discovery-V8
A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Daha önce yazmıştım , ama okumayanlar için, Lada niva ile başlayan arazi aracı aşkım Chevy Blazer S10, Toyota 4Runner 2.4Td, Toyota Landruiser Vx 80 4.2 Td, Jeep CJ7, Ve Son olarakta Landrover Discovery Seri I ile Devam ediyor.
Bu bölümde size neden Landrover Discovery yi tercih ettiğimi ve aracımı ne şekilde modifiye ettiğimi sizlerle paylaşmak istiyorum, naçizane deneyimlerimden yararlanacak biri çıkarsa ne ala. Mutlaka Discovery aşığı başka arkadaşlarımız vardır, onlarında burada deneyimlerini bizimle paylaşmasını arzuluyorum.
Önce kısaca LR Discovery nin tarihçesiyle başlamak istiyorum. Bilindiği üzere LR modelleri hep wheel base ölçülerinin inch cinsinden ifadesiyle anılırlar, örnegin LR 90 ın wheel base (iki Aks arasındaki açıklığı) 90 inchtir. Bu gelenek ilk defa 70 li yıllarda, daha çok yol, gerektiğinde arazide kullanılmak üzere geliştirilmiş ROAD ROVER ile bozuldu, bu aracın torunlarını şu anda sonradan isminin değişmiş hali olan RANGE ROVER olarak tanıyoruz.
RR in aks açıklığı 100 inchtir ve hem yol hemde arazi amaçlı kullanım için en ideal ölçü oldugu inancı bugün bile hala geçerlidir. 80 li yıllarından sonunda LR firması hem mali zorluklarla savaşırken hemde piyasa koşullarına ayak uydurmak için RR şasi si üzerine hem tam anlamıyla bir aile aracı hemde arazi kullanımında LR ismini lekelemeyecek bir araç tasarımına girişti, ve ortaya daha sonradan adı Camel Trophy ile anılacak olan Discovery çıktı.
Bu yeni araç LR geleneklerine uygun, alüminyum karoser, Low Range Gearbox ,merkezi diferansiyel kilidi ve merdiven şasi kullanıldı. Ayrıca RR ve Defenderdeki deneyimlerle helezonlu ve sabit akslı yapı aynen kullanıldı. 1989 yılında ilk modeller 3 kapılı 2.5 litre 200 TDi ve 3.5 litre karbüratörlü V8 motorlarla üretildi LT 77 5 düz vites şanzuman ve Lt230T arazi şanzumanı kullanıldı, aynı yıl artan ilgi üzerine 5 kapılı ve 3.5 litre v8 enjeksiyonlu modeller üretime girdi. 1989-1994 arası modeller Discovery I Series 200 olarak anılırlar.
1994-1998 yılları arasında model makyajlandı, 200tdi motorların yarattığı sorunlar yeni modelde hala piyasada çok sevilen ve sorunsuz 2.5 litre Turbo dizel 300 Tdi a yerini bıraktı, güvenilir v8 ler 3.9 litreye çıkartılarak enjeksiyonlu olarak devam etti, ürün gamına birde BMW nin etkisi ve yüksek vergi oranları yüzünden 2.0 litre 16 valflı benzinli yeni bir motor eklendi. Lt 77 şanzıman yerini bugün bile çok popüler olan R380 şanzımana bıraktı. bunun aynı sıra birde v8 modellere bir otomaik vites seçeneği konuldu. Dash board ,ön farlar, ABS seçeneği,7 koltuk seçeneği, çift sunroof seçeneği eklendiyenilendi. Bu yıllarda üretilen Discoveryler Discovery I series 300 olarak anılır.
1999-2004 yılları arasında artan BMW baskısı ile radikal değişiklikler geçirdi, kupa nerdeyse tamamen değişti, v8 motorlar 4.0 litre hacmine çıktı, Dizel olaraksa TD5 olarak anılan 5 silindirli 2.5 litre hacimli motorlar devreye girerken 2.0 litre benzinli motorların üretimi durdu, kupanın bagaj kısmı uzatıldı, merkezi diferansiyel kilidi iptal edildi yerine TC(tracking Control) ve HDC (hill Descent Control) konuldu, ayrıca helezonlar yerine hava ile çalışan yüksekliği ayarlanabilen amortisör sistemine geçildi, anlaşılacağı üzere bu bu yenilikler aracı mekaniklikten tamamen elekronik kontrollere ve daha satbil bir yol kullanımıyla birlikte daha zayıf bir arazi kapasitesine itti.
2004 ten sonrasını yazmaya elim varmıyor, Ford un çoğunluk hissesini aldığı landrover, ford transit connectin biraz daha irisi, hafifletilmek amacıyla sökülmüş şasisine ragmen 2.7 ton ağırlığa ulaşmış , arazi viteleri yerine her an arıza yapmaya meyilli bir sürü elekronik oyuncakla donatılmış bir ucubeye döndü ve efsane sona erdi.
Şimdilik burada keseyim , daha sonra ne tür modifiyeler uyguladığımı , dünyadan örnekleriyle daha nelerin yapılabileceğini, parçaları nasıl ve nerelerden temin edebileceginizi anlatayım.
Sürç-i lisan ettiysem affola.
Saygılarımla.
Bu bölümde size neden Landrover Discovery yi tercih ettiğimi ve aracımı ne şekilde modifiye ettiğimi sizlerle paylaşmak istiyorum, naçizane deneyimlerimden yararlanacak biri çıkarsa ne ala. Mutlaka Discovery aşığı başka arkadaşlarımız vardır, onlarında burada deneyimlerini bizimle paylaşmasını arzuluyorum.
Önce kısaca LR Discovery nin tarihçesiyle başlamak istiyorum. Bilindiği üzere LR modelleri hep wheel base ölçülerinin inch cinsinden ifadesiyle anılırlar, örnegin LR 90 ın wheel base (iki Aks arasındaki açıklığı) 90 inchtir. Bu gelenek ilk defa 70 li yıllarda, daha çok yol, gerektiğinde arazide kullanılmak üzere geliştirilmiş ROAD ROVER ile bozuldu, bu aracın torunlarını şu anda sonradan isminin değişmiş hali olan RANGE ROVER olarak tanıyoruz.
RR in aks açıklığı 100 inchtir ve hem yol hemde arazi amaçlı kullanım için en ideal ölçü oldugu inancı bugün bile hala geçerlidir. 80 li yıllarından sonunda LR firması hem mali zorluklarla savaşırken hemde piyasa koşullarına ayak uydurmak için RR şasi si üzerine hem tam anlamıyla bir aile aracı hemde arazi kullanımında LR ismini lekelemeyecek bir araç tasarımına girişti, ve ortaya daha sonradan adı Camel Trophy ile anılacak olan Discovery çıktı.
Bu yeni araç LR geleneklerine uygun, alüminyum karoser, Low Range Gearbox ,merkezi diferansiyel kilidi ve merdiven şasi kullanıldı. Ayrıca RR ve Defenderdeki deneyimlerle helezonlu ve sabit akslı yapı aynen kullanıldı. 1989 yılında ilk modeller 3 kapılı 2.5 litre 200 TDi ve 3.5 litre karbüratörlü V8 motorlarla üretildi LT 77 5 düz vites şanzuman ve Lt230T arazi şanzumanı kullanıldı, aynı yıl artan ilgi üzerine 5 kapılı ve 3.5 litre v8 enjeksiyonlu modeller üretime girdi. 1989-1994 arası modeller Discovery I Series 200 olarak anılırlar.
1994-1998 yılları arasında model makyajlandı, 200tdi motorların yarattığı sorunlar yeni modelde hala piyasada çok sevilen ve sorunsuz 2.5 litre Turbo dizel 300 Tdi a yerini bıraktı, güvenilir v8 ler 3.9 litreye çıkartılarak enjeksiyonlu olarak devam etti, ürün gamına birde BMW nin etkisi ve yüksek vergi oranları yüzünden 2.0 litre 16 valflı benzinli yeni bir motor eklendi. Lt 77 şanzıman yerini bugün bile çok popüler olan R380 şanzımana bıraktı. bunun aynı sıra birde v8 modellere bir otomaik vites seçeneği konuldu. Dash board ,ön farlar, ABS seçeneği,7 koltuk seçeneği, çift sunroof seçeneği eklendiyenilendi. Bu yıllarda üretilen Discoveryler Discovery I series 300 olarak anılır.
1999-2004 yılları arasında artan BMW baskısı ile radikal değişiklikler geçirdi, kupa nerdeyse tamamen değişti, v8 motorlar 4.0 litre hacmine çıktı, Dizel olaraksa TD5 olarak anılan 5 silindirli 2.5 litre hacimli motorlar devreye girerken 2.0 litre benzinli motorların üretimi durdu, kupanın bagaj kısmı uzatıldı, merkezi diferansiyel kilidi iptal edildi yerine TC(tracking Control) ve HDC (hill Descent Control) konuldu, ayrıca helezonlar yerine hava ile çalışan yüksekliği ayarlanabilen amortisör sistemine geçildi, anlaşılacağı üzere bu bu yenilikler aracı mekaniklikten tamamen elekronik kontrollere ve daha satbil bir yol kullanımıyla birlikte daha zayıf bir arazi kapasitesine itti.
2004 ten sonrasını yazmaya elim varmıyor, Ford un çoğunluk hissesini aldığı landrover, ford transit connectin biraz daha irisi, hafifletilmek amacıyla sökülmüş şasisine ragmen 2.7 ton ağırlığa ulaşmış , arazi viteleri yerine her an arıza yapmaya meyilli bir sürü elekronik oyuncakla donatılmış bir ucubeye döndü ve efsane sona erdi.
Şimdilik burada keseyim , daha sonra ne tür modifiyeler uyguladığımı , dünyadan örnekleriyle daha nelerin yapılabileceğini, parçaları nasıl ve nerelerden temin edebileceginizi anlatayım.
Sürç-i lisan ettiysem affola.
Saygılarımla.