Tartışma olunca grafikleri bulmaya çalıştım. Sanırım kullanilan 2.8 turbo/intercooler lı motor modeli 8140.43. Grafikleri ekte. Motorun verimli çalıştığı, bir anlamda yakıtı tam yakabildiği motor hızları 1600-2400 d.dak arası.
1200 devrin altı grafiklerle yok, ben olsam bu devrin altına inmem.
Sadece yakit tüketimine bakarsak;
1200 devirde 33 kW için 240×33/780= 10.15 litre/saat yakıt tüketimi çıkar ama formül 33 kW alınıyorken doğrudur, örneğin 1200 devirde düz yolda giderken 20 kW güç tüketimi varsa, yakit tüketimi 240 değil, belki 280 gr/kWh tır.
1600 devirde 48 kW için 233x48/780= 14.33 litre/saat çıkıyor.
Sonuçta 1200 devirdeki yakit tüketimi, 1600 devre göre daha az.
Motor yanma sıcaklığına düşük devirlerde istenilen değere ulasıyorsa ne ala, yoksa uzun dönemde zarar verir.
Tork eğrisi 1600-2400 arasi en yüksek.
Vitesle oynayarak yokuşlar için verimli ve performans açısından iyi devirler.
Yeni nesil motorlarda olan DOC, DPF varsa , düşük yanma sıcaklıklarında masraf kalemi çok artar.