Kendim Mi Yapsam Yaptırsam Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hyrttn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,525

Etiketler
daha


Solar paneller çok gereksiz.(motor karavanlar için)


Solarsız karavan devri başlatalım.
Araçların şarj dinamoları solar panellerin bir günde yaptığı işi yarım saatte yapabiliyor. Aküler azaldığında 30dk aracı çalıştır, bütün sorun çözüldü.

Yılda birkaç hafta, haftada 1-2 gün kullanılan karavanlarda solar panel kullanımı çok gereksiz buluyorum.
Piyasadaki en küçük panel kullanılabilir, o da karavan kullanılmadığı zamanlar aküler düşmesin diye.

Hesaba kitaba gerek yok, n11 de satılan en küçük panel 50tl-100tl lik.
 
Son düzenleme:


150 Türk liralık iş için; 2000 Türk lirası isteyen usta köşeyi dönmüş ve arkasına bakmıyor.
Kim bu ustalar ?
1,5 Türk liralık kablo 0,75 mm2 olarak hesaplandı sanırım.
 

.
Gelin, bu başlık gayet uygun.
Hepimiz isterseniz kullanılabilir ama ayni zamanda basit, madden yormayan, hatta kendimizce yapımı kolay sistem ve malzemeler üzerine fikir jimnastiği yapalım.
Yanlız unutmayalım ki neye orjinal bir buluş desek de, nerdeyse her zaman dünyanın bir tarafında bizden önce uygulayanı oluyor. Olsun biz Türk karavancıların zaten dışarıdan öğrenmeye pek hevesleri yok. İnanın bu tenkit değil sadece tesbit.

Herneyse, tente için bahçe sınırlarında kullanılan sık dokulu plastik örtüleri kullanmaya ne dersiniz ? Zaten yağmurda akıllı uslu dışarda oturulamıyor.. Gölgesi yetmez mi ?

.
 
Son düzenleme:






Bazen 40° yaz güneșinde kavrulsamda solarpanelsiz bir araҫ düșünemem. Iskandinavya‘ da karavanla kalınabilecek ҫok güzel yerlerde elektrik bulunmaz ama, genellikle wc bulunur. Bizim karavandan 8 defa daha büyük 10 defa daha pahalı komșu lüks karavanlar boșalan aküleri nedeniyle tek tek oradan ayrılırken biz orada temiz suyumuz bitinceye kadar kalabiliriz. Bunun tek bir nedeni var, ihtiyaҫlarımızı minumuma indirgemek. 32 wattlık 17 litrelik ҫok tasarruflu bir buzdolabımız var (üstten kapaklı), ayrıca sağlamda. Ușakta bir viraja süratli girince buzdolabı 80 cm yüksekten ters dönerek așağı düștü. Kaldırım tekrar yerine koydum, o hiҫ bir șey olmamıș gibi ҫalıșıyordu.
 

Paylaşım sahibi 40 bin tl maliyet olursa kendim yaparım gibi bir açıklamayı eklemiş. Gezi tarzını, kullanım önceliklerini ve kişisel hassasiyetlerini belirtmemiş olduğu için birşey söylemek zor olsa da, ihtiyacının yukarıdaki liste olduğunu ben görmüyorum. @hyrttn beyin ilk gönderisinde ek resme bakmadınız herhalde , görmüş olsaydınız ( isteklerinin bir kısmı orada belli edilmiş) önerinizin bu olacağını zannetmiyorum.
Kendi karavanımızı ,dostlarımın destekleri ile yapmaya karar vermiş ama çıldırmış araç fiyatlarından dolayı ve evde kal günlerinden dolayı sanal karavan yaparak vakit geçiren bir emekliyim.. Son dönemde karavan yapımını paylaşan çoğu gezgin ile yazışıyor çözümleri ile ilgili düşüncelerini öğreniyorum.
Mevcut halimiz ile T5 transporter aracımız ile sizin yazdıklarınızın hemen hemen birçoğunun da olmadığı bir araç ile geziyoruz. Bu hali ile bile sizin yukarıda yaptığınız hesaplama benim yaşadıklarım ile uyuşmuyor. Yukarıdaki matematik ile ben sadece hafta sonu piknik aracı yapılabileceğini bunun bir karavan olamıyacağını düşünüyorum. Çocuklarım markete giderken fiyatları kontrol etmeden almayın diye hep konuşurum. 1tl lik bir şeyi 1,5 tl aldıklarında neden pahallı aldınız sorusuna baba ne farkeder 50 kuruş fark ediyor diye cevapladıklarında neler hissediyorsam . Siz 5-10 bin lira ya halledersiniz dediğinizde aynısın düşündüm. Matematiksel olarak tam %100 sapma. öneriliyor. Paylaşım sahibi %33 gibi bir tasarruf olduğunda kendisinin yapmasının makul olduğunu düşünürken.
Esasında Porta Potti için 600Tl hesap yapıp akü için 250 Tl yazdığınızda , Buzdolabı önerisinden sonra 25watt panel önerdiğinizde konu biraz benim için karıştı .
@hyrttn bey benim düşüncem karavan üretimi yapan yerlerde son dönemlerde çok sıkıntılar olduğu ve kullanıcı memnuniyetsizliğinin arttığı yönünde. Bu seçimde ilerleyecekseniz iyi bir sözleşme ve ödeme koşullarının sizi koruyacak şekilde olması önemli. Ama belirttiğiniz bütçe ile üreticilerde uzun süredir karavan yapımı görmüyorum.
Belirtmiş olduğunuz 40 bin tl bütçe kendi dönüşümünüzü yapmanız halinde sizi mutlu edecekdir , keyifli bir karavana sahip olmanızı sağlayacaktır. İçinde mutlaka sıkıntılar olacaktır, ama kendiniz yaptığınız için bu bu kadar para verdim yaptıklarına bak üzüntüsü olmayacaktır. Ustalar ile uğraşmak , dert anlatmak , malzeme seçiminde kararsızlılar yaşamak zor bir süreç ama sonunda kendi yaptığınız bir karavanınız olacak.
Dikkat edilmesi gereken amacı dışında ürünü farklı yerlerde kullanmamak ve güvenlik konusuna her aşamada dikkatli olmak.
Keyifli bir yapım süreci ve geziler dilerim...
 
Son düzenleme:

Yalnız karavancılık da değil , her konuda üzerinden atlamak ile başlayan tüm kopya teknoloji üretimlerindeki Türk tipi çözümlerin, ülkenin hep vasat da buluşmaya dönüştüğü bir gerçek. Sonuçta oluşturulan geçici çözümler ülkeyi de zenginleştirmiyor. Ama ne olur orjinal buluş yapmayalım.
@Doğrucu Davut sizin Ne kadar Karavan yazınız herhalde yeniden kaleme alınmalı. Plastik örtü ve diğer öneriler ile...
 
Son düzenleme:

Aracın geniş ve satılık seçeneğinin çok olmasına binaen. Sprenter volt dar. Ben 180 im. Ducato bulup motoru komple indirtmek istiyorum. Temiz iş.
 



Bu karavana portapotti lüks olur,lazımlık yeter diye düşünüyorum
 

Yorumunuz için tşk ederim. Ben fe yavaş yavaş kendim yapmalıyım sürevine doğru evriliyorum.
 

Birkaç araca teklif götürdüm. Araç alımında acele etmeyeceğim.
 


Merhaba,
Kendi karavanını kendisi yapmış birisi olarak öncelikle çıkmayı düşündüğünüz bu keyifli ama bir o denli de zorlu serüvende size kolaylıklar dilerim. Çünkü her halukarda kesinlikle buna ihtiyacınız olacaktır.
Bugün bildiğim kadarıyla karavan firmalarının standart paketleri 80 bin lira civarından başlıyor.
İmalatta fiyatı belirleyen en önemli faktör kullanacağınız malzemedir.
Örneğin orjinal karavan camı kullanırsanız 2000-2500 TL den aşağıya cam bulamazsınız ( Ben ithal 3 ad heki, 4 ad cam kullanmıştım 2017 fiyatıyla yaklaşık 8500 TL civarı tutmuştu. Ancak bunları yerli olanlarını tercih etseydim hepsi 2000 TL ancak tutardı.) Mesela bugün 250 liraya da hidrafor bulabilirsiniz 700 liraya da.. Ben yaparken yarın öbür gün olmadık yerde bozulur can sıkar diye kalitelisini almıştım doğrusu.
Dolayısıyla toplam maliyeti etkileyen unsur bütçenizle doğru orantılı olarak tercih edeceğiniz malzeme ve ekipmandır.
Şahsen bugünün fiyatlarıyla donanımınızı ve tercihlerinizi ne kadar düşürürseniz düşürün aracı kendiniz yapsanız dahi 20-25 binden aşağı maliyet çıkacağını düşünmüyorum (sadece günes enerjisi ve elektrik sistemi 7-8 binden aşağı tutmaz)
Eliniz yatkınsa, vaktiniz ve yeriniz varsa kendiniz yapabilirsiniz. Muhakkak ki %20-30 daha ucuza mal edersiniz..
Benim aracın dönüşümünü detaylı olarak yayınlamıştım. Arzu ederseniz aşağıdaki linkten daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Tekrar kolaylıklar dilerim

[/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum. Okumuştum tekrar okuyacağım.
 

Bu karavana portapotti lüks olur,lazımlık yeter diye düşünüyorum

portapotti lazımlığın bizzat kendisi zaten, ben arada pek fark göremiyorum.
Portapotti'yi çok ilkel bulduğum için kendi aracımda evlerde kullandığımız klozetten taktım.
Maliyeti de portapotti'nin yarısı.
 
Son düzenleme:





Şu anda N11 de olan Akü ve 25w panelin fiyatını gördüğünüz için mi kafanız karıştı?

5 ile 10 nun arasındaki %100 fark olduğunu hemen farketmiştiniz ama
İhtiyacınıza göre sonsuz adette 25w adetlik panel ve sonsuz adette akü alabileceğiniz aklınıza gelmedi sanırım (sonsuz kelimesinden de kafanız karışmasın mübalağa yapıyorum)

Ben birim fiyatları yazdım, Bunu yazma sebebim de aslında birim fiyatların aslında çok düşük olduğunu göstermekti.