Mazda E2200 5+1 Panelvan 4×4 Modi̇fi̇kasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MKARALAR Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,574
Merhaba,
Öncelikle olumlu görüşünüz için teşekkür ederim.
Ben iki şeyi tam olarak anlayamıyorum.
Bunlardan birisi, aracın şasesinin çok fazla yükseltilmesi.
Geçilebilinecek engelin/taşın/kayanın yüksekliği bana göre aracın dingil yüksekliği ile, hele ki geniş bir engel ise, diferansiyel karpuzu yüksekliği ile kısıtlı olacağı düşünüldüğünde, piyasada 1 metrelere varan tabiri caiz ise araç ön ve arka dingilleri üzerinde leylek misali araç kaportasına anlam veremiyorum.
Bir diğer husus ise bu şnorkel meselesidir.
Benim araçta Hava Fitresi Haznesinin nefes alma borusu, sizin resmini koymuş olduğunuz Mitsubishi'nin silecekleri ile Mitsubishi arması arasındaki bir yüksekliktedir. Düşünecek olursak, bırakınız o derinliği, resimdeki aracın farları altına kadar suyun ulaştığı bir derinlikte, araç kayık misali yüzmeye başlayacak, tekerlekler yere temas edemeyecektir. Bunun birçok örneği, tufan halindeki yağışlarda araçların yüzmeye başlamaları olarak televizyonlarda yer aldı..
Benim derdim, bu modifikasyon sonrası, aslında güçsüz olan motora bir şeyler yapıp uzun yolda eziyet çekmekten kurtulmak.
Geçenlerde türbosu olan H100 motoru buldum, bu motor genel olarak rastlanılan D4BH değil D4BB modeli idi. D4BB, yükseklik olarak benim araca sığabilecek ancak 10 Cm kadar uzun geldi. Fan Pervanesi ve termiğinin ortadan kaldırılması ile belki çözüm olabilecek ancak yine de şüpheli... Bu nedenle ya mevcut motora bir turbo uygulaması yapacağım (her ne kadar burada yapılamaz denilse de) ya da daha yeni nesil uyabilecek ve beni memnun edecek bir motor arayacağım...
Bu amaçla önce Ford Otosan'a Eskişehir Fabrikasında üretmekte oldukları 2.2TDCİ ve 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap olarak motorlarının teknik özelliklerini üçüncü kişilerle paylaşmadıklarını belirttiler... Breh... Breh... Sanırsınız kullanmakta oldukları malzemelerin kodlarını sordum.. Bütün soru bu motorların dış ölçüleri idi, teknik bir olay yoktu...
Bunun üzerine birkaç gün önce Ford Almanya Sorumlusuna 2.2 TDCİ motorun, Ford İngiltere Sorumlusuna da 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap bekliyorum... Bakalım ne olacak?
Düşünce olarak 10.000,00 TL'ye mal olacak ve ne zaman başına ne geleceği belli olmayan bir turbo uygulaması yerine, 25-30 masraf ederek rahat edeceğim bir yapıyı tercih edeceğim.
Bu korona kapanması olmasa idi, aracın son kaporta işleri Mayıs ayında bitecek ve detaylı resimleri paylaşılacak idi, sanırım Haziran ayına kaldı. Yine de 3 görüntü, bir av dönüşü yıkatma sonrası ektedir.
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
 

Etiketler
Merhaba,
Öncelikle olumlu görüşünüz için teşekkür ederim.
Ben iki şeyi tam olarak anlayamıyorum.
Bunlardan birisi, aracın şasesinin çok fazla yükseltilmesi.
Geçilebilinecek engelin/taşın/kayanın yüksekliği bana göre aracın dingil yüksekliği ile, hele ki geniş bir engel ise, diferansiyel karpuzu yüksekliği ile kısıtlı olacağı düşünüldüğünde, piyasada 1 metrelere varan tabiri caiz ise araç ön ve arka dingilleri üzerinde leylek misali araç kaportasına anlam veremiyorum.
Bir diğer husus ise bu şnorkel meselesidir.
Benim araçta Hava Fitresi Haznesinin nefes alma borusu, sizin resmini koymuş olduğunuz Mitsubishi'nin silecekleri ile Mitsubishi arması arasındaki bir yüksekliktedir. Düşünecek olursak, bırakınız o derinliği, resimdeki aracın farları altına kadar suyun ulaştığı bir derinlikte, araç kayık misali yüzmeye başlayacak, tekerlekler yere temas edemeyecektir. Bunun birçok örneği, tufan halindeki yağışlarda araçların yüzmeye başlamaları olarak televizyonlarda yer aldı..
Benim derdim, bu modifikasyon sonrası, aslında güçsüz olan motora bir şeyler yapıp uzun yolda eziyet çekmekten kurtulmak.
Geçenlerde türbosu olan H100 motoru buldum, bu motor genel olarak rastlanılan D4BH değil D4BB modeli idi. D4BB, yükseklik olarak benim araca sığabilecek ancak 10 Cm kadar uzun geldi. Fan Pervanesi ve termiğinin ortadan kaldırılması ile belki çözüm olabilecek ancak yine de şüpheli... Bu nedenle ya mevcut motora bir turbo uygulaması yapacağım (her ne kadar burada yapılamaz denilse de) ya da daha yeni nesil uyabilecek ve beni memnun edecek bir motor arayacağım...
Bu amaçla önce Ford Otosan'a Eskişehir Fabrikasında üretmekte oldukları 2.2TDCİ ve 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap olarak motorlarının teknik özelliklerini üçüncü kişilerle paylaşmadıklarını belirttiler... Breh... Breh... Sanırsınız kullanmakta oldukları malzemelerin kodlarını sordum.. Bütün soru bu motorların dış ölçüleri idi, teknik bir olay yoktu...
Bunun üzerine birkaç gün önce Ford Almanya Sorumlusuna 2.2 TDCİ motorun, Ford İngiltere Sorumlusuna da 2.0 TDCİ EcoBlue motorların dış ölçülerini sordum.. Cevap bekliyorum... Bakalım ne olacak?
Düşünce olarak 10.000,00 TL'ye mal olacak ve ne zaman başına ne geleceği belli olmayan bir turbo uygulaması yerine, 25-30 masraf ederek rahat edeceğim bir yapıyı tercih edeceğim.
Bu korona kapanması olmasa idi, aracın son kaporta işleri Mayıs ayında bitecek ve detaylı resimleri paylaşılacak idi, sanırım Haziran ayına kaldı. Yine de 3 görüntü, bir av dönüşü yıkatma sonrası ektedir.
İyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
Merhaba

Mehmet bey,

yaklaşık 11 yıldır Kia Besta 4x4 kullanıcısı olarak sizi tebrik ediyorum Mazda E2200 modifikasyonu başarı ile tamamladınız kazasız belasız güzel günlerde kullanın motor çekiş sorunu ile ilgili bir kaç bilgi paylaşmak isterim şuan kullanığınız motorun Alt blok R2 üst Silindir kapak kısmı RF benim düşüncem 2000 model kia sportage 2.0 TD olan modelin üzerindeki motorun manifold ve turbosu birebir uyuyor parça kataloğundan dökümanlara baktım ve bizzat sanayide incelemem sonucu bu kanıya vardım ama şuanki aracın üzerindeki motorun yatak ve pistonları turboya dayanabilirmi bilmiyorum alt yapısı hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim şuan benim aracın üzerindeki motorda 2007 model mazda e2200 motoru 71hp 140bin km de çekiş tatmin ediyor fakat turbo olsa fena olmaz :smiley:

WhatsApp Image 2021-09-28 at 23.35.46.jpeg


IMG-20200823-WA0020.jpeg


009.JPG
 

Merhaba

Mehmet bey,

yaklaşık 11 yıldır Kia Besta 4x4 kullanıcısı olarak sizi tebrik ediyorum Mazda E2200 modifikasyonu başarı ile tamamladınız kazasız belasız güzel günlerde kullanın motor çekiş sorunu ile ilgili bir kaç bilgi paylaşmak isterim şuan kullanığınız motorun Alt blok R2 üst Silindir kapak kısmı RF benim düşüncem 2000 model kia sportage 2.0 TD olan modelin üzerindeki motorun manifold ve turbosu birebir uyuyor parça kataloğundan dökümanlara baktım ve bizzat sanayide incelemem sonucu bu kanıya vardım ama şuanki aracın üzerindeki motorun yatak ve pistonları turboya dayanabilirmi bilmiyorum alt yapısı hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim şuan benim aracın üzerindeki motorda 2007 model mazda e2200 motoru 71hp 140bin km de çekiş tatmin ediyor fakat turbo olsa fena olmaz :smiley:
Merhaba YgtGencer,
Öncelikle güzel yorum ve dilekleriniz için teşekkür ederim...
Kia Sportage 1998-2000 arası, 2.0 TD, 83PS/4000 motorun manifold'larının ve turbosunun uyması gerektiğini biliyorum.
Ancak sadece bunları değiştirmek yetmiyor... Krank mili yataklarının ve pistonlarının da değişmesi gerekiyor.(Pistonlar için çelik, yağ galerili piston olması gerekiyor.)
Bundan sonra iş yakıt pompasına geliyor. Hali ile üzerindeki yakıt pompası incelendiğinde, LDA (araç turboya geçtiğinde araç enjektörlerine daha fazla yakıt temini) uygulanabilir bir pompa olmadığı görülüyor. Mazda'dan hangi pompanın uygun olacağı hakkında bir bilgiye erişemedim. Ancak yaptığım araştırmalar Hyundai Starex yakıt pompasının uyacağı yönünde...
Tabi bütün bunlar, 6-7000 Km kullanımda hiç yağ eksiltmeyen, herhangi bir sorunu olmayan motora yapılacak, bunu da canım istemiyor, aynı motorun biraz eskimişini bulup uygulama yapmayı, başarısız olunursa mevcut motoruna dönebilmeyi istiyorum.
Hyundai Tech ile yaptığım görüşmede, D4EA 125 PS/4000 olan motorun uzunlamasına kullanılabileceğini söylediler, ancak bir teklif vermediler.
Geçtiğimiz hafta, güce bir nebze katkısı olacağı düşüncesi ile hava filtresini koltuk altına, motor emme manifolduna sadece 15-20 Cm mesafeye getirmek üzere bir tane Kamyonet Hava Filtresi kabı getirttim, önümüzdeki hafta monte edeceğiz. Malum mevcut hava filtresi motora epey mesafede, yaklaşmasının performansa az da olsa katkısının olacağını düşünüyorum.
Bir de araç soğutmasını öndeki termiği ve pervaneyi sökerek (Radyatöre elektrikli fan motoru takarak) en az 2,5-3 PS daha güç elde edilebileceğini düşünüyorum.
Bundan sonra daha da tatmin edici bir güce ulaşamaz isek, araştırmaya arada sırada, boş vakit buldukça devam...
Hali hazırda düz yolda rahatça 105-115 Km sürat var, rampada problem az da olsa devam...:yum:
Ancak yol hali gayet iyi, arazi hali de sorunsuz..
Araca 4x4 modifiyesini 192.000 Km de yapmışım, şu an 226.000 Kmde.. Yani 34.000 Km problemsiz kullanılmış...(Sadece Krank kasnağı ile her 5-6000 Kmde yağ filtresi/Hava Filtresi değişti bu arada)
Bakalım, önümüzdeki günlerde bir şeyler yapacağım da... Araştırıyorum yanlış bir şey yapmayayım diye...
Tekrar olumlu görüş ve tavsiyeleriniz için teşekkür eder, iyi günler dilerim
M.KARALAR
 

Merhabalar,
26/07/2018 tarihinde Anakamp bölümümde açmış olduğum bu konu başlığı altında yaşananları üyelere tecrübe olabilir düşüncesi ile bu bölüme tarihleri ile birlikte aktarıyorum.
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
======
26/07/2018
Merhabalar,
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
=====
28/11/2018
Merhaba tekrar,
Eylül ayı ortalarında 2007 Model 180.000 Km de dertsiz, tasasız ve hasarsız bir Mazda E2200 buldum, Trabzon Araklı'ya gidip aracı aldım, Ankara'da ustaya teslim ettim.
Tadilat testleri için Kocaeli'de faaliyet gösteren OPTİVAL Şirketini tercih ettim ve Tadilat Test Sözleşmesini imzalayarak avans ödemesini yaptım.
Aracın 4x4 modifikasyonu umarım gelecek hafta bitecek.
Sonuç olarak ön ve arkada kliması, 8 KW mazotla çalışan webastosu ve arka koltukların arkasında elektrikli tuvaleti olan bir Mazda E2200 olacak.
Hepinize saygılar,
MKARALAR
======
27/02/2019
Tekrar merhabalar,
Ustanın kayış atması:tired: sonucu modifikasyon biraz uzadı ama neticede geçtiğimiz hafta sona erdi.:cool:
Rot ayarında sorun çıkmadı, yolda (Ank/İst) lastik patlaması hariç herhangi bir sorun çıkmadı.
Ankara'da hız göstergeleri testi başarılı bir şekilde sona erdi.
Bugün Kocaeli'nde Fren/Tırmanma ve dış gürültü testleri yapıldı. Dış gürültü limitte, diğer ikisi ise problemsi olarak bitti, araç bu testlerden geçti.
Şimdi sıra Motor değişimi/Webasto/Klima takılmasında. Bunlarda herhangi bir sorun öngörmüyorum.
Bakalım ne olacak??;)

Hepinize saygılar,
MKARALAR
=====
03/09/2019
Merhabalar,
Geçtiğimiz hafta aracı Kocaeli Derince TSE Araç Proje Kontrol Müdürlüğüne götürdüm.
Herhangi bir sorun çıkmadı.
Dün aracın Tip Onay Belgesi geldi.
Kontrol ettiğimde aracın lastik ebadı olarak eski ebatları (185×80R14) yazmış olduklarını gördüm. Halbuki aracın yeni lastik ebatları 215x65R16 olmuş ve fren testine bu ebatlar ile girmiştim.
Düzeltiyorlar, sanırım iki gün içinde lastik ebatları düzeltilmiş olarak yeni Tip Onay Belgesi gelir.
Şu an tatilde Antalya'da olduğum için yeni Ruhsatı 18-20 Eylül civarında alacağım.
Bu arada motoru büyütmek için dün bir L200 2006 Magnum için teklif verdim. İhale bende kalırsa o iş te en uygun şekilde bitecek.
Aracın resimleri ve detaylar tüm işler bittikten sonra paylaşılacak.
Hepinize saygılar sunarım.
Mehmet KARALAR
======
01/10/2019
Merhabalar tekrar...
Aracın 4x4 modifiyesi başarı ile bitti.
Ekte yeni Tip Onay Belgesi ve Ruhsatı/Muayenesi var.
Malum daha önce de bahsettiğim gibi, motorunda hiçbir sıkıntısı olmamasına rağmen hafif rampada bayılması nedeni ile (70 Km hızlara düşmesi) motor büyütme işine geldi sıra.
Üzerinde bilineceği üzere 71HP/4100d/dak bir motor var.
Cumartesi günü herhangi bir kazaya kurban gitmemek için aracın triger kayışını değiştirttim, tam bakım yaptım. Şama gibi ama tadilat sonrası 10000 Km yol yapmışım.
Bugün ise Toyota 3L motoru (2,8 Düz Dizel) almak nasip oldu.
Bilmeyenler için normal aspirasyon, mekanik pompalı,
91PS(90HP)/4000 d/dak,
188 Nm(19,2 Kg.m)/2400 D/dak değerlere sahip.
Yetersiz gelirse turbolanıp 130 HP almak çok basit.
Gelecek hafta ustaya montaj için teslim edeceğim. Daha sonra aracın detaylı fotoğraflarını paylaşırım.
Bence bu motor bu araca çok iyi gelecek.
Bu tadilatlar sonrası, aracın yüksekliği ve ağırlığı arttı, webasto ve klima tamam, problemsiz çalışıyorlar.
Hepinize iyi günler diliyorum.
Mehmet KARALAR

Ekli dosyayı görüntüle 514975

Ekli dosyayı görüntüle 514973

Ekli dosyayı görüntüle 514974
Üstad be bir görsel görseydim bizimde hayalimizdeki araç netlesseydi 🙂
 

Herkese merhaba,
Yeni bir konu açmak yerine burada devam edeyim diye düşündüm...
Aracın kliması ve kalorifer motoru düzgün üfürmüyordu, sanırım ortalarda bir yerlerde hava kaçağı filan vardı...
Ancak binek araçlardan bir tanesi beyin arızasından dolayı hasta olduğu için, araç lazım olur düşüncesi ile pek bakamamıştım...
Peugeot'nun beyin arızası en sonunda, 2 tane yeni BSI getirttikten sonra giderildi, ben de aracın fan problemine eğilme fırsatı buldum.... Bir elektrikçiye şunun göğsünü sökelim dediğimde yanaşmadı, olmayacak bir para istedi... Ben de yaz aylarında oturduğum evin park yerinde sökümü yaptım... Kalorifer ve Klima ünitelerini bir güzel yıkadım, petekler temizledim... Derken bunların tekrar batmaması, temiz kalmaları için Mazda E 2200 araca Polen Filtresi yapmaya karar verdim...
Ancak Mazda E 2200 'de ön sağ far, kalorifer ve klima fan motorunun emme bölümü içine girmekte..
Bu ise ciddi bir problem yaratsa da, en sonunda çözdüm tabii ki...
Antalya'daki bir lazer kesme firmasına parçaların resimlerini hazırlayıp 1,2 mm Galvanizden kesim yapmalarını söyledim... Bir hafta sonra resimlerim çizim bedelinin 1..500,00 TL olduğunu söylediler... Fan motorunu geri aldım, evde kartondan gerekli parçaların modellerini oluşturdum, tarayıcıda tarayıp ölçülendirdikten sonra İstanbul'daki daha önce parça kesimleri yaptırdığım lazer kesim firmasına e-mail ile gönderdim.... 4 gün sonra parçalar geldi, fatura tamamı 650,00 TL idi... Kendimde gaz altı kaynağı olmadığı için egzoz tamiratı yapan bir yerde parçalar birleştirildi... İşin garibi, Adam ne yaptığını bilmiyordu...
Ve nihayetinde ana parça ve Polen Filtresini taşıyacak gövde bitti, montajını yaptım, aracın ön göğsünü Mazda Yetkili Servisinde, ustabaşı ile birlikte topladık... Yetkili Servis arkadaşımdır, sorun olmadı...
Ancak patronları olmaz, yeterli hava emişi olmayacak diyordu... Öyle olmadı, bana göre harika oldu, fan üflemesi son derecede yeterli...
Polen filtresi yapım aşamalarını gösteren resimler ekte PDF dosyası halindedir.. (Çok resim olduğu ve sadece 6 dosya ekleyebileceğim için)
Aracın altına yatarak veya lifte kaldırıldığında basit bir şekilde değiştirilebilmektedir...
 

Ekli dosyalar

  • MAZDA_E2200_POLEN_FILTRESİ_UYGULAMASI_RED.pdf
    3.9 MB · Görüntüleme: 74



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst