Maltepe Karavan Park 54 Tl Olmuş

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suleymancirit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,742
seneler seneler önce yedek parça almak için aksaray a gitmiştim farklı iş yerleri aynı parça için 100 tl den 750 tl ye ( o zamanlar milyon idi ) kadar farklı fiyatlar vermişti. bir klasörden parça koduna bakıyor bir yeri arıyor fiyat veriyorlardı. bir iki derken hepsinin aynı numarayı tuşladığını farkettim. sonunda biri telefona uzanırken durdurdum, bir çok yere gittim herkes aynı numarayı arıyor ama farklı fiyat veriyor neden diye sordum. abimiz güldü otur bakalım dedi çay söyledi başladı anlatmaya. biz burada arabanın markasına modeline adamın kıyafetine göre fiyat veririz dedi. biri takım elbise ile gelir mercedes parçası ister, diğeri yaka bağır açık perişan gelir 124 parçası ister. o günü hiç ama hiç unutmam. maalesef ülkemizin büyük bölümü bu bakış açısıyla hareket ediyor buna idareciler de dahil. hizmet ya da malzeme karavan ya da deniz ile ilgili ise fiyat anında değişiyor.

not: geçenlerde scenic 2 aracım için arka tampon reflektörü almak icap etti. scenic 2 diye isteyince 105 tl olan reflektör master diye istendiğinde 25 tl ye alınıyor. yıllar geçse de bazı şeyler hiç değişmiyor :smiley::smiley::smiley::smiley::smiley::smiley:
Yani karavan sahibi iseniz , yolunacak kaz olarak zengin katagorisi içinde mi görülüyorsunuz mu demek istediniz , evet doğru düşünüyorsunuz gibi , en kolay çıkış yolu olarak 54 TL bindirmişler hemen
 

Etiketler
30 yıl önce Fransa, Italya ve Almanya’da yapılan hatalar şimdi Türkiye’de tekrarlanıyor. Avrupa’daki belediyeler 30 yıl önce karavanlar şehirlerde park sorunu yaratıyorlar, karavancılarda çevreyi kirletiyorlar diye düşündükleri için bir çok yere karavan giremez, parkedemez yasakları koymuşlardı. Ne zaman karavancıların şehirlerdeki esnafa para bıraktıklarını farkettiler, karavanpark açmaya başladılar. Şimdi belediyeler karavancıları kendi şehirlerine çekebilmek için yarış halindeler. 2019 yılında karavanparklarda geceleme sayısı 11.6 milyon. Gelişmeden belediye memnun, karavan üreten memnun ve karavancı memnun.

Türkiye’deki yöneticiler Avrupa ülkelerindeki kamp ve karavancılığın nasıl geliştiğine bir göz atsalar, aynı hataları tekrarlamazlar.
 

Nisan sonu karavan park fiyatları kişi başı 50 tl'den başlıyordu.En ucuzu araç başı 100 tl idi.Bahsettiğiniz 57 tl bu bilgilerden bağımsız olarak bakıldığında elbette çok.Ama piyasa rakamlarına göz atınca isyanınız hesaba kitaba uymuyor.Bu noktadan yol aldığımda,ne kadar empati yapsam da siyasi bir yaklaşımınız olduğu sonucuna varmaktan kendimi alamıyorum.Özellikle İBB vurgunuz manidar geldi.

Sizin yaklaşımı siyasi algılayınca,ister istemez bende öyle baktım olaya.İş bilmezlikle suçladığınız yönetim yıllardır çözülemeyen yada ilgilenilmeyen birçok sorunu çözdü.Tuzla OSB,Üsküdar su basması yaşamayacak mesela.Haliç yeniden temizlendi,kurbağalı dere balıklarla kucaklaştı yıllar sonra.Üstelik ödenek almadan.Çoğaltabilirim örnekleri.

Fiyat yüksek mi?Yüksek.Piyasa böyle mi?Maalesef böyle.

Eğer çok kızacaksak öncelik hükümetsel uygulamalara olmalı.Partiden bağımsız bakıyorum bu arada.Çünkü emsal teşkil eden asıl o dur.Düşünsenize;TÜVTÜRK'e hiçbir şey yapmadan 347 tl öderken (binek oto) sanayideki ustaya kazıkcı diyebilir misiniz?Bir araç sadece karavana dönüştü diye vergisi iki katına çıkarken fahiş sigorta rakamları için sigorta şirketlerine kızmak mantıklı mı?

Maltepe parkının İstanbul'da kalan bir iki toplanma alanından biri olduğunu da unutmayalım.Karavancıları cezbeden para kazandıracak hizmetler vermektense boş kalmasını sağlayacak tavırlar alınmış olabilir mi acaba?

Biraz geniş bakalım derim..
 

Nisan sonu karavan park fiyatları kişi başı 50 tl'den başlıyordu.En ucuzu araç başı 100 tl idi.Bahsettiğiniz 57 tl bu bilgilerden bağımsız olarak bakıldığında elbette çok.Ama piyasa rakamlarına göz atınca isyanınız hesaba kitaba uymuyor.Bu noktadan yol aldığımda,ne kadar empati yapsam da siyasi bir yaklaşımınız olduğu sonucuna varmaktan kendimi alamıyorum.Özellikle İBB vurgunuz manidar geldi.

Sizin yaklaşımı siyasi algılayınca,ister istemez bende öyle baktım olaya.İş bilmezlikle suçladığınız yönetim yıllardır çözülemeyen yada ilgilenilmeyen birçok sorunu çözdü.Tuzla OSB,Üsküdar su basması yaşamayacak mesela.Haliç yeniden temizlendi,kurbağalı dere balıklarla kucaklaştı yıllar sonra.Üstelik ödenek almadan.Çoğaltabilirim örnekleri.

Fiyat yüksek mi?Yüksek.Piyasa böyle mi?Maalesef böyle.

Eğer çok kızacaksak öncelik hükümetsel uygulamalara olmalı.Partiden bağımsız bakıyorum bu arada.Çünkü emsal teşkil eden asıl o dur.Düşünsenize;TÜVTÜRK'e hiçbir şey yapmadan 347 tl öderken (binek oto) sanayideki ustaya kazıkcı diyebilir misiniz?Bir araç sadece karavana dönüştü diye vergisi iki katına çıkarken fahiş sigorta rakamları için sigorta şirketlerine kızmak mantıklı mı?

Maltepe parkının İstanbul'da kalan bir iki toplanma alanından biri olduğunu da unutmayalım.Karavancıları cezbeden para kazandıracak hizmetler vermektense boş kalmasını sağlayacak tavırlar alınmış olabilir mi acaba?

Biraz geniş bakalım derim..
FSM den karavanlara geçiş yasağı uygulayan önceki yönetime de tepki göstermiş biri olarak , bu gösterdiğim tepki de politik değildir .

çözüm odaklı olmayan bu yaklaşımınıza katılmak mümkün değildir .

siz gitmeyiverin olup bitsin diyorsanız , gitmeyiz olur biter , ancak tepkimizi de göstereceğiz elbette , tabiki FSM geçişinde ki gibi , bu maltepe karavanpark probleminde de , sesimizi duyurabiliriz inşaallah diyelim .

önümüzdeki Aralık 2020 ayında , bu fahiş tarife yüzünden , gezenbilir buluşmasına yeni yer aramak zorunda kalacak arkadaşlarımız , hadi buyrun burdan yakın .
 

FSM den karavanlara geçiş yasağı uygulayan önceki yönetime de tepki göstermiş biri olarak , bu gösterdiğim tepki de politik değildir .

çözüm odaklı olmayan bu yaklaşımınıza katılmak mümkün değildir .

siz gitmeyiverin olup bitsin diyorsanız , gitmeyiz olur biter , ancak tepkimizi de göstereceğiz elbette , tabiki FSM geçişinde ki gibi , bu maltepe karavanpark probleminde de , sesimizi duyurabiliriz inşaallah diyelim .

önümüzdeki Aralık 2020 ayında , bu fahiş tarife yüzünden , gezenbilir bulugşmasına yeni yer aramak zorunda kalacak arkadaşlarımız , hadi buyrun burdan yakın .
Aklınızda bulunsun çekme karavancılar Sirkeci - Harem feribotunu kullanabilir. Tabiii kamyonkaravancılar da. Bakmayın tabela ikazına 40 ayak kamyon bile kabul ediliyor. Dalgınlıkla Avrasya'dan da geçmişliğim var tekne römorkumla +90 TL usulsüzlük ödemiştim 2019 Kasım ayında
 



Eğer çok kızacaksak öncelik hükümetsel uygulamalara olmalı.Partiden bağımsız bakıyorum bu arada.Çünkü emsal teşkil eden asıl o dur.Düşünsenize;TÜVTÜRK'e hiçbir şey yapmadan 347 tl öderken (binek oto) sanayideki ustaya kazıkcı diyebilir misiniz?Bir araç sadece karavana dönüştü diye vergisi iki katına çıkarken fahiş sigorta rakamları için sigorta şirketlerine kızmak mantıklı mı?




Güzel tespitler.
 

Bence başlığı hemen değiştirelim çünkü 200TL olmuş. :smiley:

Konunun üstünden çok zaman geçmiş ama hortlatmak istedim. Geçen sene sadece 1 saat kalmama rağmen ruhsatta karavan diyerek benden de 54 almışlardı. İşin daha acı tarafı isparklara artarda gelen zamlardan sonra karavan ücreti 200TL olmuş durumda. 1 saatte kalsanız 1 gecede kalsanız 200TL ödüyorsunuz. İşin haksız tarafı giriş çıkış saatlerine bakılmadan bu ücretin isteniyor olması. Hiç bir hizmet olmadığı için konaklamak için bile bu fiyat fazla ama sadece 1-2 saat gidip maltepe parkındaki bir fuarı bile görmek isteseniz 200TL veriyorsunuz. Ben bu yüzden oraya aracımla gidemez oldum. Gittiğim zamanda mecburen ileri geri karşı derken aracı koyacak başka yer arıyorum. Resmen eziyet. Bu bir yada bir grup insanı (ki bu durumda tüm karavan sahipleri) kamusal alanı kullanma hakkından mahrum etmektir. Biz demiyoruz ki herşey bedava olsun ama gecelik kullanım ile saatlik kullanım biribirinden ayrılmalı. Burası hariç tüm diğer otoparklarda minibüs olarak ücret ödüyoruz ki aslına bakarsanız oda haksızlık ve ayrı bir tartışma konusu çünkü ben normal aracın girdiği çizgiye girebiliyorum. Demem o ki burada es kaza bir kaç saatliğine gidicek arkadaşalar varsa bu sorun çözülene kadar gitmemeleri daha yerinde olur. :smiley:
 

Işin daha acı verici tarafı, uzun süre karavan park etme hakkı olanlar, yerlerini satıyor.
 


.
Ayrıntılarını burada yazılanlardan tanıdığım Maltepe karavan parkı, Türkiye’de resmî kurumların karavacılığı kavramayamadığının diğer tipik bir örneği olmalı.
Böyle bir alanda karavanlar için yer ayrılmış olmasının gayet olumlu tarafı bir yana, hizmet ve kontrol şartlarını tam bilmediğimden genel anlamda ve karavancı ülkelerin uygulamaları ışığı altında tek cümle olarak söylersem;
*Karavan parklarda geceleme iki üç gün ile sınırlı* olmakta.

Böyle bir yerin abonelik sunması, amacına aykırı bir durum !
Burayı belediyenin bilgi ve tecrübesizlikten (yarı) kamping olarak görmesi, sanırım karavancıların da işine geliyor ama onların diğerlerinin dışarıda kalmasını ve yer maliyetini umursamadan konuya yaklaşmalarını anlamak zor.
Belediye bu sefer de yasak yerine ücret silahını çekmiş olmalı ?
Fakat ceket baştan yanlış iliklendiğinden, şık bir görüntü boşuna beklenti.
Kısaca karavan parkların belediyelerin kendi ahalisine değil, turistlerine odaklı bir yapı olduğu atlanmış durumda. Normalde yerleşimlerin çevresinden kampingler ve karavan depo yerlerinin olması beklenir. Belediye bu boşluğu doldurmayı alışılmamış bir şekilde nedense kendine vazife çıkarmış ve sunduğunun ne kadar lüks olduğunu algılayamıyorsa bile sonuçta durumu aslında kendisinin zorlaştırdığına şaşırmamalıydı.
(Yunanistan’ın gayet büyük kapasiteli devlet kampingleri ise karavan park yapısında değiller)

Geçenlerde Almanya’da Elbe nehri kenarında orta büyüklükteki bir şehirin merkezinde, sadece gri+siyah su ve atık boşaltım olanağı olan benzeri bir karavan parkta 10 € toplam ücretle, sınırı olan üç gün boyunca geceledik.
* Plaka kaydı ile kontrol edilebilecek gayet ucuz böyle bir karavan park uygulaması yanında, birkaç saat park etmek isteyen diğer karavanlar için komşu normal araç park yerleri * belki Maltepe için de çözüm sunabilirdi ?

Somut durumu bilmediğimden samimiyetle burayı tanıyanlara sormak isterdim. Sizlerce zorluk bunun neresinde ?
 
Son düzenleme:



Mesut bey zorluk liyakat sisteminin olmaması. .
Belediyeler partilerin çiftliğidir. Herkez kendinden olanları işe alır.
Dolayısıyla akıl herzaman azdır.
Düşünün yolcu taşısın diye 1 mio euroya alınan otobüsler yokuş çıkamadı. Bir Allahın kulu bunu hesaplamamış.
Tüm partilerde durum istisnalar hariç aşağı yukarı aynı.
Bildiğim kadarıyla Maltepe parkını, Belediyeye ait Işpark işletiyor. Elektrik yok. Atık su sadece tuvaletlere atılıyor. Karavanlara ayrılan yerler artık karaborsa olmuş, fazlalaşmaması için de dediğiniz gibi ücret silahı çekilmiş. 3 gün sınırlama koysalar bu sefer de yer edinme hakkını elde edenler isyan çıkarır.
Şu an karavan kamplar aylık 2000 TL den başlıyor.
Otoparklar en az 1000 TL alıyor.
Kalıcı ücreti ne oldu bilmiyorum ama yıllık 10 bin de değildir.
Turist için de günlük 200 TL çok bir şey ifade etmez.
İstanbul da böyle bir yer , olanak olmasa da en az 25 Euro dan başlamalı.
 

Anlamsız bir fiyat politikası yürütülüyor. Aşağıda ispark linkini koydum. Otomobil 20TL Altında karavan 5 katı (100TL) sanırım otomobilden karavan demek istiyor. Minibüs butonuna basınca 40TL karavan fiyatı ise 200TL oluyor. Otobüsü tıklayınca 60TL karavan fiyatı ise 300TL oluyor. Herhalde otobüsten yapılan karavanlar demek istemiş olabilir. Garip yanı, motosiklete basınca 10TL karavan ise 50TL oluyor . Motosiklet karavan!

1663406774887.png
 
Son düzenleme:

.
Teoman ve Ferhat beyler haklı noktalara parmak bassalar da benim öncelikle odaklandığım, bu yerin statüsünün belirsizliği hatta yanlışlığı.
Eğer otomatik gişe yerine kasiyer varsa yukarıdaki gün sınırının plakadan kotrol önerim daha kolay uygulanabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca müktesep haklar için mukavele bitimine kadar zaman verilmesi sorun yaratmamalı. Böyle neredeyse evinin yanıbaşında lüks bir örneğe Avrupa’da bile rastlanmıyor. Belediye buranın kamping olmayacağının bilincinde olsa da ne olacağını bilmiyor izlenimi vermekte. Bırakın statüsü, ücretlendirmesi bile egzotik. 😋

Tekrar edeyim, karavan parklar o şehrin ziyaretçileri için düşünülen bir çözüm.
Ücret politikası ise bundan sonra konuşulacak bir konu olmalı.
 
Son düzenleme:

.
Teoman ve Ferhat beyler haklı noktalara parmak bassalar da benim öncelikle odaklandığım, bu yerin statüsünün belirsizliği hatta yanlışlığı.
Eğer otomatik gişe yerine kasiyer varsa yukarıdaki gün sınırının plakadan kotrol önerim daha kolay uygulanabilir diye düşünüyorum.
Ayrıca müktesep haklar için mukavele bitimine kadar zaman verilmesi sorun yaratmamalı. Böyle neredeyse evinin yanıbaşında lüks bir örneğe Avrupa’da bile rastlanmıyor. Belediye buranın kamping olmayacağının bilincinde olsa da ne olacağını bilmiyor izlenimi vermekte. Bırakın statüsü, ücretlendirmesi bile egzotik. 😋

Tekrar edeyim, karavan parklar o şehrin ziyaretçileri için düşünülen bir çözüm.
Ücret politikası ise bundan sonra konuşulacak bir konu olmalı.
Konu orta ve uzun vadede çok daha farklı kaotik gelişmelere gebe.

Kent merkezinde karavan park olumlu bir çözüm gibi görülse de altyapısal olarak buralar karavan park değil.

Rekreasyon alanı araç otoparkı içinde oluşturulan ayrıcalıklı alana toplanan karavanların abonelik sistemiyle uzun süreli park olanağına kavuşturulması karavan park sisteminin ruhuna aykırı olsa da esas tehlike gelecekte yol açacağı sorunlar karavan sahiplerine çok farklı külfetler olarak dönecek.

Bu gibi parkların karavan depolama amaçlı kullanılmasına izin verilmemesi gerekir.

Barınma sorununun tavan yaptığı metropollerde yakın gelecekte bu gibi parklarda derme çatma çözümlerle farklı bir yaşam kültürü oluşmaya başlayacaktır. Özellikle sahilyolu üzerinde ücretsiz otopark ceplerinde bu gibi manzaralar oluşmaya başladı bile.

Kent sokak aralarına park edilen karavanlarda da yaşam sürdürüldüğüne tanık olunmakta.

Maltepe civarında sadece karavanların park edebildiği “depolama” alanları oluşmaya başladığını gözlemlemekteyim, bu doğru fakat pahalı bir çözüm olduğunu duymaktayım.

Karavanların kent yaşamına etkilerine hazırlıksız yakalanan yerel yönetimlerin engelleme odaklı uygulamaları yeni bir çatışmanın da habercisi.

Örgütlenme konusunda toplumsal bir eksiklik söz konusu, kamp karavan kültürünü içselleştirmiş eski kuşak içerisinde var olan dayanışma ve ahenk yeni neslin bu kültüre ilgisini çekmiş olsa da ne yazık ki idarelere karşı mücadele konusunda çok aktif rol almaktan gençler kaçınmakta.

İçinde bulunulan ekonomik zor koşullar karavancıların hareket kabiliyetini kısıtlamış olması yaşanılacak sorunları sadece ötelemiş oldu.

Mekânsal çözümler beraberinde uygulanabilir kurallar acil tesis edilemezse sonuçları sadece bu kültürü özümsemiş karavancıların yaşamını sürdürülebilir olmaktan çıkaracaktır.
 

* Plaka kaydı ile kontrol edilebilecek gayet ucuz böyle bir karavan park uygulaması yanında, birkaç saat park etmek isteyen diğer karavanlar için komşu normal araç park yerleri * belki Maltepe için de çözüm sunabilirdi ?

Somut durumu bilmediğimden samimiyetle burayı tanıyanlara sormak isterdim. Sizlerce zorluk bunun neresinde ?

Mesut bey alanı size daha iyi anlatmak için aşağıda bir uydu görüntüsü dosyası ekliyorum. Belki siz buna kendiniz de bakmışsınızdır ama yinede eklemek istedim. Kırmızı ile çerçevelediğim yer karavan park olarak ayrılan tam da sizin dediğiniz gibi ayrıcalıklı kısım. Diğer oklar ile gösterilen yerler ise araç otoparkları. Buraların giriş ve çıkış gişeleri ortak. Yani bağlantılılar ve en sondakinden girseniz bile park içi yolundan en başa kadar gidebiliyorsunuz. Kameralı plaka tanıma sistemi var ve devlet kurumları ile entegre. Zaten bu şekilde aracın karavan olduğunu anlayıp 200TL istiyorlar.

İşin komik yönü karavan park olarak ayrılan alan şu aralar o kadar dolu ki zaten günübirlik bir karavanın girmesi konaklaması neredeyse imkansız. Bu gün karavancı bir dostumuz ile sohbet esnasında eski üyelerin 780TL aylık kira verdiklerini öğrendim. Kendiside çekme karavanını satmış ama aylık ücretini ödeyerek yerini koruyormuş. Yeni bir karavan arayışında. Sevgili Bartek'in de dediği gibi bu fiyattan sahip olanlar karaborsada yerlerini satıyorlarmış. Yeni aylık üye olmak isteyenleri de süprizli fiyatlar bekliyor olabilir fakat zaten yer boşalmıyor ki yeni birisi gelsin.

Sevgili Ertunk'un dediği gibi Türkiye, özellikle İstanbul pandemi ile birlikte gelen karavan patlamasına hazırlıksız yakalandı. Üstüne ekonominin kötüye gitmesi eklenince, zamanında sadece 3-5 kişinin sahip olduğu çekme karavanların çekek yeri şeklinde uzun süreli park alanı olarak tasarlanmış 50-60 araçlık bu yer kıymete bindi. Durum o kadar traji komik bir hal aldı ki İstanbul'da kira fiyatlarının 15bin TL seviyelerini geçtiği şu günlerde, buraya üye olan birisi şu an 780TL gibi bir aylık kira bedeli ödeyerek burada yaşayabiliyor. Hani eviniz falan varsa kiraya verir çalışmadan burada kira getiriniz ile yaşarsınız. O kadar saçma ama cazip bir hale gelmiş durumda. Tabii yukarıda da söylediğim gibi öncelikle aylık üyelik bileti almak için birde birilerinin yeri boşaltması gerekli. Dolayısı ile olay tamamen ranta dönmüş durumda.

Böyle bir ortamda belediyenin çözümü günlük karavan girişinin olmaması için 200TL yapmak (otobüs karavan 300TL). Halbuki yukarıda belirttiğim gibi kamaralı tanıma sistemi var. Hangi saatte girilip çıkıldığı net ortada. İstenilirse yazılıma eklenecek ufak bir ek ile çok rahat aşılabilecek bir sorun. Tabii bunun istenmemesinin de bir sebebi var. Geçmiş yıllarda bir kaç saatliğine gelip çim alana oturmak için karavanını 3 araçlık yere dik park ederek tentesini açıp otoparkı kamp alanına çeviren ve gereksiz yer işgal eden insanlarıda gördük. Yani aslında durum tek taraflı da değil. Hep kendi açımızdan bakıyoruz ama karavan sahibi olup etik değerleri olmayan yüzlerce insan da var.

Çözümü nedir? Burada bir çok kişinin dediği gibi konaklamayı 3 gün ile sınırlamak ve günlük giriş çıkışa izin vermek belki olabilir. Peki burada üyeliği olan, karavanını gerçek anlamında yıl boyu buraya park eden, yani burayı uzun süreli park alanı olarak kullanan insanlar o zaman karavanlarını nereye koyacak? İstanbul'da evlerinin önünde otoparkı olmayan, hatta evlerinin sokağına karavan giremeyecek (dar) bir çok insan ve lokasyon var. Hatta bu park sorunu o kadar büyük bir hal almış durumda ki olay karavan düşmanlığına doğru gidiyor. Youtube'da bir videoya yaptığım yoruma yazılan cevapları görseniz kap krizi geçirebilirsiniz. Bazı insanlar kendileri ile aynı sokakta yaşayan karavan (motokaravan hem de) sahibi insanlar sokağa park ettikleri için kendisinin park yeri bulamadığından salyaları akarak bahseden ve karavanların yasaklanmasını isteyen yorumlar atıyorlar. Başkaları da onlarada destek veriyor. Yani Türkiye'de karavan sevdasının yanında bir de karavan düşmanlığı gelişmeye başladı.

Çözüm olarak, öncelikle karavan yerel yönetimler tarafından bir gerçeklik olarak kabul edilmeli. Gözden uzak, kentin boş alanlarında uzun süreli park alanları oluşturulmalı. Üyelik sistemi bu alanlara kaydırılmalı. Maltepe gibi sahillerdeki özellikli konumlara 3-4 günlük konaklama sınırlamaları getirilmeli. Otoparklarda karavanlar içinde saat sistemine geçilmeli fakat karavanını olması gerektiği gibi tek araçlık yere park etmeyenlere de yüklü cezalar getirilmeli.


Not: Koymuş olduğum uydu fotoğrafındaki fili fark ettiniz mi? Burası bir çocuk oyun alanı fakat kuğruğundan burnuna neredeyse 200m. İçerisinde bir çok farklı oyun alanı ve oyun tipi mevcut. Fakat komik olan şu ki siz orada insan ölçeğinde asla buradaki fil figürünü göremiyorsunuz. Tasarım sanırım ülkemize uzaydan bakan uzaylılar için yapılmış olmalı. Yani durum sadece otoparklar ile de sınırlı değil, aslında bu parkın tasarımı baştan aşağı bir felekat.

Screen Shot 2022-09-17 at 23.26.12.jpg
 
Son düzenleme:



.
Etraflı cevabınız için candan teşekkürler Melih bey. 🙂
Anlaşılan Maltepe, sizin ve @ertunk ‘un dediği üzere, diğer karavancılık konularımız gibi, ileride daha da derinleşmesi beklenen sorunlara, tipik bir örmek durumunda.

Dikkat ederseniz “sorunlarımız” yerine nötral bir deyim olan “sorunlar” kelimesini kullanmam, biz karavancıların diğer taraf olan “yönetimler”de olduğu gibi, sorunların çözümüne aktif katılmaya ilgisiz kalması ile ilgili. Sanki karavancılık bu iki tarafdan özerk kendi mecrasını bulmaya çalışıyor.

Karavancılık sorunlarımız merkezi yönetimlerden beklenen asli düzenlemeler bir kenara, yerel yönetimlerin kendi sorumluluklarında olmasa bile artık yerleşim alanları yakınlarında kamping ve depo alanı yapım veya destekleme zorunluluğuna erişmiş durumda.
Maltepe örneğinde şehir içi trafiği için en kestirme çözüm, bu olmalı ?

Belki karavancılar da Maltepe için kooperatif tarzı bir çözüm ile en azıdan, şehir dışı bir depo alanı organize edebilirlerdi ?
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst