tahir81110
Kamp II
Arkadaşlar merhaba,
Konuya farklı bir bakış açısı getirmesi için bir iki cümle ilave etmek istedim. Karavanımda 2x80 W lık güneş paneli ve Yiğit marka premium model 2 adet kamyon aküsü var. Kamyon aküleri araç aküsü ile paralel bağlı ve motor çalışırken de şarj ediyorlar. 50 Litrelik, 48 W kompresör gücü bulunan 12 V DC buzdolabı, tavanda, tabanda ve pencere pervaz altlarında led aydınlatma kullanıyorum. Araç içinde 4 kolonlu bir müzik tesisatı var. Ayrıca AC güç için 1000 W lik modifiye sinüs invertör kullanıyorum.
Bahsettiğim bu araç 4 yılı aşkın zamandır bende, 2 yıl hiç çalışmadan yattı, ikinci yılın sonunda marş aküsü değişti.
Bir yıl önce tatil dönüşü akşam hava karardığında invertörün düşük gerilim alarmı vermesi ile yolda problem başladı, buzdolabını devreden çıkardığımda 1 saatlik feribot kuyruğu dahil, 160 km civarı yol yaparak Eceabat'a geçtim, 10 km sonra tüm akülerin gerilimi 8 küsur volt civarına düştü ve araç stop etti. Stop ettiği yerde konakladım, sabah gün ışıdığında voltaj 11.4 ü geçtiğinde marşa bastım, çalıştı. Eceabat'dan Kırklareli'ne şarj dinamosundan şarj almadan sadece güneş paneli beslemesi ile geldim. Aracı park ederken gerilim 12.4 V du. Akşam kontrol ettiğimde 13.6V du.
Aracın arızası giderildikten sonra sistemde hiç bir değişiklik yapmadan hala aracı aktif olarak kullanıyorum. Buzdolabının enerjisini 3 günden fazla evde kalacaksam kesiyorum, diğer zamanlarda sürekli çalışıyor. Hidrofor, ses sistemi, ışıklar, buz dolabı, telefon, pil şarjı ve kabin ısıtıcısı bir arada çalıştığı gecelerde dahi gerilim sabah güneş paneli şarjı başlamadın 12.6 V un altına düşmedi.
Sözün özü bahsettiğiniz akülerin çok güçlü oldukları açık bir gerçek, aracımdaki akülerden çok daha uzun ömürlü olduğu da belli. Ancak bahsi geçen parayı vermeye değer mi bence tekrar düşünülmeli.
Konuyu dağıttıysam hepinizden özür dilerim.
Selam ve saygılarımla.
Konuya farklı bir bakış açısı getirmesi için bir iki cümle ilave etmek istedim. Karavanımda 2x80 W lık güneş paneli ve Yiğit marka premium model 2 adet kamyon aküsü var. Kamyon aküleri araç aküsü ile paralel bağlı ve motor çalışırken de şarj ediyorlar. 50 Litrelik, 48 W kompresör gücü bulunan 12 V DC buzdolabı, tavanda, tabanda ve pencere pervaz altlarında led aydınlatma kullanıyorum. Araç içinde 4 kolonlu bir müzik tesisatı var. Ayrıca AC güç için 1000 W lik modifiye sinüs invertör kullanıyorum.
Bahsettiğim bu araç 4 yılı aşkın zamandır bende, 2 yıl hiç çalışmadan yattı, ikinci yılın sonunda marş aküsü değişti.
Bir yıl önce tatil dönüşü akşam hava karardığında invertörün düşük gerilim alarmı vermesi ile yolda problem başladı, buzdolabını devreden çıkardığımda 1 saatlik feribot kuyruğu dahil, 160 km civarı yol yaparak Eceabat'a geçtim, 10 km sonra tüm akülerin gerilimi 8 küsur volt civarına düştü ve araç stop etti. Stop ettiği yerde konakladım, sabah gün ışıdığında voltaj 11.4 ü geçtiğinde marşa bastım, çalıştı. Eceabat'dan Kırklareli'ne şarj dinamosundan şarj almadan sadece güneş paneli beslemesi ile geldim. Aracı park ederken gerilim 12.4 V du. Akşam kontrol ettiğimde 13.6V du.
Aracın arızası giderildikten sonra sistemde hiç bir değişiklik yapmadan hala aracı aktif olarak kullanıyorum. Buzdolabının enerjisini 3 günden fazla evde kalacaksam kesiyorum, diğer zamanlarda sürekli çalışıyor. Hidrofor, ses sistemi, ışıklar, buz dolabı, telefon, pil şarjı ve kabin ısıtıcısı bir arada çalıştığı gecelerde dahi gerilim sabah güneş paneli şarjı başlamadın 12.6 V un altına düşmedi.
Sözün özü bahsettiğiniz akülerin çok güçlü oldukları açık bir gerçek, aracımdaki akülerden çok daha uzun ömürlü olduğu da belli. Ancak bahsi geçen parayı vermeye değer mi bence tekrar düşünülmeli.
Konuyu dağıttıysam hepinizden özür dilerim.
Selam ve saygılarımla.