daha aracımın motoru ben bu devirde çıkamam türünden ilk ikazı verince ki ben artık alıştım yokuşun dikliğine göre ikaz daha gelmeden bir alt vitese iniyorum hızım azalsa da yine 1200 devirle yani aynı yakıt tüketimi ile yokuşu tırmanmaya devam ediyorum. Şayet yokuş dikliği bu viteste de kurtarmazsa bir vites daha iniyorum. Yokuş uzun ve de biraz dik ise söz gelimi Muğla Marmaris yolunda SAKAR rampalarını çıkarken veya Uşak Afyon yolunda Köroğlu beli rampalarında 1. vitese kadar iniyorum amma asla 1200deviri geçmiyorum. Eh ayni yolu gaza basıp çıkanlar 5 dakikada bitiyorsa da ben yarım saatte ve en sağ şeritten giderek bitiriyorum. En sağ şeritten böyle tıngır mıngır gitmenin bir faydası da etrafı güzelce seyredebiliyorsun, yola düşmüş avadanlıklardan takım düzebiliyorsun hatta para bile bulabiliyorsunMesut Bey'in " ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin" cümlesine tek bir ekleme yapacağım. Hafif rampa bile olsa, biraz güç harcayacağınız anlarda yakıt tüketimi , hızlanma ivmesi ile doğru orantılı olarak misliyle artıyor.