Lpg Tüpleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan a.adalioglu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 78,359
Ynt: Lpg Tüpleri

peki benim dedantör nasıl çalışıyor..fotoğraf eski biraz ama bu şekilde bağlantı..

DSCF7360.JPG
 

Etiketler
Ynt: Lpg Tüpleri

Sizin aracın tüpünden hariç ayrı bir tüp takmanız gerekiyor çünki aracın gazı likit geldiğinden dedentörü bozar.Normalde Tüpün üstündeki şamandıranın içindeki borunun çıkartılması gerekmektedir.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

KaravanaSam' Alıntı:
Sizin aracın tüpünden hariç ayrı bir tüp takmanız gerekiyor çünki aracın gazı likit geldiğinden dedentörü bozar.Normalde Tüpün üstündeki şamandıranın içindeki borunun çıkartılması gerekmektedir.
Takıldığında şamandırayı iptal ettik zaten..3 yıldır bu şekilde kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım..hem truma hem ocağı bu şekilde kullanıyorum halen..20 tl lik gaz koca sezon beni idare ediyor..
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Muhtemelen Sizin tüpünüzü takan kişinin iş tecrübesi daha iyi olabilir . tahmin ediyorum lpg içine dalan ilave boruyu da bu arada sökmüş olabilir . Detenatör baglantısı olarak bir şey söyleyemem . Sizin tercihiniz . Benim tercihim ise , kullandıgım ocak ve turumatik ayrı degerlerde detenator kullanmakta. Cihazların her birisi için girişinin hemen yakınına birer vana ve ilavesine de detenatörleri monte ettim. Amacım , seyahat halinde iken vanalar yardımı ile gazı kesebilmek ve montaj için kullanılan hortum ve detanör uzerındeki basıncı sıfırlamak istedim. Sebebi ise lpg den çekindiğimden olsa gerek. Herkese kazasız-belasız yaşam dilerim.
Selamlar.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Tüp resminde sadece 1 adet basınç düşürücü (DEDENATÖR) var,buna baglı farklı gaz basınçlarında çalışan iki adet alet var.
Şimdi tahmin yürütürsem basınç düşürücünün ayarı; birbirlerine göre daha yüksek basınç isteyen sobaya göre ayarlı(uygun),
ocak biraz deli gibi yanacagından ya böyle bırakıldı biraz delimsi yanıyor,yada ocak memeleri: sakin düzgün yanacak şekilde daha küçük deliklilerle değiştirildi.
İhtimaller içinde Dedanatörün basınç ayarı ocak ile soba arasında bir yere getirilmiş de olabilir.Bir ihtimal daha da var:Ocağa gelen gaz ikinci bir dedanötörden geçiyor olabilir.

Saygılar.
 



Ynt: Lpg Tüpleri

ince999' Alıntı:
Tüp resminde sadece 1 adet basınç düşürücü (DEDENATÖR) var,buna baglı farklı gaz basınçlarında çalışan iki adet alet var.
Şimdi tahmin yürütürsem basınç düşürücünün ayarı; birbirlerine göre daha yüksek basınç isteyen sobaya göre ayarlı(uygun),
ocak biraz deli gibi yanacagından ya böyle bırakıldı biraz delimsi yanıyor,yada ocak memeleri: sakin düzgün yanacak şekilde daha küçük deliklilerle değiştirildi.
İhtimaller içinde Dedanatörün basınç ayarı ocak ile soba arasında bir yere getirilmiş de olabilir.Bir ihtimal daha da var:Ocağa gelen gaz ikinci bir dedanötörden geçiyor olabilir.

Saygılar.
Tahminlerde biraz doğruluk payı var aslında :smiley: lpg tankını kullanmaya başlamadan önce bu konuda hiç bir bilgim yoktu işin açıkcası..aracı aldığımda trumanın lpg ile çalıştığını okuyunca zaten forumda konusu vardır ve yazmışımdır.. çok araştırdım.. daha sonra lpg montajı yapan bir arkadaşım sayesinde olayı çözdük..içerik olarak ne yaptığını tam bende bilmiyorum fakat depodan tüpün üstündeki beyini getirdi ..şamandırasını söktü taktı..2 vana işlevi ise ..dolum yaparken çıkışı kapatıyor ..içeride kullanırken girişi kapatıyorum..yolculuk esnasında her iki vana ve dağıtıcı 3 lü vanayı tamemen kapalı tutuyorum..gördüğünüz dedantör tek tir ve ne önünde nede arkasında başka bir aparat yok..tüp üzerindeki çıkış vanasından ayar yapılabilir ama kısıp acabiliriz..
yanlız şunu ilave edeyim..uygun dedantörü buluncaya kadar 2-3 tane 50 mbar lık denedik..zira direk bağlantı yapınca tüpün basıncı çok fazla geldi..malum gaz bu şakaya gelmez..:smiley: metot basit olabilir yada bu konuda ben şanslıyım..
saygı ve sevgilerimle..
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Dedantörün , tankın çıkışında olması ile ocağın girişinde olması basınç açısından bir fark oluştururmu acaba ? Benim dedantör, 3m borudan sonra ocağın girişinde,dikkatimi çekti sizinki hemen tankın çıkışında. 3m boru geniş alandan çıkan gazın basıncını mı yükseltiyor acaba?
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Tüplerin karavanda dik durması ve dedantörlerin doğrudan tüpe bağlanması gerekir diye biliyorum. Dedantörün tüpe bağlanmasının bence iki önemli nedeni var. Dedantörden sonra gaz basıncı azaldığı için sistemde gaz kaçıntı tehlikesi daha az. Ikinciside gaz kaçıntısı halinde, basınç az olduğü için, kaçan gaz miktarı sınırlı kalır diye düşünüyorum. Eğer karavanda gaz dağıtımi çelik/bakır boru yerine hortumla yapılıyorsa ve dedantör de gaz tüpünde değilse, Tüpün içindeki 4-10 bar olan gaz basıncı hortumu daha çabuk yıpratır. Böyle büyük bir başınçla gazın sızıntısı çok daha tehlikeli olur sanıyorum.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

yaptığım uygulamayı kendime bazı yolaylıkları sağlayabilmek amacı ile sıralandırmıştım. Şöyle ki ; Aynı sistem otolar üzerindeki (yeterlilik alabilmiş) uygulama biçimini örnek alarak tank dan bakır boru ile ocak ve ısıtma cihazının bağlı olduğu bölgeye kadar taşıdıktan sonra , açma kapama vanası (orjinal gaz için olanı) devamına detenator ocaga olan bağlantısını da esnek lpg hortumu ile baglantı yaptım . Diğer cihazımı da aynı yöntem ile bağlantısını gerçekleştirdim. Sistemi böyle sıralandırmaktaki amacım , vanaların kolay ulaşılabilir yerlerde olması ve rizk taşıyan esnek hortumlardan once lpg bağlantısını kesebilmek için olmasıdır.
Detenatörün hemen tüp çıkısında olması da ben ce yanlış bir uygulama değildir . Taşıyıcı bakır boru üzerindeki basıncı da düşük degerlere indirdiğinden daha emniyetli ğibi de görülebilir. Ben , Otolar üzerindeki uygulamaları ornek kabul ederek TSE nin kabul ettiği bakır boruyu örnekteki gibi uyguladım. Yöntemimin bana sagladığı avantaj ise , kolay ulaşılabilir , cihaz yanında olması , onarım kolaylığı sağlaması ve her defasında gaz ı kesebilmek için tank vanasını sık kullanmamak , dolayısı ile de aşınma ve yıpranması geciktirmek nedeniyledir.
Ayrıca kullandığım ocak ve trumatik ayrı degerlerde detenatör gerektirdiğinden tak dan iki ayrı detenartör ile çıkıp sonrasında da iki ayrı bakır boru ile taşımayı da uygun bulmadım. Kullandığım bakır boru ve diger edevatların da tamamı TSE belgei olmasına özen gösrerdim . Diger bir önemli konu ise tüm bağlantılardan önce sızdırmazlığı önleyen kimyasal sıvı kullandım. Bu kimyasal , acık hava ve gaz a maruz kaldığında kristalleşmez , mayileşerek sızıntıları önlemek amacı ile kullanılır. İsmini hatırlayamadım. İsteyenler bu malzemeyi satanlardan bilği isteyebilirler. Zaten LPG sistemleri satıcılarında istediğiniz kalınlıkta bakır boru , baglantı elemanları istediğiniz degerlerde detenatör ve havşa makinesi , el aletleri kolaylıkla temin edebilmektedirler . Geri kalan ise iyi bir araştırma , bilgilenme biraz da maharetiniz olduktan sonra işler kolaylık la halledilebiliyor . En azından ustaların , çıraklarının insafına teslim olmamış olursunuz. Bura eger ben vehimli gibi görünüyor , hatta kıllık ;D ediyorsam , ben böyle mutluyum.
Herkese saglıklar dilerim . Selamlar.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Merhaba,

Yeni aldığım motokaravanda lpg tankı takılı ve üzerindeki dedantör/regülatör problem çıkarıyor. Konuyu araştırınca ve üzerine düşününce kendi bilgilerimi paylaşmak istedim:

A) Standart dendantörler neden problem çıkarıyor?

Bunun iki nedeni var:
1) Standart dedantörler, tüketici cihazlara göre 29 mbar (milibar), 30mbar, 50mbar çıkışı olan cihazlar -ki bunlar sektörde "2.kademe alçak basınç cihazları" olarak geçiyor. Bu cihazların maksimum giriş basıncı 7.5bar kadar. Aygaz tüplerin içindeki basınç tam dolu durumda yaklaşık 4-5bar kadar oluyormuş. Oysa ki LPG tanklarının (otogaz) dolum basınçları 10-12bar arasında değişiyor. Yasal olarak pompalar 10bar'a göre ayarlanmalı ama bazı istasyonlar fazla gaz basmak için yüksek ayarlıyorlar.

Sonuç olarak LPG tankındaki çıkış basıncı 2. kademe dedantörün max giriş basıncını aştığından diyafram zarar görüyor ve basınç regülasyonunda problem oluyor (bazen aşırı gaz gelmesi vb.)

2) Yüksek giriş basıncı altında çalışan dedantör termodinamik yasalar gereğince aniden soğuyan gazın etkisiyle kelimenin tam anlamıyla "donuyor". Özellikle dış hava sıcaklığı 8-10 Celcius derecelerde iken soğuyan dedantör havanın nemiyle birlikte buzla kaplanıyor ve tekrar ısınması gaz tüketimini kestikten sonra 5-10 dakikayı bulabiliyor. Donan dedantörden kesinlikle gaz gelmediği için truma benzeri cihazlar hata veriyor.

GEÇİCİ ÇÖZÜM: LPG tankını tam doldurmamak ve bu sayede basıncı düşürmek. Örneğin 20lt'lik tanka yasal limit olan 16lt yerine toplamda 10-12 lt gaz almak. Bunun yanında dedantörün üzerini önce sera folyo ile kaplayıp üzerine bir havluyu sıkıca sararak hava/nem ile doğrudan temasını kesmek/azaltmak. Ancak bu çözümün her koşulda çalışacağını garanti etmiyorum.

KESİN ÇÖZÜM:

Varolan ikinci kademe dedantörün önüne birinci kademe regülatör takmak. 1. kademe regülatörlerin giriş basınçları 16bar; yani LPG tankına uygun. Çıkış basınçları da tipine göre 0.5bar - 4 bar arası değişiyor.

Örnek Ürünlere buradan bakılabilir:
http://www.e-gaz.com.tr/tr/egaz-urun-detay/6/dedantor---lpg-regulatorleri

Ben tüm istanbul'u tavaf ettikten ve sayısız Targaz, Orgaz vs. ile görüştükten sonra Perpa'da stoklarında bir RECA marka regülatörü bulunduran EGAZ'ı buldum. Ancak oradaki arkadaşlar konudan epey bihaberdiler nedense. Aynı şekilde otogaz işi yapanlar da karavanla ilgili konuyu pek bilmiyorlar.

Aldığım regülatörün girişi 16bar, çıkışı 0.5-1.5bar arasında ayarlanabiliyor. Bunun yanında sisteme bir de manometre takmak istedim ama ellerindeki cihazları birbirlerine (ve karavandaki mevcut hatta) bağlayabilecekleri fitting aparatları (nipel vs.) yoktu.

Perpa'da onlarca dükkanı dolaşıp elimdeki dedantörü ve yeni regülatörü hatta bağlamak için ara parçalar aradım. Burada da yeni bir sorun çıktı: ev tipi LPG aparatları (dedantör) sol-dişli üretildiği için mevcut aparatlar da ya hep düz dişli ya da hep sol dişli olduğu için işe yarayan birşey bulamadım.

Sonuçta yılların esnafı birisi beni Karaköy'e yönlendirdi. Orada "Sarıcılar Çarşısı" varmış. (Malzemeler pirinçten yapıldığı için öyle adlandırılıyormuş sektörde). "Hazırda bir nipel olmasa bile tornada sizin için yaparlar" dedi. Bir ara gideceğim artık.

Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik :smiley: Karavancılık sayesinde önceden hiç ilgim olmadığı konuları öğreniyorum :smiley:

Son olarak bir karışıklığı gidermek isterim:
Alçak basınç dedantörler 29 MBAR, 30mbar, 50mbar yani MİLİBAR
LPG tank basıncı ise 10 BAR
1 BAR = 1000 MİLİBAR
1 Atmosfer = 1013 milibar

Not: Bütün bunlarla uğraşmak istenmiyorsa orijinal TRUMA regülatörler 180 EUR + KDV. Ancak çarpışma anında otomatik gaz kesme emniyeti var. Bu cihaz 2 kademede otomatik olarak düşürüyor basıncı. Harcadığım zaman ve benzini düşününce acaba paraya kıyıp alsa mıydım diye düşünmeden edemiyorum.

Not2: Reimo'da 20EUR'a muadil cihazlar olduğu kulağıma geldi ancak bakamadım. O kadar bekleyecek vaktim yoktu. (Sanki sorunu hızlıca çözdük de :smiley: )

sevgiler,
trek
 



Ynt: Lpg Tüpleri

Lpg kullanım,tanklar karavan muyanesinde geçiyormu?Hiç bir problem olmuyormu?Ben yeni yapacagım karavana LPG tankı koymak düşünüyorum.Bu konuda bilgilenmek isterim:Kazasız belasız günler herkese dilerim.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Seri numaralı tse standartlarında bir tank olduğu sürece sorun olmuyor.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

trek71' Alıntı:
Burada da yeni bir sorun çıktı: ev tipi LPG aparatları (dedantör) sol-dişli üretildiği için mevcut aparatlar da ya hep düz dişli ya da hep sol dişli olduğu için işe yarayan birşey bulamadım.

Sonuçta yılların esnafı birisi beni Karaköy'e yönlendirdi. Orada "Sarıcılar Çarşısı" varmış. (Malzemeler pirinçten yapıldığı için öyle adlandırılıyormuş sektörde). "Hazırda bir nipel olmasa bile tornada sizin için yaparlar" dedi. Bir ara gideceğim artık.
Ters diş için çözüm eski bir tüpün üzerindeki dedantör bağlantısnı kullanmak da olabilir. Diş yapısı zaten dedantöre göre olduğundan, tüpün kafası sökülerek uygun fitting ile gaz çıkış borusuna konulabilir. ::smiley:
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Ben sorunu karaköyde yılların torna ustası Viçen Usta sayesinde çözdüm. Yarın bir resim yollayacağım arşiv için. Yeni aldığım regülatör sorunları çözdü.
 

Ynt: Lpg Tüpleri

Taşları yerine koyma açısından birkaç soru-cevap.

* Türkiye'de mevzuat, karavan için otogaz istasyonlarından alınan LPG yi mutfak (buzdolabı, ocak) ve ısıtmada kullanmaya müsaade ediyor mu ?
LPG dolumu konusunda nasıl dağıtıcılar dökme LPG faaliyeti yaparken; kullanıcılara teslim ettikleri dökme LPG’nin, farklı amaçlarla kullanılması halinde Kuruma bildirmek ve ikmal yapmayı durdurmakla sorumlu iseler, otogaz bayileri de sadece LPG ile çalışan araçlara otogaz LPG ikmali yapmak ve istasyonlarında LPG tüpü dolumu ve satışı yapmamak, LPG tüpü dolumuna yarayan hiçbir alet, makine ve teçhizatı istasyon dahilinde bulundurmamakla yükümlüler. Yani LPG otogaz bayilik lisansı sahipleri hiçbir surette kullanıcılara dökme gaz satışı faaliyetinde bulunamazlar. Sonuçta kanun lisans iptalinden bahsediyor !

Zaten asıl amaç, kullanıcılar için amaç dışı kullanımı önlemek.

Böylelikle mix durumlarda dahil temelde karavanlarda otogaz deposu ile gazın amaç dışı kullanılamıyacağı söz konusu. Yani otogaz tüpüne doldurulmuş olsa bile ihtiyaca çözüm aramak kanun nezdinde boşuna...
Kısaca kanun koyucu AB'ye nazaran Türkiye'de kapsamlı biçimde, her iki yöne olmak üzere, LPGnin amaç dışı kullanımını yasaklıyor. Kanun ve yönetmeliklerin sayı ve kalitesi, uygulamada zaten Avrupada en önlerde gelen Türkiyenin durumuna uygun olduğu bilirkişilerce belirtilse de, herzaman olduğu üzere malesef şimdilik karavancılarla ilgili esnek bir yaklaşım yok.

* Karavancılar için mutfak tüpü ile piknik tüpü arasında kanunen fark var mı ?
Konuya gaz tüplerinin nakliyesi açısından bakarsak, uygulamalar bazen başka bir tablo göstersede, tüp dağıtımının teknik düzenlemelere uygun araçlar ile yapılması kanuni zorunluluğundan hareketle;
- tüp gaz bayilerinin kanun gereği İki kilogram üzeri tüp teslimini ve bağlantısını adresde (gayrimenkul) yapmak İle yükümlü olmaları ve
- iki kg üzeri mutfak tüplerini sadece aracta bulundurma halinde bile yine kanun açısından lisansız nakliye söz konusu.

Dolayısı ile ciddi durumlarda, hakime ve sigorta şirketlerine karşı 2kg dan büyük mutfak tüpleri için elde argüman bulunmamakta. Bu durumda karavancıların şimdilik teorikde başını ağrıtmayacak tek temiz çözüm ise piknik tüpü taşımak !

Türkiyenin toplamda 48 ülke olarak bütün Avrupa ile beraber, tehlikeli maddelerin milletlerarası nakliyesini düzenleyen ADF andlaşmasına bağlı olması bu düzenlemelerin diğer bir çıkış noktası.

Tabii insanın aklına otomatikman Avrupa yapımı karavanlardaki 2x11 kg gaz tüpleri geliyor. Karavancılığı yine kanunlar ile düzenleyen ülkeler ise, bu tüplerin ancak düzenli şartlar altında nakliye ve kullanımını serbest bırakarak, sorunu çözmüş durumdalar.
Pratikte nasıl bu yabancı araçların yollarda kontrolu söz konusu olmadığı gibi bizim karavanlarımızında bu açıdan kontrolü uygulanan bir şey değil.

Olaya yukarıda dediğim gibi karşılaşılma olasılığı olan yangın gibi ciddi durumlar açısından bakmak, aslında akla daha yakın olmalı ?

Ciddi ev taşıma firmaları Türkiyede de, yukarıdaki sebepten mutfak tüplerini taşımamakta !

Yukarıda ilginç olan, başlık 3. sayfanın sonuna erişse de aslında @bartek hemen ilk cevapla konunun neredeyse %90nına cevap vermiş.
Ben kucuk tup kullanıyorum. Iki adet. Biri ocaga takili sürekli. Digeri hem yedek,hem de balık filan kizartirken ise yarıyor. Yurtdışında tabi bunlarin dolumu yok ya da hic bitmediginden bilmiyorum.

Küçük tüpler için tecrübem yok. Benim butan gazlı 2,8 kiloluk "Campinggas" tüpüm bizim kullanış tarzımıza göre 5-6 hafta yetiyor. Türkiye'deki 2 kiloluk tüpler için forumdaki katılımcılar 2-3 haftalık kullanım zamanından bahsediyorlar. Tabi kullanım tarzı önemli, fakat Avrupa'ya çıkacakların yetmiyeceği düşüncesi ile diyelim, ekstra 2 yedek daha bulundurulması, hele solar desteği ile kompresörlü buzdolapları varsa haydi haydi yeterli olmalı. 2 piknik tüpü galiba bir büyük tüpten daha az yer kaplıyor. Gazla ısınanımız hatırladığım kadarı ile zaten yok. Bulaşık suyunu gerekirse ocakta ısıtmak ve özellikle yazları çıkılan gezilerde daha az sarfiyatı ile sıcak su yine de sorun olur denirse bunlar baştan mazotlu çözümlere çevrilebilir.

Yine de Avrupa'da yetmezlik sorun olursa yukarıda yazıldığı üzere Campinggas çözümleri var. Üstelik normalde en geç her 3 günde bir kampinglere uğramak zorunluluğu, duş dahil birçok konuyu kendiliğinden çözüyor.
Türkiye'de piknik tüpleri, mutfak tüplerinden bile daha kolay temin ediliyor diye biliyorum. Yanlız özellikle dikkat edilecek nokta, yedeklerin sadece satın alındığı şekilde taşınması. Yani hareket halinde üzerlerinde asla dedantör, manometre, vana, ocak ,lamba, ısıtıcı gibi techizatların olmaması zorunluluğu. Bilindiği üzere tüplerin üzerindeki çemberin birincil olarak, tüpleri tutmaktan ziyade, emniyet için koruyucu fonksiyonu var. Tüp üzeri her techizat, nakliyat esnasında darbe ile kırılma yüzünden tehlike sebebi. Ayrıca bütün tüplerin sağa sola oynamaması için sıkıştırılarak sabitlenmesi gerekli. Ama dikkat, lehim değil !
Kullanım halindeki tüp için ise ülkemizde ayrı bir düzenleme olmadığından bu kısım, kanunlar açısından kara, en iyimser hesapla gri bir alan olarak kabul edilmeli.
Yada herşeyi garantiye almak isteyen yola, meşakkatli ama bu tüpten de dedantörü çıkararak devam edebilir.
Buradaki pirincin taşını ayıklamak bilmem ilgisi varsa bence federasyonun çalışma alanı olmalı ?

Karavan içinde direk tüp üstü ocak kullanımı, bu cinslerin alev söndükten sonra gaz akımının kesilmemesi yüzünden müsaadeli değil. Tüplere bağlı ocakların muhakkak bu özellikli olması gerekli. Kartuşlu ocaklarda ayni sebepten karavan içinde kullanılmaz durumda.

* Otogaz depo tüpü üzerinde lisansı olmayan özel kişi olarak değişiklik yapabilir miyim ?
Ilgili kanun sadece "LPG Tüpü Muayenesi, Tamiri ve Bakımı Lisansı sahipleri piyasada ilgili ve diğer mevzuata, standartlara ve teknik düzenlemelere uygun tüp muayene, tamir ve bakım faaliyeti ile iştigal edebilir" demekte. Bu işyerleri görev alan elemanlarına ilgili teknik düzenlemelerde istenilen gerekli eğitim ve sertifikaları aldırmakla yükümlü.
Bu durumda teorik olarak özel kişi için bozulan dedantörü aynisiyle değiştirerek trafiğe çıkmak bile sorunlu.

Oto gaz deposu ile LPG yi likit halde kullanmaktan, her aksamı ile gaz halde kullanmaya uygun hale getirmek ise yukarıda yazan bütün katılımcıların yine kendi ifadeleri ile meslekleri olmayan bu konuda ne kadar ilginç ve saygı değer olsa da, araştırma ve akıl yürütme yöntemleri ile sonuca ulaştırmak istemeleri, maalesef böylelikle temelden de kanunlarda karşılık bulamamakta.

Aslında soruyu "peki lisans sahipleri değişimi yapabilirler mi" diye sormak da gerçekçi değil. Çünkü söz konusu, müsaadeli olmayan bir şeyin bu konularda lisansı olmayanlarca yapılmasını istemek oluyor ve onların bu alanda bilgisiz olmalarını da dolayısıyla tuhaf karşılamamak lazım.

Yorumdan özellikle kaçınmak için yukarıdaki 3 maddede de cümleleri kanun ve yönetmeliklerden aldım. Ilgilenenler tarafından, internetten kolayca erişilebilecek "SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG)" kanunu ve ilgili yönetmeliklerine bakılabilir.

* Hangi LPG tüpleri karavana lehimlenmez ?
Gerekli dolum yüzdesini ayarlayan şamandırası olmayan mesela mutfak LPG tüpleri karavana lehimlenmez. Sıhhatli dolum ancak öngörülen merkezlerde yapılabildiğinden, çıkarılıp oraya nakli için mesela kayışlarla ama lehimsiz sabitlenmelidir.

Sanıldığı üzere konuda, yangın olasılığının rolü bulunmamakta. Düşünülebileceği üzere yangında mesela gazlı araçlarda sadece mutfak tüpünü dışarıya çıkarmak sonuçta değişiklik yapmadığı gibi itfaiyeninde tavsiyeleri açısından yaşamı gereksiz tehlikeye atmak demek !
Yangında zaman az ve öncelik herzaman insanda !

* Tüp değişiminde bağlantı için anahtar kullanılır mı ?
Karavanda tüp değişiminde sadece el kuvveti yeterlidir. Anahtar ve benzeri aletler, uygulanan daha az kontrollü kuvvet yüzünden , contalarda ön görülmeyen hasarlara sebep olabilmekte ve bu yüzden asla tavsiye edilmemektedir !

* Neden LPG bağlantıları sol çevirimli ?
Bütün gaz tüpleri içinde sadece yanıcı gazlar için olanları, karıştırma olasılığı yüzünden sol çevirimli yapılmaktadır. (İngiltere hariç) Bağlantıları tersine çevirmek üzere yapılan tekil torna işlemlerinin sonucu, fabrika imalatlarına göre daha güvensiz diye sınıflandırılmakda.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,708
Mesajlar
1,522,496
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

SON KONULAR



Geri
Üst