'' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SUVARİ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,087
Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

3 allen anahtarla sıkılabilen setuskur M6 (metrik 6) dir , setuskurların uçları içe doğru bükeydir (bakınız: http://www.cetin.com.tr/PDFs/CI00916.pdf ) ve ufak çaplı millerin üzerine geçen burçları sıkmaktada kullanılır, yani yapılan uygulama doğrudur bence. Zaten sintine pompa motoru, veya araba fanı ve kaloriferi motorları 12V DC 40-50 watt gücündeki motorlardır ve birbirlerine benzerler. Bu tip motorların milinin çapı ufak ileteceği güçte düşük olduğu için genellikle motor milinde pim veya ucunda frezelenmiş düz bir alan bulunur ki bu düz yüzeye setuskur vidanın basması istenir (bakınız: http://www.kormas.com/urunler.asp?id=108 ) . Ayrıca DIN 6885 normunda üretilmiş kamaların en ufağı 2x2 mm kesitindedir ama toplam 40 wattlık bir güç iletmek için çok fazla ve zahmetli bir işçiliği vardır (bakınız: http://www.emekkama.com.tr/yeni_sitesi/din6885.asp ) düşüncesindeyim.

Sintine pompa motorları ve benzerleri olan fan motorları, üzerinde oluşan ısıyı sintine pompa motoru transfer ettiği suyun, fan motorlarıda transfer ettiği havanın gövdelerininden ısıyı almasıyla atarlar. Rüzgar enerjisiyle elektirk üretecek ve dinoma olarak kullanılancak DC motorunda etrafından geçecek rüzgarın yarattığı hava akımıyla üzerinde biriken ısının atılacağını umuyorum. Genede dinamonun aşırı ısınıp ısınmadığı gözlenmeli diye düşünüyorum.

Bu tip motorlar uzun süreli çalışmak üzere tasarlanmamış olabilir, bir sintine pompası sürekli çalışmaz. Genellikle bu tip motorlarda dışarıdan gelen elektiriği dönen şaftın üzerindeki endüvinin bobinlerine ileten kollektörleri bulunur, kömürler mil üzerindeki bu dilimli bakır silindire temas ederek elektiriği iletir, sürekli çalışma halinde kömürler çok kısa zamanda bitebilir, bu sebepten araçların şarj dinamolarındaki köllektör slipring adı verilen çeşittedir, bu köllektörde dilimler yoktur ve kömür sürekli düz bir silindirik yüzeye temas eder ve çok daha fazla ömürlüdür. Eğer yapmak istediğiniz rüzgar jenaratörünüz sürekli kullanacaksanız, sürekli çalışmak üzere tasarlanmış bir DC motor seçmenizi tavsiye eder başarılar dilerim.

Saygılarımla

Ersan
 

Etiketler
Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Ersan bey yazınızı ayrıntılarına dikkat ederek okudum.

Motorun ısınma durumunu bilmiyorum, fakat soğutma için hava kanalları konacak. Ayrıca siz arkadaşların da önerisi ile oto şarş dinamosundan vazgeçildi ve bu motor üzerinde duruldu. Kömürlerin değişmesi göz önüne alınıp fotoğraflardaki sökülebilir sistem yapıldı.

Zaten bu çalışmamız bir örnek niteliğinde. Çok fazla insan bu tip projelerle uğraşıyor ve örnek bir model arıyorlar. Arkadaşların da yardımı ile bir eser meydana getirebilirsek İnşallah, bizden sonra gençlerimiz daha güçlü ve daha uzun ömürlüsünü yapacaklardır. Buna gönülden inanıyorum.

Ayrıca Ersan bey, buna bir de Güneş Paneli ekleyeceğiz. O da tamamen kendi tasarımımız olacak. :D
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Bitirilen birinci bölüm küçük bir zemine sabitlendi. Motor mili ve küçük dişli çok rahat çalışıyor. Sıkma ve balans yok, tabi bu montaj geri sökülecek şekilde yapıldı.

[attachment=1]

b4t2k4.jpg
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Bu arada çalışacağımız taban zemininin ölçüsü de belli oldu. 30 X 50 cm. Aslında daha küçük boyutlarda çalışmak istedim ama gelişmeler buna müsaade etmedi. Ayrıca bu zemin üzerinde direk ve maşalı kör yatakları için yer açılacak.

Birinci bölüm bu zeminde uygun olan yere vidalar ile montajlanacak. Geçici olarak böyle koyduk, büyük ihtimal aynı yerinde olacak.

[attachment=1]

2aq5ie.jpg
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Motora bağlı dişliden sonra, bir adet pervane için, ayrıca merkezinde küçük dişli bulunan bir adet büyük dişli de ortada aktarma için yer alacak. Bu düzeneğe göre, pervane saniyede bir tur atarken, motor mili dakikada 700 devir yapacak. Bunu saniyeye göre hafif rüzgâr şeklinde (deneyerek) bulduk. Kolunuzu perpane gibi kullanıp normal bir şekilde dönderdiğinizde (SANİYE TUTABİLİRSİNİZ) 1 saniyede bir tur dönüşün hızını anlayabilirsiniz. Biz bu devirin 1400 kadar olabileceğini hesaplıyoruz.

Zaten 700 devir/dakikada yapılan deneyde, otomobilin uzun farını rahatlıkla yakmıştık. Bu devir yeterli olacak.

[attachment=1]

11b45yr.jpg
 



Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Orta aktarma dişlisi bu şekilde yer alacak. (Yatay şekilde, durmadıkları için böyle yukarıya doğru koyup fotoğraflarını çektim.)

28s96o8.jpg
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Pervane ise yanda duran rulmanlı sabit ayağa bağlanacak. Daha trafo bulamadım, uygun büyüklükte bir trafo arıyorum.

Allah'a emanet olun.

[attachment=1]

2i275m1.jpg
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

devamını bekleriz arkadaşlar,emeğinize sağlık
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Allah razı olsun prof kardeşim. Diğer arkadaşlara da bilgi vermek açısından, küçük bir kaza yaşadık ve motorun dış mıktatıs kımını çatlattık. Yenisini sipariş verdik İnşallah en kısa zamanda yaptığımız diğer çalışmaları fotoğraflayacağız. Aslında çalışmalarımızda yarıyı geçtik. Aynı zamanda güneş paneli ekleyecektik maalesef küçük bir kaza da panelde oldu. Biraz daha masraf çıktı. :D Ne yapacaksın mucitlik kolay değil. ;D

Duanızı eksik etmeyin.
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

SÜVARİ' Alıntı:
Allah razı olsun prof kardeşim. Diğer arkadaşlara da bilgi vermek açısından, küçük bir kaza yaşadık ve motorun dış mıktatıs kımını çatlattık. Yenisini sipariş verdik İnşallah en kısa zamanda yaptığımız diğer çalışmaları fotoğraflayacağız.

Duanızı eksik etmeyin.
dilerim emekleriniz ziyan olamasın süvarü üstadım,kolay gelsin
 



Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Merhaba
Konuyu biraz geç okumuşum , çok ilginç geldi .
Fakat yarıda kalmış .Başka bir yere taşındı ise bilgi verirseniz sevinirim .
Kolay gelsin , mucitliklerinizin devamını diliyorum .
 

Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

slmlar arkadaşım araç şarj altarnatörlrinin kendinden konjektörlü olanları var bunlar çıkış gerilimlerini devir hızlıda olsa düşükte olsa kendileri sabit tutarlar bi arabayı düşün araç relanti devrinde(850-900d/d)da bile çalışırken bu cihaz gerilim üretiyor bence kendinden konjektörlü yüksek amperajlı bir şarj alternatörü kullan bununla aküyü doldurursun ama bu nu inverter olmadan 220 ye çeviremezssin o biraz pahalı bir iş onu çözdüğünde bizimlede paylaş...:smiley:
 



Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

Bence caraskal mekanizması kullanmak daha pratik bir cözüm olacaktır... Tersten çalıştırırsanız hareketi oldukça katlayacaktır.

hız sabitleme veya max. sabit hızda tutmak için frenleme konusunda ne düşünüyorsunuz?
 



Ynt: '' Küçük Rüzgar Jeneratörü '' Nasıl Yapılır ?

aslında dişlilerle uğraşmaktansa araç alternatör modifiyesi ile direk pervaneye alternatörü bağlamak suretiyle daha güzel bir sistem yapılabilir
çünkü araya koyacağınız dişli yada biz ona redüktör diyelim kanatları çok kasacaktır ve sert rüzgarlar isteyecektir yada çok büyük kanatlar isteyecektir
oysa neodyum mıknatıslar ile çok güzel 12 kutuplu üç fazlı bir alternatör yapılabilir çıkışına koyulacak bir doğrultucu ve değişik voltaşlarda regülasyon yapacak bir devre ile 1 veya 1,5 metre çaplı pervane ile kamplarda çok güzel iş göreceğini düşünüyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst