kimler g lerini offroad da kullanıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan motogezgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,832
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor


Motogezgin arkadaşım,

Bende arasıra yoldışına çıkıyorum.
Benim tarzım, bakalım bu araba buradan geçer mi acaba şeklinde değil ama, bir yerden bir yere gideceğim zaman haritada (Türkiye'nin 1:200 000 lik haritaları var, oldukça ayrıntı veriyorlar) iki nokta arasında bir doğru çizip en yakın yollardan (orman yolu, köy yolu, yol dışı vb.) gidiyorum. Böylece akla hayale gelmedik bir sürü ilginç muhteşem yer ve insanla karşılaşılıyor. Ara sırada mecburen ciddi durumlarla da başa çıkmak durumunda kalınıyor tabii ki. Bence araba oralardan da geçip beni geri dönmeye bırakmasın yeter. "G"de bu iş için en iyisi. Beni hiç üzmedi. Her seferinde uzun yada kısa arazilik yerler oluyor. Derin çamur, dik yerler falan !
Daha önce de belirttiğim gibi görüşmek isterim. Kamplı falan bir şeyler planlayabiliriz belki.

Bu arada sorayım, Hüseyin'de cevaplayabilirse memnun olurum.
Bendeki diff oranı 1: 4853, diff dişlileriyle oynamadan takabileceğim en büyük lastik kaç "inch"lik olabilir acaba ?

Ben deki yaylar Almanya Mercedes'den gelme. ORC üzerinden, Hüseyin'in dediği gibi "progressive" yalnız alt ve üstteki ince kısımlarda aralıklar aynı. Tersi düzü var mı acaba ?Oralarda kırılma ve çatlamaların olduğu doğru. Mercedes kırılmaların nedeninin alt taraflarda ses kesmek için yaya takılmış plastik kılıfların olduğuna karar verip, ilk bir kaç seneden sonra o kılıfları kullanmayın demiş. Ondan sonra kırılmalar ortadan kalktı dediler.
Kılılıfların yeri ekteki dosyada.


En son Yenice ormanlarındaydım. Kasımda müthişti.
Hem bolca yürüdüm hem de oldukça ilginç yerlerde gezdim.

Selamlar.

Doğan Çelen
 

Ekli dosyalar

  • Yaylardaki kılıflar.doc
    39.5 KB · Görüntüleme: 145

Etiketler
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

doğan çelen' Alıntı:
Motogezgin arkadaşım,

Bende arasıra yoldışına çıkıyorum.
Benim tarzım, bakalım bu araba buradan geçer mi acaba şeklinde değil ama, bir yerden bir yere gideceğim zaman haritada (Türkiye'nin 1:200 000 lik haritaları var, oldukça ayrıntı veriyorlar) iki nokta arasında bir doğru çizip en yakın yollardan (orman yolu, köy yolu, yol dışı vb.) gidiyorum. Böylece akla hayale gelmedik bir sürü ilginç muhteşem yer ve insanla karşılaşılıyor. Ara sırada mecburen ciddi durumlarla da başa çıkmak durumunda kalınıyor tabii ki. Bence araba oralardan da geçip beni geri dönmeye bırakmasın yeter. "G"de bu iş için en iyisi. Beni hiç üzmedi. Her seferinde uzun yada kısa arazilik yerler oluyor. Derin çamur, dik yerler falan !
Daha önce de belirttiğim gibi görüşmek isterim. Kamplı falan bir şeyler planlayabiliriz belki.
]

Selamlar,


Doğa arkadaş benim tarzımı aynen anlatmış.... Sadece çamura girmek için çamura girmek yerine bir amaç için engebeleri aşmayı tercih ediyorum.

Saygılar,
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

Arkadaşlar ben arabayı yolda bulmadım
tabi ki suya girmek için girilmez veya girilir isteğe bağlı.Ama biraz gezelim içinde light offroad olsun derseniz suya çamura girilir kanımca.
biz seneler önce ava giderdik ben şahsen yurtiçi ve dışı giderdim avlaklarda bile çoğu zaman arazi arcına gerek bile olmazdı.Zaten bizim yaptığımız light offroad sizinki extra light olabilir sorun yok herkes yaptığınla mutlu olduktan sonra bundan keyifli ne olabilir.

Ben açıkcası pek forumda yazan eden birisi değilim bu işlerden zamanında çok ta keyif almış şanslı insanlardan biriyim.Amacım bu yazı ve resimlerle biraz milleti dürtmekti zaten meraklısı olmadığını anlayınca artık resim filan eklemiyorum.duvar tenisi gibi bir yere kadar sonrası anlamsız oluyor.ben zaten bir bahaneyle her gün bir yerlerden geçiyorum bu da bana yetiyor.En azından katılımcı oldunuz yazınızla.

lastik ebadı dif oranı hesap meselesi oturup hesaplamak lazım yolmu arazi kullanımı hedefliyorsunuz ben sırf yol ve xlight offroad hedeflesem orjinal ebadın bile dışına çıkmam eskiden michelin de ayı pencesi gibi profilli lastiği vardı hala var veya normal bir şey takar yürürüm.
mesela ben stt lerden çamurda memnun değilim 10 kere çamura gireceğim diye çamur lastiği alacak halim yok bizim buralar taşlı bir arkadaş 4 orjinal jantlı michelin yol lastiği hediye etti meraktan taktım yolda çıt çıkmıyor baharda ilk iş onları takacağım.

yaylara gelince daha evvelki yazışmalara bakarsanız tersi düzü varmış yazı üste gelecek.benim arkaların ters olduğunu hüseyin bey uyardı değiştirdim ama tersi asfaltta süperdi düzü arzide daha iyi gibi. lastik yerden daha geç kesiliyor
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

selam arkadaslar !

dogan kardes, senin arac 300 dizelmizdi...? acik konusmak gerekirse MB fabrika olcusu olarak 460 G'ye 205 16 lastik uygun gormus !! evet cok yanlis ama oyle.... bu yuzden 31"dahil ve uzeri lastik tork yiyor !! kim ne derse desin. senin difler g 'lerin cogunda standart olarak kullanilan olcu orani. 205 lastik kullaninca cok rahat seyir eder, yakit en ekonomik olcude olur. 5.28 veya 5.33 difler 32 hatta 33" lastigi iyi dondurur.

eger 33 lastik takmayi dusunursen wolf [askeri G] sanzimani kullanman lazim. gecen ay kahramanmaras'a gonderdim. fatin bey cok cok memnun. araci 230 GE ve uzerinde sanirim 32| lastik var ve 33 takmaya karar vermis... ;) [aslinda ben o sanziman;a 35" takmasini onerdim. ileride degisir ;D

motogezgin, sen ne diyon ya,,, resim atacaksin kardesim. :mad: ne demek artik resim atmaycan. senin gezilerin ve resim paylasimin cok renk katiyor buralara.bilgin, tecruben, duzgun arastirmalarin cok faydali. ben bile biseyler ogrendim senden :D

dogan kardes mb original yaylarin yonu galiba yok. alti ustu ayni gorunur. sadece uzerinde bulunan renk isaretlerini ornek alacaksak yon var gibi . isaretler ustde olmasi gerektigi dusunurum.

seyhan kardes , nerdesin be abi ?? senin off road maceralarin yokmu? ben artik sahsen standart donanim G ile off yapamiyorum... gecenlerde hanim'in G300 long ile hafif/orta derce off road yaparken on ve arka tamponlarini ezdim. yan basamaklari da surtdum. kirmizi cabrio G'emde 2" bodylift ve 35 lastik var. benim icin ideal olcu bu. seneye 2 " daha yukseltip 38 lastige gececem insallah.

herkese iyi aksamlar , saygilar

huseyin
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

dogan kardesim , senin G 463 seriydi galiba.. 300 benzinli, evet. senin arac icin 5.33 oluyor. rahat 33 lastigi dondurur, hic gucunden almaz. sadece her model 5.33 olmazmis.vin numarasindan tam ogrenmek mumkun. ben ileride bizim G300'e 2" orc yayli lift yaptim , 5.33 diff ve 35 bfg at takmak isterim insallah..
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,246
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst