Ynt: Land Rover Defender Satış İhaleleri
Ben ilk Defender'imi (93 model 200Tdi) ustamın tavsiye ettiği bir aracı değerlendirip almıştım. Araç telekom çıkışlı benzinli iken Ankara'da 200Tdi takılmış ve ruhsatı dizel olarak işlenmişti. Üzerinde Warn M8000 vinç vardı. Benden önceki sahibi Ankara'dan 30 bin küsüre almış. 2009 yılında 26 bine satıyordu, 20 verebilirim dedim ve aldım. Üzerine masraf ettim, hem bakım vs hem de modifiye (Şnorkel, Detroit kilit, President telsiz ve anteni, ön ve arka diff korumalar, vinç tamponu, ön karter koruma, deri direksiyon simidi) ve 24 bin beşyüze sattım.
Sattığım günden beri pişmanlık duydum ama şartlar öyle gerektiriyordu. 2 yıldır arayış içersindeydim, Disco I V8, Disco II Td5 hepsine baktım, güzel arabalar ve fırsatlar oldu ama al(a)madım. Kendime sorduğum soru şuydu; "Bu arabayı alırsan, içindeki Defender isteği bitecek mi? Bu beni mutlu edecek mi?" Bu soruya "Evet!" cevabı veremedim hiç, bu sebeple benim için doğru tercih olan 110 Tdi arayışıma devam ettim. Bu arada istediğim gibi bir 110 V8 bulsam onu da düşünmeden alırdım, fakat hiç oynanmamış, orijinal 3.5 V8 110 denk gelmedi, bir tane buldum onu da terettüd edip almadım, neyse ki şimdi çok sevdiğim bir kardeşimde. Geçen ay aradığım araç çıktı karşıma, 98 model 110 300Tdi. Telekom'un 2. ihalesinden çıkma, alan kişi Ankara'da Ahmet ustaya satmış, Ahmet usta da motorunu yapmış, bakımını yapmış ve olduğu haliyle satıyordu 34 bin istiyordu, anlaştık aldım. Üzerinde Warn M8000 vinci var, o kadar. Buna da ilk arabaya yaptıklarımın aynısını yapacağım, hatta biraz fazlasını yaptım bile.
Uzun lafın kısası, öncelikle hangi aracı/modeli alacağınıza karar verin. Sonra aracı hangi hale getireceğinizi belirleyin. Yapacağınız işlerin masraflarını kalem kalem yazın ve her araç için gerekli kalemleri aracı alış maliyetinizin üstüne koyun. Bütçenize uyan araç denk geldiğinde onu alın. Sorunuzun tek bir doğru cevabı yok, ama yanlış cevap belli. Başkasının dediği bir yana kendi mantığınızı ve kalbinizi dinleyin.
Eskisi ve yenisi yan yana.