Mazot Zammı Ve Güncel Mazot Fiyatları, Karavancılığın Geleceği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,057







Ben Motoru o anki durumuna göre devirsiz çalıştırmıyorum ki. Sakin sakin gidebileceği en yavaş motor devrinde dolayısylada yavaş hızda gidiyorum. 50 -60 km hızlarda
Şimdi anlaştık. Ben de 85 km/s maksimum hızla gittiğimde- genelde 2000 d.dak oluyor, litre başına tüketim 7 litrenin altına iniyor.
Ama 6 nın altına ne yapsam indiremiyorum.
Yücel hocam, siz yine 2500 devri geçmeyin. Benzinli motor gibi dizel motor calıştırmamak gerek.
Sürekli %60-70 güç alınan inşaat makinlarında 2500 devir ile 3000 devir arasındaki ömür farkı iki kat, 1500 ile 2500 arası iki kattır.
Araçlar bu kadar yük altında çalışmaz ama yine de ömür devir sayısı ile direkt bağlantılıdır. Ne az, ne çok.
 

Benim önceki aracım 2.8 ducato idi.En az yakıt tüketmi 2000 devir 80km/h idi.İlk başlar da benzinli araç alışkanlığıyla düşük devirlerde kullandığım için turbo bakımı yaptırmak zorunda kalmıştım.Zaten dizel araç alacaksanız araca baktığınız kadar sürücüye de bakmak lazım.Acemi sürücüden dizel araç alınmaz,çok başınız ağrır.
 

14,5 yıldır kullandığım Sprinter 212d 25 yaṣına yaklaṣtı ve 390.000 kilometreye yaklaṣtı.

Motor beṣ silindirli, 2,9 Litre, 90 KW.

Turbo belirli bir devirde ҫalıṣmaya baslıyor. Turbonun devreye girdiğini farkediyorum. Uzun yolda giderken fazla gaz pedalıyla oynamadan 90 kilometre civarında bir hızla giderim. Sadece araҫ sollarken sürati artırıyorum. Böylece uzun zaman fazla yorulmadan, strese girmeden araҫ kullanmak mümkün. Araҫ bu hızda 8,5 litre civarında motorin yakıyor.

Motorun ҫekiṣi ҫok iyi. Turbo devrede olduğu sürece ҫok vites küҫültmeye gerek olmuyor.

Iki yılda bir olan Tüv muayenesine girince emisyon değeri ölҫülürken motoru uzunca bir süre yüksek devirde ҫalıṣtırmak gerekiyor.

Bu durumun aracı kullanıṣ tarzımla bir iliṣkisi olabilir mi diye düṣündüğüm oluyor.
 
Son düzenleme:

Benim önceki aracım 2.8 ducato idi.En az yakıt tüketmi 2000 devir 80km/h idi.İlk başlar da benzinli araç alışkanlığıyla düşük devirlerde kullandığım için turbo bakımı yaptırmak zorunda kalmıştım.Zaten dizel araç alacaksanız araca baktığınız kadar sürücüye de bakmak lazım.Acemi sürücüden dizel araç alınmaz,çok başınız ağrır.
Aynı araç bendede var.Nasıl oluyor da benim aracım 5.vites 1200 devir ile giderken en az yakıtı yakıyor da 2000 devirde gidersem 1200 devirdekinin iki katını yakıyor?. Konuyu okuyan her kese soruyorum aracınızın 1 litre yakıtla kaç km gittiğini nasıl ölçüyorsunuz?
 

.
Enternasyonel (pratikte)* kabul gören 100 kilometredeki ortalama tüketim değerini hesaplamak için; doldurulan yakıtın litre sayısı 100 ile çarptıldıktan sonra, bu değer kat edilen kilometreye bölünmekte.
Formül şöyle.
Miktar (litre) x 100 ÷ mesafe (kilometre)


Araçlarda yakıt tasarrufu için bilindiği üzere;
*ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin,
*fazla ağırlık ve gereksiz portbağaj taşımamanın,
*klimayı sadece gerektiğinde açmanın,
*yazın kış lastiği ile araç kullanmamanın,
*lastiklerin basıncının doğru ve
*motorun periyodik bakımının yapılmış olmasının faydaları var.

Uygun devirle sürme disiplini ise bence oldukça zor bir uğraşı.
Yakıt tasarrufu yapmak amacıyla otobanlarda kamyonların arkasından sürebilmek, onlara yol vermek her yiğidin harcı olmamalı ? 😉

Çoğumuz imkanlarımız el verdiği kadar, zaman içinde yakıt fiyatlarına alışmakta ve inkar etmeyelim ki tekrar eski sürüş tarzına dönmekte. Gereksiz polemiğe yol açmaması için bu “imkan” faktörünün üzerine tekrar kuvvetlice basayım !
Bu seferki ise öyle kolay yutulacak bir lokma değil.
Şimdi hesap ettim Almanya’ya ilk geldiğimde yakıta bu günkünün 1/5 i kadar ödüyormuşum. Yani ~0,44 € ! Ama kazançlar bu oranda artmadı.
Tabi şimdi devalüasyon da üzerine bindi.
Türkiye’deki şimdiki durum ise çok daha dramatik. Bu pergel hep kapandı ama bakalım bu sefer ne kadar sürecek ?..

Ben kendim için menzilden kısmaya ağırlık vermeyi daha gerçekçi buluyorum. Tabi bu sürüşe dikkat etmiyeceğim anlamına gelmiyor. Fakat motorun devrim dönümüne fazla takılırsam bu sefer de nevrim dönüyor..😊
Ölçülü sürüş, başarabilenlerin zaten hep demirbaş tarzıydı. Onlar göreceli de olsa mutlu azınlık.

Hepimize gidebildiğimiz kadar iyi yolculuklar.
Sonuçta herkes biryerlerde kamp yapmıyor mu ?
Bu da bardağın dolu tarafı olmalı ? 🙂




* “Pratik” ile kastım, kendimizin yaptığı basit kullanış tüketim hesabı.

Aslında bu değer hesabı artık 2017 yılında kabul edilen çok yönlü, karmaşık ve resmî WLTP standardına göre yapılmakta. Bu standart Türkiye’de 2019 dan beri geçerli. Arşın devri çoktan geçti.

 
Son düzenleme:



.
Enternasyonel (pratikte)* kabul gören 100 kilometredeki ortalama tüketim değerini hesaplamak için; doldurulan yakıtın litre sayısı100 ile çarptıldıktan sonra, bu değer kat edilen kilometreye bölünmekte.
Formül şöyle.
Miktar (litre) x 100 ÷ mesafe (kilometre)


Araçlarda yakıt tasarrufu için bilindiği üzere;
*ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin,
*fazla ağırlık ve gereksiz portbağaj taşımamanın,
*klimayı sadece gerektiğinde açmanın,
*yazın kış lastiği ile araç kullanmamanın,
*lastiklerin basıncının doğru ve
*motorun periyodik bakımının yapılmış olmasının faydaları var.

Uygun devirle sürme disiplini ise bence oldukça zor bir uğraşı.
Yakıt tasarrufu yapmak amacıyla otobanlarda kamyonların arkasından sürebilmek, onlara yol vermek her yiğidin harcı olmamalı ? 😉

Çoğumuz imkanlarımız el verdiği kadar, zaman içinde yakıt fiyatlarına alışmakta ve inkar etmeyelim ki tekrar eski sürüş tarzına dönmekte. Gereksiz polemiğe yol açmaması için bu “imkan” faktörünün üzerine tekrar kuvvetlice basayım !
Bu seferki ise öyle kolay yutulacak bir lokma değil.
Şimdi hesap ettim Almanya’ya ilk geldiğimde yakıta bu günkünün 1/5 i kadar ödüyormuşum. Yani ~0,44 € ! Ama kazançlar bu oranda artmadı.
Tabi şimdi devalüasyon da üzerine bindi.
Türkiye’deki şimdiki durum ise çok daha dramatik. Bu pergel hep kapandı ama bakalım bu sefer ne kadar sürecek ?..

Ben kendim için menzilden kısmaya ağırlık vermeyi daha gerçekçi buluyorum. Tabi bu sürüşe dikkat etmiyeceğim anlamına gelmiyor. Fakat devrim dönümüne fazla takılırsam bu sefer de nevrim dönüyor..😊
Ölçülü sürüş, başarabilenlerin zaten hep demirbaş tarzıydı. Onlar göreceli de olsa mutlu azınlık.

Hepimize gidebildiğimiz kadar iyi yolculuklar.
Sonuçta herkes biryerlerde kamp yapmıyor mu ?
Bu da bardağın dolu tarafı olmalı ? 🙂




* “Pratik” ile kastım, kendimizin yaptığı basit kullanış tüketim hesabı.

Aslında bu değer hesabı 2017 yılında kabul edilen çok yönlü, karmaşık ve resmî WLTP standardına göre yapılmakta. Bu standart Türkiye’de 2019 dan beri geçerli. Arşın devri çoktan geçti.
 

Uygun devirle sürme disiplini ise bence oldukça zor bir uğraşı.

Bu uğraş ne kadar zor olursa olsun sonuçta cebimden fazladan para çıkmasına mani oldugu için seve seve yapıyorum,

Ölçülü sürüş, başarabilenlerin zaten hep demirbaş tarzıydı. Onlar göreceli de olsa mutlu azınlık.

Ben kendimi hep o mutlu azınlık içinde görüyorum
 

Sabahları evden işe gelirken 12 km E5'te yol alıyorum. Dün sabah, kesinlikle 50 km/s hızı geçmedim. Devir 1600 d.dak yı geçmedi. Olabildiğince sakin kullandım. İki kere kaza tehlikesi atlattım. Birinde slalom yapan kara bir LR jeep, diğeri de en sağ şeritte yolu boş bulup hızlanan otobüs neden olacaktı. Yakıt tüketimim ortalama 6.7 litre/100 km oldu.

Bu sabah ise 80 km/s hızı geçmedim, ama yolu boş bulunca hızlandım vs. Yakıt tüketim ortalamam 7.4 litre/100 km oldu.
Aracı otomatikte kullandım genelde, devir 1400-2000 d.dak arası gidip geldi. Yakıt tüketimi % 10 arttı. Bir de sürekli hızlanıp, fren yapsaydım, çok daha fazla artacaktı. @dolaşıyorum bize sonuçta bu farkı anlattı.

Bu arada aracın beyninin ölçtüğü ortalama yakıt miktarının doğruluğunu, neredeyse her depo dolduruşumda test ediyorum. Gerçi amacım araç beyninden çok, yakıt aldığım istasyon doğru mu veriyor oluyor genelde.

Mesut Bey'in " ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin" cümlesine tek bir ekleme yapacağım. Hafif rampa bile olsa, biraz güç harcayacağınız anlarda yakıt tüketimi , hızlanma ivmesi ile doğru orantılı olarak misliyle artıyor.
 

Konuyu okuyan her kese soruyorum aracınızın 1 litre yakıtla kaç km gittiğini nasıl ölçüyorsunuz?
Ben bu soruyu sorarken Tüketim miktarını hesaplamak için aldığınız yakıt miktarının gerçekçi olup olmadığını sordum. Örnek verirsek pompaya geldik doldur dedik yakıt tabancası kapatınca depo dolmuş mu oluyor? bence hayır tabanca otomatik olarak kapatsa da depoya daha en az 2 -3 litre yakıt konulabiliyor. Eh siz yakıt tabancasının ilk kapatmasında tamam derseniz yakıt tüketim hesabınızda yanlış olur.
 

Mesut Bey'in " ani hızlanma ve frenleme yapmadan sakince sürmenin" cümlesine tek bir ekleme yapacağım. Hafif rampa bile olsa, biraz güç harcayacağınız anlarda yakıt tüketimi , hızlanma ivmesi ile doğru orantılı olarak misliyle artıyor.
Yaptığınız test tespiti için teşekkür ederim. Altını çizdiğim cümlenizdeki durumla karşılaşınca yani önüme yokuş çıkınca hiç bir şekilde fazladan gaza basıp hızlanmıyorum düz yoldaki 1200 devir tempomla yokuşa tırmanmaya başlayıp daha aracımın motoru ben bu devirde çıkamam türünden ilk ikazı verince ki ben artık alıştım yokuşun dikliğine göre ikaz daha gelmeden bir alt vitese iniyorum hızım azalsa da yine 1200 devirle yani aynı yakıt tüketimi ile yokuşu tırmanmaya devam ediyorum. Şayet yokuş dikliği bu viteste de kurtarmazsa bir vites daha iniyorum. Yokuş uzun ve de biraz dik ise söz gelimi Muğla Marmaris yolunda SAKAR rampalarını çıkarken veya Uşak Afyon yolunda Köroğlu beli rampalarında 1. vitese kadar iniyorum amma asla 1200deviri geçmiyorum. Eh ayni yolu gaza basıp çıkanlar 5 dakikada bitiyorsa da ben yarım saatte ve en sağ şeritten giderek bitiriyorum. En sağ şeritten böyle tıngır mıngır gitmenin bir faydası da etrafı güzelce seyredebiliyorsun, yola düşmüş avadanlıklardan takım düzebiliyorsun hatta para bile bulabiliyorsun
 



.
Tabi hız sabitliyeci de toplamda tüketimi azaltabilir diye bakılabilir ama yoğun trafikte kullanmak pek akıl karı olmuyor. Çoğu Almanya ve Avusturya yahut kuzey İtalya otobanlarında bu şekilde sürmek neredeyse imkansız. İstanbul çevre yolları da öyle olmalı ?
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst