kimler g lerini offroad da kullanıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan motogezgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,832
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

huseyin bey sizin fotoğrafını koyduğunuz ve sizin olmayan yaylar normal yay yüksekliğinde gözüküyor. fotoğrafa bakarsanız kalınlık ve yay sertliği tanımı var zannederim.benim progresiv yaylar 2 veya 3 değişik sertlikte evde etiketini bulamadım. aracın var olan ağırlığını düşünürsek ne tarafı alta getirsen alt basacak.Dolayısı ile 2 baklanın alttan birbirine yakın durması gösterge değil bence zira yük altında arazidede (koyduğum fotoğrafta) düz dururkende (yeni fotoğraf)aynı miktar bakla basıyor.

Ama genede ORC ye mail attım cevap bekliyorum cevabı paylaşacağım.Belki senin dediğin gibidir ben bu güne kadar olan tecrübelerimle fikir yürütmeye çalışıyorum.yollayacağım fotoğrafta ortada gözüken stoperin takılış şeması dışında başka bir montaj bilgisi verilmedi.Yazıyı yukarı takmak yeterli hatta ortası çalışan yaysa alt üstün bile önemi yoktur diye biliyorum.
Ayrıca benim önler standart orjinal yaydı söktüğümüzde Orc yaylarla yan yana koyduğumuzda tam hatırlamıyorum ama yaklaşık 10 cm Orc lere göre daha uzundu.Ama Orc leri takınca +40mm vadettiği yüksekliği rahatca verdi.Sebebi bu yayların standart yaylar gibi basmaması ve farklı konumlarda çalışması.

saygılar

DSCN4648.jpg
 

Etiketler
Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

huseyin bey,
şu senin Orc deki yakın dostları bir zahmet arayıver dostum bu Orc ye mail attım yayın takılışı ile ilgili cevap verdikleri yok.Eibach a mail attım meier sebastian diye birisi bana distributörlerin listesini yollamış tekrar teknik bölüme aktarmasını rica ettim daha cevap yok.
distribütör listesinde istanbulda DP group var 212-4227070 (yay ısmarlamak isteyenler için )oradan bir ilgili einbach yazısını düz takmanız yeter dedi benim yaptığım gibi.Ama tatmin olmadım.
Güney kıbrısta the auto center kıbrıs bayisi mr christos phasarias 18,griva digheni avenue nicosia.. 35 7 22760700
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

eibach da ki meier sebastian tekrar mail atmış biz cevap veremeyiz distribütörü ara diye ..ondan zaten yazılar üste diye cevap almıştık.orc den tık yok
 





Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

huseyin bey,
önce teşekkür ederim yayların ters olduğunu fark edip beni uyardığın için.
ben konunun özüne inmeden bırakamıyorum böyle bir huyum var.arka yaylarda eibach ve orc den cevap alamadım Türkiye distribütörü yazılar düz olacak dedi pek tatmin olmadım benim yurtdışı dostlarımla görüştüm ve yayların ters takıldığına ikna oldum ve bu gün düzelttim.gerçekten yazılar ters idi.önleri düz takmışız fakat şasa bakki 2 arkayıda aynı şekilde ters takmışız neyse...
şimdi yükseklik normal yolda gidiş vs hiç bir fark olmadı.yayın kule içine giren üst tarafında bu sefer alttaki üst üste binme orada oluşdu.Yanlız tahminimce fark şöyle orataya çıkacak progresiv yayların çalışma prensibi farklı yumuşaklılar ya şimdi daha yumuşak olan kısım altta kaldığı için çapraz geçiş vs gibi yerlerde üstte kalan arka tekerlek çabucak yerle teması kesiyordu hatta dik bir yokuşta yan manevra biraz tedirginlik yaratıyordu.hafta sonu deneyeceğim zannederim şimdi arkalarda artikulasyon biraz daha artacak ve yere daha iyi basacak bakalım gene paylaşırım
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

SELAM MOTOGEZGIN ! :smiley:

iyi ki konuyu atmisim....

iyi ki o guzel resimleri paylasmissin....

yoksa biz arka tekerlekleri zamansiz yerden coooook kesmeye devam edecektik ;D

gordumun, akil akildan ustun. hergun hepimiz bisey ogrenmekdeyiz. tabii ogrenmeye niyetimiz varsa.....

clubwagen'da bu ile alakasi olmayan bir konu okureken bir anda benim cabrio'nun arka yaylarin hali, ve senin G yaylarini gourunce konu kendini belli etmisdir.

[hafta sonu iyi gezmeler, bol bol resim beklerim ha,,,,, ve yorumlarin da cok onemli. ;)]

saygilar huseyin
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

tabi ki öğreneceğiz mühim olan doğruyu bulmak yoksa internette bilgi kirliliği o kadar çok ki
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

Hüseyin Selamlar,

Bu başlığı görünce kontrol ettim de benim ORC yaylar da ters takılmış.
Umarım bir hayli fark eder düzeltince çünkü arkası pinpon topu gibi zıplıyor, özellikle ardarda gelen engebelerde.
Mahmut Usta farketmez fazla diyor ama....
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

hüseyin bey bu gün light oo froad yaptık vakit yoktu.arka yaylar tersken asfaltta süratli viraj dönüşlerinde neredeyse arkada en ufak bir body roll isteği yoktu yayları doğru takınca başladı.ama amacımız bu süspansiyon ile asfalt değil dolayısı ile fark etmez bu gün özellikle arka tekerlek yer temasını test etmeye çalıştım sitedeki moda kullanımıyla artikülasyon bu manada arttı.şimdi tekerlek kendini daha fazla bırakıyor.
Arkadaşımın kilitsiz std lastikli ve standart süspansiyonlu arabasıda her yerden çıkıyor iniyor bu ototmobile aşık olmamak elde değil.yanlız birisinin bize fotoğraf çekmeyi öğretmesi lazım arazideki eğimi efekti yansıtamıyoruz

fotograf 1.JPG


fotograf 2.JPG


fotograf 3.JPG


fotograf 4.JPG


fotograf 5.JPG
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

arkadaşlar

burada habire resim koyup duruyorum paylaşmak istediğim şu. bir yukarıdaki fotoğrafta ki çukurun olduğu bölgeye bir gecede 45mm yağmur yağdı .m2 ye 45lt diyelim daha basitçe.aynı çukura nasıl olsa ağırlaşmamıştır diye daldım sonuç ortada çift puli ile zor çıktım.Arkadaşımın dışarda olan G sine vinçleyerek. ikinci fotoğrafa dikkat ederseniz kapıda su çizgisi var (kalıntılar) .Biraz temizlik tamamdır su çekebilen elektrik süpürgesi var ...sonuçta tatlı su kurudu gitti.

yani şu g lerin turşusunu kurmayalım arazide daha lezzetli

IMG_5143.jpg


IMG_5150.jpg
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

selam motogezgin.

yaylarin arazide daha iyi performans verdigine sevindim.

resimlerin arkasini kesme kardes !!! resimler super, cekim de guzel. egilim bes belli, sen ne diyon!! bayagi dik bir inis indiniz be kardes. zemin neymis ki batdin oyle ?? acaba dingil mi saplandi camura ?? bakdimin saseye ne durumda? gerci traction yoksa ne diff lock ne de low kurtarir adami oyle durumlarda :eek:

G'yi gercekten amaci icin kullaniyon . bravo..!! oyle camurlu kullanmak da cok keyfli olur. bir dusun o haliyle istinye parka cekip park edesin araci yeni bir ferrari.nin yanina ;D

bol bol resim atmaya devam et...

nazim selam gardas !! mahmut ustaya cok selamlarimi soyle. yaylari duzeltince yorumlarini beklerim

saygilar huseyin
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

sagol hüseyin kardeşim,

ben hiç bir foruma üye olmadım oldumsada sadece bilgi edinmek için oldum .ilk defa iyi bir şeyler yapılmaya çalışıldığı bilgi paylaşımı yapılabildiği için bu foruma takıldım.hatta konularında senin gibi konuya hakim 1-2 kişi dışında (tabiki sadece benim okuduğum bölümlerden bahsediyorum)konulara hakim insan az.
O zaman insanlar yanlış kulaktan dolma bilgi alacağına buradan bilgilensin. bak bir yay konusu ne kadar faydalı oldu.yoksa gir benz foruma diğer seninde ismini gördüğüm bir sürü başka yabancı foruma el kitabından yay modeline kadar hepsi var ama amaç biraz da bizim şartlarda bilgi parça paylaşmak diye düşünüyorum.

Benim arabam 80.000km di aldığımda.şimdi 100.000km de. Bunun palavrasız 15.000km si yol dışı kullanımdır belki hep offroad değil ama stabilize sen şimdi o ne diyeceksin gravel yani ve köy yolları falan.ben ilk arabayı aldığımda sorgusuz sualsiz 4 tekerlek bilyası keçe sıyırıcı vs değiştim 4 yay 4 amortisör aldım motor şanzıman kulakları değiştim .Sibop ayarı enjektör memesi değiştim içine temizlik yapıp zevkime göre boyattım.Birde dış çıtaları yeni aldım gerisi aynı veya ufak tefek vida vs.birde 4 lastik jant off road için.
Ha unuttum 2ci el bir 9000 vinç aldım ön şaft değişti bozuktu.

Bunları bir kere yaptım çünki bulunduğum yer artık İstanbul değil el altında bir şey bulunmuyor.Ama 15 sene LR grubu kullanmış vede sıkı kullanmış birisi olarak gördümki bu araba bambaşka ve aşık oldum.İnsan arabaya aşık olurmu.Ama oldum niye oldum alt kaplama taş gibi en ufak bir eğilme bükülme yok bir rot kolu var LR de heavyduty takardık bunun yanında komik kalır.
Bizim buralar daha ziyade taşlı offroad yapıyorsun direksiyonda milim sağa sola kaçma sallama vs yok.Arıza yok.Hep LR den örnek verdim Toyota Nissan bunlarıda kullandım hepsi çok güzel ama G bambaşka.
Radyatörü sökeyim diyorsun üstte 4 vida altta bilmem kaç vida e tabi taş gibi duruyor yerinde,ön tampon acayip kalın içten 2 kat olan yeri var.

Bütün bunları niye anlattım forumda hep biz resim koyarsak bu iş biraz duvarla tenis oynamak oluyor.Kimler G sini offroad da kullanır dedim senden başka galiba ses çıkmadı.
Şimdi görüyorum Duster sahipleri bile daha aktiv.Doğru teşhis ne G ler senin dediğin gibi İstinye ben fart diyorum istinyefarta mı gidiyor.Benim tanıdığım 5-6 araba var karda bile kullanmıyor kayarsam diye o ayrı...

Ama şunu misyon edindim arabama bir şey olur diyen arkadaşlara bir şey olmayacağını anlatmak için bu resimleri koyuyorum.Çoğu zaman daha beter yerlerde resim çekemiyoruz.Sert zeminli dar kanal ve dal olan yerlerden kaçınıyorum araba ezilmesin ve çizilmesin diye yoksa her yere giriyorum.

Yağ su tamamsa .Gençlikteki gibi bilinçsiz gazlamazsan. Her çamurdan sonra üşenmez arabanı yıkatır kurularsan ne bileyim koroziv ortamlarda deniz kumunda gezmezsen ve gereği gibi kullanırsan bu araçlara hiç bir şey olmaz işte 20.000km çıt sesi yok gıcırtı yok boşluk yok rot ayarı yaptırmak yok. Orası burası gevşedi aks dağıldı kesti koptu ön kilit dağıldı filan böyle şeyler yok.Lastik sesi var tabi o ayrı.Yazlıkları takınca o da yok.

Yukardaki fotoda kapıda ince bir ot kalıntısı çamur kalıntısı çizgisi var.Yani su aldı araba ve orjinal halı var.Vah vahlık bir durum yok yıkadım su yu çektim.Metroda ıslak kuru elektrik süpürgesi 90 tl ye satılıyormuş bir tane vardı. Garajda nem alma aleti vardı kapıları veya camıda biraz açık bıraksan aynı ama bende vardı koydum sabaha kadar 2 hazne su doldu şimdi fıstık gibi oldu.

Arkadaşlar diğer beyaz arabayı yapacağız şimdi süspansiyon filan yok kilit yok ama genede heryerden geçiyor lastik yok benzinli motor güç/devir avantajını kullanıyor.onda da tık yok hayret bir şey neyse nazarım değecek.

G leri kullanın kullanalım demek istiyorum.Bu işler paylaştıkca güzel
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

hüseyin kardeş lafa daldık
dediğin gibi orası dik .Zaten bakarsan arka düzlük tavanla bir seviye gibi.Oradan toprak çalmışlar. Su her sene yağmurla dolmuş ve ağır bir zemin ben ilk yağmurda çok batmaz diye düşündüm birazda denemek için girdim.
Zaten aşağı indiğimde arabanın oturduğunu hissettim.
Daha evvel yazdığım gibi vinçle çıktım.vinç telini açıp karaya attım puliden geçirip geri atmaları için birde uzun strap attım neyse öylelikle suya girmeden hallettik.
Kilit deneyecek oldum ama biliyorsun arabayı aşağı çekiyor öyle durumlarda.vinçte sadece arka kilidi kullandım biraz çektikten sonra

IMG_5144.jpg
 

Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

selam motogezgin..[ilk ismini bana tekrar bagislayin :-[] resimlerini ve yazilarini okumak cok keyfli...

keske tr deki G sahipleri arazi kullaniminda daha aktif olsa . yavru vatanda hakkini veren cok G sahibi arkadasim var :D belki sende ordakileri uyandirin.....

tam anlamadim vinc kurtarma operasyonunu... nereye baglayip ciktin ? benim vinc bilgim cok az, ve cabrio'ya yenile rotzler vinc taktim. bilgi almak iyi olacak.
bende bira tane arb strap var, turuncu renk , galiba esneyen modeldir. daha guclu cekme saglarmis. 2 senedir paketinde durur :p

saygilar huseyin.
 



Ynt: kimler g lerini offroad da kullanıyor

sağol yorumlara.ben dışardaki arkadaşın G ye vinçledim.Ama bizim araba ve zemin çamurdan çok ağır olduğu için vinç halatını 2 kere pouliden geçirdim yani halat benden çıktı ona gitti pouliden geçti bana geldi pouiden geçti tekrara ona gitti.çekme sürati azaldı ama çekme gücü arttı.Neredeyse öbür G yi suya çekecektim tekerlere taş koyup frene bastı ona rağmen yarım metreden fazla geldi bana doğru.starp ise suya girmeden teli kıyıya yollayıp almak için kullandım.yoksa strap araba çekme veya vinçlerken bir yere bağlanmak için lazım bende 1 kısa 1 uzun var buralarda bağlanacak şeyler hep uzakta olduğundan orman filan yok ya ondan.

boş ver duvar tenisi bir yere kadar.Bende artık enteresan bir şey olmadıkça pek yazmam.bu arada sayın mehmet bey klipsleri yolladı bozuk olanları değiştirdim sağol bilgiler için.

Herkese iyi seneler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,246
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst