Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 169
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 145,729
Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

4x4 sinifinda en ucuz parca ladada galiba.
150 liraya piston takimi olur mu? Olur dag kecisi niva.
Birde sase kasa ayri olsa tam super olacak :smiley:
 

Etiketler


Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

aslında ustalar kaytarıyor bence

bu araca kesinlikle şase yapılabilir.

benimkini toplarken bu kadar bilgim olsaydı kesinlikle bunu yapmayı zorlardım ve bu makinalar demirden değil mi ki herşey olur.
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Evet yapilabilir. Bir iki boy profille bir kutu elektrot
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

haklısın Ahmet

aslında benim aklımın ermediği konuya bunca emek ve efor sarfeden insanlarımız neden kendi aracımızı üretmek için girişimde bulunmaz anlaşılır değil

dışa bağımlılıktan kurtulmak bu kadar mı zor ?

hatta ben lada'cılara teklif etmeyi bile düşünüyorum
yarışlar için bir araç yapmayı
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Hocam yurdum demircisi pancar motora kamyon şanzımanı uydurup patpat yapıyor da bu memleketin akil adamları nerededir ne iş yaparlar klasik reha muhtar edasıyla sorsam "Nerde bu mühendisler nerde bu yatırımcılar ?"

Tabi ülkedeki iki tane araba yapım hikayesinden etkilenip "Cemal Ağa'nın Devrim'i ve Jet Fadıl'ın İmza'sı" bu işe girişince insanlar nasıl bakarlar bilemem ama kimse yapmazsa da en kısa sürede Antep'te yapılır ya da muhtemelen Konya'lılar daha erken davranıp onlar yaparlar diye bekliyorum.
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

yurdumun insanıın yapabilecekleri akla hayale sığmaz ya

işin içine rant girince sapıtan çok oluyor ve her defasında bunca birikime rağmen gerilememiz şart oluyor

şu lafı çok severim, pancar motorcu örneğini baz alırsak malesef ulaşacağımız sonuç:

"Bu kadar cehalet ancak tahsille mümkün olur"

:-\
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Konudan çıkmadan bir şey daha sorayım (Daha Niva almadığım için)

Orjinal lastik ölçüsü kaç bunların?
Birde lastik çapını hafiften büyültsek hem arabayı biraz yükseltmiş, hem de yakıtı azaltmış olmazmıyız. Hatta birde lastiğin enini azaltsak. Daha ince konsa?

Deneyen var mı?
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

vosdost' Alıntı:
Evet yapilabilir. Bir iki boy profille bir kutu elektrot

bu gün aynı hesabı yaptım, çeki demirinden çeki demirine (önlerden arkaya) iki hat halinde yaptırmayı düşünüyorum...
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Yıllardır deneniyor

orijinal lastik yerine Lassa OK 144 lastikler takılıyor böyle bir nivayı 1.5 yıldan fazla kullandım memnundum ama memnun olmam güvenli olması anlamına gelmiyor forumun farklı yerlerinde konuyu açıkladım.
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Lastik boyutu olarak dediginiz konu lastigin capini
Buyutmekse yani 245-50-16 yerine 245-80-16 ise bu ebat buyutmek araca daha cok yaktirir.
Nivanin yakit tuketimi arazi araclari arasinda cok iyidir.
Lastigi inceltmenin olumlu ve olumsuz yanlari vardir.
Ince lastik sert zeminde daha iyi tutar.
Fakat agir camurda arac camuru kazar ve saseye oturur.
En iyisi orjinal ebat ve cok disli lastik yamurlu havada asfalt kullanimi haric.
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

245-50-16 yerine 245-80-16 yapmak asfaltta yakıtı düşürür. Çap artar, her turda kat edilen mesafe uzar, iki lastiktede 80 km sabit hızda lastik çapı büyük olan araç daha düşük devirde yol alır. Çekiş kaabiliyeti azalır, dik rampalarda yüklüyken, veya yorucu şartlarda yakıtı artırır ama standart, sakin, düz, asfalt ve şehirlerarası yollarda yakıtı düşürür.
Buna ilave lastiğin tabanını da inceltmek yakıtın düşmesine ilave tekrar bir katkı daha yapar.
Yakıtın lastik ölçüsü tarafından düşürülmesi, performansı azaltır. Ben bu yaz bir Niva almayı düşünüyorum ve teknik hassas yakıt tüketimi verilerini detaylıca size aktarırım. Yakıtın düşeceğinden eminim ama Lada Niva için % kaç olur onu ölçeceğim.
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Motorun yaktigi yakit motorun yaptigi devirden cok motora binen yuke baglidir.
Ornek olarak 5 viteste 2000 devirde gidecegime 4 viteste 3000 devirde gitmeyi tercih ederim.
Araclarin orjinal lastik ebatlarini belirlemek zordur. Aracin motor gucu sanziman orani dif orani bu hesaplar yapilirken goz onunde
Bulundurulur.
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Hayır, düz yolda 5 viteste 2000 devirde gitmek, 4 viteste 3000 devirde gitmekten daha az yakıt yaktırır.
(Arazi, çamur, dik rampa, sıradışı konumlar hariç tabi. Onların ölçümleri daha farklı.)
 



Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Motordan guc alinmadigi zamanlarda 2000 devir daha az yaktiracaktir. Fakat
Arac haraket halindeyken motorun 2000 devirdeki gucu araca yeterli gelmiyorsa ister istemez gaza basmak zorunda kalirsiniz.
Genelde motorlar 2000 devirde olu noktadirlar.guc ve tork cok dusuktur.
Motorun yakit motordan istenilen guce baglidir.
Ornek olarak 2000 devirde 80 bg yakaliyabilmek icin saatte 5 litreye ihtiyac varsa
3000 devirde saatte 4 litre yakit yeterli olacaktir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,449
Kayıtlı Üye Sayımız
166,583
Kaydolan Son Üyemiz
onurcagritosun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst