Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umayice Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 125
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,246

Etiketler
Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

allah kaza bela vermesin güle güle kullanın.... ;)
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

Tüm iyi dileklerini içtenlikle ileten arkadaşlara tekrar gönülden teşekkür ederim.
Vitara ile ilgili maceralarım devam etmekte. Selimsani arkadaşım sticker(çıkartma) kavramını biliyordum ama araçla ilgili bağlantı kuramamıştım. Sen yazınca "aaaa... tabi yaaa... "oldum ve kendime de gülmeden edemedim. Teşekkür ederim cevabın için. Dediğin gibi araştırdım ve istediğim şeye karar verdiğimde dijital baskı yapan bir yerde yaptıracağım. Verdiğin linki de okudum ayrıca.
Bildiğiniz gibi burada özel direksiyon dersi alacaktım fakat bir süre bekledim ve özel ders verecek hocaların çeşitli bahaneleri sonucu :eek: kendi başımın çaresine bakmak zorunda kaldım. Bu durum bir açıdan iyi bir açıdan kötü oldu. İyi olan tarafı nihayetinde araçla ilgili korkularımı, çekincelerimi yenmeme ve kısa devre yaparak hızlı bir şekilde yola çıkmama, durumuma adapte olmama neden olması. Kötü olan tarafı sonuçta araca çok yabancı olduğum için çok hızlı öğrenememem. Kısır döngü gibi aynı hataları tekrar edip duruyormuşum. -miş'li geçmiş zaman kullandım çünkü dün Foça'da tanıdığım bir arkadaşımın emekli olmuş dayısından ders almaya başladım. Kendisi bizim vitaradan anlamıyor ama otomatik vites kullanan birisi. Boş bir alanda bir saat ders aldım ve özellikle geri vites üzerine çalıştık. Yanımda bilen birisi olmadan yapamayacağım bir şeydi ve baya bir şey öğrendim. Ben kendi başıma yolda boş boş sürmekten başka bir yol alamamıştım arabayı aldığımdan beridir. Henüz herşey benim için çok yeni ve öğreneceğim çok şey var ve bunun için uzun bir zaman koymuş durumdayım önüme. Bir iki sene geçmeden,20-30 bin km. yapmadan kendime sürücü demeye hiç niyetim yok. İnsan bir şeyi ilk öğrenirken her şey çok zor gözüküyor. İki hafta önce arabayı nasıl çalıştırıp yola çıkacağımı kara kara düşünürken şimdi fırına gidip simit ve ekmek alıp gelebiliyorum. Şimdiki korkum aracı park etmek zorunda kalacağım durumlar. :D Elimden geldiğince arabayı boş yerlere park etmeye çalışıyorum ya da mecbur kalırsam sağolsun buradaki taksici arkadaşlarla aramız iyi onların durağına bırakıyorum aracı :D
Ya da trafiğe çıktığımda(tabi Foça'nın da ne trafiği olacaksa artık-trafiği yoğun yerlerde yaşayan abi ve ablalarımdan burada kusuruma bakmamalarını rica ederim :D )geri gitmek zorunda kalacağım diye panik oluyorum. Tabi arkadaşlar belki bir ay sonra bu yaşadığım kabuslar geçer ve ben geri dönüp baktığımda "ya nasılda bu kadar basit durumlarda böyle hissetmişim" nakaratları atarım umarım. Fakat şu an durumum budur. Bu acizlikleri yaşamaktayım.

Arkadaşlar sizlere bir şey sormak istiyorum. Aracımla düz ya da hafif eğimli bir zeminde dururken, ayağım frende ya da gazda değilken, geri vitese takılmışken araç kendi kendine geri gidiyor. bu vitaraya özgü bir şey mi yoksa benim araçta mı bir sorun var bilemiyorum. geçen gün çalıştığım arkadaşta buna şaşırdı. ayağın gazda değilken geri viteste aracın hareket etmemesi gerek diyor. Tüm otomatik viteslerde böyledir diyor. doğru mudur acep? L pozisyonunda mesela yokuşu çıkarken ayağımı gazdan çektiğimde ve frene basmadan araç geri kaymıyor. ama D pozisyonunda kayıyor. Ayrıca düz zeminde aracı yeni çalıştırdığımda D pozisyonuna aldığımda araç kendi kendine baya bir gidiyor ve ben aracı genellikle frenle kontrol etmek zorunda kalıyorum gazı bile kullanmıyorum. Arkadaşlar bu durumlar vitaranın normali midir yoksa benim aracın anormalliği midir? Ayrıca öğrendiğim ve uyguladığım bazı şeyleri sizin bilginize sunuyorum ki siz değerlendirin. acaba doğru mu yanlış mı yapıyorum.
1. aracı park edeceğim zaman ayağımı frende tutuyorum önce N pozisyonuna alıyorum sonra el frenini çekiyorum. Sonra P pozisyonuna alıyorum.
2.Normal yolda giderken D pozisyonuna alıyordum fakat çok hızlı gittiği için kontrol edemediğim için onu da yeni öğrendim L pozisyonunda kullanıyorum. çünkü hızım genelde 20-30-40km ile sınırlı kalıyor.
3.pozisyon 2'yi ne zaman kullanmam gerek, internette bir şeyler okudum ama her otomatik vites için geçerli mi bilmiyorum. Okuduğuma göre karlı havalarda 30km'yi aşmıyacak hızlarda diye yazıyor doğru mudur?
ayrıca internetten ve bu siteden araştırdım vitaranın kullanım klavuzunu fakat kitapçığı yoktu. Suzukinin sitesine girdim ve formu doldurup istekte bulundum umarım gönderirler. o zaman bazı teknik şeyleri öğrenme şansım da olacak.
4. Ayrıca elektrikli camlar çook yavaş açılıp kapanıyor. bu da normal midir.?Not: cevap verecek arkadaşlara
Not: aracım vitara wagon 1.6 jlx. bilmeyen arkadaşlara hatırlatırım.
Şimdiden cevaplar için teşekkürler.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

abicim tekrardan selamlar.
özellikle vitara için konuşmayacağım ama otomatik viteslerin genelinde ayağını frenden çekince araç hangi viteste ise ona uygun hareket etmeye başlar. sanada sadece gaza basıp araca hız vermek kalır. bunun nedeni ise siz ayağını frenden çektiğiniz anda aracın geri kaymasını enggellemek.(geri viteste iken ileri kaymasını).
viteslere gelince l ağır vitestir manuel araç gibi düşünürsek sadece birinci vites gidersiniz bunuda dik rampa çıkarken veya inerken kullanırsınız. aşağı inerken araç komprosörde insin zemin ıslak veya kaygan ise kaymasını nve hızlanmasını önlersiniz. rampa çıkarken (dik ise) aracın gereksizi vites hareketlerini önlemiş olursunuz.(yani araç vites büyültüp daha sonra devir kaybetip tekrardan vites küçültmesin diye)
2 konumu da aynı l ye benze ve sadece 1 ve 2 viteslerin kullanımına izin verir.
aracın viteslerini hareket halinde iken büyültmeniz mümkündür ama küçültmenizi hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum yani l den 2 ye 2 den d ye alabilirsiniz. küçültemek ihtiyacı duyduğunuzda kesinlikle yavaşlamak ve gerekirse durmak durumundasınız.
park haline gelince aracınızı durdurduğunuzda ayağınız frende iken direk p ye çekebilir ve el freninide çektikten sonra ayağınızı frenden çekerseniz şanzumanın ömrü açısından pozitif olacaktır.
tekrardan hayırlı olsun.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

sürekli L konumunda kullanmak şanzımanı yorar, erken tükenmesine neden olabilir. gazı çok yüklenerek kullanmaz ve hızınızı 30-40 km aralığında sabitlerseniz araç o konuma uygun viteste kalacaktır zaten, gazla çok oynamazsanız vites değiştirmeyecektir.
park etmek için araç viteste iken frene basın ve direkt P konumuna getirin. rampa aşağı gibi bir durumda N konumuna aldığınızda frene basma anına kadar araç kayabilir.
 



Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

akın61' Alıntı:
abicim tekrardan selamlar.
özellikle vitara için konuşmayacağım ama otomatik viteslerin genelinde ayağını frenden çekince araç hangi viteste ise ona uygun hareket etmeye başlar. sanada sadece gaza basıp araca hız vermek kalır. bunun nedeni ise siz ayağını frenden çektiğiniz anda aracın geri kaymasını enggellemek.(geri viteste iken ileri kaymasını).
viteslere gelince l ağır vitestir manuel araç gibi düşünürsek sadece birinci vites gidersiniz bunuda dik rampa çıkarken veya inerken kullanırsınız. aşağı inerken araç komprosörde insin zemin ıslak veya kaygan ise kaymasını nve hızlanmasını önlersiniz. rampa çıkarken (dik ise) aracın gereksizi vites hareketlerini önlemiş olursunuz.(yani araç vites büyültüp daha sonra devir kaybetip tekrardan vites küçültmesin diye)
2 konumu da aynı l ye benze ve sadece 1 ve 2 viteslerin kullanımına izin verir.
aracın viteslerini hareket halinde iken büyültmeniz mümkündür ama küçültmenizi hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum yani l den 2 ye 2 den d ye alabilirsiniz. küçültemek ihtiyacı duyduğunuzda kesinlikle yavaşlamak ve gerekirse durmak durumundasınız.
park haline gelince aracınızı durdurduğunuzda ayağınız frende iken direk p ye çekebilir ve el freninide çektikten sonra ayağınızı frenden çekerseniz şanzumanın ömrü açısından pozitif olacaktır.
tekrardan hayırlı olsun.
akın61 arkadaşım verdiğiniz bilgiler çok yararlı oldu. Otomatik viteste vites değiştirmek için hep frene basıp vitesleri büyütüp küçültmek gerektiğini zannediyordum. Bu bilgim yanlışmış. Sizin dediğiniz gibi sadece vites küçültürken yavaşlayıp-frene basıp vitesi küçülteceğim bundan böyle.
Ben şöyle yapıyordum: 2'den D'ye ya da D'den N'ye geçerken frene basıp vites büyültüyordum. Öyle olmazsa vitesi değiştirmeyecek zannediyordum. Dün ikinci özel dersimi aldığım arkadaşa da sorduğumda böyle yapmama gerek olmadığını söyledi. Vites büyültürken frene basmadan direk vites kolu üzerinden değiştirebilirsin dedi ve ben sizin yazdığınız cevap doğrultusunda da böyle bir deneme yaptım ve doğru olduğunu gördüm. Fakat ders aldığım kişi vites küçültürken de frene basmaya gerek olmadığını, sadece geri vitese takarken frene basmaya gerek olduğunu söyledi. Zannediyorum o da çok anlamıyor bu işten. Fakat sayenizde çok önemli bir ayrıntıyı da öğrenmiş oldum. Tüm vites küçültme durumlarında yavaşlayıp, frene basıp küçültüyorum artık.
Park durumu içinde artık N'ye almadan direk P'ye alıyorum artık. Bunu internetten okumuştum daha önce orada farklı iki görüş vardı. biri sizin söylediğiniz gibi diyordu diğeri de şanzumanı yormamak için önce N'ye sonra P'ye almak gerek diyordu. O nedenle ben de önce N'ye alıyordum. Buna da gerek yokmuş. Şimdi direk P'ye alıyorum. Birde çalıştığım arkadaş senin arabanın rölantisi yüksek tutulmuş o nedenle kendi kendine bu kadar gidiyor dedi. Aracı gaz konumundan benzin durumuna alıp baktık yine kendi kendine gidiyor araç. Rölantisi yüksek olması ne demek acaba? bu durum değiştirilebiilir mi? bir bilginiz varsa ve cevap verirseniz sevinirim. selamlar, saygılar.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

Arkadaşlar aracıma bazı aksesuarlar almak istiyorum. İnternette bununla ilgili araştırmalar yaptım fakat karar veremedim ve gördüğüm modeller hiç hoşuma gitmedi. Sizlerin görüşlerinizi de alayım dedim.
Öncelikle yıkanabilir koltuk kılıfı almak istiyorum. Suzuki vitaralara uygun, kaliteli, yıkanmaya gelebilecek, estetik, tercihen siyah olabilir bir oto kılıf arıyorum. Tavsiye edebileceğiniz bir şey var mı? Silinebilen kaliteli deri bir kılıfta olabilir ayrıca.

Yangın söndürme cihazı olarak nasıl bir şey almalıyım?
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

abicim rica ederim bilgi paylaştıkça güzeldir. araç boşta çalışıyorken n konumunda iken devir saaatini 0,9-1 arasında olmalıdırbazı araçlar 1-2-3 diye gider bazı araçlarda 10-20-30 ama tamamında ki mantık rpm üzerinde hesaplanır ve 1 de olsa 10 da olsa karşılı 1000 rpm d/d eşittir.bu konu çok uzun uza anlatılacak konulara sana özelden cebiimi mesaj atacığım.kafana takılan bir şey olduğunuda hiç çekinmeden arayabilrsin.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

akın61' Alıntı:
abicim rica ederim bilgi paylaştıkça güzeldir. araç boşta çalışıyorken n konumunda iken devir saaatini 0,9-1 arasında olmalıdırbazı araçlar 1-2-3 diye gider bazı araçlarda 10-20-30 ama tamamında ki mantık rpm üzerinde hesaplanır ve 1 de olsa 10 da olsa karşılı 1000 rpm d/d eşittir.bu konu çok uzun uza anlatılacak konulara sana özelden cebiimi mesaj atacığım.kafana takılan bir şey olduğunuda hiç çekinmeden arayabilrsin.
akın61 arkadaşım ince jestin için çok teşekkür ederim cep tel'ini vermişsin. Soracağım şeyler olursa çekinmeden arayacağım. Aracım boştayken(N) devir saatine baktım 0,9 gösteriyor, tam 1'de değil. Deviri yüksek değil normal oluyor herhalde.
Bu arada direksiyon dersi almaya başladığımdan bahsetmiştim. toplam şu ana kadar 5 saat aldım ve almaya da devam edeceğim. Baya bir ilerleme oldu şu ana kadar. 70 km hızları gördüm sonunda. Virajlı yollarda-Eski Foça'dan Yeni Foça yolunu bilenler bilir-baya bir sürmeye başladım. Gaz, fren ve direksiyon hakimiyetim gittikçe iyileşiyor. Arabayı ortalama 50km hızla kullanıyorum. 10 gün önce bunları hayal bile edemezdim.

Fakat bende genelde olan bir rahatsızlık var. Ellerim-avuç içim- çok terliyor. Heyecan da yapınca direksiyonu tutarken daha da çok terliyor. Bunu önlemek için direksiyon simidi sipariş ettim. Üç güne kadar elime ulaşır herhalde. Linkini veriyorum. Çok araştırmadan aldım. İş görsün yeter. Sizce kullanışlı olur mu?

http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=20024867&productid=otm181170

Bir de çakır marka 1 kg'lık yangın söndürme cihazı aldım. Acaba 2 kg'lık mı almam daha doğru olurdu bilmiyorum?

http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=26008&productid=otm571224

Şimdilik herşey yolunda, herkese kazasız, belasız yollar diliyorum.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

müsaadenizle ben yanıtlayayım. el terlemesi araçı kullanmaya yeni başladığınız için yaşadığınız stresin dışa vurumu. bir süre daha kullandıktan sonra kalmayacak emin olun. direksiyonu çok fazla sıkmayın.

yangın tüpünü mümkünse 2 kg alın. 1 kiloluk olan zaten avuç içi kadar yetersiz bence.
 



Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

ilkakdeniz' Alıntı:
müsaadenizle ben yanıtlayayım. el terlemesi araçı kullanmaya yeni başladığınız için yaşadığınız stresin dışa vurumu. bir süre daha kullandıktan sonra kalmayacak emin olun. direksiyonu çok fazla sıkmayın.

yangın tüpünü mümkünse 2 kg alın. 1 kiloluk olan zaten avuç içi kadar yetersiz bence.

ilkakdeniz arkadaşım ilginiz için çok teşekkür ederim. Bu avuç içi terlemesi olayı bende 15 yaşlarından beri var. Söylediğiniz gibi stres, sıkıntı ve heyecan durumlarında tetikleniyor ve daha da artıyor. Fakat genel olarak hormonal bir dengesizlikten de kaynaklanıyor olabilir diye düşünüyorum. Çünkü hiçbir sebep yokken özellikle yazın avuç içlerim sürekli terler. Fazla kapalı tutamam ellerimi. Hemen terleme yapıyor. Benim ısıtma-soğutma tertibatında sanırım bir arıza söz konusu.!!! Fakat alışmış durumdayım buna ve ona göre yaşamaya çalışıyorum. İlk başlardaki kadar olmasa da halen direksiyonu sıkı tutuyorum.!!! Söylediğiniz gibi direksiyondaki hakimiyetim arttıkça bu durumun azalacağını da düşünüyorum.
Kullanıcı yorumlarını da okuyarak yangın söndürme cihazının büyüklüğünü gözümde canlandıramadığım için 1kg'lik almayı seçmiştim. Çünkü siparişi verdim ve ürün elime bu hafta geçecek. Fakat söylediğiniz kadar küçükse daha sonra 2kg'lık almayı planlıyorum.
Aracımda merkezi kilit var. Bir de aracımının kontak anahtarına takılı alarm sistemi yedek anahtarındaki de dahil bozuk durumda, alarmın-aracın kapılarını açma kapama sisteminin- olduğu cihaz bantla tutturulmuş. Her an bir problem çıkarabilir diye İzmir'deki Suzuki Işıklar Oto'yu arayıp fiyat aldım. Tek anahtar için 160TL istediler işçilikle birlikte. İkisi için 320 TL tutuyor. Neden bu kadar pahalı dedim. Alarm sisteminin "kodları değişiyor, başka türlü olmaz" dediler. Baya pahalı geldi bana. Fakat yapacak bir şey yok, değiştireceğim mecburen.
Bu başka türlü çözülemez mi acaba? Bu konuda bir bilginiz var mı
Tekrar herkese selamlar, saygılar
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

detaylı bir konu,paylaşım için sağolun.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

freegraf' Alıntı:
detaylı bir konu,paylaşım için sağolun.
Bilgi paylaştıkça artar. Asıl ben, deneyim ve bilgilerini benimle paylaşan herkese teşekkür ederim. Benim de bu paylaşımlara bir katkım olabildiyse ne mutlu bana.
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

Sizlere kontak anahtarımdaki alarm sisteminin fotoğraflarını yolluyorum.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

DSC00185.jpg


DSC00183.jpg


DSC00184.jpg


DSC00186.jpg


DSC00187.jpg
 

Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

Bu da aldığım direksyon kılıfının fotosu. Arkadaşlar direksiyon kılıfı avuç içi terlemesi sonucu direksiyona hakim olamama-direksiyonun elimden kayma- sorununu büyük miktarda düzeltti. Bu açıdan memnunum. Böyle bir problemi olan arkadaşlara da tavsiye ederim.

[attachment=1]

DSC00188.jpg
 



Ynt: Lada mı, Vitara mı, Discovery mi, Hangi Aracı Almalıyım ?

Arkadaşlar bu da aldığım 1kg'lık yangın söndürme cihazı. Boyutları anlaşılsın diye 1,5lt'lik şişe ile birlikte çektim. Benim gibi boyutlarını gözünde canlandıramayan arkadaşlara bir fikir verir umarım. ilkakdeniz arkadaşın dediği gibi 2kg'lık almakta fayda var. Biraz küçük geldi bana ama yine de iş görür. Reklam olmasın diye ön taraftan-markasını- çekmedim.

[attachment=2]

DSC00189.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst