KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Resimleri fırsat buldukça Ustanin yanına uğrayıp telefon ile çektim elimdekilerin hepsini yükledim
Rot ayarlarından korkmuyorum salıncak ayarlarını da ayar civarlarını şimdilik ortalayarak taktik lastiklerde hiç kaciklik yok ince ayarın çok rahat olacağı kanaatindeyim ( aracı hiç tadilata almadan tüm ölçüleri almıştık o ölçülerden daha iyi durumdayız suan sol salıncak ile sag arasında 2 cm fark vardı o fark dahi sifirlandi
Aynı kaygıları ise başlamadan bende yasadım fakat yapılan parçaları gördükçe arabanın orijinal aksamı gözüme zayıf gözükmeye başladı öyle ici boş malzeme hiç kullanmadık nede olsa araca ben binicem
Ben dahacok aracın kendi üzerinde kaynaklı travez bağlantı larından korkuyorum onları güçlendirmek için bir iki çizim yaptık birisini uygulayicaz
Tuncay bey bu L200 ve mitsubishilerden en iyi anlayan ve mitsubishi lerle uzun yıllardır profesyonel off road yapan İlfer oto benim hem servisim hem dostum. Bu yüzden orda çok yapılan L200 gördüm ve yapım aşamalarına şahit oldum. Hatta baya extreme deneysel şeylerde denendi, Bu araçlara 39 lastik takılması gündemde şu an. Bende Pajeroya 33 taktım o yüzden bu ön düzel tipi konusunda baya tecrübe edindim.
Bu tecrübelerimden dolayı biraz temkinli yaklaşıyorum konuya. Bir araca lastiği takmak en kolay kısmı, beni ilgilendiren bahsettiğim gibi rot ayarları, asfaltta gaz ve fren durumlarında aracın stabilitesi, Virajlardaki dengesi, ön lastiklerin yukarşı aşağı salınım aralığı vede sert off road şartlarında sistemin sağlıklılığını koruma süresi. Eğer zaten araç bitip 2-3 aylık test sonucundada sağlıklılığını devam ettiriyorsa hiç durmasın ustanız seri üretime geçip patentini alsın dünyaya satalım
ön aksın açısı bayağı kaçık oldu. Direksiyonu tam kırıp yüklendiğinizde sorun olmuyorsa sizin işinizi görecek diye umut ediyorum.. Merakla sonuçları bekliyorum..
ön aksın açısı bayağı kaçık oldu. Direksiyonu tam kırıp yüklendiğinizde sorun olmuyorsa sizin işinizi görecek diye umut ediyorum.. Merakla sonuçları bekliyorum..
aracın turunu biraz azaltıyoruz tekerlerin büyük olması nedeni ile bu paylaşımları zamanı geldikçe paylaşıcam difransiyalide aşağı aldığımız için aks açıları değişmedi zaten
daha test sürüşü yapamadık bayramda heryer kapalı bağzı eksiklerimiz var daha taşıyıcı ile rot kolları arasında ki parça henüz bitmedi çok iddalı konuşamıyorum
tahta bir merdiven yaptık
ustaya ileticem bu işi bir bitirelim ilk yağmurdan sonra hatta yağarken gidicem videolarını çekicem şimdilik elimde sadece toros ile çektiklerim var
Çok güzel bir link ama sanırım orası değil konunun ilk sayfasında paylaştığım Kirmizi araç o sayfadan kopyalanmisti son birkaç gündür bilgisayarı araçta unuttuğumdan dolayı ne resim yukleyebildim nede su an o sayfanın adresini verebiliyorum saglicakla kalın
İlgi ve taktirle izliyorum
1. endişem agırlık parça ağırlığını hesapladınızmı ? şase takviyesi ve motor modifiyesi gerekecekmi ? arkaya da aynı miktarda ağırlık eklemeyi düşündünüzmü ? yada bunlar gerekiyormu?
2. endişem rot ayarı eger travers bağlantıları yapılırken hassas ölçülü bir boşluk bırakırsanız buralara pul koyarak yada çıkartarak ayar yapabilirsiniz 1970 li yılların amerikan arabalarındaki sistemdir. camber caster bayagı ugraştıracak gibi bu tip işlerde lastikleri yola dik ve paralel bastırmak o kadar kolay değil gibi . daha önce böyle bir uygulama görmediğim için yazdıklarım saadece tahmin . çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Aracı henüz yürütmedik sarayda bagzi parçaları bulmakta zorluklar yasadık Çorlu veya İst sipariş vermemiz gerekti araya bayramın girmesi isi uzattı
[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar
İlgi ve taktirle izliyorum
1. endişem agırlık parça ağırlığını hesapladınızmı ? şase takviyesi ve motor modifiyesi gerekecekmi ? arkaya da aynı miktarda ağırlık eklemeyi düşündünüzmü ? yada bunlar gerekiyormu?
2. endişem rot ayarı eger travers bağlantıları yapılırken hassas ölçülü bir boşluk bırakırsanız buralara pul koyarak yada çıkartarak ayar yapabilirsiniz 1970 li yılların amerikan arabalarındaki sistemdir. camber caster bayagı ugraştıracak gibi bu tip işlerde lastikleri yola dik ve paralel bastırmak o kadar kolay değil gibi . daha önce böyle bir uygulama görmediğim için yazdıklarım saadece tahmin . çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Ağırlığı arkayadaeklemeye gerek görmedik zaten isim gereği 500 kg bir yüküm sürekli oluyor genelde de araca 2-3 kisi aynı anda biniyoruz yaptığımız parçaları boya için soktugumuzde unutmazsam tartıcam ama 60 kg civarı tahmin ediyorum ağırlığı azaltmak için biraz daha çıkarılacak yeler ve traslanicak alanlar var
Travezlerdeki salıncak bağlantılarının aynısını bizim parcalalarada yaptık dediğiniz gibi ayarlı civata boşluklarını kopyaladık o konuda sıkıntı çekeceğimizi sanmıyorum öneriniz için çok sag olun benim korkum güç kolları uzandığı için aracın sasesinin zayıf kalması bu konuda öneriniz ne olur