Kışın Iber Yarımadası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oralakbas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 221
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,155
Çok güzel yol manzaralarının içinden geçtik. Öğlen 12.00 gibi Besalú kasabasına vardık. Kasaba daha etrafını dolanırken harika görünüyor. Burası İspanya'ya geldiğimiz ilk günlerde keşke Figueres’ten uğrasaydık dediğimiz yer.
Park edebileceğimiz yeri bulduk (42.199031°, 2.703923°). Ancak çok kalabalıktı… zar zor bir yere yerleştik. Bu arada da bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor.

IMG_8523.jpg IMG_8524.jpg IMG_8526.jpg IMG_8528.JPG IMG_8531.JPG IMG_8532.JPG
 

Etiketler
Bulunduğumuz yerden yağmur perdesinin arkasından güzel Besalú manzarasını seyrediyoruz ama çıkıp dolaşamadığımız için canımız sıkılıyor. Neredeyse iki saat yağmurun dinmesini bekledik, sonunda çıkıp dolaşabildik. Bol bol fotoğraf çektik.
Rehber kitaplara göre Besalu'nun yıldızı Fluviá nehri üzerindeki Romanesk köprüsü imiş. Köprü gerçekten çok güzel... Hem köprünün kendisi, hem de üzerinden görünen manzara etkileyici...

IMG_8535.JPG IMG_8538.JPG IMG_8540.jpg IMG_8541.JPG IMG_8544.jpg IMG_8545.jpg
 

Besalu pek çok özelliğiyle, restore edilmiş taş evler, küçük meydanlar ve dar Arnavut kaldırımlı sokaklarıyla, iyi korunmuş bir ortaçağ kasabası. Belgelendiğine göre 1027 yılından bu yana Besalú pazarı La Garrotxa'nın ilk ticari merkeziymiş. Her yıl Eylül başında bu pazarı canlandıran bir festival düzenleniyormuş.

IMG_8546.JPG IMG_8547.JPG IMG_8548.JPG IMG_8549.JPG IMG_8550.jpg IMG_8553.JPG
 

Karavana döndüğümüzde burada gecelemek yerine Figueres’e gitmeye karar verdik. Çünkü yola çıkmadan alışveriş yapmamız gerektiğini hatırladık ve Besalú’da öyle bir imkân görünmüyor. Akşam daha önce kalmış olduğumuz marketin (Esclat Hipermarket; 42.260297°, 2.951354°) otoparkına park ettik. Market pazar günü olması nedeniyle kapalıydı. Alışveriş için mecbur sabahı bekleyeceğiz.

IMG_8555.JPG IMG_8556.jpg IMG_8558.JPG IMG_8559.JPG IMG_8568.JPG IMG_8573.jpg
 

Portekiz ve İspanyada görmediğimiz bir çok yeri sayenizde gezmiş gibi olduk,paylaşımlarınız için teşekkürler.seyahatinizin ilk günlerindeki güzel havalar yerini yağmurlu günlere bırakmış görünüyor.
 



Portekiz ve İspanyada görmediğimiz bir çok yeri sayenizde gezmiş gibi olduk,paylaşımlarınız için teşekkürler.seyahatinizin ilk günlerindeki güzel havalar yerini yağmurlu günlere bırakmış görünüyor.
Kış günü yola çıkmanın bazı riskleri olduğu kesin. Şansımıza çoğu günler gezimizi engellemedi. Ama Orta İspanya'da biraz ıslandık. Ama şikayetimiz yok...
 
Son düzenleme:

06/02/2017, Pazartesi, Figueres’ten yola çıkış
Gece bahçesinde park ettiğimiz marketten son alışverişimizi yaptık. Köşesindeki istasyondan da mazotumuzu doldurduk; 1,079€/l; bu, yol boyunca aldığımız en ucuz mazot.
Saat 10:00’u biraz geçerken yola çıktık. Amacımız gidebildiğimiz kadar yol gitmek.
İspanya-Fransa sınırını geçerken bu kez otoyol harici yolu tercih ettik. Pireneler geçişinde her iki tarafta da çok sevimli, küçük, canlı yerleşimler vardı… yol boyunca alışveriş merkezleri, outletler, dinlenme tesisleri doluydu. Otoyoldan gelirken görmediğimiz için şaşırdık.
Fransa’ya girdikten az sonra otoyola geçtik.
Dün arkamız sıra gelen rüzgâr Figueres’de gece boyu devam etti; sabah da halen esiyor, park yerinde dururken bile arabayı sallıyordu. İşte o rüzgâr otoyola çıktığımızdan itibaren daha da şiddetlendi. Bu bölgeyi geliş yolculuğumuzda da rüzgâr içinde geçmiştik ama bu seferki öyle böyle değildi… Sağanaklarda çok ciddi savruluyordu araba. İlk durduğumuz yerde internetten hava durumuna baktığımızda bölgede ‘şiddetli fırtına’ olduğunu öğrendik (70 knot/h; yani saatte yaklaşık 130 km esiyormuş). Belki bir yerde durup beklemek en iyisiydi. Bu havada yol aşırı yorucu çünkü. Direksiyon kontrolü sağlayabilmek için hız da ister istemez düşüyor.
Güney Fransa otoyolu yine geldiğimiz zamanki gibi kalabalık. Bu da bize ilginç geldi, çünkü gelirkenki kalabalığı Noel tatiline yormuştuk, demek ki tatil olmasa da burası kalabalık bir geçişmiş.
Yaklaşık 480 km. yol yapmışken artık durmaya karar verdik. San Rafael’e yakın bir benzin istasyonuna girdik (43.541771°, 6.785731°). İstasyonda 1,5€ karşılığında duş imkânı da vardı. Anahtarını kasadan alıyorsunuz. Dinlendik, rahat bir gece geçirdik.

20170206_104825.jpg 20170206_105004.jpg 20170206_105956.jpg 20170206_110341.jpg 20170206_110342.jpg 20170206_110718.jpg
 

07/02/2017, Salı, Ancona’ya doğru
İlk kez bu kadar erken uyandık; sabah 06.30’du. İyi de dinlenmişiz. Bugün yolumuz Ancona’ya 730 km. Bu kez yolun tamamını otoyoldan gitmeyi planlıyoruz.
Yaklaşık 60 km sonra İtalya sınırından girdik. Bütün güney Fransa otoyolu boyunca bu sefer ilginç bir şekilde 6 kez gişelerden geçmişiz ve ödediğimiz ücretlerin toplamı da 49,3€ çıkıyor. Bazı yol dilimlerinin ücretleri de tutmuyor üstelik. Buna bir anlam veremedik.
İtalya’ya girdikten az sonra mazot almaya karar verdik. İtalya’da mazotun pahalı olduğu bilgisine sahibiz ama İspanya ile kıyaslayınca Fransa da bize pek ucuz gibi gelmedi. O yüzden ne fark eder ki deyip Fransa’dan çıkmadan önce mazot alma derdine düşmemiştik. Şimdi ilk istasyonda bir pompaya yanaşıp bizi Ancona’ya atacak kadar mazot doldurttuk; 1,694€/l. Derken bir baktık ki yan pompa self-servismiş ve daha ucuz; 1,474€/l. Yani istasyon çalışanından hizmet almadığın, depoya kendin koyduğun takdirde daha az ödüyorsunuz. Hesaplayınca aynı paraya 4 litre daha fazla mazot alabilirmişiz, ki yaklaşık 50 km yol demek. Evet, halen böyle acemilikler yapmaya devam ediyoruz :smiley:
O kadar önemli mi? Toplamda önemli olabilir. Sınırlı imkânlarla bu kadar uzun bir yolculuk yapabilmenin yolu olabildiğince ekonomik olanı seçmekten geçiyor biraz da.

20170207_082431.jpg 20170207_083045.jpg 20170207_083728.jpg 20170207_083856.jpg 20170207_091745.jpg 20170207_113437.jpg
 

Yine kalabalık yollardan gidiyoruz, ama hiç olmazsa rüzgâr yok. Cenova'yı geçip kuzeye doğru ilerlemeye başladığımızda bu kez özellikle dikkatimizi çeken TIR’ların çokluğu oldu. İtalya’da otoyolların sağ şeridi neredeyse tamamen TIR’larla dolu gibi. Ancona'ya bir TIR konvoyuyla gittik. Öbür taraftan, geçtiğimiz yollar hiçbir noktasında güvensiz değil. Hiç bir aracın o andaki trafiğin gerektirdiği kuralı veya işaretlemeyi ihlal ettiğine ya da yolun özelliğinin aniden değiştiğine tanık olmadık. Bu bize çok ayırt edici göründü. Çünkü yollarımız aynı özelliklere sahip olsa da (yani genişliği, düzgünlüğü bakımından filan) bizim yollarda daha tedirgin seyrediyoruz, çünkü sürprizlerle dolu.
Saat 19:00 gibi Ancona’ya vardık ve feribot biletlerinin satıldığı ofislerin olduğu limana çok yakın bir park yerine yerleştik. Ancak bu akşam feribot yokmuş; bu durumda yarın öğlene kadar buradayız. Şehre gidip akşam gözüyle de olsa gezdik, yemek yedik.
Gece tam yatmışken kapımız çalındı. Telaşla kalktık. Meğer durduğumuz park yeri özel alanmış, saat 23.00’de kapanacakmış, burada kalamazsınız dediler. Yakında bir yer tarif ettiler. Aslında bakınca sıkışık bir şehir ve liman çevresi de feribot bekleyen envai çeşit araçlarla, TIR’larla dolu… park yeri bulmak öyle kolaymış gibi gözükmüyor. İlk durduğumuz yerin rahatlığına içten içe şaşırmıştık zaten. Ama şansımız varmış tarif ettikleri tarafta da bir arabalık yer buluverdik (43.614494°, 13.500987°).
Ondan sonra gece sakin geçti :smiley:

20170207_113731.jpg 20170207_113745.jpg 20170207_113754.jpg 20170207_113828.jpg 20170207_114011.jpg 20170207_123247.jpg
 

08/02/2017, Çarşamba, Ancona’dan Igoumenitsa’ya
Sabah önce biletimizi alalım dedik. Igoumenitsa’ya iki şirketin feribotu gidiyor. Bunlar Anek Lines ve Minoan Lines. Gelirken fiyat araştırmamış Minoan Lines ile gelmiştik. Bu kez soralım, hangisi daha uygunsa onunla gidelim, dedik. Anek Lines yüksek fiyat istedi; neredeyse Minoan’ın iki katı… Minoan Lines kabin dâhil 256€. Minoan Lines’ın bu fiyatı karavanlara özel bir kampanya imiş; demek halen devam ediyor. Rakam geldiğimizden de ucuz; demek ki biz orada acenteye de ödeme yapmışız. Neyse hemen biletimizi aldık ve çıkış işlemleri zaman alabilir diye feribot sırasına gittik. Saat 14:00’de kalkacak. Muazzam bir TIR kuyruğu var. Herkes zamanında feribota alındı. Gelgelelim her ne olduysa, öğrenemedik, feribot bir şeyleri bekledi ve ancak 17:30’da kalkabildi.
Feribotta self-servis restoranda yemekler pahalı. Bileti satanlar restoranda bir indirim olduğunu söylemişlerdi, ancak kasadakiler indirimin sadece TIR şoförlerine olduğunu söyleyip o indirimi
uygulamadılar :(
Şimdi 16 saat yolumuz var.

20170208_111429.jpg 20170208_122804.jpg 20170208_140257.jpg 20170208_143338.jpg 20170208_143445.jpg 20170208_143720.jpg
 



09/02/2017, Perşembe, Igoumenitsa’dan İpsala’ya
Sabah saat 10:00 gibi Igoumenitsa’ya vardık. Hemen mazot doldurmamız lazım, ancak bu sefer 1.313€/l’den aldık mazotu. Yunanistan'da mazota bu arada zam gelmiş anlaşılan :(
Igoumenitsa-İpsala 650 km. Yol üstünde mazot alabilmek ve restoran vb ihtiyaçların karşılanabileceği tek tesis Selanik’e 30 km kala otoyolun her iki tarafında da konumlanmış olan Olympus (40.554721°, 22.542179°). Oranın haricinde mazot ihtiyacı olursa bir benzin istasyonuna ulaşabilmek için otoyoldan ayrılmak gerekiyor.

20170209_094914.jpg 20170209_094946.jpg 20170209_094952.jpg 20170209_100439.jpg 20170209_103853.jpg
 

Kavala’ya yaklaşırken kuzeydeki dağlık bölgeden denize doğru inen ciddi bir rüzgâr başladı, bizim de hızımız düştü. Saat 19.30 (TR saatiyle 20.30) itibariyle İpsala’ya varabildik. Yine bizim serbest bölgede gecelemeyi düşünüyoruz. Pasaport-gümrük işlerimizi sabah halledeceğiz.
Bu kez de akşam yemek yaparken camımız çalındı. Yol boyunca bu üçüncü oluyor. Hayırdır, deyip endişeyle açtık kapıyı. Gelen gümrük memuruymuş. Arabada ışık görünce merak etmiş, bakmak istemiş. 'Karavan mı abi?', dedi. 'Evet, buyrun?' dedik. 'Yok, öylesine bakmıştım, iyi akşamlar...' dedi, gitti.
Anlayan beri gelsin :smiley: Neyse, sonra gece sakin geçti.

20170209_111221.jpg 20170209_113745.jpg 20170209_132235.jpg 20170209_132318.jpg 20170209_132700.jpg
 

gezinize sonuna kadar eşlik ettik,bizimle paylaştığınız fotoğraflar ve güzel bilgiler için çok teşekkürler.
 





Destekleyici, yüreklendirici güzel mesajlarınız için çok teşekkürler... Paylaşmak bizim için bir keyifti. Yolculuğun son gününü de bir haritayla birlikte tamamlamalı, dedik. Bu arada yola hazırlanırken tuttuğumuz notların işe yarayacağını düşündük, onları da koyuyoruz.
Yeni rotalarda buluşmak dileğiyle :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,516
Kaydolan Son Üyemiz
Hasandiyet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst