Lastik Jant

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan itfaiyeci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,038

Etiketler

Ynt: Lastik Jant

şu an üzerinde şambrelli lastik var bunun cantı farklı imiş . dublex lastik takacağım için dublex lastik yakılan cantlardan almalıymışım
 

Ynt: Lastik Jant

jantların iç yanakları düzgünse 110 defender a dubleks lastik takabilirsiniz. Fakat arazide dubleks lastiği önermem:
 

Ynt: Lastik Jant

itfaiyeci' Alıntı:
ACİL NORMAL CANTA DUBLEX LASTİK TAKILIRMI DUBLEX CANTLAR VE LASTİK FİATLARI

Evet takılmasına takılır.Fakat sağlıklı olmaz.
Normal jantlarda tubles jantlarda olan damak oturması için gerekli setler yoktur.
Hava basıncındaki kayıplar ve dahada önemlisi,zor koşullarda kullanırken,seyir güvenliği için böyle bir montaj sağlıklı olmaz.
 




Ynt: Lastik Jant

1 temmuzda memlekete /(sivas) 1000 gidiş +500+ 1000 dönüş 2500 km dublekx daha güvenli diye düşünüyorum arazide fazla dolaşmayacağım belki biraz tarlada falan dolaşır yayla yoluna cikarım ,17 mayıs maşukiye gezisinden gelirken 2 defa lastiğim patladı lastiklerim çok eski yenilemişken bari dublex olsun diyorum hem şambrelli lastik piyasada kalmadı hemde tamiri zor. peki ben şöyle söyleyim sizin için neden şambrelli neden dublex ikisininde avantaj ve dez avantajları nelerdir teşekkürler
 


Ynt: Lastik Jant

Normal cant la dublex cant arasında fark vardır ama land rover cantlarına dublex lastikte takılabilir sorun olmaz olacak sorunda lastiği canta takarken yanagını kaptırmak biraz zor olabilir onuda lastikci düşünsün birde lastigi kaldırım kenari gibi yerlere aşırı şekişde yaslanırsa lastik foşşş diye birden havası boşalır ama bizdeki 2 araçtada hatta seri 2 dede normal canta hatta ve hatta normal lastigi biler dublex kulanıoyoruz hiçbir sorun yaşamadık
zate diger lastikler tarih oldu bütün lastikler artık dublex
 

Ynt: Lastik Jant

Dubleks lastik arazide dez avantajdir.
Lastigin yanagina binecek asiri yukte lastigin havasini bosaltabilir.
Lastikle jant arasina kum girerse lastik yavas yavas inecektir.
Bazi yol kosullarinda lasigin havasinin indirilmesi gerekebilir.dubleksse bunu yapamazsiniz.
 



Ynt: Lastik Jant

selam itfaiyeci
biz orjinal jant üzerine dublex lassa competus taktık hiç problem olmadı
 

Ynt: Lastik Jant

vosdost' Alıntı:
Dubleks lastik arazide dez avantajdir.
Lastigin yanagina binecek asiri yukte lastigin havasini bosaltabilir.
Lastikle jant arasina kum girerse lastik yavas yavas inecektir.
Bazi yol kosullarinda lasigin havasinin indirilmesi gerekebilir.dubleksse bunu yapamazsiniz.

1-2 şey söylemek lazım. :smiley:
Aslında bi çok açıdan dez avantaj değil,avanyajdır.

Lastiğin aşırı yükte hava boşaltma meselesi ise pek mümkün değildir.
Lastiğin yanağına binecek aşırı yükte havasının boşalmasının bazı şartları vardır.Ve bunlar lastiğin tubless yada normal olmasıyla pek alakalı değildir.
Tubless lastiklerde bu aşırı yükten hava kaybı denilen şey;
1-Aşırı yük binmesi yada darbe kaynaklı yanak hasarlarından
2-Dayanılmaz yanal kuvvetin lastiği janta oturduğu yerden ayırması sonucu ki burdada çok ciddi bir yanal kuvvetin uygulanması lazım.
Ki yine bu yapısal farklılıklara bakıldığında,normal jant-lastik kombinasyonunda daha olasıdır.

Yukardaki 2 ön koşulda lastiğin tubless yada normal olmasıyla ilgili değildir.
Özellikle tubless lastiklerin ve kaliteli jantların yapısı buna pek izin vermez.Çünkü bütün bunlar düşünülerek yapılır.
Fakat tabiki sınırların dışını çıkıldığında, yukardaki 1-2 ön koşul gerçekleştiğinde bunlar olur.

Lastik ile jant arasına kum girmesi neredeyse mümkün değildir,yani havasını etkiliyecek şekilde.
Çünkü yukardada dediğim gibi,lastiğin topuk kısmı ile jantın damağı duruma göre 26-36 psı arasında bir basınç ile oturtulmuştur ve bu yaklaşık 1,5-2 cm kadardırki bu 1,5-2 cm yanaktan topuğa olan kısımdır.Hele tam oturduğu yere girmesi neredeyse mümkün değildir.
Bu yapısal durumu bakıldığında,aslında normal janta girmesi ve iç lastiğe zarar vermesi daha muhtemeldir.

Lastiğin havasının duruma göre indirilmesinin tubless yada normal jant-lastik kombinasyonuyla ilgisi yoktur.
Bu işlem çok basit,sübap müdahelesiyle hele birde saatimiz varsa,çok rahat bir şekilde havaya müdahele edilebilir.
Sonuçta kombinasyon ne olursa olsun,iki şekildede sübaptan havalar eksiltilecek. :smiley:
 

Ynt: Lastik Jant

Arazide lastigin yanagina binen kuvetin ne olacagini bilemezsiniz.
Asfalta bile virajlarda yanaklara binen kuvvet normalden cok fazladir. Arazide ise 80 yanak bir lastigin jantla yer arasinda 3-5 cm kalacak kadar ezilmesine sebeb olabilir.
Buda yanaktan hava kacirmasina neden olabilir.Aracin ve lastiklerin en ust sinirlarda zorlanmasiyla akla gelmiyecek bir cok sorun cikabilir. Kum olayina geline plaj kumu ve buna benzer ince kumda yapilacak
Off road tan sonra lastigin havasi 2-3 psi duseceltir eger lastik dublekse tabi.lastigin yanagi ezililce lastikle jant arasina kum girer.
 

Ynt: Lastik Jant

Dubleks lastigin havasini cok indiremezsiniz. Fakat samyalli lastigi istediginiz kadar indirebilirsiniz.
Birde dubleks lastik tamamen inerse araci kaldirmadan o lastigi sisiremezsiniz. Samyalli lastikte istediginiz gibi hava basincini oynayabilirsiniz.
 

Ynt: Lastik Jant

vosdost' Alıntı:
Arazide lastigin yanagina binen kuvetin ne olacagini bilemezsiniz.
Asfalta bile virajlarda yanaklara binen kuvvet normalden cok fazladir. Arazide ise 80 yanak bir lastigin jantla yer arasinda 3-5 cm kalacak kadar ezilmesine sebeb olabilir.
Buda yanaktan hava kacirmasina neden olabilir.Aracin ve lastiklerin en ust sinirlarda zorlanmasiyla akla gelmiyecek bir cok sorun cikabilir. Kum olayina geline plaj kumu ve buna benzer ince kumda yapilacak
Off road tan sonra lastigin havasi 2-3 psi duseceltir eger lastik dublekse tabi.lastigin yanagi ezililce lastikle jant arasina kum girer.

Bakın;
Lastiğin havası,sizin dediğiniz anlamda direk yanaktan kaçmaz.
Sizin bahsettiğiniz durumlarda hava kaçağı bir tek noktadan olur,o noktada lastiğin topuğu ile jantın damağının birbirine oturduğu noktadır.
Lastiğin ezilmesi hava kaçağına sebep olmaz.
Hava kaçağına,lastiğe binen aşırı yanal kuvvetin sonucunda,lastiğin topuğu ile jantın damağının oturduğu nokta sebep olur.
 



Ynt: Lastik Jant

vosdost' Alıntı:
Dubleks lastigin havasini cok indiremezsiniz. Fakat samyalli lastigi istediginiz kadar indirebilirsiniz.
Birde dubleks lastik tamamen inerse araci kaldirmadan o lastigi sisiremezsiniz. Samyalli lastikte istediginiz gibi hava basincini oynayabilirsiniz.

Yok,öyle değil. :smiley:
Hangi lastik olursa olsun istediğiniz kadar indirebilirsiniz.
Tubless lastiği ne kadar inerse insin,aracı kaldırmadan şişirebilirsiniz.
Tekrar ediyorum,hangi tip lastik olursa olsun,havalarıyla oynıyabilirsiniz.
Haa,bunun etkileri konusu daha uzun bir konu ki zaten anladığım kadarıyla konumuzda bu değil. :smiley:
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,687
Kaydolan Son Üyemiz
Zazizizo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst