L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ibrahimozlen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,065
Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

ibrahimozlen' Alıntı:
büyük çaplı lastikte şu sorunlar yaşadım. öncelikle 1 - 2 cm farklar bile önemli yakıt farklarına neden oluyor. araç performans açısından dinamikliğini kaybediyor, defransiyel oranları veya şanzıman oranları derken karşınıza büyük masraflar ve daha komplike sorunlar çıkıyor bun ları değiştirmezseniz uzun yolda rampalarda kahroluyorsunuz. ardından aracın mekaniğinde yorulmalar kopmaya başlayan akıslar cansıkıcı oluyor. özellikle 2.5 v6 suzukimde bu sorunları çok yaşadım ardından xj 4.0 ve disco 2 v8 kullandım bu araçlarda açıkçası çok fazla sorun yaşamadım. bu aracı daha uzun soluklu geziler ve günlük kullanım içinde düşündüğüm için bu risklere girmek istemedim. lastikleri takınca gerek duyarsam chip tuning uygulaması yapacağım.
Anlıyorum, ben de aynı sebeplerle aracımda 32" üzerine çıkmayı düşünmüyorum. Benim amacım orijinalinden kopmamış ve göze hoş görünen bir araç yapmak.
 

Etiketler
Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

ibrahim kardeşimizi tebrik ederiz çok sayıda araçla uğraştı ve modifiye yaptı bazı araçlarda sorunlar yaşadı bazılarında sorunsuz yürüdü l200 için iyi bir çalışma yaptı.. şu gerçekki aracınıza nekadar büyük lastik okadar sıkıntı standart lastikten 2 fırt büyük olacak fazlası herşeyiyle problem benim 3500 pajeromda 32 inç var ve yeterli sorunsuz kullanıyorum 33 inç takılabilir fakat aracın gidişi çekişi azalır yakıt müthiş artar mantıklı yapılan işlerden daha verim alırsınız diye düşünüyorum selamlar tüm meraklılara
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

güzel ve alışılagelmişin dışında bir çalışma olmuş teşekkürler paylaştığınuız için, yalnız sormak istediğim birşey var,
Ben önlere 4 cm lik parça yaptırmama rağmen 9 cm lik bir yükseklik farkı yaşadım, sizinki niye 6 cm yükseldi.
Ayrıca 4 cm lik parçada bile bir sertleşme ve salıncağın banstopa dayanma problemini yaşadım bu nedenle salıncağın biraz daha açılabilmesi için üst salıncakla alt salıncak arasına ekstra bir pğarça koydum,
aksi taktirde yaylanma aralığı azalıyor bu da aracın belirli bir yaylanmadan sonra eğerki çok sert olursa lastiklerinin yerden havalanmasına neden oluyordu.
Bu gibi bi durum viraj esnasında büyük bi tümseğin üzerinden geçerken başımıza gelirse önemli bir tehlike arz edicektir ve araç önden kayma ve kontrol kaybı yaşayacaktır
Siz ban stopun salıncağın yaylanmasını engelleme olayını nasıl çözdünüz.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

Birde ayrıca arka amortisör boylarının da kısa gelmesi lazım ben 6cm lik takoz koydum arkaya ve kendi amortisörleriyle 10 metre gidemedim çünkü açılma sınırına dayandı amortisörler ve en ufak yoldaki tümseğin uyguladığı artikülasyonda bile takır takır vuruntu yaptı.
Sonra amortisörcüde uzatmak zorunda kaldık amortisörleri, muhtemelen sizinki de artikülasyona girince vurma yapacaktır eğer uzatmadıysanız arka amortisörleri.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İbrahim bey bu yaptığınız çalışmaların herkezin becerebileceğini sanmıyorum maliyetlerinin düşük olma sebebininde sanayi camiasından geldiğiniz için olduğunu düşünüyorum sencede bencemi :p
 



Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İbrahim bey referans olması açısından buraya da yazmak istiyorum size yaptığım tarifi, birde fotoğraf buldum uygulama esnasında çekilmiş onu da isteğiniz üzerine buraya koyuyorum.

bildiğiniz gibi iki tane V şeklinde wishbone denen salıncak var altlı üstlü, bu salıncaklardan ikisi de aşağı doğru eğiliyor araya takoz koyunca ve üstteki salıncak daha fazla aşağıya inemeyip onu durdurmak için tasarlanmış olan kauçuk bir takoza çarpıyor, bu işte bastop.
Eğerki birbirinden bağımsız hareket eden iki salıncağın arasını birbirinden ayırırsanız yani üstte duran ve aşağı doğru eğilmiş olan ve banstopa çarpan salıncağı biraz yukarıda çalışması için değiştirirseniz bu sorunu halletmiş oluyorsunuz,
Bunu da iki salıncağı birbiriyle bağlayan bağlantı yerine 2-3 cm lik bir parça koymakla çözebiliyorsunuz.
içinden civata geçen bir çelik boru olabilir bu parça.
Resimde işaretledim problem yaratan yeri ve nereye parça yapılması gerektiğini.
Kırmızı ile işaretlenen yerin altına yapacağımız parça o salıncağı yukarıya kaldırıp işlemesini sağlıyor ve bize bir boşluk kazandırıyor ve böylece esneme ve sertleşme problemi ortadan kalkıyor.

img0332bn.jpg


Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Saygılar.
Mert
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

merhabalar mert bey. ön tarafta aynı sorunları bende yaşıyorum ve farkına vardımki ön taraf lastik tokozlara dayandığı için daha fazla yukarıya gidemiyor ve dediğiniz gibi süspansiyonun geri dönüşü çok hızlı oluyor aracın önün hoplamasına neden oluyor. tehlike yaratacak bir durum yok fakat önemli bir konfor kaybına neden oluyor. öndeki uzatmaları 3 cm ye düşüreceğim ve yükseklik 5 cm gibi olacak diye tahmin ediyorum. arkada ise bi sorun yok 4.5 cm yi aracın amortisörleri karşılıyor her hangi bir vurma veya zıpma yok. ön biraz fazla oldu.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

ibrahimozlen' Alıntı:
teşekkürler sayın cincin. araca 265 75 16 lastik sipariş verdim. yani yaklaşık 32" çapında aslında araç bu durumuyla en az 33" istiyor fakat fazla büyük lastik nedeniyle önceki araçlarımda ciddi sorunlar yaşadım emniteli tarafta olmakta fayda var diye düşünüyorum.
zaten bu yükseltme işlemiyle daha büyük lastik koyamazsınız direksiyon dönük vaziyetlerdeki esnemelerde sürtme yapacaktır. 265 75 16 lastiklerde hiçbir oynama yapmadan sorunsuzca takılabiliyor zaten ama araç illaki leylekgibi dursun diyorsanız o başka bir düşünce yada bakış açısı
mert beyin başka bir forumda yayınladığı bir resim vardı bulamadım kendisi balki ekleyebilir aracın ön difransiyali aşağı alan bir (kırmızı) salıncak bağlantı parçası vardı balkide bu araçlar için yapılabilecek en ekonomik ve sağlıklı uygulama o idi şimdiyekadar gördüklerim arasında keşke o parçaları buralardada bulabilsek
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

woswo' Alıntı:
İbrahim bey bu yaptığınız çalışmaların herkezin becerebileceğini sanmıyorum maliyetlerinin düşük olma sebebininde sanayi camiasından geldiğiniz için olduğunu düşünüyorum sencede bencemi :p
ibrahim bey baya bi araç modifiye etti ordanda çok bilgisi var zaten resimde l 200 aracın yanında levye tutan bir usta var resimden belli iyi bir ustaya benziyor işçilik falan on numara tebrik etmek lazım
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

st' Alıntı:
zaten bu yükseltme işlemiyle daha büyük lastik koyamazsınız direksiyon dönük vaziyetlerdeki esnemelerde sürtme yapacaktır. 265 75 16 lastiklerde hiçbir oynama yapmadan sorunsuzca takılabiliyor zaten ama araç illaki leylekgibi dursun diyorsanız o başka bir düşünce yada bakış açısı
mert beyin başka bir forumda yayınladığı bir resim vardı bulamadım kendisi balki ekleyebilir aracın ön difransiyali aşağı alan bir (kırmızı) salıncak bağlantı parçası vardı balkide bu araçlar için yapılabilecek en ekonomik ve sağlıklı uygulama o idi şimdiyekadar gördüklerim arasında keşke o parçaları buralardada bulabilsek

O parça (lar) en sağlıklısı tabii ki;
Linkini veriyim, ama TR de yok malesef

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=62610.0

Burada detayları yazmıştım.

İbrahim bey bu bahsettiğiniz durum şu şekilde bir tehlike arz ediyor, şöyle anlatmaya çalışayım;

araç şu an sanki amortisörler esnemiş gibi yol alıyor, yani liftte gibi salıncaklar aşağıda. bu şekilde bir viraja girdiniz, ve virajda arabanın zıplamasına neden olacak tatlı bir yükselti var, normalde buradan amerikan arabası gibi selam vererek geçer bizim araba, ama salıncaklar esnemiş bir pozisyonda seyir ederken ve yukarıdaki şekilde işaretlediğim Banstop dene parça daha fazla esnemesine izin vermediği için, araç selam verirgibi esneyip geri kapanmak yerine lastikleri yerden kesme eğilimine giriyor, bu durum da merkezkaç kuvvetine lastikler vasıtasıyla direnen aracımızın daha fazla merkez kaça direnemeyip daire dışına doğru savrulmasına neden oluyor.
Olayın tehlike boyutu böyle, bu şekilde günde en az birkaç viraja giriyoruz, tecrübe etmenizi önermem, fena bir tehlike ve kontrol kaybı.
Siz dediğiniz gibi 3cm e düşürün yada araya tarif ettiğim parçadan yaptırın ki esneyecek alan kazandırın Wishbone a

Saygılar.
 



Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İbrahim bey, arka taraftaki 4.5cm lik yükseltmeyle amortisörlerin vuruntusunu asfalt düz yolda hızla bir tümseğe girmeden anlayamazsınız, arazide ise ilk artikülasyon da vuruntuyu farkedeceksinizdir.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

Ekrem bey doğru söylüyor adamın levyeyi tutuşuna bir baksanıza, adam işini severek yaptığı belli.
 

Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

arkadaşlar merhaba. bu gün araç üzerinde bir tadilat yaptık ve öndeki poliamit parçayı 4.5 cm den 2.7 cm ye düşürdük böylelikle önde elde ettiğimiz yükseklik 6.5 cm 5.5 cm ye düştü. mert beyin dediği gibi önde 4.5 cm uzatma ile önün 9 cm kalkması gerekiyordu fakat salıncaklar üst tapladaki stoplara dayandığından 6.5 cm olarak kalmış ve bu gerginlik kasislerde aracın önünün zıplamasına neden oluyordu.

mert beyin önerdiği gibi ön üst salıncağın rota bağlı olduğu parça üzerine ilave yapılması bu sorunu çözecekti fakat aradaki en az 1.5 cm olması gereken ilave üst salıncak ve alt salıncağın birbirine paralel çalışmasının bozulmasına ( yani tekerlek hangi pozisyonda olursa olsun yere 90 derece çalışacak şekilde tasarlanmış açıların bozulmasına ) neden olacak diye düşünerek ilave yapmadık. aksi takdirde akıs üzerinde gerilmelere ve zorlandığında aksın kırılmasına neden olabilir. ( suzukilerde yaşadığım bir sorun ) mert bey tahmin ediyorum sizin araçta önlerde akıs olmadığı için sorun yaşamıyorsunuz.

özet olarak önde 2.7 cm uazatma önün 5.5 cm yükselmesine arkada ise küpeştelerin 4.5 cm uzatılması arkanın 5.5 cm yükselmesine neden oluyor ve sorunsuz oluyor. aracı yaklaşık 1.5 saat off road şartlarında, hızlı kasis geçişlerinde, iki tekerlerleğin kasise girdiği durumlarada, tek tekerin kasise girdiği durumlarda, artikasyonda, virajda, virajda kasiste, aklıma gelen her durumda test ettim. araç standart halindeki sürüş dinamiklerine kavuştu ve önden arkadan 5.5 cm yüseldi öndede arkadada hiç bir sorun yok.

yarın yeni 265 75 16 BF Goodrich All Terrain lastiklerimiz ve off roada daha uygun yan basamaklar takılacak araç için planladığımız ilk çalışmalar tamamlanmış olacak. ( resimleri ekleyeceğim )

öncelikle mert beye ve yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 


Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

İbrahim bey çok sevindim, harika olmuş.
Güle güle kullanın.
Fotoğrafları bekliyoruz, görüşmek üzere.
Mert.
 



Ynt: L 200 göreve hazır (6 cm yüksetme)

evet arkadaşlar son durum resimleri.[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]

IMG_0076.jpg


IMG_0078.jpg


IMG_0079.jpg


IMG_0084.jpg


IMG_0083.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,991
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst