Lr Defender Hakkında Danışma ..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mmtunlu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,874
Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Merhaba,
Mehmet bey Defender' e olan ilgisini özetlerken sanki kendi yazmış olduğum bir yazıyı okuyor gibi hissettim. Çünkü ben de tasarımı oldukça eski olmasına rağmen hala popülaritesini kaybetmeyen bu heybetli araca engelleyemediğim bir ilgi duyuyorum. Konunun başında linklerini gönderdiği ilanlardan hemen hemen yarısını favorim olarak izliyorum ve gezenbilir forumlarını delik deşik ettim hala da defender hakkında hergün yeni bir şey öğreniyorum. Bu arada ilanların yayınlanma, güncellenme yada yayından kalkma periyotlarından bu araçların hangi modellerinin hangi fiyatlarla çabuk, orta, yavaş satıldığını yada asla satılamadığını da gözlemleme şansım oldu.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-1994-defender-110-luk-3-5-benzinli-146900640/detay/

Ben de ilandaki araç üzerinden fikirlerinizi almak istiyorum. 30.000 - 40.000 TL civarında 300 TDI motorlu bir Defender mi yoksa ilandaki 15.500' e satılan V8 motorlu 3.5 cc hacimli motora sahip bir benzinli Defender mi daha mantıklı bir seçimdir? V8 motorun günümüz benzin yada lpg fiyatlarıyla bezdirici bir tüketimi olacağı aşikar ama alırken daha ucuz gibi görünmesi de sanki avantaj gibi geldi bana. Yakıt tüketimiyle ilgili söylenenler de kafa karıştırıcı, normal kullanımda 100 km de 15-20 LT benzin tükettiği gerçek midir acaba? Bunu şundan sordum forumlarda 300 TDI' ye yakın tükettiğini iddia eden arkadaşların yazılarını da gördüm.

Garaj bölümünde araç toplayan arkadaşların yazdıklarına bakılırsa aracı tepeden tırnağa yeniden inşaa etme işini 20.000 TL ye bitirmek te mümkün 60.000 TL' ye de bitir(eme)mek mümkün. Hem işin yapıldığı yer, ustası hem de aracın yapım amacına yönelik olarak kullanılan aksesuarlar üst üste konunca parçası ucuz denen bu aracı pahalı/ucuz bir araca dönüştürebiliyor. Neyse konuyu sulandırmadan linkteki aracı örnek alırsak aslına uygun bir restorasyonla bu işin maliyeti ne olur arkadaşlar? Aklıma gelen yüzlerce soruyu sonraki mesajlara saklayarak şimdiden bilgisini esirgemeyen arkadaşlara teşekkürler ediyorum. İyiki varsınız:smiley:
 

Etiketler
Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Link teki aracı sabah bir arkadaşım da sormuştu. fotoğraflar yanıltıcı olabilir 15000 tl o araç için çok iyi fiyat ama gidip görmek lazım. bazen ihaleden 5-6 tane araç alıp en derli toplusunun fotoğrafını koyuyorlar. sonra gidince bu fiyattan başlıyor bunlar var diyorlar?? ;)
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

He he Dizel mi? Benzinli V8 mi? işine girersek çıkamayız, zaten senelerdir de çıkılamamıştır. Forumu detaylı inceleyin kim ne düşünüyor üç aşağı beş yukarı belli :smiley: Yenişemedik uzun süredir.

Kişisel zevke göre keyfe göre değişir bu işler, motor tercihi nasıl bir Defender istendiğinin çok küçük bir parçası sadece...
Netice olarak bu araçlar kişisel bir ürün yaratmak üzere seçilen baz platformlar. Zaten öyle olmasa, kasası bitik, motoru bitik, havalandırması olmayan, iç döşemesi bitik araçlara neden para verelim.

Gider Toyo alır Zuki alır bineriz :smiley:
 

LRTD5' Alıntı:
He he Dizel mi? Benzinli V8 mi? işine girersek çıkamayız, zaten senelerdir de çıkılamamıştır. Forumu detaylı inceleyin kim ne düşünüyor üç aşağı beş yukarı belli :smiley: Yenişemedik uzun süredir.

Kişisel zevke göre keyfe göre değişir bu işler, motor tercihi nasıl bir Defender istendiğinin çok küçük bir parçası sadece...
Netice olarak bu araçlar kişisel bir ürün yaratmak üzere seçilen baz platformlar. Zaten öyle olmasa, kasası bitik, motoru bitik, havalandırması olmayan, iç döşemesi bitik araçlara neden para verelim.

Gider Toyo alır Zuki alır bineriz :smiley:
+1


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Ben de aynı yeri aradım. 15.000 TL' ye veriyoruz dedi telefondaki arkadaş. Trafik tescil işlemleri 750 TL tutar dedi ayrıca. Araçlardan ikisi ellerindeymiş diğer ikisi de henüz istanbulda dedi. Yanlış hatırlamıyorsam 130'luk olanlardan da toplam 8 adet varmış. Devlet elindeki malı ihaleye çıkartırken bunları "şu iyi durumda daha idare eder, şunun işi bitmiş elden çıkartalım" diye bakmıyor. Araçlar 20 yaşını doldurmuş, demekki bu araçlara 20 yıllık bir kullanım süresi biçmiş kurum. Derya Bey' in dediği gibi bire bir inceyip yakından görmek gerek. İçlerinden harap durumda olanlar da nispeten eli yüzü düzgün olanları da çıkabilir.
 



Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Biraz önce içime bir kurt düştü e-devlet ten araç sorgulama yapim dedim karşıma şu çıktı:

Plaka No:06DL6453 Marka:LAND ROVER Model Yılı:1990 Ruhsat Tarihi:01/02/2013 Tescil Birimi:ANKARA Cinsi:Arazi Taşıtı Renk 1:SİYAH Renk 2: BİLİNMİYOR Çalıntı mı?HAYIR Hak Mahrumiyeti:VAR
Hak Mahrumiyeti Detayları
Hak Mahrumiyeti Makam / Kurum Tarih Dosya No
YAKALAMA Adana 11. İcra Dairesi 22/03/2013 2013-1952 İcra


Böyle bir şey çıktı karşıma.. Bu arada da aracın orjinal 90 olup olmadığını anlama yöntemi sanırım aracın benzin/mazot deposunun yerine bakacam.. Ve dif markalarına sanırım 90 larda hepsi Rover markaymış öyle okumuştum. Peki bu araçların kasa aliminyum. Paslanma olur mu ? Eğer olursa nerelere bakmak gerekiyor.

LRTD5 bey in söylediklerini aklıma kazıdım. Evli değilim :smiley: o yüzden sanki 90 lık daha çok cezbediyor ve ben aracı fotolarından görüp küçük zannederdim ama çok da değilmiş açıkçası, 90 lık olmasına rağmen o Defender heybeti duruyor.. O yüzden de 90 lıklara bakmaya devam edeceğim sanırım. Bu araç sorgulama da çıkanları hemen sahibiyle görüşeceğim ve dediğiniz gibi şasi no sunu almaya çalışacağım eğer şasi no sundan orjinal hallerini öğrenebilirsek, orjinal 90 mı, orjinal dizel mi sanırım bunları da öğrenebiliriz ..
 

Bu durumdaki aracın zaten satışı yapılamaz. Ama herkesin başına gelebilecek bir durum da olabilir. ( sonuçta mtv yada SGK borcunu 1 sene geciktirince maliye otomatik haciz koydurabiliyor artık araca) onun detayı önemli.

Araç kupası her ne kadar alüminyum dense de, kapı çerçeveleri alt taban saçtır. Buralar daha çabuk çürür. özellikle kapı eteklerindeki kabarmalar içerideki çerçevenin çürümesinden oluşur.
Almaya niyetlendiğiniz aracın kapı trimini sökün (8-10 vida tutar zaten) içine bakın.

Şasi numarasından aracın fabrika bilgilerine ulaşabiliriyorum ama sonradan kanuna uygun yapılan değişikliklere (motor,kasa tip değişimi vs.) aracın ilk trafik tescilini yapan trafik dairesinden ulaşabilirsiniz. Insaflı bir memura denk gelirseniz size tüm dosyayı gösterebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

mmtunlu' Alıntı:
Teşekkür ederim ilginiz için.. Evet okuduklarımdan alnadığım kadarıyla dediğiniz gibi düz dizel verimsiz ve ağır kalacak. Benim de korkum şu: şimdi bu defender olayına takmış vaziyetteyim. Diğer üstadlarımın dediğini dinledim kullandım hoşuma da gitti fakat aldıktan bir kaç ay sonra ben naptım diyecek olursam eğer :D en azından çok bir para yatırmamış olmayı isterim .. O yüzden çok yapılı almak ne kadar doğru diye düşünüyorum.. Sonuçta eğer ki tamamdır budur diyecek olursam da motoru değiştirmek kolay anladığım kadarıyla ? O yüzden de bu düz dizel aklıma yattı gibi. Tabiki yanlış da düşünüyor olabilirim .. Saygılar ..

Defender alacaksaniz mutlaka yapilmis bir arac alin. Nedeni cok basit. Yapilmamis araci yapmak icin harcayacaginiz para, yapilmis bir araci almak icin harcayacaginiz paranin en az 1,5 katidir.

Kisaca, Defender i yaptiktan sonra mal ettiginiz fiyata satmaniz mumkun degildir. Bu yuzden Defender sahipleri araclarini satarken ciddi zarar ederler.
Ornek olarak bir arkadasim V8 Defender ini satiyor. Arabanin uzerine yapilan yatirim 70 bin TL nin uzerinde. 35-40 TL verene satacak. Bu sadece V8 ler icin degil, diger modeller icin de gecerli.

Motor degistirmek o kadar da kolay degil. Burokratik sorunlar bir yana yeni motorun adaptasyonu cok iyi yapilmali, aksi takdirde cok sorun yasarsiniz. Baska bir Defender motoru takarsaniz tabii ki daha kolay bir uygulama olur ama o da hala cok iyi bir usta tarafindan yapilmali. Ben sizin yerinizde olsam, motor degistirmek yerine almayi dusundugunuz motora sahip bir arac alirdim.
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Çok iyi ifade etmişsiniz bu durumu. Yaklaşık 6-7 aydır Defender' le ilgileniyorum(Land Rover demiyorum özellikle: defender:smiley: Bu araçları toplayanlar ticari kaygılar dışında genel olarak evladiyelik olarak binmek için uğraşıyorlar anladığım kadarıyla. Çünkü ben de özendiğim bu restorasyon işlemlerini internetten takip ederken aynı duyguları hissediyorum. Ama şöyle bir açmaz var ki zevkler ve renkler tam anlamıyla birbirini tutmuyor. Örneğin benim hayalimi şuan 300TDI yada güncel puma motorlu bir 110 SVX süslüyor. Spacer yada yükseltme kitleri ilgimi çekmiyor. Belki de henüz bu araca sahip olmadığım için fonksiyonel anlamda ihtiyaç duyana kadar da çekmeyecek. Sanırım herkes kendi hayalindeki ideal aracı 3 farklı kasa ve daha zengin olan motor seçeneklerinde somutlaştırmaya çalışıyor. Selamlar.
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

90 yeter bayağı alan konusunda endişeniz olmasın. Mesela bir foto koydum :smiley: bence fena değil der çoğu kişi, yer kullanımı açısından. Yoksa çok pırıl pırıl :smiley: bana gelmez mesela.

image.jpg
 



Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Bu 90 lık Defender baya bir extreme olmuş :smiley: Dediğiniz gibi daha düzgün derli toplu bir şeyler bakmaya çalışıyorum .. Mesela bir tane daha buldum malum sitede hatta bir kaç tane var ama dediğiniz gibi 90 lık az, olmazsa 110 luk ta olur tabiki. Benim amacım genelde şu olacak .. Haftada 2-3 sefer köye gidecem (gidiş dönüş toplam 70 km) ve arada sırada şehir içinde binersem binerim ki çok arabayı almıyorum genelde de zaten .. 110 luk şehir içinde zor olacak evet ama zaten çok araç kullanmadığım için genelde çok bir sıkıntıya sokacağını zannetmiyorum .. Yazları da haftada 1 veya ayda 2-3 kere de Pozantıya giderim hepsi bu olacak .. Hiç offroad yapmadım hayatımda, motocross hariç, aşırı da ilgim olmadı açıkçası .. Ama tabiki ilerde ne olur ne biter onu bilemem belki eğer alacak olursam araziden çıkmicam :smiley: onu bilemiyorum .. Onun dışında en çok yapacağım off road köyde çamurda tozda toprakta kullanmak olacak genelde .. Önceleri 90 lık lara hiç bakmazdım ama şimdi açıkçası aklımı çelen o ama olmazsa da yapacak bir şey yok 110 da olabilir. O da tam bir dev ! Şimdi gezinirken bir kaç link daha buldum görüntü olarak hoşuma giden ama kimisi 2.5 td kimisi 2.5 d bir iki tanesi de sanırım 300 tdi .. Bir tane de 90 lık BD30 motorlu var ama orjinal 90 mı kesme mi bilmiyorum tabiki .. Biliyor musunuz bu araçları acaba hiç tanıdığınız var mı, var ise yorum yapabilir misiniz ? Linkleri kopyalıyorum ..

90 lık:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-90-lik-bd30-nissan-motorlu-40.000-km-de-defender-145349943/detay

110 lar:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-1987-land-rover-defender-110-2-5-temiz-yeni-toplanmis-146339916/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-1992-model-defender-101959849/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-land-rover-defender-110-1986-askin-jeep-ten-145448051/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-defender-110-144335156/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-satilik-land-rover-defender-110-dizel-138017740/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-zoryolarin-araci-anlatilmaz-yasanir-140967152/detay
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Bahsi geçen Defender 90 bence orijinal değil. 1.si depo kapağı orada olmamalı (ya orijinal değil ya da oynanmış), 2.si ön koltuklar ile arka bagaj arası açık olmaz 90'larda (Ya orijinal değil, ya da kesilmiş).
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Degerli üstadlarım,

Arayışım ve araştırmalarım hala devam etmekte fakat o kadar farklı yorumlar duyuyorum ki korkmamak elde değil.. Şimdi kullanım amacım benim haftada 2-3 kere olacak genellikle köye gitmek için. Yani ağır arazi yok. Genellikle çamurlu yollar, tarla vs .. Şimdi duyduklarımı söylemek istiyorum.. Arıza çıkacak sürekli, büyük küçük ağrıza .. Beni en çok korkutan şey bu özellikle .. Ne gibi ağrızalar olabilir bunu danışmak istiyorum .. Eğer alacağım araç biraz derli topluysa tabiki .. Ne gibi arızalarla karşılaşabilirim.? Kimisi diyor ki, her gün kullanırsan çok arıza verir .. Eğer aracı alacak olursam doğal olarak hergün kullanmak isteyeceğim herkes gibi :smiley: Bu araca alıştıkça belki azalacak haftada 2-3 e düşecek belki düşmeyecek.. Başka aracım olacak yanında tabiki .. Ama söylediğim gibi ağır araziye çıkmayacağım ilk başlarda .. Ağır arazide her şeyde olduğu gibi bu araçların da arıza yapacağını biliyorum .. Ama kullanım yerimi belirttiğim gibi , çamur olacak genellikle malum köy ortamı, ve nispeten asfalt yollar .. Daha doğrusu düzgün köy yolları.. Bu gibi durumda bana ne gibi masraflar çıkartabileceğini merak ediyorum .. Çok para harcamak istemiyorum, soğumak istemiyorum yani araçtan ... Belki yazdıklarım sizlere komik veya saçma geliyor, diyeceksiniz ki e her araçta olabileceği gibi bu araçta arıza olacak.. Bunu biliyorum, benim demek istediğim sonuçta bu araçlar neredeyse klasik sınıfına girecek araçlar .. Bunu göz önüne alırsak eğer bu araçlar devamlı arıza, sıkıntı çıkarıyor mu .. Ben bunu öğrenmek istiyorum .. Tabiki kullanıma bağlı olan bir şey ama normal kullanımda bu ne sıklıkla olabilir bunu çok merak ediyorum ..
 

Ynt: Lr Defender Hakkında Danışma ..

Ağır şartlarda araziye giren araç başka arızalar çıkartır, sürekli günlük kullanılan araç başka arızalar çıkartır.

Ben 2 sene 110 luk düz dizel defender la istanbul trafiğinde gezdim. haftada 2 gün bakırköy tuzla git gel yaptım. onun haricinde 2 kez antalya ve sayısız çanakkale gezilerim oldu. standart bakımları haricinde debriyaj merkezleri ve kızdırma bujileri dışında hiç masrafım olmadı. beni tek yolda bırakışı kayış kopması oldu. onunda yedeği yanımda olsaydı yolda kalmazdım.

Son bir yıldır defenderı sadece arazide kullanıyorum. bazı kısımlarında gerçekten zorluyorum. bir yılda 1 kez aks kestim, 1 kez komple egzos koparttım, 1 kez baskı balata, 2 kez lastik değiştim. 1 kere komple şaft mafsalları dağıldı takım değiştirdim. çamur yüzünden değiştiğim el freni balatasının haddi hesabı yok :smiley:

Umarım fikir olarak yardımcı olabilmişimdir. Toplamda ortalama kullanımım yıllık 20.000 km civarı. ama defender ı sevmek daha önemli bence.

Derya
 

Oncelikle Defender surekli ariza cikarir diye bir sey yok. Elden gecmemis bir arac alirsaniz tabii ki eskiyen parcalar ariza cikaracaktir. Bu araclarin uzerinde genellikle 250,000 km den az km yoktur. Ame duzgun toplanmis bir aracta ariza daha az olacaktir.

Bununla birlikte, eger kullanim amaciniz anlattiginiz gibi ise, ve bir Defender askiniz yok ise Defender almayin. İkinci el bir Toyota pickup, Suzuki yada benzeri bir sey alin. Rahat edersiniz
 



dturan' Alıntı:
Ağır şartlarda araziye giren araç başka arızalar çıkartır, sürekli günlük kullanılan araç başka arızalar çıkartır.

Ben 2 sene 110 luk düz dizel defender la istanbul trafiğinde gezdim. haftada 2 gün bakırköy tuzla git gel yaptım. onun haricinde 2 kez antalya ve sayısız çanakkale gezilerim oldu. standart bakımları haricinde debriyaj merkezleri ve kızdırma bujileri dışında hiç masrafım olmadı. beni tek yolda bırakışı kayış kopması oldu. onunda yedeği yanımda olsaydı yolda kalmazdım.

Son bir yıldır defenderı sadece arazide kullanıyorum. bazı kısımlarında gerçekten zorluyorum. bir yılda 1 kez aks kestim, 1 kez komple egzos koparttım, 1 kez baskı balata, 2 kez lastik değiştim. 1 kere komple şaft mafsalları dağıldı takım değiştirdim. çamur yüzünden değiştiğim el freni balatasının haddi hesabı yok :smiley:

Umarım fikir olarak yardımcı olabilmişimdir. Toplamda ortalama kullanımım yıllık 20.000 km civarı. ama defender ı sevmek daha önemli bence.

Derya

Derya bey cevaplariniz icin cok tesekkur ederim .. Evet cok yardimci oldu cevaplariniz .. Anlattiginiz gibiyse cok buyuk daha dogrusu cok pahali masraflar degil diye tahmin ediyorum .. Benim ogrenmek istedigim buydu yani cok pahaliya cikmamasi bana masraflarin .. Yoksa hangi arac olursa olsun yeni bile olsa masraflari oluyor .. Yani anladigim su, eger duzgun toplanmis bir arac olursa cok agir araziye girmedigim taktirde bana cikaracagi masraf cok pahali olmicak :smiley:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst