Mazda E2200 5+1 Panelvan 4×4 Modi̇fi̇kasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MKARALAR Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,576

MKARALAR

Ana Kamp
Mesajlar
77
Tepkime Puanı
24
Merhabalar,
26/07/2018 tarihinde Anakamp bölümümde açmış olduğum bu konu başlığı altında yaşananları üyelere tecrübe olabilir düşüncesi ile bu bölüme tarihleri ile birlikte aktarıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
======
26/07/2018
Merhabalar,
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
=====
28/11/2018
Merhaba tekrar,
Eylül ayı ortalarında 2007 Model 180.000 Km de dertsiz, tasasız ve hasarsız bir Mazda E2200 buldum, Trabzon Araklı'ya gidip aracı aldım, Ankara'da ustaya teslim ettim.
Tadilat testleri için Kocaeli'de faaliyet gösteren OPTİVAL Şirketini tercih ettim ve Tadilat Test Sözleşmesini imzalayarak avans ödemesini yaptım.
Aracın 4x4 modifikasyonu umarım gelecek hafta bitecek.
Sonuç olarak ön ve arkada kliması, 8 KW mazotla çalışan webastosu ve arka koltukların arkasında elektrikli tuvaleti olan bir Mazda E2200 olacak.
Hepinize saygılar,
MKARALAR
======
27/02/2019
Tekrar merhabalar,
Ustanın kayış atması:tired: sonucu modifikasyon biraz uzadı ama neticede geçtiğimiz hafta sona erdi.:cool:
Rot ayarında sorun çıkmadı, yolda (Ank/İst) lastik patlaması hariç herhangi bir sorun çıkmadı.
Ankara'da hız göstergeleri testi başarılı bir şekilde sona erdi.
Bugün Kocaeli'nde Fren/Tırmanma ve dış gürültü testleri yapıldı. Dış gürültü limitte, diğer ikisi ise problemsi olarak bitti, araç bu testlerden geçti.
Şimdi sıra Motor değişimi/Webasto/Klima takılmasında. Bunlarda herhangi bir sorun öngörmüyorum.
Bakalım ne olacak??;)

Hepinize saygılar,
MKARALAR
=====
03/09/2019
Merhabalar,
Geçtiğimiz hafta aracı Kocaeli Derince TSE Araç Proje Kontrol Müdürlüğüne götürdüm.
Herhangi bir sorun çıkmadı.
Dün aracın Tip Onay Belgesi geldi.
Kontrol ettiğimde aracın lastik ebadı olarak eski ebatları (185×80R14) yazmış olduklarını gördüm. Halbuki aracın yeni lastik ebatları 215x65R16 olmuş ve fren testine bu ebatlar ile girmiştim.
Düzeltiyorlar, sanırım iki gün içinde lastik ebatları düzeltilmiş olarak yeni Tip Onay Belgesi gelir.
Şu an tatilde Antalya'da olduğum için yeni Ruhsatı 18-20 Eylül civarında alacağım.
Bu arada motoru büyütmek için dün bir L200 2006 Magnum için teklif verdim. İhale bende kalırsa o iş te en uygun şekilde bitecek.
Aracın resimleri ve detaylar tüm işler bittikten sonra paylaşılacak.
Hepinize saygılar sunarım.
Mehmet KARALAR
======
01/10/2019
Merhabalar tekrar...
Aracın 4x4 modifiyesi başarı ile bitti.
Ekte yeni Tip Onay Belgesi ve Ruhsatı/Muayenesi var.
Malum daha önce de bahsettiğim gibi, motorunda hiçbir sıkıntısı olmamasına rağmen hafif rampada bayılması nedeni ile (70 Km hızlara düşmesi) motor büyütme işine geldi sıra.
Üzerinde bilineceği üzere 71HP/4100d/dak bir motor var.
Cumartesi günü herhangi bir kazaya kurban gitmemek için aracın triger kayışını değiştirttim, tam bakım yaptım. Şama gibi ama tadilat sonrası 10000 Km yol yapmışım.
Bugün ise Toyota 3L motoru (2,8 Düz Dizel) almak nasip oldu.
Bilmeyenler için normal aspirasyon, mekanik pompalı,
91PS(90HP)/4000 d/dak,
188 Nm(19,2 Kg.m)/2400 D/dak değerlere sahip.
Yetersiz gelirse turbolanıp 130 HP almak çok basit.
Gelecek hafta ustaya montaj için teslim edeceğim. Daha sonra aracın detaylı fotoğraflarını paylaşırım.
Bence bu motor bu araca çok iyi gelecek.
Bu tadilatlar sonrası, aracın yüksekliği ve ağırlığı arttı, webasto ve klima tamam, problemsiz çalışıyorlar.
Hepinize iyi günler diliyorum.
Mehmet KARALAR

scanner_2019-07-419-jpg.jpg


SCANNER_2019-07-421.jpg


SCANNER_2019-07-423.jpg
 

Ekli dosyalar

  • AİTM Münferit Araç Uygunluk Belgesi (TADİLAT)_APM1567583194119169 7119 (1)4X4.pdf
    412 KB · Görüntüleme: 491

Etiketler
Hayırlı olsun.Uğraştığınıza ve yaptığınız masraflara değmiş galiba.
Bu arada ruhsatta tüm kişisel bilgileriniz görülüyor.Kişisel veri güvenliğiniz için kimlik no,motor,saşe no,adres vs bilgileri silin yada komple kaldırınız.
 

Merhabalar,
26/07/2018 tarihinde Anakamp bölümümde açmış olduğum bu konu başlığı altında yaşananları üyelere tecrübe olabilir düşüncesi ile bu bölüme tarihleri ile birlikte aktarıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
======
26/07/2018
Merhabalar,
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
=====
28/11/2018
Merhaba tekrar,
Eylül ayı ortalarında 2007 Model 180.000 Km de dertsiz, tasasız ve hasarsız bir Mazda E2200 buldum, Trabzon Araklı'ya gidip aracı aldım, Ankara'da ustaya teslim ettim.
Tadilat testleri için Kocaeli'de faaliyet gösteren OPTİVAL Şirketini tercih ettim ve Tadilat Test Sözleşmesini imzalayarak avans ödemesini yaptım.
Aracın 4x4 modifikasyonu umarım gelecek hafta bitecek.
Sonuç olarak ön ve arkada kliması, 8 KW mazotla çalışan webastosu ve arka koltukların arkasında elektrikli tuvaleti olan bir Mazda E2200 olacak.
Hepinize saygılar,
MKARALAR
======
27/02/2019
Tekrar merhabalar,
Ustanın kayış atması:tired: sonucu modifikasyon biraz uzadı ama neticede geçtiğimiz hafta sona erdi.:cool:
Rot ayarında sorun çıkmadı, yolda (Ank/İst) lastik patlaması hariç herhangi bir sorun çıkmadı.
Ankara'da hız göstergeleri testi başarılı bir şekilde sona erdi.
Bugün Kocaeli'nde Fren/Tırmanma ve dış gürültü testleri yapıldı. Dış gürültü limitte, diğer ikisi ise problemsi olarak bitti, araç bu testlerden geçti.
Şimdi sıra Motor değişimi/Webasto/Klima takılmasında. Bunlarda herhangi bir sorun öngörmüyorum.
Bakalım ne olacak??;)

Hepinize saygılar,
MKARALAR
=====
03/09/2019
Merhabalar,
Geçtiğimiz hafta aracı Kocaeli Derince TSE Araç Proje Kontrol Müdürlüğüne götürdüm.
Herhangi bir sorun çıkmadı.
Dün aracın Tip Onay Belgesi geldi.
Kontrol ettiğimde aracın lastik ebadı olarak eski ebatları (185×80R14) yazmış olduklarını gördüm. Halbuki aracın yeni lastik ebatları 215x65R16 olmuş ve fren testine bu ebatlar ile girmiştim.
Düzeltiyorlar, sanırım iki gün içinde lastik ebatları düzeltilmiş olarak yeni Tip Onay Belgesi gelir.
Şu an tatilde Antalya'da olduğum için yeni Ruhsatı 18-20 Eylül civarında alacağım.
Bu arada motoru büyütmek için dün bir L200 2006 Magnum için teklif verdim. İhale bende kalırsa o iş te en uygun şekilde bitecek.
Aracın resimleri ve detaylar tüm işler bittikten sonra paylaşılacak.
Hepinize saygılar sunarım.
Mehmet KARALAR
======
01/10/2019
Merhabalar tekrar...
Aracın 4x4 modifiyesi başarı ile bitti.
Ekte yeni Tip Onay Belgesi ve Ruhsatı/Muayenesi var.
Malum daha önce de bahsettiğim gibi, motorunda hiçbir sıkıntısı olmamasına rağmen hafif rampada bayılması nedeni ile (70 Km hızlara düşmesi) motor büyütme işine geldi sıra.
Üzerinde bilineceği üzere 71HP/4100d/dak bir motor var.
Cumartesi günü herhangi bir kazaya kurban gitmemek için aracın triger kayışını değiştirttim, tam bakım yaptım. Şama gibi ama tadilat sonrası 10000 Km yol yapmışım.
Bugün ise Toyota 3L motoru (2,8 Düz Dizel) almak nasip oldu.
Bilmeyenler için normal aspirasyon, mekanik pompalı,
91PS(90HP)/4000 d/dak,
188 Nm(19,2 Kg.m)/2400 D/dak değerlere sahip.
Yetersiz gelirse turbolanıp 130 HP almak çok basit.
Gelecek hafta ustaya montaj için teslim edeceğim. Daha sonra aracın detaylı fotoğraflarını paylaşırım.
Bence bu motor bu araca çok iyi gelecek.
Bu tadilatlar sonrası, aracın yüksekliği ve ağırlığı arttı, webasto ve klima tamam, problemsiz çalışıyorlar.
Hepinize iyi günler diliyorum.
Mehmet KARALAR

Ekli dosyayı görüntüle 514975
 

Merhabalar,
26/07/2018 tarihinde Anakamp bölümümde açmış olduğum bu konu başlığı altında yaşananları üyelere tecrübe olabilir düşüncesi ile bu bölüme tarihleri ile birlikte aktarıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
======
26/07/2018
Merhabalar,
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
=====
28/11/2018
Merhaba tekrar,
Eylül ayı ortalarında 2007 Model 180.000 Km de dertsiz, tasasız ve hasarsız bir Mazda E2200 buldum, Trabzon Araklı'ya gidip aracı aldım, Ankara'da ustaya teslim ettim.
Tadilat testleri için Kocaeli'de faaliyet gösteren OPTİVAL Şirketini tercih ettim ve Tadilat Test Sözleşmesini imzalayarak avans ödemesini yaptım.
Aracın 4x4 modifikasyonu umarım gelecek hafta bitecek.
Sonuç olarak ön ve arkada kliması, 8 KW mazotla çalışan webastosu ve arka koltukların arkasında elektrikli tuvaleti olan bir Mazda E2200 olacak.
Hepinize saygılar,
MKARALAR
======
27/02/2019
Tekrar merhabalar,
Ustanın kayış atması:tired: sonucu modifikasyon biraz uzadı ama neticede geçtiğimiz hafta sona erdi.:cool:
Rot ayarında sorun çıkmadı, yolda (Ank/İst) lastik patlaması hariç herhangi bir sorun çıkmadı.
Ankara'da hız göstergeleri testi başarılı bir şekilde sona erdi.
Bugün Kocaeli'nde Fren/Tırmanma ve dış gürültü testleri yapıldı. Dış gürültü limitte, diğer ikisi ise problemsi olarak bitti, araç bu testlerden geçti.
Şimdi sıra Motor değişimi/Webasto/Klima takılmasında. Bunlarda herhangi bir sorun öngörmüyorum.
Bakalım ne olacak??;)

Hepinize saygılar,
MKARALAR
=====
03/09/2019
Merhabalar,
Geçtiğimiz hafta aracı Kocaeli Derince TSE Araç Proje Kontrol Müdürlüğüne götürdüm.
Herhangi bir sorun çıkmadı.
Dün aracın Tip Onay Belgesi geldi.
Kontrol ettiğimde aracın lastik ebadı olarak eski ebatları (185×80R14) yazmış olduklarını gördüm. Halbuki aracın yeni lastik ebatları 215x65R16 olmuş ve fren testine bu ebatlar ile girmiştim.
Düzeltiyorlar, sanırım iki gün içinde lastik ebatları düzeltilmiş olarak yeni Tip Onay Belgesi gelir.
Şu an tatilde Antalya'da olduğum için yeni Ruhsatı 18-20 Eylül civarında alacağım.
Bu arada motoru büyütmek için dün bir L200 2006 Magnum için teklif verdim. İhale bende kalırsa o iş te en uygun şekilde bitecek.
Aracın resimleri ve detaylar tüm işler bittikten sonra paylaşılacak.
Hepinize saygılar sunarım.
Mehmet KARALAR
======
01/10/2019
Merhabalar tekrar...
Aracın 4x4 modifiyesi başarı ile bitti.
Ekte yeni Tip Onay Belgesi ve Ruhsatı/Muayenesi var.
Malum daha önce de bahsettiğim gibi, motorunda hiçbir sıkıntısı olmamasına rağmen hafif rampada bayılması nedeni ile (70 Km hızlara düşmesi) motor büyütme işine geldi sıra.
Üzerinde bilineceği üzere 71HP/4100d/dak bir motor var.
Cumartesi günü herhangi bir kazaya kurban gitmemek için aracın triger kayışını değiştirttim, tam bakım yaptım. Şama gibi ama tadilat sonrası 10000 Km yol yapmışım.
Bugün ise Toyota 3L motoru (2,8 Düz Dizel) almak nasip oldu.
Bilmeyenler için normal aspirasyon, mekanik pompalı,
91PS(90HP)/4000 d/dak,
188 Nm(19,2 Kg.m)/2400 D/dak değerlere sahip.
Yetersiz gelirse turbolanıp 130 HP almak çok basit.
Gelecek hafta ustaya montaj için teslim edeceğim. Daha sonra aracın detaylı fotoğraflarını paylaşırım.
Bence bu motor bu araca çok iyi gelecek.
Bu tadilatlar sonrası, aracın yüksekliği ve ağırlığı arttı, webasto ve klima tamam, problemsiz çalışıyorlar.
Hepinize iyi günler diliyorum.
Mehmet KARALAR

Ekli dosyayı görüntüle 514975




Ya keşke şu Mazda E2200 ü aylardır şöyle yapıyorum böyle yapıyorum diye anlattığınız kadar iki kare koy saydınız.
 
Son düzenleme:

Hayırlı olsun.Uğraştığınıza ve yaptığınız masraflara değmiş galiba.
Bu arada ruhsatta tüm kişisel bilgileriniz görülüyor.Kişisel veri güvenliğiniz için kimlik no,motor,saşe no,adres vs bilgileri silin yada komple kaldırınız.
Merhaba,
Uyarınız için tşk ederim.
Ancak ruhsatı kaldıramadım sistemden.
Neyse, hayırlısı olsun....
Mehmet KARALAR
 



Ya keşke şu Mazda E2200 ü aylardır şöyle yapıyorum böyle yapıyorum diye kıvranacağına iki kare koy saydınız.
Merhaba,
Resim pek önemli değil bana göre...
Bu işi düşündüğümde, piyasada araç tadilat esnafı olarak geçinen birçok kişi, nasıl bir yol izleneceğini bilmiyordu, birçokları yapılamaz deyip kestirip attılar...
Bunlardan birisi de binek aracıma sandık motor tadilatı yaptırdığım firma idi.
Bunları bu tür bir işe girişmek isteyenlere yol gösterici olur düşüncesi ile detaylı yazdım.
İki gün önce satın aldığım Toyota 2.8 dizel motorun sahibi de bu tür bir işe programsız ve yeterli araştırma yapmadan başlayan, ancak sonuçta pes eden birisi idi.
Resimden önemlisi tadilat yapılan araç ile ilgili resmi işlemleri eksiksiz yaparak tadilat geçiren aracı yasal hale getirip her yerde kullanabilmektir. Bu nedenle resim paylaşmadım, aracın alt yapısını ve dış görünüşünü işler tamamlanınca paylaşırım.
Benimki bu aşamada sadece bu tür bir işe girişmek isteyenlere yol göstermektir, tamirci ve bu konuda iştigal eden birisi değilim, araç ticareti ile de uğraşmıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
 

Merhaba,
Resim pek önemli değil bana göre...
Bu işi düşündüğümde, piyasada araç tadilat esnafı olarak geçinen birçok kişi, nasıl bir yol izleneceğini bilmiyordu, birçokları yapılamaz deyip kestirip attılar...
Bunlardan birisi de binek aracıma sandık motor tadilatı yaptırdığım firma idi.
Bunları bu tür bir işe girişmek isteyenlere yol gösterici olur düşüncesi ile detaylı yazdım.
İki gün önce satın aldığım Toyota 2.8 dizel motorun sahibi de bu tür bir işe programsız ve yeterli araştırma yapmadan başlayan, ancak sonuçta pes eden birisi idi.
Resimden önemlisi tadilat yapılan araç ile ilgili resmi işlemleri eksiksiz yaparak tadilat geçiren aracı yasal hale getirip her yerde kullanabilmektir. Bu nedenle resim paylaşmadım, aracın alt yapısını ve dış görünüşünü işler tamamlanınca paylaşırım.
Benimki bu aşamada sadece bu tür bir işe girişmek isteyenlere yol göstermektir, tamirci ve bu konuda iştigal eden birisi değilim, araç ticareti ile de uğraşmıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR

Yasal prosedür konusunda yol gösterici oldu.
Diğer konunuzu da takip ettiğim için teknik bilgilendirme yanında resimleri de görmek yol gösterici olacağı için resim koysaydınız dedim tabi ki sizin tercihiniz.
İyi günler.
 

Merhaba tekrar,
Resimleri de, her şey bittikten sonra, yine yol gösterecek/gösterebilecek şekilde paylaşacağım.
Meselâ bu forumda birçok kişi diferansiyel kilitleri hakkında sorular sormuşlar, hangi araçlarda hangi modellerde var gibi...
Ben ARB Avustralya ile bu konuda yazıştım, benim bu aracıma nasıl tam kilit uygulayabileceğim hususunda...Benden bazı ölçüler istediler, bunlarla ilgili de bilgi vereceğim ileride...
Hepinize tekrar iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
 

Mehmet bey merhabalar benzeri bir proje ford transit yada ducato grubu için yapma planım var parça temini ne şekil yapıldı ve maliyeti hakkında bilgi verirmisiniz bende ankaradayım yapan usta ile irtibata geçmek isterim
 

Mehmet bey merhabalar benzeri bir proje ford transit yada ducato grubu için yapma planım var parça temini ne şekil yapıldı ve maliyeti hakkında bilgi verirmisiniz bende ankaradayım yapan usta ile irtibata geçmek isterim
Merhaba,
Aracı bitirdim, geçtiğimiz Aralık/Şubat arasında avda kullandım. Ben aracı yaparken pek düzgün olmayacağını iddia eden arkadaşlarımdan birisi ile, Kırklareli ormanda son derece zorlu şartlarda, birçok 4x4 aracın geçemediği noktalardan hiç zorlanmadan geçtik, ulaşacağımız yerlere ulaştık.
Bu işlemi Ford Transit ile yapmayı düşünüyorsanız, ele alacağınız araç arkadan çekişli olmalıdır, transfer şanzumanı ile işi çözebilirsiniz ancak parça temini nasıl olur, inanın bilmiyorum.
Benim işlemi son noktada çözen usta işi bıraktı, dükkanı kapattı. Ancak özel bir durum olursa belki bir arkadaşının atölyesinde yapabilir, sormak lazım.
Masraf olarak ben yaklaşık 12.000,00 TL civarı işçilik ödedim, bu miktarı göze almanız gerekir.
Yaklaşık olarak 7.000,00 TL+500 TL de aracın Tip Onayının değişimi ve Ruhsat kaydı için ödedim, git/gel masrafları saymıyorum.
Jantların 14 den 16 ya büyütülmesi iyi oldu ancak Lastik Çapı ile aracın viraj konumunda ön/arkasına sürtmeler olacağı için fazla oynayamıyorsunuz.(aracı yükseltiyorsunuz, yukarıya dokunmuyor ancak çamurluk çapı sabit kalıyor)
Ford Transit'te zaman zaman 4x4 olanlar bulunabiliyor, onları takip etseniz daha karlı olur. Acak kesin karar verirseniz bildirin, sizi usta ile görüştüreyim.
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
 



Teşekkür ederim nacizane ayrıntılı şekilde yanıtladığınız için İçinde bulunduğumuz süreç bittiğinde inşallah tekrar rahatsız edeceğimsizleri teşekkürlerimi Saygılarımı sunarım
 

Teşekkür ederim nacizane ayrıntılı şekilde yanıtladığınız için İçinde bulunduğumuz süreç bittiğinde inşallah tekrar rahatsız edeceğimsizleri teşekkürlerimi Saygılarımı sunarım
Mehaba,
Rica ederim, ihtiyacınız olduğunda bana telefon numaranızı da bildirir iseniz, siz ararım.
İyi,sağlıklı günler dilerim.
 

O kadar besta konusuda gezindim ama burayı görmemişim, güzel bilgiler, aracın fotoğrafını da görsek güzel olurdu. Bende de bi kaşıntı var, olur da niyeti bozarsam usta bilgileri için rahatsız edebilirim. Teşekkürler özellikle sürecin detayı için.
 

Merhaba,
Özellikle yasal prosedür çok önemli... Bu arada.. Yazmamış olduğu detaylardan birisi de mesela Hidrolik Direksiyon sisteminde, ön frenlerde de değişiklik yapılmış olduğu.
Aracın fotoğraflarını da sanırım bir ay/ birbuçuk ay sonra yükleyeceğim. Antalya sanayi girişinde kırmızı ışıkta beklerken birisi gelip arkadan vurdu, yaptırdıktan sonra yüklemek istiyorum.
Lastik/Jant değişimi çok incelik isteyen bir konu. Bu değişimde Jant ET değeri çok önem arz ediyor. Ben 14 İnch olan Jantları 16 İnch'e modifiye ettim, uygun Jant bulmakta oldukça zorlandım... Diğer taraftan fazla çap büyütmek, aracı yükseltmiş olsanız bile mahzurlu zira aracın yaylanmalarında kaportanın ön ve arkasına lastiklerin değmesi söz konusu olur. Aracın lastik ebatlarını 215/65R16 olarak modifiye ettikten sonra aracın gerek yol tutuşu, gerek frenleme mesafesi ve gerekse kullanım rahatlığı hissedilir ölçüde arttı.
Şu andaki sıkıntım Motoru güçlendirmek... Mevcut motora turbo uygulamak ile (Her ne kadar R2 motora turbo uygulanamaz denilse de, blokta gerekli yağ kanalının olup olmadığını henüz bilmiyorum, bir blok bulup inceleyeceğim) dar yere sığabilecek daha güçlü bir motor almak arasında karasızım, inceleme ve araştırmalarım zaman zaman, vakit buldukça devam ediyor.
Bir sonunuz olursa severek cevaplarım.
Daha önce de belirttiğim gibi, araç satıcısı, tamircisi ve bu işlerden gelir elde eden birisi değilim, paylaşma nedenim sadece üyelere bilgi aktarmaktır.
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
 

Merhabalar Mehmet Bey,

Süreci paylaştığınız için teşekkürler, deneyimlerinizi ilgi ile okudum, fotoğrafları merakla bekliyor olacağım.

Daha önce L300'lere şnorkel takıldığını görmüştüm, sizin aracınıza da yakışacağı kanaatindeyim, bilginize sunarım.
DSC_0842_1199x800.jpg


Size aracınızla keyifli günler dilerim.
 



Merhabalar Mehmet Bey,

Süreci paylaştığınız için teşekkürler, deneyimlerinizi ilgi ile okudum, fotoğrafları merakla bekliyor olacağım.

Daha önce L300'lere şnorkel takıldığını görmüştüm, sizin aracınıza da yakışacağı kanaatindeyim, bilginize sunarım.Ekli dosyayı görüntüle 636143

Size aracınızla keyifli günler dilerim.
Merhaba,
Öncelikle olumlu görüşünüz için teşekkür ederim.
Ben iki şeyi tam olarak anlayamıyorum.
Bunlardan birisi, aracın şasesinin çok fazla yükseltilmesi.
Geçilebilinecek engelin/taşın/kayanın yüksekliği bana göre aracın dingil yüksekliği ile, hele ki geniş bir engel ise, diferansiyel karpuzu yüksekliği ile kısıtlı olacağı düşünüldüğünde, piyasada 1 metrelere varan tabiri caiz ise araç ön ve arka dingilleri üzerinde leylek misali araç kaportasına anlam veremiyorum.
Bir diğer husus ise bu şnorkel meselesidir.
Benim araçta Hava Fitresi Haznesinin nefes alma borusu, sizin resmini koymuş olduğunuz Mitsubishi'nin silecekleri ile Mitsubishi arması arasındaki bir yüksekliktedir. Düşünecek olursak, bırakınız o derinliği, resimdeki aracın farları altına kadar suyun ulaştığı bir derinlikte, araç kayık misali yüzmeye başlayacak, tekerlekler yere temas edemeyecektir. Bunun birçok örneği, tufan halindeki yağışlarda araçların yüzmeye başlamaları olarak televizyonlarda yer aldı..
Benim derdim, bu modifikasyon sonrası, aslında güçsüz olan motora bir şeyler yapıp uzun yolda eziyet çekmekten kurtulmak.
Geçenlerde türbosu olan H100 motoru buldum, bu motor genel olarak rastlanılan D4BH değil D4BB modeli idi. D4BB, yükseklik olarak benim araca sığabilecek ancak 10 Cm kadar uzun geldi. Fan Pervanesi ve termiğinin ortadan kaldırılması ile belki çözüm olabilecek ancak yine de şüpheli... Bu nedenle ya mevcut motora bir turbo uygulaması yapacağım (her ne kadar burada yapılamaz denilse de) ya da daha yeni nesil uyabilecek ve beni memnun edecek bir motor arayacağım...
Bu amaçla önce Ford Otosan'a Eskişehir Fabrikasında üretmekte oldukları 2.2TDCİ ve 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap olarak motorlarının teknik özelliklerini üçüncü kişilerle paylaşmadıklarını belirttiler... Breh... Breh... Sanırsınız kullanmakta oldukları malzemelerin kodlarını sordum.. Bütün soru bu motorların dış ölçüleri idi, teknik bir olay yoktu...
Bunun üzerine birkaç gün önce Ford Almanya Sorumlusuna 2.2 TDCİ motorun, Ford İngiltere Sorumlusuna da 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap bekliyorum... Bakalım ne olacak?
Düşünce olarak 10.000,00 TL'ye mal olacak ve ne zaman başına ne geleceği belli olmayan bir turbo uygulaması yerine, 25-30 masraf ederek rahat edeceğim bir yapıyı tercih edeceğim.
Bu korona kapanması olmasa idi, aracın son kaporta işleri Mayıs ayında bitecek ve detaylı resimleri paylaşılacak idi, sanırım Haziran ayına kaldı. Yine de 3 görüntü, bir av dönüşü yıkatma sonrası ektedir.
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR

20191230_091150.jpg


20191230_091236.jpg


20191230_091308.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst