L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ibrahimozlen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,065

ibrahimozlen

Ana Kamp
Mesajlar
30
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar merhaba...

arcımı 22 ekim cuma günü aldım ve hemen hafif off road için hazırlıklara başladık.

çalışmalar öncelikle aracı 6 cm. yükselterek başladık. ardından orjinal yan basamaklarının sökülerek off road a daha uygun yeni basamakların yapılması ve arka tamponun sökülerek uzaklaşma açısının iyileştirilmesiyle, lastiklerin büyütülmesiyle devam edeceğiz.

yükseltme için ön helezonların üzerine 4.5 cm poliamit uzatma yaptık. arka için ise arka makas küpeştelerini 4.5 cm uzun olarak yeniden imal ettik.

ön salıncaktaki açılar ve arkada küpeştelerin açılı duruyor omasından dolayı 4.5 cm uzatma açıları değiştirdiği için araç toplamda 6 cm yükselmiş oldu.

maliyet .....:

2.3 kg 15 cm çapında poliamit : 30 tl
6 adet renault toros amortisör uzatması : 6 tl
4 adet 5mm saçtan küpeşte yanları : 5 tl
4 adet metrik 12 küpeşte civatası ve somunu : 7 tl
4 adet 13 cm boyunda 16 mm boru : 0 tl
torna işçiliği : 50 tl
makinik ustası işçiliği : 70 tl
rot ayarı : 30 tl ( yükseltmeden sonra değişen kamber açıları için )


TOPLAM : 198 tl para harcayarak çalışmayı tamamladık.

L 200 yükseltmesi uygulayacak olanlara rehber olması dileği ile.[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]

IMG_0048.jpg


IMG_0049.jpg


IMG_0050.jpg


IMG_0052.jpg


IMG_0053.jpg
 

Etiketler
Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][[attachment=5]attachment=4]

IMG_0056.jpg


IMG_0057.jpg


IMG_0062.jpg


IMG_0060.jpg


IMG_0063.jpg
 


Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İş bilenin, kılıç kuşananın!

Güle güle kullanın. Mantıklı ve uygun fiyatlı çözüm!
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

teşekkürler arkadaşlar. biraz kafa yorulursa ve zaman ayırılırsa çok hesaplı iyi işler ortaya çıkıyor. aksi takdirde piyasada bu tür işlere ciddi paralar harcamanız gerekiyor...
 



Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

Lastikleri değiştirince araç kendisini bulacak, aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız ve bol çamurlu sürüşler
 


Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

poliamit parçaların ön kısmı 4.5 cm yükselttiğine şüphe yok tabii de, makaslar için imal ettiğiniz 4.5 cm lik parçalar aracın arkasını 4.5 cm yükseltebildi mi?
çünkü bildiğim kadarı ile ( yanlışsam düzeltin arkadaşlar ) makas küpeştelerini ne kadar uzatırsanız, yarısı kadar yükseliyor.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

teşekkürler sayın cincin. araca 265 75 16 lastik sipariş verdim. yani yaklaşık 32" çapında aslında araç bu durumuyla en az 33" istiyor fakat fazla büyük lastik nedeniyle önceki araçlarımda ciddi sorunlar yaşadım emniteli tarafta olmakta fayda var diye düşünüyorum.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

sayın tuncer bey. yapılan çalışmanın fonkiyon olarak ebay da 250 usd ye satılan kitler veya piyasada l200 için 1000 - 1500 tl ye yapılan uygulamalardan hiç bir farkı yok bu nedenle stabilliği konusunda da hiç bir fark olmayacaktır ve olmadıda. fark şu amortisör uzatması için saç veya metal parçalar işlemeye çalışırsanız maliyetiniz artıyor. makas küpeştesini makasçiya yaprırsanız maliyetiniz artıyor (aslında 5 tl lik 2 saç ve 7 tl lik civata ve boru) yani kendiniz uğraşırsanız çok basit işler olduğunu anlıyorsunuz. birde götürüp aracımı yükseltin dediğiniz de maliyetler uçuyor.

olay bakış açısı. biz olaya aracı yükselttirelim diye bakmadık. yükeseltmek için ne lazım olduğuna parça parça baktık. böyle bir sonuç aldık.
 



Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

sayın L200Crewcab öncelikle teşekkürler. ön helezonlara yapılan 4.5 cm lik uzatma ön salıncak açıları ve amortisörün bağlı olduğu nokta nedeniyle 6.5 cm lik bir yükseklik almanza neden oluyor. arkada da küpeşte de açılı olduğu için 4.5 cm uzatılınca parça dik hale geliyor ve 5.5 cm arkanın yükselmesine neden oluyor. l 200 lerin önü normalde 1 cm aşağıda olduğu için araç tam düz oldu. biraz kullandıktan sonra tahmin ediyorum ön heleonlar biraz ezilecek ve ön 1 cm aşağıya eğilecektir veya öne yapılacak vinç uygulaması arcı eski haline getirecektir diye tahmin ediyorum.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

Adam Arge'ci olunca her şey böyle ucuza oluyor,

İbrahim arkadaşım offroad merakına Lada Niva ile başlayıp sırasıyla jeep liberty, suzuki jimny, grand vitara 2.0, grand vitara 2.5, jeep Country, Discovery V8 ve son olarak'ta L200 bütün araçlarını offroad modifiye edip o şekilde kullanmıştır, o yaptıysa bilinki olmuştur.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

ibrahimozlen' Alıntı:
teşekkürler sayın cincin. araca 265 75 16 lastik sipariş verdim. yani yaklaşık 32" çapında aslında araç bu durumuyla en az 33" istiyor fakat fazla büyük lastik nedeniyle önceki araçlarımda ciddi sorunlar yaşadım emniteli tarafta olmakta fayda var diye düşünüyorum.
Büyük çaplı lastik ne tür sorunlara yol açtı, biraz daha açıklayabilir misiniz?
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İbrahim bey aracınızı güle güle kullanın.
Kafamda Mitsubishi L200 projesi dolalışrken bu araçlara böyle çözümler yapılıyor olması ve kullanılıyor olması beni mutlu etti.
Paylaşım için teşekkürler.
L200 alınca arkadaşlardan yardımlarını isterim.
 




Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

büyük çaplı lastikte şu sorunlar yaşadım. öncelikle 1 - 2 cm farklar bile önemli yakıt farklarına neden oluyor. araç performans açısından dinamikliğini kaybediyor, defransiyel oranları veya şanzıman oranları derken karşınıza büyük masraflar ve daha komplike sorunlar çıkıyor bun ları değiştirmezseniz uzun yolda rampalarda kahroluyorsunuz. ardından aracın mekaniğinde yorulmalar kopmaya başlayan akıslar cansıkıcı oluyor. özellikle 2.5 v6 suzukimde bu sorunları çok yaşadım ardından xj 4.0 ve disco 2 v8 kullandım bu araçlarda açıkçası çok fazla sorun yaşamadım. bu aracı daha uzun soluklu geziler ve günlük kullanım içinde düşündüğüm için bu risklere girmek istemedim. lastikleri takınca gerek duyarsam chip tuning uygulaması yapacağım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,991
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst