Mazot Zammı Ve Güncel Mazot Fiyatları, Karavancılığın Geleceği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,057

drankara

Kamp II
Mesajlar
317
Tepkime Puanı
90
Yaş
48
Yer
İzmir
Web
www.gezginim.org
Merhaba.. İster Karavan ister binek araç sahibi olalım.. Son bir yıl içinde mazot ve benzin fiyatlarında çok ciddi artış yaşandı.. Araç sahipleri olarak artık araçlarımıza binerken bir kez daha düşünmeye başladık..
Eskiden araca atlayıp 150-200 km mesafelere hadi gidelim deyip hafta sonlarında rahatça giderdik.. Artık bunu yaparken insan birkez daha düşünüyor.. Önceden düşünmeden yola çıktıysak da benzin istasyonuna gelince pompada yazan fiyatı görünce bir sonraki gezinize çıkmadan son aldığınız mazota ödediğiniz tutar aklınıza gelmiyor değil..
geçen sene mazota ödediğim tutar aklıma geldi.. bu kapsamda aylara göre mazot fiyatlarını gösteren bir liste buldum.. Tabii ki şehirden şehre tutarda farklılıklar olabilir ancak bugünkü mazot fiyatlarına göre 1 yıl önceki fiyatları görüne insanın içi bir hoş oluyor.. Artık uzun km ler kat edilen karavan gezilerine uzun bir süre ara verecek gibi görünüyoruz. Fiyatları görünce insanın içi bir hoş oluyor.. İçimden 2-3 tonluk bir tanker olsaydı da geçen sene ocak ayında mazot stoklasaydık diye düşünmüyor değil :smiley: Tabi o kadar yakıta o kadar parayı nasıl verecektik oda ayrı bir konu ;)

İşte Aylara Göre 2021 Mazot Fiyatları: (TL)

1 Ocak 2021: 6.73
1 Şubat 2021: 6.75
1 Mart 2021: 6.80
1 Nisan 2021: 6.54
1 Mayıs 2021: 6.54
1 Haziran 2021: 7.32
1 Temmuz 2021: 7.34
1 Ağustos 2021: 7.37
1 Eylül 2021: 7.37
1 Ekim 2021: 7.39
1 Kasım 2021: 8.28
1 Aralık 2021: 9.43
31 Aralık 2021: 11:55

18 Mart Cuma gününü 19 Mart Cumartesi'ye bağlayan gece yarısı fiyatlar yine değişti ve motorinin litre fiyatı, İstanbul’da yaklaşık 20,63 TL’ye, Ankara’da ve İzmir’de 20,74 TL’ye yükseldi. Daha önceden twitter ve telegramda EPGİS (petrol işverenleri sendikası) sayfasından zam ve indirimleri zamlardan 4-5 saat öncesinden takip ediyorduk, son 1 haftadır zam ve indirimlerin ilanıda kesildi.. :smiley: Artık tam süpriz oluyor..
 

2022 Yılından itibaren zam tarihlerine göre İzmir deki mazot fiyatları aşağıdaki gibi ilerlemiş..

Tarih Motorin Fiyatı

31.12.2021 11.52 TL/LT

01.01.2022 12.82 TL/LT

05.01.2022 12.84 TL/LT

08.01.2022 13.78 TL/LT

12.01.2022 13.82 TL/LT

19.01.2022 14.34 TL/LT

25.01.2022 14.36 TL/LT

02.02.2022 14.68 TL/LT

03.02.2022 14.71 TL/LT

08.02.2022 15.51 TL/LT

11.02.2022 15.53 TL/LT

19.02.2022 15.57 TL/LT

26.02.2022 17.09 TL/LT

01.03.2022 16.15 TL/LT

02.03.2022 16.16 TL/LT

03.03.2022 17.68 TL/LT

04.03.2022 19.02 TL/LT

05.03.2022 19.87 TL/LT

08.03.2022 21.31 TL/LT

09.03.2022 22.92 TL/LT

12.03.2022 22.98 TL/LT

15.03.2022 20.61 TL/LT

16.03.2022 19.77 TL/LT

17.03.2022 18.78 TL/LT

19.03.2022 20.74 TL/LT
 

eski fiyatları merak edenler için Opet il ve ilçelere göre istenilen tarih aralığını gösteren akaryakıt fiyatlarının olduğu bir liste çıkartıyor.. İnsanın bakınca sinirleri bozulmuyor değil hani :smiley:

 

Bu haftasonu şöyle bir Ayaş'a kadar süreyim dedim ve aracım neredeyse 200lira mazorette'yi yok etti. Daha uzak yerlere gidip gelirdik, ahh o eski günler. Şimdi bir Ankara'dan Bursa'ya gitmek en aşağı 1000 liralık bir iş oldu. Öyle Akdenizden girip Ege'den çıkmak gibi şeyler (karavanla) artık biz çalışan kesimin yapabileceği işler değil. Hepimiz fakirleştik şimdi artık sadece zenginler yaşayacak gezecek ve yiyip içecekler.
2016'da motosikletimle neredeyse yarı Türkiye turu atmışım ve 350 liralık benzin masrafım olmuş. Şimdi artık bu geziler de pek mümkün olmayacak herhalde.
Sistemli olarak fakirleşiyoruz. Hızla.
 




...
...
Ah o günler, o günler
Şimdi yabancı gibiler
Bir günlük mutluluğa
Bir ömür alıp gittiler
Ne günlerdi ah o günler

...
...
 

Edirne İzmir arası 550 km. 2800 cc turbo karadizel fiat ducato kapalıkasa kamyonetimle Edirne'den İzmir'e tam 14 saatte vardım motor devrini ortalama 1100-1200 devirlerde tuttum hızım hiç bir zaman 60 km yi geçmedi yine de 40 litre mazot yaktım. Ederi 800 liradan az değil. 100 lirada feribot ücreti masrafım toplamda kabaca 1000 lira etti. Nasıl olacakta Dogu karadenize gezmeye gideceğim acaba?
 

motor devrini ortalama 1100-1200 devirlerde tuttum hızım hiç bir zaman 60 km yi geçmedi yine de 40 litre mazot yaktım.

1100-1200 devirler, motor yakıt tüketiminin kötü olduğu motor hızları olmali.
Eğer yakit tüketim egrisini bulabilirseniz, çok faydalı olur size.
Sanki 1500-2000 devirlerde , motor çok daha verimlidir. Bence deneyin. Fark olmaz diye düşünüyorum.
 

1100-1200 devirler, motor yakıt tüketiminin kötü olduğu motor hızları olmali.
Eğer yakit tüketim egrisini bulabilirseniz, çok faydalı olur size.
Sanki 1500-2000 devirlerde , motor çok daha verimlidir. Bence deneyin. Fark olmaz diye düşünüyorum.
Öyle bir fark oluyor ki inanamazsınız devir basit olarak artsa da yakıt tüketimi sanki katlanarak artıyor çok kere denedim.
 





Çalışmanın tabii sonucu olarak meydana gelen yıpranmadan daha fazlası neden oluşsun ki hele motor sakin sakin çalışırken?
Karavan dediğinize göre araç 2 -2.5 ton cıvarı. Bu makinaların verimli torku genelde 1750 rpm cıvarındadır. Siz bu torkun altında makıneyi cevirdiğinizde yag pompası düşük devirde calısacak ve yataklardaki yaglanayı minimize sağlayacaktır. Ayrıca yakıt pompası yakıtı muhtemelen tork saglamak ıcın birazcıkda fazla acacaktır. Kısa vadede belki hızlı menfi etki yaratmaz ama uzun vadede değerlendirmem o ki makineyi yorar
 

Karavan dediğinize göre araç 2 -2.5 ton cıvarı. Bu makinaların verimli torku genelde 1750 rpm cıvarındadır. Siz bu torkun altında makıneyi cevirdiğinizde yag pompası düşük devirde calısacak ve yataklardaki yaglanayı minimize sağlayacaktır. Ayrıca yakıt pompası yakıtı muhtemelen tork saglamak ıcın birazcıkda fazla acacaktır. Kısa vadede belki hızlı menfi etki yaratmaz ama uzun vadede değerlendirmem o ki makineyi yorar
Yağ pompası her zaman gerekenden fazla miktarda yağ basacak şekilde çalışır. Her devire göre debi ayarı yapmanın zaten bir mantığı yok ayrıca yağ bol bol basılınca bütün motorun her yerinde aynı sıcaklık oluşur yani yağ kayganlaştırıcılığının yanında ısı dağıtımı ve dengeleme işlemi de yaptığı için düşük debi dolaşım yoktur. Araç 1100 devirde sakin sakin 60 km lik hızla gidiyorsa bunun anlamı o devirdeki beygir ve tork kuvvetinin yettiğidir. İçten yanmalı bir motorun sakin sakin alçak devirlerde çalışması hiç bir zaman o motoru fazladan yormaz yoramaz. Aracı kullanırken torkun yeterli olduğunu yani doğru vites ve devirde olduğunu anlamanın çok kolay bir yolu var. seyir halinde iken kontrol amaçlı olarak gaz pedalına yavaşça ve çok fazla olmayacak şekilde bastığınızda motorda aynı şekilde gazı yiyip sakince hızlanırsa her şey doğru demektir.
 

Yağ pompası her zaman gerekenden fazla miktarda yağ basacak şekilde çalışır. Her devire göre debi ayarı yapmanın zaten bir mantığı yok ayrıca yağ bol bol basılınca bütün motorun her yerinde aynı sıcaklık oluşur yani yağ kayganlaştırıcılığının yanında ısı dağıtımı ve dengeleme işlemi de yaptığı için düşük debi dolaşım yoktur. Araç 1100 devirde sakin sakin 60 km lik hızla gidiyorsa bunun anlamı o devirdeki beygir ve tork kuvvetinin yettiğidir. İçten yanmalı bir motorun sakin sakin alçak devirlerde çalışması hiç bir zaman o motoru fazladan yormaz yoramaz. Aracı kullanırken torkun yeterli olduğunu yani doğru vites ve devirde olduğunu anlamanın çok kolay bir yolu var. seyir halinde iken kontrol amaçlı olarak gaz pedalına yavaşça ve çok fazla olmayacak şekilde bastığınızda motorda aynı şekilde gazı yiyip sakince hızlanırsa her şey doğru demektir.
Ben sustum. Yag relief valfından bahsetmiyeyim bu durumda. Sakası bir yana arac sizin, dolayısı ile tercih sizin. Benimki bir öneri, sanırım Sn Bartek'inki de. İyi geceler diliyorum.
 

Evet 350 bin km deki araç benim kullanım tarzımla bu km leri doldurdu.
Yağ pompası relief valfi ne zaman devreye girer cevabı çok basit motor devri üst sınırlara gelmesi durumunda.Yani benim araç kullanma tarzımla istisnalar hariç hiç mi hiç alakası yok
 
Son düzenleme:



Edirne İzmir arası 550 km. 2800 cc turbo karadizel fiat ducato kapalıkasa kamyonetimle Edirne'den İzmir'e tam 14 saatte vardım motor devrini ortalama 1100-1200 devirlerde tuttum hızım hiç bir zaman 60 km yi geçmedi yine de 40 litre mazot yaktım. Ederi 800 liradan az değil. 100 lirada feribot ücreti masrafım toplamda kabaca 1000 lira etti. Nasıl olacakta Dogu karadenize gezmeye gideceğim acaba?
1100 ve 1200 devirde bir yüklü araba kullanılmaz illaki kullanayım dersen yokuş aşağı kullanırsın bu bile doğru deyil. 💯
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst