Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?
Sürekli 4 çeker sisteminin bir avantajı var. Normal fabrika lastiği ile bile çok iş yapabiliyor. Daha fazla iş istendiğinde üzerinde oynanabildiğini de PAS11 sayesinde gördük. Çoğu yerden nasıl geçebildiğimi anlayabildiğimi söyleyemem, yani amatör pilotajı bile bertaraf ediyor çoğu kez yetenekleri ile.
Öte yandan arazide gezinmek üzere makul bir cihaz. Müsabaka için uygun değil. Yani keşif tadında dolaşacaksanız bir şekilde ilerliyor ve menzile ulaştırıyor, parkur ne vaziyette olursa olsun sabrınız, tecrübeniz ve temel ekipmanınız varsa oradan çıkmayı beceriyor.
Düz duvara tırmananı da gördüm, yani kaya tırmanışı tadında parkurda da dolanabiliyor, üstelik inchlerce yükseltme falan yapmadan, arkada ve önde kilit, sülük gibi yapışıyor.
Görece hafif, bu bir avantaj oluyor muhtelif zeminde. Makaslı olmaması asfalt üzerinde bir rahatlık. Tabi bir ZJ'nin rahatlığından bahsetmiyorum. Ölçüleri ve yaklaşma uzaklaşma açıları, karın açısı gayet makul. Üzerinde oynanınca daha da iyi oluyor.
Artık kilit de bulunabiliyor akslar için, en büyük eksiği buydu.
Bir arazi aracı değil bana göre, zaten fabrika çıkışı çok az marka safkan arazi aracı. Askeri amaçlı üretilen bir 4 çeker, sivil kullanım için de pazarlanmış. Ama bir takım çamur lastiği takıp araziye giriyorsunuz, o derece de pratik.
İşletme maliyeti çok ucuz ve neredeyse çok basit bir mekaniği var.
Kasası her araç gibi, yani bakılmazsa çürür. Çamurlu bir şekilde günlerce beklemeyecek. Nasıl olsa eşek diyerek kenarda bekletmeyeceksiniz. Arazi çıkışı sorunu olmasa bile gerekli bakımları yapılacak, çamurdan arınacak. Piyasada dolanan sorunlu Niva'ların alayı bakımsız, eşek niyetine hor kullanılan araçlardır. Bakımsız her araç sorunludur.
Bir noktada araç değil ama sürücünün istekleri önemli, Niva için de geçerli bu. Misal bir CJ gibi gürlemek istiyorsanız bir CJ alıp gürleyeceksiniz, Niva alıp boşuna uğraşmayın. Sınırlarını bilmediğiniz sürece asfaltta bile kırabilirsiniz her türlü aracı..