Kendim Mi Yapsam Yaptırsam Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hyrttn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,438
Bizim karavandan 8 defa daha büyük 10 defa daha pahalı komșu lüks karavanlar boșalan aküleri nedeniyle tek tek oradan ayrılırken


Karavanlarındaki şarj dinamosunun aküleri jet hızıyla doldurduğunun farkında değiller demek ki.

Her araçta yaklaşık 100 amperlik bir dinamo var bu zaten (14.4*100= 1400 watt/saat ) gibi müthiş bir elektrik üreteci.

Aracınızı yarım saat çalıştırsanız aküleri fuller zaten.
 

Etiketler
..
Ama ne olur orjinal buluş yapmayalım.
..

Ben sizin bu bakış açınıza katılmıyorum:

İnovasyon çağında Acizane görüşüm:
Zihni sihir proceleri müthiş değerlidir,
Eski köye yeni adet GETİRİN,
İcad ÇIKARTIN,
Orjinal "ol-ma-sa bile" buluş yapın,
Kopyalayın/ilham alın benzerini yapın,
Asla sabiti kabul etmeyin her zaman alternatif çözüm üretin,
En önemlisi:
Olumsuz eleştirilere hiiç kulak asmayın.
 

Karavanlarındaki şarj dinamosunun aküleri jet hızıyla doldurduğunun farkında değiller demek ki.

Her araçta yaklaşık 100 amperlik bir dinamo var bu zaten (14.4*100= 1400 watt/saat ) gibi müthiş bir elektrik üreteci.

Aracınızı yarım saat çalıştırsanız aküleri fuller zaten.

Lüks karavanların hepsinde alternatör üzerinden yașam akülerini çabuk dolduran aküden aküye șarj cihazları var. Ayrıca çoğunda üç sistem buzdolabı da var ama, yeni modern motokaravanlarda çok elektronik de var. Benim karavandaki akü onların elektrik cihazlarının bekleme modundaki elektrik sarfiyatını bile karșılamaz.:smiley:

Akü doldurmak için motor çalıștırma iși çok șükür artık tarihe karıștı. Gezdiğim yerlerde buna cesaret:smiley: eden bir karavancıya artık hiç rastlamıyorum.
 
Son düzenleme:


Karavanlarındaki şarj dinamosunun aküleri jet hızıyla doldurduğunun farkında değiller demek ki.

Her araçta yaklaşık 100 amperlik bir dinamo var bu zaten (14.4*100= 1400 watt/saat ) gibi müthiş bir elektrik üreteci.

Aracınızı yarım saat çalıştırsanız aküleri fuller zaten.
.
@memret , konuyu siz açtınız, ben devam edersem sonra darılmayın..;)
Umarım Hayrettin beyin (?) @hyrttn beyin de sabrı sınırlı değildir ? :yum:

Ben de dediğiniz gibi düşünüyordum. Fakat alternatör kapasitesi sadece aletin ulaşabileceği üst sınırı gösteriyor. Devamlı üretimi değil.
Akımın, devir sayısı ile ilgili olduğu bir yana, yaşam aküsüne sıra ancak araç aküsünden sonra geliyor. Üstelik diğer bütün araç tüketimlerinden geriye kalanla yetinilmek durumu da unutulmamalı !

Tamam, akülerin nispeten boş olduğu zamanlar yani kamp sonu yola çıkarken hızlı dolum beklenmeli. Bu özellikle boş marş aküsü ile yaşanan sorunlarda da çözüm sunabilmekte. Fakat bunun boyutlarını yarım saat aracı çalıştırarak (hatta dipleyerek) yaşam aküsünün tüketimini karşılanabileceğini düşünmek gerçekçi değil. Zaten unutmayın, yaşam aküsü az çok dolu durumuyla, akım alacak kadar iç direnci düşük pozisyonda da bulunmuyor. Rölanti fazla iyi niyetli bir yaklaşım.. Üstelik yapılan testlerde yola çıktıktan bir saat sonra alınan akımın yarıdan bile aza düştüğü söyleniyor. Alternatör, bir noktaya kadar o da sınırlı bir çözüm.

Ama dedikleriniz gerçeklerle örtüşseydi, inanın çok şeyi konuşmaktan kurtulurduk..

Özellikle sayı vermedim, yoksa güceniyorsunuz... :yum:

.
 
Son düzenleme:



Fikir;

Su sisteminin malzemelerini mahallenin nalburundan,(borular bağlantı parçaları sakız parasına, hidrofor 125-150tl, musluk 60tl, evye 50tl)
Temiz/ pis su, tezgah altına 2-3 damacana,
Solar sistemi ve Elektirik malzemelerini n11 'den,(25w solar panel 100tl, solar şarj 50-60 tl, kablonun metresi 1,5-2 tl, inverter 200-300tl, 60A akü 250tl)
Dolap vs. ahşap malzemeleri talebinize göre özel kesim (n11 de yapan birçok satıcı var), 18mm kavak kontrplak m2'si 50tl. (Çoğu yerde çok daha ince kullanırsınız zaten)
Tekstil döşeme malzemelerini mahalledeki döşemeciden (n11 den de olabilir),
Ocak fırın vs. letgo dan 150-200tl,
Ofis Buzdolabı letgo, 200-250tl
porta potti 600tl,(n11)
Yatak, 28dns sert gri sünger 150tl,
izolasyon cam yünü m2'si 5tl


10 binin baya bir altında kalıyor sanırım.
S
15 m3 ducato dan bir karavan yapmak/yaptırmak istiyorum.
Maliyeti aşağı yukarı iç dizaynı (yalıtım, elektrik, su döşemeleri, wc, duş, paneller; mobilya montajları vs) ortalama ne kadara maal olur?
Hiç riske girmeden tecrübeli birine 60 bin tl ye yaptırsam daha mı mantıklı olur? 40 bine halledebileceksem ben yapayım diyeceğim.

Değerli yorumlarınıza ihtiyacım var.

Merhaba,
Kendi karavanını kendisi yapmış birisi olarak öncelikle çıkmayı düşündüğünüz bu keyifli ama bir o denli de zorlu serüvende size kolaylıklar dilerim. Çünkü her halukarda kesinlikle buna ihtiyacınız olacaktır.:smiley:
Bugün bildiğim kadarıyla karavan firmalarının standart paketleri 80 bin lira civarından başlıyor.
İmalatta fiyatı belirleyen en önemli faktör kullanacağınız malzemedir.
Örneğin orjinal karavan camı kullanırsanız 2000-2500 TL den aşağıya cam bulamazsınız ( Ben ithal 3 ad heki, 4 ad cam kullanmıştım 2017 fiyatıyla yaklaşık 8500 TL civarı tutmuştu. Ancak bunları yerli olanlarını tercih etseydim hepsi 2000 TL ancak tutardı.) Mesela bugün 250 liraya da hidrafor bulabilirsiniz 700 liraya da.. Ben yaparken yarın öbür gün olmadık yerde bozulur can sıkar diye kalitelisini almıştım doğrusu.
Dolayısıyla toplam maliyeti etkileyen unsur bütçenizle doğru orantılı olarak tercih edeceğiniz malzeme ve ekipmandır.
Şahsen bugünün fiyatlarıyla donanımınızı ve tercihlerinizi ne kadar düşürürseniz düşürün aracı kendiniz yapsanız dahi 20-25 binden aşağı maliyet çıkacağını düşünmüyorum (sadece günes enerjisi ve elektrik sistemi 7-8 binden aşağı tutmaz)
Eliniz yatkınsa, vaktiniz ve yeriniz varsa kendiniz yapabilirsiniz. Muhakkak ki %20-30 daha ucuza mal edersiniz..
Benim aracın dönüşümünü detaylı olarak yayınlamıştım. Arzu ederseniz aşağıdaki linkten daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Tekrar kolaylıklar dilerim

[/QUOTE]
TELF GÖRÜŞEBİLİR MİYİZ: BENİM 05356326398
 

Şu anda N11 de olan Akü ve 25w panelin fiyatını gördüğünüz için mi kafanız karıştı?

5 ile 10 nun arasındaki %100 fark olduğunu hemen farketmiştiniz ama
İhtiyacınıza göre sonsuz adette 25w adetlik panel ve sonsuz adette akü alabileceğiniz aklınıza gelmedi sanırım:smiley: (sonsuz kelimesinden de kafanız karışmasın mübalağa yapıyorum)

Ben birim fiyatları yazdım, Bunu yazma sebebim de aslında birim fiyatların aslında çok düşük olduğunu göstermekti.
@hyrttn bey'in ilk paylaşımını tekrar okudum . Sorusu net ve bir görsel ile kısmen düşündüğünü aktarmış.
Kaç kişi, Uzun geziler mi - hafta sonu bir kaç günü geçmeyen geziler mi yok sa Tam zamanlı mı kullanmak mı , Ücretsiz konaklama - Kamp konaklaması tercihlerinden hangisini düşünüyor soruları ile ilgili bir bilgi yok.

Kafamın karışması yukarıdaki hiç bir bilgiya sahip olmadan yapılan bir liste çalışması ve ortaya rakamların konması.Bir çok karavan üreticisinin yaptığı gibi standart , lux , premier donanım listelerinin farklı bir versiyonu. Kullanıcı ne istiyor bir önemi yok.
Diğer taraftan kullanıcı ben en ucuz nasıl yaparımı da aramıyor daha doğrusu bilemiyoruz.. Lİstelediğiniz ürünler ile yazdığınız şekilde ufak ihtiyaçları karşılar ve hafta sonları keyifli piknik yaparız. Ama altımızdaki araç karavan değildir, belge üzerinde de olmaz.
Ben kendi arabam ile nasıl gezerim deseydi, biz de kendi deneyimlerimizi anlatırdık. Ama isteği 15m3 Ducato Karavan. Bu isteğide 5-10 bin tl ile gerçekleştirilemez.


" Ben sizin bu bakış açınıza katılmıyorum:

İnovasyon çağında Acizane görüşüm:
Zihni sihir proceleri müthiş değerlidir,
Eski köye yeni adet GETİRİN,
İcad ÇIKARTIN,
Orjinal "ol-ma-sa bile" buluş yapın,
Kopyalayın/ilham alın benzerini yapın,
Asla sabiti kabul etmeyin her zaman alternatif çözüm üretin,
En önemlisi:
Olumsuz eleştirilere hiiç kulak asmayın. "

Tabi hiç kulak asmasınlar....Zaten bedel ödemedikleri için soru yok.
Orjinal icat yaparlar, Sanayiye gidersiniz kendilerince hiç bir ileriye dönük sonuçları görecek test yapmadan sonuçlarını görmeden bedavadan ve haber vermeden aracınız da uygularlar. Aracınız bozulur kimse neden olduğunu anlamaz.
Arge çalışması yapılıp yeni bir ürün üretilir , uzun süre denenir gözlemlenir. Üretildikden sonra takibi yapılır uygulayıcılara eğitim verilir. İçlerinden bizim orjinal icatçılar çıkar bunun bu kısmı fazladan yapılmış gerek yok diyerek size haber vermeden eksik montaj yapar iş işden geçtik den sonra ağlarsınız.
Hayatında soba görmemiş adama ucuz olur diyerek karavanda soba yaktırırlar, aile zehirlenir , şanslı ise araç yanmadan kurtulurlar.
Bu orjinal icatçılar 4 tane vida ile koltuğu tutturup, ruhsatında koltuk olduğu bile kabul edilmeyen aracı çocularınız ile ailece gezersiniz diyerek satarlar, çocuklar ölür. Aynı kişiler orjinal icat olarak emniyet kemeri sinyal susturucu başlığıda sattıkları için ana ve babaları da ölür.
Böyle gider....Sadece karavan ve otomobillerdeki orjinal icatçılar değil her yerde mantar gibi biterler. Ortada icat yoktur , insan hayatına , doğaya , topluluğa önem vermek yoktur.
Tek gerçek vasatın toplu buluşmasıdır.
İnovasyon kelimesinin bu orjinal icatcılar ile beraber anılması değişik..
Yukarıda saydıklarınızın hepsi önemli ama bu orjinal icatçılar dediklerinizin hiç birini yapmıyorlar. Başkalarının malları , paraları ve verdikleri bedeller ile bu işi yapmasınlar.
 

KARAVAN İÇİN İDEAL SOLAR VE MALİYETİ:
165-190 W ARASI İKİ MONOKRİSTAL PANEL :400 TL İLE 600 TL ARASI ADEDİ 1200TL
ŞARJ KONTROL ÜNİTESİ 30 AMP : 90 TL

JEL AKÜ 100 100 AMP WOLT AKÜ 898tl : 900 tl ADEDİ
İNVERTÖR 1000 LİK TAM SİNÜS 800-1000 TL : 1000 TL
KABLO 5M 50 TL : 50 TL
KONNEKTOR 20-30 TL :
100-150 TL KURULUMU USTA YAPSIN : 150 TL

TOPLAM: 3400 TL LİK MALİYET BUGÜN İÇİN
 

Fikir;

Su sisteminin malzemelerini mahallenin nalburundan,(borular bağlantı parçaları sakız parasına, hidrofor 125-150tl, musluk 60tl, evye 50tl)
Temiz/ pis su, tezgah altına 2-3 damacana,
Solar sistemi ve Elektirik malzemelerini n11 'den,(25w solar panel 100tl, solar şarj 50-60 tl, kablonun metresi 1,5-2 tl, inverter 200-300tl, 60A akü 250tl)
Dolap vs. ahşap malzemeleri talebinize göre özel kesim (n11 de yapan birçok satıcı var), 18mm kavak kontrplak m2'si 50tl. (Çoğu yerde çok daha ince kullanırsınız zaten)
Tekstil döşeme malzemelerini mahalledeki döşemeciden (n11 den de olabilir),
Ocak fırın vs. letgo dan 150-200tl,
Ofis Buzdolabı letgo, 200-250tl
porta potti 600tl,(n11)
Yatak, 28dns sert gri sünger 150tl,
izolasyon cam yünü m2'si 5tl


10 binin baya bir altında kalıyor sanırım.
Solarda 25 w olmaz bitti o devir elektrikte her kablo olmaz yanmaz (ANTİGRON KABLO) olacak.İNVERTÖR tam sinüs binlik olacak. izolasyonda cam yünü tehlikeli.kanserojen. akü 1000lik jel olmalı.normal akü olmaz.
 

.

Hayrettin bey şimdi çıkıp da “ben bu işten var geçtim” dese şaşırmayacağım. :p

Hani sorusuna bakıp, konuyu nerelere getirdik diyorum da...
Böyle bir çıkış noktasında öncelikler başka şeylerde olmalıydı ?
.
 
Son düzenleme:



KARAVAN İÇİN İDEAL SOLAR VE MALİYETİ:
165-190 W ARASI İKİ MONOKRİSTAL PANEL :400 TL İLE 600 TL ARASI ADEDİ 1200TL


N11 deki Onlarca ilandan sadece birisi.

1589457380849.png


Monokristal kelimesini kullanmadım, o kelimeyi siz "uygun görmüşsünüz..":smiley:)
JEL AKÜ kelimesi kullanmadım, o kelimeyi de iz "uygun görmüşsünüz..":smiley:)
Tam sinüs kelimesi kullanmadım, o kelimeyi de iz "uygun görmüşsünüz..":smiley:)

Diğer örneklerinizde en az bu örnek kadar hatalı ve "uygun görülmüş.."

Siz çok iyi politikacı olurdunuz:smiley::smiley:
 
Son düzenleme:

Solarda 25 w olmaz bitti o devir elektrikte her kablo olmaz yanmaz (ANTİGRON KABLO) olacak.İNVERTÖR tam sinüs binlik olacak. izolasyonda cam yünü tehlikeli.kanserojen. akü 1000lik jel olmalı.normal akü olmaz.

Olmaz dediklerinizin tamamı yine "uygun görülmüş" şeyler sanırım..

Olmaz dediklerinizin tamamını 2 yıldır kullanıyorum ve oluyor..

2 yıldır, Olmaz dediğiniz normal aküyü kullanıyorum.
2 yıldır, Olmaz dediğiniz kabloyu kullanıyorum,
2 yıldır, Olmaz dediğiniz modifiye sinüs inverter kullanıyorum,
2 yıldır, olmaz dediğiniz 25w paneli kullanıyorum,

Siz bu işin ustasısınız sanırım:smiley::smiley:
Tesisatı komple değiştirelim mi:smiley:
 
Son düzenleme:


.
@memret , konuyu siz açtınız, ben devam edersem sonra darılmayın..;)
Umarım Hayrettin beyin (?) @hyrttn beyin de sabrı sınırlı değildir ? :yum:

Ben de dediğiniz gibi düşünüyordum. Fakat alternatör kapasitesi sadece aletin ulaşabileceği üst sınırı gösteriyor. Devamlı üretimi değil.
Akımın, devir sayısı ile ilgili olduğu bir yana, yaşam aküsüne sıra ancak araç aküsünden sonra geliyor. Üstelik diğer bütün araç tüketimlerinden geriye kalanla yetinilmek durumu da unutulmamalı !

Tamam, akülerin nispeten boş olduğu zamanlar yani kamp sonu yola çıkarken hızlı dolum beklenmeli. Bu özellikle boş marş aküsü ile yaşanan sorunlarda da çözüm sunabilmekte. Fakat bunun boyutlarını yarım saat aracı çalıştırarak (hatta dipleyerek) yaşam aküsünün tüketimini karşılanabileceğini düşünmek gerçekçi değil. Zaten unutmayın, yaşam aküsü az çok dolu durumuyla, akım alacak kadar iç direnci düşük pozisyonda da bulunmuyor. Rölanti fazla iyi niyetli bir yaklaşım.. Üstelik yapılan testlerde yola çıktıktan bir saat sonra alınan akımın yarıdan bile aza düştüğü söyleniyor. Alternatör, bir noktaya kadar o da sınırlı bir çözüm.

Ama dedikleriniz gerçeklerle örtüşseydi, inanın çok şeyi konuşmaktan kurtulurduk..

Özellikle sayı vermedim, yoksa güceniyorsunuz... :yum:

.


@Doğrucu Davut bey, siz "Kişiye değil, yanlışa nişan alıyorsunuz" darılıp gücenmeyiz müsterih olunuz. Tansiyondur çıkar/iner:smiley:

Bu konuda uzman değilim, Alternatörden aküye bir süre sonra düşük akım geçmesinin sebebi akünün dolmaya başlaması olabilir mi acaba, bataryalar dolarken ilk %60-70 yi çok hızlı dolup sonrası çok yavaşlıyor ya. Akülerin 80-100 amper olduğunu ve genelde %50 boşaldığını varsayarsak aslında alternatörden gelen 50amper aküyü dolduracaktır ve bunun 40 amper kadarı hızla dolacak geri kalanı son derece yavaş dolacaktır diye düşünüyorum. Yani 100amper alternatörün 100 amperlik aküyü doldurması(%100 değil) aslında 25dk da falan tamamlanıyor olabilir.
 

Lüks karavanların hepsinde alternatör üzerinden yașam akülerini çabuk dolduran aküden aküye șarj cihazları var. Ayrıca çoğunda üç sistem buzdolabı da var ama, yeni modern motokaravanlarda çok elektronik de var. Benim karavandaki akü onların elektrik cihazlarının bekleme modundaki elektrik sarfiyatını bile karșılamaz.:smiley:

Akü doldurmak için motor çalıștırma iși çok șükür artık tarihe karıștı. Gezdiğim yerlerde buna cesaret:smiley: eden bir karavancıya artık hiç rastlamıyorum.

Üstad biz henüz amatör olduğumuz için akü doldurmak için motor çalıştırmayı iyi bir çözüm olarak kabul ediyoruz hala:smiley:
 



Akü dolumu bir proses zinciridir. Önce max akımla belirli bir voltaj yakalanır. Sonra bu voltaj sabıt kalacak sekilde akım düşer. Bir müddet sonra belirli akım değerinde akımı sabıtler voltajı serbest bırakır bır sure sonrasında ıse akımı giren cıkan akım esıt noktasına getırır ve voltajı sabıtler. Bu lineer bir proses değildir. Dolayısı ile duz orantı ile hesaplanırsa yanlısa goturur. Bu noktada aku sıcaklıgı da onemli bir etkendir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst