@geziyoM gayet isabetli yazmış.
Ben de sıkılmazsanız genel anlamda biraz tekrar ve ilave yapayım.
LifePo4 aküler BMS leri olmadan sisteme bağlanmamalı. Bu cins aküler diğer aküler gibi az da olsa kendiliğinden hücreler arası eşitleme yapamamakta ve bu yüzden yaşamları orantısız kısalmakta, ayrıca kontrolsüz taşkın dolgu ve tam boşalım durumunda da kullanılamaz duruma gelmekteler. Ekstern veya intern BMS birimlerinin bahsedilen fonksiyonları ve akülerin sıcaklıkları için devamlı ölçüm yaparak kontrollerine almaları bu yüzden kaçınılmaz olmakta.
Orbus, Çin yapımı bir ürünü, tanınan
Orbis markasına olan isim benzerliğini, üzerine yapıştırdığı etiketinde kullanan bir Türk pazarlama firması.
Üzerinde Türkçe yazıların başında Çin malı diye de yazıyor.
Akülerinizde yukarıda bahsedilen herhangi bir BMS birimi gözükmüyor. Alibaba.com adresindeki, boyutları akülerinize milimetresine kadar uyan “LifePo4 12V 100 Ah Battery” ürünlerinin sizinkine uyan ücret gurubunun çoğu aküsünde ne ekstern BMS gözükmekte ve ne de intern BMS lerden bahsedilmekte. Eğer öyle bir aygıtları olsa idi zaten iftiharla yazarlardı. Siz satıcıya yine de bir sorun derim.
Örn. Bağlantılarıyla komple bir BMS123 Smart biriminin ücreti 12V 100ah tek bir akü için bile ~250 € kadar. İki akü için ise durum daha da karmaşık yapıda. (Tarayıcınızı linkin tercümesi için ayarlayabilirsiniz)
Satıcı firmanın ise sizin iki adet 12 V akü alımınızda bırakın BMS biriminden bahsetmesini, en azından 24 V kullanımı için seri bağlamanın tavsiye edilmediğine dikkatinizi çekmesi gerekirdi. Böyle özel ürünleri patates gibi satmak bence tek kelimeyle sorumsuzluk. Umarım bilerek yapmamışlardır ?
Aslında sizin için de bu çeşit bilgilere internet üzerinden tercüme motorlarıyla da olsa ulaşmanız pek zor olmamalıydı ?
Bu başlıkta LifePo4 aküler için varılan kanı, her şeyden önce ekonomik açıdan oldukça su götürmekte. Verilen en az 2000 çevirim sayısı bile karavanını senede ~40 gün kullananlar için en az 50 (?) yıl anlamına geliyor. Üstelik karavanda akülerin kapasiteleriyle alakalı olarak belki de her gün tam çevirim bile gerekmeyebilir.
Boyutları, gerçekliği şüpheli teorik kullanıma veya gereksinime kadar uzanan ürünlere, toplamda ucuza geliyor hesabıyla şimdiden yatırım yapmak bilmiyorum ne kadar anlamlı ?
Alış veriş için de köşedeki bakkala araçla gitmiyoruz zaten.
Bu akülerde BMS dışında özel şebeke dolum cihazına, özel solar regülatörüne ve istenirse de bu cins akünün dolumunu kontrol edebilen basit voltmetre olmayan özel cihazlara gereksinim var. Özellikle sistem değişikliğine kalkanlar için ise hepsi fazladan masraf kapısı anlamına geliyor.
İşin teknik yönü de burada bahsedilenlerden biraz farklı...
Yukarıdaki deney şartları, akülerin dolum ve boşaltım özellikleri ile takvim yaşları üzerine başlıkta varılan ve sanılanın dışında bilimsel düzeyde yazılacak daha çok şey var...
LifePo4 aküler şüphesiz ki gayet randımanlı ve inovatif karakterli yapıda ama karavan söz konusu olunca, bize uygunluğu üzerine ince düşünüp sık elemek lazım..
Bizimki uçak falan değil sadece karavan. Konu olan enerjiyi de hareket için değil sadece günlük adi işler için üstelik senede belli zamanlarda kullanmayı hedefliyoruz.
Bilmem kaçımız dünya turu yapıyor veya senelerdir sadece karavanda yaşıyor yahut bunları planlamakta ?
Gittikçe ucuzlayan bu akülere prensipte karşı olmak da anlamlı değil. Demek istediğim şu andaki durumun özellikle var olan sistemleri değiştirmeyi randımanlı, dolayısıyla anlamlı yapmaya henüz yetmemesi üzerine..
Aklıma gelmişken aktüel durum için de bir şey yazayım:
LifePo4 akülerin C değeri yüksek akıma işaret ettiğinden, bence daha kalın kablo kullanmanız yerinde olurdu ?