Komple Restore Edilen Bu Fren Sistemi Neden Tüv Muayenesinden Geçirtmez

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aopena Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,937

aopena

Ana Kamp
Mesajlar
52
Tepkime Puanı
2
Merhaba gezenbilir üyeleri umarım benim gibi böyle eski araçla uğraşanlar vardır 1985 model as 250 gibi bir araç olduğundan her usta anlamıyor anlıyan ise bıkmış ve uğraşmak vs. istemiyor malum yeni araçlar da sök tak ile iş bitiyor neyse konuya gelecek olursa tüv türkün muayene raporunun fotoğrafını paylaşacağım sağ ön fren merkezi değişti sol kampana yeni ayarında balatalar da %80 ayarında yeni sayılır arka kampanalar tornalandı balatalar aynen %80 ayarında el freni raporda görüldüğü gibi %12 hata payı ile geçiyorken arka sol 177 ön sağ 150 hata veriyor bu gün arka sol u elden geçirdik fren merkezini söküp iç lastikler vs. herşey elden geçirildi ama bu fren sistemi neden böyle yapar nereye bakmak lazım vestenauz mevcut araçta ana merkezden kaçak vs. görünmüyor aklımı kaçırıp balyoz ile araca girişmeden bu iş ile uğraşmış tecrübe edinmiş kimler var tamircilere gidince bu araçar muayeneden geçmez uğraşma demeleri de sinirimi tavan yaptıyor umarım bir bilgili vardır :/

qb8MY5.jpg
 

Frenlerde %30 da fazla sapma nedeniyle muayeneden geçemeyiz.
Ön ve arka kampanalarda balataların eşit tutması için bisiklet fren teli gibi tel gergi olması gerekir.
Fren ayar cırcırları otomatik değil. Düz tornavida ile lastiği yerden kesip kendiniz ayarlarsınız.
Kampana ve balata durumu iyiyse fren ayarı ile sorunu giderebiliriz. İşleme başlamadan cırcırları dışarıda çalıştırmalı
Fren ayarı için aracın ön veya arka dingilini iki lastiği birden yerden keselim. Fren cırcırları açık veya kapalı olarak başlarsınız. Ben genelde açık olarak baslarım sonra sıkarım. Lastik yerden kesilmiş durumda iken lastik sibobunu işaret kabul edip elinizle yavaş sayılabilecek sekilde aracın lastiği ileri gidecek yonde çeviririz. Bu çevirmede sibop ile 3/4-1 tur tekerlek dönecek sekilde ayar yapılır. Tekerlek çok donuyorsa cırcırları sıkılır donmüyorsa açılır. el ile uyguladığımız döndürme kuvvetini her lastiğe aynı sekilde uygulamak gerekir ki en yakın ayarı yapalım.
Hangi ilde bulunduğunuzu yazarsanız tecrübe edilmiş ustalardan destek alabilirsiniz.
Kolay gelsin.
 

Frenlerde %30 da fazla sapma nedeniyle muayeneden geçemeyiz.
Ön ve arka kampanalarda balataların eşit tutması için bisiklet fren teli gibi tel gergi olması gerekir.
Fren ayar cırcırları otomatik değil. Düz tornavida ile lastiği yerden kesip kendiniz ayarlarsınız.
Kampana ve balata durumu iyiyse fren ayarı ile sorunu giderebiliriz. İşleme başlamadan cırcırları dışarıda çalıştırmalı
Fren ayarı için aracın ön veya arka dingilini iki lastiği birden yerden keselim. Fren cırcırları açık veya kapalı olarak başlarsınız. Ben genelde açık olarak baslarım sonra sıkarım. Lastik yerden kesilmiş durumda iken lastik sibobunu işaret kabul edip elinizle yavaş sayılabilecek sekilde aracın lastiği ileri gidecek yonde çeviririz. Bu çevirmede sibop ile 3/4-1 tur tekerlek dönecek sekilde ayar yapılır. Tekerlek çok donuyorsa cırcırları sıkılır donmüyorsa açılır. el ile uyguladığımız döndürme kuvvetini her lastiğe aynı sekilde uygulamak gerekir ki en yakın ayarı yapalım.
Hangi ilde bulunduğunuzu yazarsanız tecrübe edilmiş ustalardan destek alabilirsiniz.
Kolay gelsin.
ilginize teşkkür ederim ancak fren ayarı dediğiniz gibi yapıldı yinede sonuç bu oldu
 

kampanaları söküp torna ettirmeniz gerekebilir.Aynı tip aracı ben de kullanıyorum genelde zamanla ısınıp soğumaktan dolayı kampanalarda egilme , çekme oluyor bu da frenleme esnasında dalgalanmalar yaptığı için hatalı sonuçlar veriyor kampanaları söktürüp tornaya bağlarsanız dediğim şekilde hata varsa hemen görülecektir. Yoksa fren ayarlarını sanayideki herhangi bir usta bile yapabilir hatalı ayar yapacağını sanmıyorum.Ancak bir konuda haklısınız bu araçların tekerleklerini açmak ile herhangi bir kampanalı büyük kamyonun tekerleklerini açmak arasında fark yok bu yüzden de çoğu usta uğraşmak istemiyor , yoksa muhayeneden geçmez diye birşey yok adam gibi yapılırsa geçer.
 

Ön Balataları görmek için tekerleğin ortasındaki yağ kapağını çıkarıp rulmanın kopilyalı somununu dışarı alıp kampana ve janti lastiği komple sökülür.
Arka tarafta arka aks sökülünce müdahale ediliyor. Doç tamircisi olursa iyi olur.
 



Selam arkadaşım
Ben forumda sorununu okuyunca yardımcı olmak istedim
Yıllar önce benzer sorunla karşılaştım ve aynı zamanda eski mesleğim
1.Usta on sağ tarafın 2 pabucun biri ile on sol tarafın birini eşleştirerek on fren tertibatını toplasin, aynı işlemi arka taraf içinde yapsın, ayrıca arka kampanalara fren ayarı yapmadan önce el fren gergi tertibatını boşa çıkarıp öyle ayar yapsın ve sonra el fren gergisini ayarlasın
2.İlk söylediğim uygulama sonuç vermezse 4 tekerleğe ait tüm pabuclara yeniden balata caktir fakat yumuşak balata olmali, eskıden ER-KA balata vardı hala var mi bilmiyorum
Tavsiyeme uyarsan kesin çözüm alirsin, senin aracın aşkı versıyon, 4 teker fren sistemi kampanalı
 


Allah kolaylık versin vakumlu fren sistemi ile tüv türke gidene,
Benimde başıma geldi geçen aylarda tüvtürk de aynı sorunla karşılaştım,1. kontrolden geçemedik kaldık 2. son şansa tekrara.
Bu arada benim aracım aynı fren sisteminde iveco yarı otobüs,ön feren kampana ve merkezler ,hortumlara kadar yenilendi arka dingilde ise kontrol edildi bir tarafın kampanası degişdi.
Sonuç 1. kontrolde arka dingilden el freni ve freni orantısızlıgından geçemedim.
Tavsiye üzerine eski bir ustaya gittim arka fren merkezleri hortumları balataları telleri tümü degişti,Serhun beyinde yazdıgı gibi kampanalar cantlardan ayrılmadan tornalandı bu şekilde tam merkezleniyormuş.
Ayrıca size tavsiyem hidroligin geçtigi tüm lastik hortumları degişin içden zamanla daralma yapıp tıkanabiliyorlar buda seviyesiz frenleme oranlarına sebep olabiliyor.
2.kontrolden başarılı şekilde geçttim fakat tüve gitmeden sanayide tüvün uyguladıgı oranlarda fren testine girdim emin olmak için 30 tl. ücreti vardı oranlarını tüve gitmeden ögrenmiş oldum.
 

Selam Arkadaşlar,
Bahsedilen araç için bende yorum yapmıştım, aracın fren vakum sisteminde problem olsa diğer 2 taraf içinde sağlıklı frenleme yapamaz ayrıca bu araçların vakum sistemi güçlü
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst