Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mertozzy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,275

Etiketler
Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

Bence birisi ne yakıyo diye sorduğunda gerçeği, pratiği yani reel olan sen arabanla başlangıç-bitiş arasında gitmiş olduğun mesafeye bakarak hesap yapman. Aracın göstergesine göre değil.
Bu hesap ile adam Ankara'dan İStanbul'a toplam kaç litre yakar, kaç tl yakar rahatlıkla hesaplayabilir.

Motorun çevirim hareketi için harcadığını kimse söylemez. Kaç tur çevirmiş? Motor kendini kaç km yol yaptığını sanıyor? Gösterge kaç km gösteriyor? Bunlar boş... Genel ortalama önemli. Sen A-B noktaları arasını gidiyorsan, ikisinin arasındaki mesafe kaç km ise onu hesaplamalısın. Birisi sorarsa A-B arası 100km imiş gibi söyle yeter :smiley:
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

Merhaba,
Şu aşağıdaki mesaja bir gözatıp kendi aracınıza ait değerlere göre hesabı tekrar edebilirsiniz diye düşünüyorum.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13121.msg112326#msg112326

O mesajdan alıntı;

Sorun neydi, tekrar hatırlatacak olursam; Araçta herhangi bir değişiklik yapılmamasına rağmen yani hareketi aktaran tüm dişliler ve lastik çapı fabrika çıkışında ne ise aynı olmasına karşın hız göstergesi gps'e göre yüksek gösteriyordu. Ne var ki katedilen km'yi sayan saat ise doğru ölçüyordu.

Yaptığım ölçüm şöyleydi;
Otobanda sabit motor devirlerindeki hızlarımı gps ile tespit ettim.
3000d/d 3.viteste gps ile hız 57km/saat
3000d/d 4.viteste gps ile hız 78,7km/saat
3000d/d 5.viteste gps ile hız 98,8km/saat

Benim araç için şanzumandaki dişli oranlarını buldum;
1.vites 3,78:1
2.vites 1,95:1
3.vites 1,37:1
4.vites 1,0:1
5.vites 0,8:1

Difransiyeldeki ayna-mahruti oranı ise;
5,125:1

Lastik, 195/80 R15 yani dış çapı 27,28" (693mm)
Çevresi 2,176m

Gelelim hesaba;
3000d/d motor devri 3.viteste şanzuman çıkışında 3000/1,37=2189,78d/d ya düşüyor.
Arka difransiyelde ise 2189,78/5,125=427,27d/d oluyor. Bu aynı zamanda tekerin dakikadaki devir sayısıdır.
Tekerin bir devirde aldığı yol = tekerin çevresi = 2,176m ise dakikada katedilen yol 427,27d/d x 2,176 = 929,748m = 0,93km
Saatte katedilen yol ise 0,93x60= 55,8km/saat

Aynı hesabı 4. ve 5. vitesler için yaptığımda ulaştığım hız değerleri ise şöyle;
4.viteste 76,42km/saat
5.viteste 95,53km/saat

Burdan görülüyor ki gps ile ölçüm yaptığım hız değerlerine çok yakın hızlar ortaya çıkıyor hesaplar neticesinde.
Ancak nasıl oluyor da hız göstegesi %10 kadar hatalı ölçüyorken km saati doğru ölçüm yapıyor çözemedim.
 


Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

yaw cocuğum senin işin gücün yokmu.... ??? yok lastikmiş yok yakıtmış sana ne ha sana neeee..... ;D ;D arkadaşlarıda meşgul ediyorsun boşyere.....koy benzinini yürü git yaaaa alaalaaaaaaaa..Erkan uymayın buna .... ;) yaw 1 haftadır beynimi yedi kesmedi geldi şimdi de burayı karıştırıyor..... ;) doldur deponu yap 100 km gel doldur deponu iş bitsin hayret birşey.....yok lastikmiş yok yol şartlarıymış bana ne yaw...... ;D
 



Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

:D

Ya yok abi haklısın,dediğin gibi bu yakıt işinin çözümü yok.Yok öyle bi formül (en azından ben bilmiyorum ).Naapsın abi V8 e biniyo adam ;D oda haklı ;D
Koyucan yakıtı gidicen bu kadar ;D
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

kaptan öğrenme isteğimi bu şekilde niye kırıyorsun ;D
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

olay budur ya... :D adam biniyor v8 e ondan sonrada ben ne yapıcam.... ??? hayır beter ol diyecem kıyamıyorum edepsiz herife..... ;D ;D neyse artık aranızda idare edinde sesi kesilsin ne yapim... olmazsa kendisine hamili kart sahibi yakınımdır diye yazı vericem.....kurtulucam dilinden...... ;D
 


Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

Alacan dizeli hiç hesap yapmayacan aslında :smiley: Sorana da abi yakmıyo kokluyo bu diyecen ;D
 



Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

arkadaşlar... en basit haliyle bir örnekleme yapacağım.. herkes cevabını versin.. burdan buluruz olayı..

herşeyi sıfır kabul edelim.. sürtünme katsayı, yokuş çıkışı, rüzgar direnci.. herşeyi sıfır düşünün..

2 adet disco yanyana.. ful depo..300 tl
biri 29" lastikli diğeri 33" lastikli

29 " lastikli araç 420 km sonra benzini bitiriyor... reel menzil 420 km
33" lastikli araç 420 km sonra benzini bitiyor... reel menzili 450 km

şimdi ilk araç km de 0,71 tl yakıyor ((aracın gösterdiği km ye göre))
ikinci araç km de 0,67 tl yakıyor ((varış noktasının km sine göre))

şimdi soruyorum disco v8 km de kaç para yakıyor..?? ;D ;D
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

cevap veriyorum.... ;) en sonunda kafayı sıyırdın canım benim.... ;D ;D hadi size kolay gelsin daha cok konuşursunuz...... :D
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

mertozzy' Alıntı:
arkadaşlar... en basit haliyle bir örnekleme yapacağım.. herkes cevabını versin.. burdan buluruz olayı..

herşeyi sıfır kabul edelim.. sürtünme katsayı, yokuş çıkışı, rüzgar direnci.. herşeyi sıfır düşünün..

2 adet disco yanyana.. ful depo..300 tl
biri 29" lastikli diğeri 33" lastikli

29 " lastikli araç 420 km sonra benzini bitiriyor... reel menzil 420 km
33" lastikli araç 420 km sonra benzini bitiyor... reel menzili 450 km

şimdi ilk araç km de 0,71 tl yakıyor ((aracın gösterdiği km ye göre))
ikinci araç km de 0,67 tl yakıyor ((varış noktasının km sine göre))

şimdi soruyorum disco v8 km de kaç para yakıyor..?? ;D ;D

33 olan 0,67 29 olan 0,71 yakıyor ;D ;D yani lastiği büyütünce az yakar (teorik olarak) ;)

29 lastikli aracın benzini bittiğinde 33 lü araba 30 km daha gider yine teorik olarak.
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

Bu mantıkla gidersen olmaz.
Lastik çapı ve yakıt arasındaki ilşkiyi direk mesafeye bağlarsan olmaz.
Burada asl olan aracın devridir hızı felan değil.
Yakıt değişimini bu bağlamda (yani işte aracı uzaydaymış gibi düşünürsen,sürtünme yok,rüzgar yok v.s şeklinde ;D )
Burda asl olan motorun devridir.
Yani mantığı değişen lastik çapı ve mesafe değilde,değişen lastik çapı ve motor devri üzerine kurmalısın bence ;)

İşte gerçekçi olmak gerekirse;
Bu kadar çok değişken ve etken varken net bişey çıkarmak mümkün değil gibi geliyor bana.
Telefondada söyledim sana A markası olan lastikle 100 lt
B markası olan lastikle 97 lt yakıyor araç,yani %3 eee bütün bunlarda işin içine giriyoken ,hiç kafanı yorma,git çayını iç.
Benzincide pompanın yanında durma ;D
 

Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

o zaman bu durumda baz aldığımız nokta yerküre üzerine aldığımız yol ise.. offroad arçlarının çoğu gerçek km lerinin üzerinde.. mesela benim arabam 202.000 km de.. demekki lastik çapı farkım kadar km yüksek...

mesela yavuz abi senin araba atıyorum, 100.000 km de ise, 0 kmden itibaren sen 38" lastik kullandığını düşünürsek, demekki araban gerçekte 140.000 km falan?
doğru mu anlıyorum?
 



Ynt: Lastik Çapı / Km saati / Yakıt Sarfiyatı Hesaplama

herkesin kabul ettiği km. gerçekte kat edilen km'dir.Diğer eksik gösterme işini unutun.yorgan gitsin kavga bitsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst