Land Rover Discovery I

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 296
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,207
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

discovery-V8

A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Mesajlar
5,707
Tepkime Puanı
12
Yer
Ankara.
Daha önce yazmıştım , ama okumayanlar için, Lada niva ile başlayan arazi aracı aşkım Chevy Blazer S10, Toyota 4Runner 2.4Td, Toyota Landruiser Vx 80 4.2 Td, Jeep CJ7, Ve Son olarakta Landrover Discovery Seri I ile Devam ediyor.

Bu bölümde size neden Landrover Discovery yi tercih ettiğimi ve aracımı ne şekilde modifiye ettiğimi sizlerle paylaşmak istiyorum, naçizane deneyimlerimden yararlanacak biri çıkarsa ne ala. Mutlaka Discovery aşığı başka arkadaşlarımız vardır, onlarında burada deneyimlerini bizimle paylaşmasını arzuluyorum.

Önce kısaca LR Discovery nin tarihçesiyle başlamak istiyorum. Bilindiği üzere LR modelleri hep wheel base ölçülerinin inch cinsinden ifadesiyle anılırlar, örnegin LR 90 ın wheel base (iki Aks arasındaki açıklığı) 90 inchtir. Bu gelenek ilk defa 70 li yıllarda, daha çok yol, gerektiğinde arazide kullanılmak üzere geliştirilmiş ROAD ROVER ile bozuldu, bu aracın torunlarını şu anda sonradan isminin değişmiş hali olan RANGE ROVER olarak tanıyoruz.

RR in aks açıklığı 100 inchtir ve hem yol hemde arazi amaçlı kullanım için en ideal ölçü oldugu inancı bugün bile hala geçerlidir. 80 li yıllarından sonunda LR firması hem mali zorluklarla savaşırken hemde piyasa koşullarına ayak uydurmak için RR şasi si üzerine hem tam anlamıyla bir aile aracı hemde arazi kullanımında LR ismini lekelemeyecek bir araç tasarımına girişti, ve ortaya daha sonradan adı Camel Trophy ile anılacak olan Discovery çıktı.

Bu yeni araç LR geleneklerine uygun, alüminyum karoser, Low Range Gearbox ,merkezi diferansiyel kilidi ve merdiven şasi kullanıldı. Ayrıca RR ve Defenderdeki deneyimlerle helezonlu ve sabit akslı yapı aynen kullanıldı. 1989 yılında ilk modeller 3 kapılı 2.5 litre 200 TDi ve 3.5 litre karbüratörlü V8 motorlarla üretildi LT 77 5 düz vites şanzuman ve Lt230T arazi şanzumanı kullanıldı, aynı yıl artan ilgi üzerine 5 kapılı ve 3.5 litre v8 enjeksiyonlu modeller üretime girdi. 1989-1994 arası modeller Discovery I Series 200 olarak anılırlar.

1994-1998 yılları arasında model makyajlandı, 200tdi motorların yarattığı sorunlar yeni modelde hala piyasada çok sevilen ve sorunsuz 2.5 litre Turbo dizel 300 Tdi a yerini bıraktı, güvenilir v8 ler 3.9 litreye çıkartılarak enjeksiyonlu olarak devam etti, ürün gamına birde BMW nin etkisi ve yüksek vergi oranları yüzünden 2.0 litre 16 valflı benzinli yeni bir motor eklendi. Lt 77 şanzıman yerini bugün bile çok popüler olan R380 şanzımana bıraktı. bunun aynı sıra birde v8 modellere bir otomaik vites seçeneği konuldu. Dash board ,ön farlar, ABS seçeneği,7 koltuk seçeneği, çift sunroof seçeneği eklendiyenilendi. Bu yıllarda üretilen Discoveryler Discovery I series 300 olarak anılır.

1999-2004 yılları arasında artan BMW baskısı ile radikal değişiklikler geçirdi, kupa nerdeyse tamamen değişti, v8 motorlar 4.0 litre hacmine çıktı, Dizel olaraksa TD5 olarak anılan 5 silindirli 2.5 litre hacimli motorlar devreye girerken 2.0 litre benzinli motorların üretimi durdu, kupanın bagaj kısmı uzatıldı, merkezi diferansiyel kilidi iptal edildi yerine TC(tracking Control) ve HDC (hill Descent Control) konuldu, ayrıca helezonlar yerine hava ile çalışan yüksekliği ayarlanabilen amortisör sistemine geçildi, anlaşılacağı üzere bu bu yenilikler aracı mekaniklikten tamamen elekronik kontrollere ve daha satbil bir yol kullanımıyla birlikte daha zayıf bir arazi kapasitesine itti.

2004 ten sonrasını yazmaya elim varmıyor, Ford un çoğunluk hissesini aldığı landrover, ford transit connectin biraz daha irisi, hafifletilmek amacıyla sökülmüş şasisine ragmen 2.7 ton ağırlığa ulaşmış , arazi viteleri yerine her an arıza yapmaya meyilli bir sürü elekronik oyuncakla donatılmış bir ucubeye döndü ve efsane sona erdi.

Şimdilik burada keseyim , daha sonra ne tür modifiyeler uyguladığımı , dünyadan örnekleriyle daha nelerin yapılabileceğini, parçaları nasıl ve nerelerden temin edebileceginizi anlatayım.


Sürç-i lisan ettiysem affola.

Saygılarımla.
 

Etiketler
Before-After

Birkaç Fotoyla aracımı aldığımdan bu yana geçirdiği evrim.

d1.jpg

d2.jpg

d3.jpg

d4.jpg

d5.jpg

d6.jpg


Artık plakası da Değişti.
 

Ynt: Landrover Discovery I

Benzer bir tampondan muzdarip biri olarak özellikle ön tampon bölümü çok güzel olmuş :D
 

Ynt: Landrover Discovery I

Tecrübe ve bilgi ikiside özellikle benim gibi karar verme aşamasında olanlar için çok değerli şeyler; tam aradığım şeyler.Paylaştığınız için teşekkürler. :smiley:
 

Ynt: Landrover Discovery I

İlgilendiğinize sevindim, o halde devam edeyim ,

Öncelikli Soru :

Neden Landrover ve neden Discovery I;

Cevap:
En önemli sebep Maddi, çünkü hobi olarak kullancagınız bir araca bir çok modifiye yapmanız gerekir , pahalı ve yeni bir araca yapılacak modifiyeler hem maddi hem manevi olarak insanı üzebilir, ayrıca modifiye edilecek aracın modifiye kitlerinin hem bulunabilir hemde ucuz olması çok önemlidir, Birde dünyada bu tür işlemlerin bolca yapılmış ve yapılabiliyor olması fikir almanızı kolaylaştırır.

Bu sorunun cevabı beni kolayca Landrover markasına yöneltti, Bilindigi üzere Landrover Defender yıllardır Türkiyede üretiliyor, birçok devlet dairesi ve Ordu tarafından kullanılıyor . Buda yedek parça konusunu tamamen çözüyor, istediğiniz her parcanın hem yerli hem orjinal hemde uzakdoğu üretimlerini çok çok ucuza bulabiliyorsunuz.

İkinci bir sebep Landrover markası geleneklerine bağlı ve sadece arazi araçları üreten bir firma olmakla beraber, araçların yapısı çok basit ve hayati aksamları tamamen mekanik (BMW ve Ford un parmağını sokmadığı modellerden bahsediyorum).

Elektroniğe oranla mekaniğin avantajı şu; Elektronik parçaların dışına bakarak ne kadar ömürlerinin kaldığını ve nezaman arıza yapabileceklerini bilemezsiniz, anadolunun filanca köyünde bunu tamir edebilecek usta da bulamazsınız, fakat mekanik parçalar sizin isteğiniz dışında düsünmezler, ömürlerini tasmamlamaya yaklaştıklarında bunu size mutlaka belli ederler ayrıca aracın user manual i elinizde mevcutsa fabrika bunların nezaman değişmesini gerektiğini yazmıştır.

Devamı Gelecek................
 



Ynt: Landrover Discovery I

Hemen arada bir soru sorsam: neden sorusuna verilen cevap güzelde başka alternatifler mesela toyota (ki arazideki memnuniyetinzi okumuştum daha önce) bu şartları taşımıyor muydu.Yada alternatiflerin eksiği neydi.
Birde unutmadan neden benzinli bir disco?
 

Ynt: Landrover Discovery I

İlgiyle okumaktayız.
Gayet güzel bir konu...
 

Ynt: Landrover Discovery I

Cok buyuk bir ilgiyle yazinizin devamini bekliyorum :smiley: ben de gecen aldigim 97 disco-1 300 TDI aracimda biraz modifikasyon yaptim, arkasi da yavas yavas gelecek herhalde ... ileride siz sorularım olabilir.
sevgiler
erdal
 

Ynt: Landrover Discovery I

Yavuz abi çok güzel yazmışsın, ben de bir discovery I fanatiği ve kullanıcısı olarak söylediklerinin altına aynen imzamı atarım ;)
Beni en çok etkileyen yanı sağlamlığı olmuştur disco'nun, benim gibi çocukken bütün oyuncaklarını parçalamış olan bir deliye dayanabiliyor araç ;D :p Bu oyuncak parçalanmıyor yani ;)
Aracının geçirdiği evrim gerçekten muhteşem, ben daha ancak karter koruması takıp, tamponu kestirebildim. İlk olarak aracı yükseltmek var aklımda, tabii lastik ebatını büyütmedikçe yükseltmenin çok anlamı da yok işin aslı. Acaba çamur lastiklerinin performans olarak çok farklı mı birbirinden? Benim gördüğüm kadarıyla MT ler sadece çamur için yapılmış ve diğer tüm koşullarda vasat ve vasatın altı performansa sahip, yani ucuz, dişleri kalın ve derin traktör lastiği gibi bir MT işimizi görmez mi? Bunu özellikle düşünüyorum çünkü MT ler AT ler den çok daha pahalı ??? Şu an için malesef yükseltme masrafından çok lastik düşündürüyor ???
 

Ynt: Landrover Discovery I

Arkadaşlar gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür ederim.

Önce sorulara cevap vereyim ;

balum' Alıntı:
Hemen arada bir soru sorsam: neden sorusuna verilen cevap güzelde başka alternatifler mesela toyota (ki arazideki memnuniyetinzi okumuştum daha önce) bu şartları taşımıyor muydu.Yada alternatiflerin eksiği neydi.
Birde unutmadan neden benzinli bir disco?
Sevgili Balum;
Toyotanın gerçek arazi için ürettiği modellerin hepsine şapka çıkartılır, özelleikle Land Cruser VX 80 i hala unutamıyorum ama bu araçlara modifiye yapmak Türkiye şartlarında gerçekten çok pahalı ve parçaların bulunabilirliği çok az. ayrıca araçaları bulmasıda kolay değil ya çok eski modelleri var, ya fiyatları uçuk, yada avrupa için ekonomi amaçlı üretilmiş modelleri bulunabiliyor. Bunların 3 te bir parasına temiz bir Disco v8 bulabiliyorsun üstelikte Discoda klimadan Sunroof a kadar herşey standart donanımda.

erdalyaman' Alıntı:
Cok buyuk bir ilgiyle yazinizin devamini bekliyorum :smiley: ben de gecen aldigim 97 disco-1 300 TDI aracimda biraz modifikasyon yaptim, arkasi da yavas yavas gelecek herhalde ... ileride siz sorularım olabilir.
sevgiler
erdal
Sevgili Erdal , sen zaten aracın kralını almışsın, modifiye için acele etme , önceliklerini belirle her defasında bir tanesini yap , bu seni hem maddi olark üzmez hemde manevi olarak çok zevk almana yardımcı olur. Modifiye konusunu ayrıca detaylı olarak yazacağım.

Deep' Alıntı:
Yavuz abi çok güzel yazmışsın, ben de bir discovery I fanatiği ve kullanıcısı olarak söylediklerinin altına aynen imzamı atarım ;)
Beni en çok etkileyen yanı sağlamlığı olmuştur disco'nun, benim gibi çocukken bütün oyuncaklarını parçalamış olan bir deliye dayanabiliyor araç ;D :p Bu oyuncak parçalanmıyor yani ;)
Aracının geçirdiği evrim gerçekten muhteşem, ben daha ancak karter koruması takıp, tamponu kestirebildim. İlk olarak aracı yükseltmek var aklımda, tabii lastik ebatını büyütmedikçe yükseltmenin çok anlamı da yok işin aslı. Acaba çamur lastiklerinin performans olarak çok farklı mı birbirinden? Benim gördüğüm kadarıyla MT ler sadece çamur için yapılmış ve diğer tüm koşullarda vasat ve vasatın altı performansa sahip, yani ucuz, dişleri kalın ve derin traktör lastiği gibi bir MT işimizi görmez mi? Bunu özellikle düşünüyorum çünkü MT ler AT ler den çok daha pahalı ??? Şu an için malesef yükseltme masrafından çok lastik düşündürüyor ???

Mert , yükseltme konusu 300-500 YTL nin içinde hemde orjinal kitlerle, bunların detayını yazarım. Lastik konusunda MTR lerin problemi çok , bir defa asfaltta gevşemedik cıvatan kalmıyor, uzun yol tam bir eziyet , yağmurda zaten felaket , bu sebepten iki takım lastik ve jant en iyi yol , benim şahsi görüşüm sürekli kullanım için BFG AT aracın normal jantları ile , bir takımda ucuz jant üzerine çamuru tahliye edebilen her hangi bir MTR bu işle ciddi olak uğraşanlar LR lerde çogunlukla Petlasın traktor Römorkları için ürettiği çok ucuz , saglam (8ply olanları dğerleri ağır oluyor) ve oldukça yüksek bir lastik kullanıyorlar modelini hatırlayamdım bulunca yazarım. ayda 1-2 defa kullanacağın lastiğe çok para harcamanın manası yok , zira MTR ler asfalt kullanımında eriyip gidiyorlar, yazın kullanmayı aklına bile getirme. veya ok 144 ten menun kalmayanı duymadım.
 



Ynt: Landrover Discovery I

Neden Defender Değilde Discovery?

Defender üretildiği amaç için çok güzel bir araç, fakat kullanan kişilerden, uzun yolda konforsuzluğu, şehir içindede kullanım zorluğu nu duymuşsunuzdur birde ailenizle birlikte seyahat ediyorsanız onlar konfora sizden daha fazla önem verirler. bu konular benimde kafamı karıştırdı.

Defender ve Discoverinin kupa haricindeki yapılarını incelediğmde ikisininde neredeyse aynı olduğunu keşfetmeme sebep oldu. Discovery sahiplerinden elde ettiğim görüşlerde konfor ve problemsizlik konusunda gayet olumluydu. LR sahiplerinin en çok şikayetçi olduğu konu yakıt masraflarıydı zira 2.25/2.5 Defender ile v8i discovery çok yakın değerlerde yakıt harcıyorlar burada yanlış anlaşılmasın v8 bir v8 kadar yakıyor ama 2.5 lt benzinli motorda v8 e yakın yakıt harcama degerleri veriyor fakat performans ve sorunsuzluk konunda v8 üç boy önde. 300 tdi motorlu olan discovery ve Defenderler ise hem yakıtta hem performansda en olumlu ve en uyumlu modeller, fakat ilk alım fiyatları da bu oranda yüksek. Eger Istanbulda (Feribot, kapalı otopark gibi sebepler yüzünde LPG uygulaması zor , dizel yakıtın donma derecesinin üzerinde soğuk pek yaşanmıyor) yaşıyor ve aracınızı sürekli kullanmak istiyorsanız
tercihiniz 300 tdi dan yana olmalı.

Ben Ankarada yaşadığım ve evimin bulunduğu yerin 1250 metre yükseklikte olması kışın en az 20 defa - 30 dereceleri yaşamam sebebi ile dizel motordan vazgectim. aracınıza en ihtiyacınız olduğu anda donmuş mazotla dağ başında kalmak hiç hoş olmazdı.

Yakıt masrafı problemini gözardı edip Discovery I V8i imi aldım, Bir yıl kadar benzinli olarak kullandım önceleri sadece haftasonrarı kullanırken zaman içinde günlük aracıma dönüştü. Halada öyle.

Sürekli kullanınca yakıt masraflarını düşürebilmek için tek alternatif LPG kalıyor, fakat enjektörlü V8 ler hava girişini konrol eden akışmetre (debimetre veya air flow meter de deniyor ) ile çalışıyor bu tür motorlara hava giriş ağzına bir lpg hortumu takıp aracın lpg ile çalışmasını sağlayamıyorsunuz, blow back denen geri patlama olayı hem akışmetreye hem motora zarar veriyor.

Bunu yerine çok daha karmaşık (güvenlik prosedürleri yüzünden) olan ECU kontollü lpg enjetörleriyle çalışan piyasada bu yıl epece yaygınlaşan ve sıralı sistem diye anılan (avrupadaki adı common rail LPG injection system) sistemi hollandada (aslında parçalar japaon malı) bu işi profesyonelce yapan ve fabrika garantisini bozmadan sıfır araçlara dahi uygulayan PRINS in Ankara bayiine LR V8 leri için ürettikleri kitlerden getirtip montajını yaptırttım.
şu andaki yakıt tüketimi kilometrede 230 ila 290 ykr arasında değişiyor. ayrıca LPG ile birlikte birinin arıza yapması durumunda ikinci bir yakıt sisteminiz ve extradan 500 km yol gidebilecek bir yedek deponuz oluyor.

ilgilenenler için adres ; http://www.prins-lpg.com/en/prins/


Devamı var.......
 

Ynt: Landrover Discovery I

Yavuz abi cevapların çok teşekkür ederim.LPG konusu tamda kafamı kurcalayan konulardan biri.Soğuk konusunda söylediklerin benide düşündüren şeyler (Ankaradayım ve her ne kadar -30 derecede bir faaliyet planlamasamda insanın deposundaki yakıtın donma ihtimalinin bulunması tedirgin edici).Ve Lpg tankının işgal edeceği yer var birde...
Ykıt tüketiminde değerler başka şehirlerde daha fazla olabilir çünkü LPG ankarada daha ucuz. O yüzden tüketimi tutar olarak değilde litre olarak verebilirsen ve tabi Mert de kendi discosunun(dizel olduğu için) tüketim değerlerini verirse daha karşılaştırılabilir olabilir.
Son olarak vergi konusu var http://arabam.milliyet.com.tr/vergiler.asp buraya göre 3.9 litrelik bir aracın vergisi bir kaç sene sonra aracın değerine ulaşır gibi görünüyor. :(
 

Ynt: Landrover Discovery I

Sevgili Yavuz,
Benim vincle ilgili sorum olacak; ileride bir vinc almayi dusunuyorum bu konuda onerilerini, deneyimlerini ogrenmek isterim. Gordugum kadariyla ayri bir demir tampon yapmadan cozmussun olayi ben de boyle dusunuyorum.
Ben aracimi gecen subat ayinda Eryaz'dan (sevgili cumhur kanaliyla) aldim, bir motor revizyonu istiyordu ve onu hallettim. Modifikasyon olarak; snorkel, yaylar (onler 30mm,arkalar 20 mm bearmach mavi) ve amortisorleri (hepsi +2.5'') değiştirdim, ön alt koruma ve on dif korumasi taktim, ayrica 245*75*16 Goodyear MTR lastik taktim. yaklasik 5000 km kullandim. Bu durumu ile cok memnunum, MTR lastikler yerine belki BFG AT taksam daha iyiydi diye dusunuyorum ama yolda da beni biraz ses disinda rahatsiz etmiyor.
Genel olarak aracimdan cok memnunum, yukarıda soylediklerinize tamamen katiliyorum
Bilgi icin, 300 TDİ aracim bu lastiklerle ortalama 10 -11 lt/100 km diesel yakiyor.
vinc konusunda goruslerinizi bekliyorum
sevgiler
erdal
 

Ynt: Landrover Discovery I

Benim Discovery ile bayramda Bodrum'a gittim geldim, 180 YTL ye deposunu doldurdum, tam 1000 km. yol yaptı. Yani km de 18 krş yaktı, iyi bir tüketim rakamı diyebilirim sürekli 4 çeker 2 tonluk bir araç için.
Discovery 1 aynı zamanda çok da sorunsuz bir araç, o kadar sert kullandığım bir araç daha henüz beni yolda bırakmadı, 96 model olmasına rağmen bakım dışında ekstrası da yok
ayrıca mazotun donmaması için bazı katkılar mevcut sanırım, birisi gazyağı koyduğundan bahsetmişti galiba



balum' Alıntı:
Yavuz abi cevapların çok teşekkür ederim.LPG konusu tamda kafamı kurcalayan konulardan biri.Soğuk konusunda söylediklerin benide düşündüren şeyler (Ankaradayım ve her ne kadar -30 derecede bir faaliyet planlamasamda insanın deposundaki yakıtın donma ihtimalinin bulunması tedirgin edici).Ve Lpg tankının işgal edeceği yer var birde...
Ykıt tüketiminde değerler başka şehirlerde daha fazla olabilir çünkü LPG ankarada daha ucuz. O yüzden tüketimi tutar olarak değilde litre olarak verebilirsen ve tabi Mert de kendi discosunun(dizel olduğu için) tüketim değerlerini verirse daha karşılaştırılabilir olabilir.
Son olarak vergi konusu var http://arabam.milliyet.com.tr/vergiler.asp buraya göre 3.9 litrelik bir aracın vergisi bir kaç sene sonra aracın değerine ulaşır gibi görünüyor. :(
 

Ynt: Land Rover Discovery I

şehir içinde de Erdal bey'in aracı gibi 10-11 lt. yakıyor benim araç ta
zaten dizel aracın en büyük avantajı, aracı yükleseniz de az yakmasıdır.
V8 e karavan bağlayın yakıt tüketimi belki 2 katına çıkacaktır, ancak TDI da 10 yerine 12-13 yakacaktır
 



Ynt: Land Rover Discovery I

tüketim verileri için teşekkürler ...bide yavuz abi uğrasa burayada bizi mesut etse :smiley:
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,681
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst