Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilkanissan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 61,202
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Birkaç aracı sıfırdan bizzat toplamış biri olarak, komple restorasyon malesef yorucu ve can sıkıcı bir dönem oluyor, bazen usanıp bazende araçtan soğuyorsunuz, en önemliside arada geçen zaman, çünki her nekadar kendiniz yapsanızda bazı noktalarda ustaya ihtiyaç duyuyorsunuz, en azından alet edevat olarak, örneğin gazaltı kaynağı gibi, fakat iş bittiğinde güzel bir huzur kaplıyor insanı, ama bu seferde e artık işi biliyoruz ya, gözümüzü başka araçlara dikiyoruz..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Yinede genç yaşın vermiş olduğu enerji ile halledebileceğimi düşünüyorum. Sizinde dediğiniz gibi gaz altı kaynak makinası lazım . Benim aracımın tavanı fiber olduğundan dirsek yerleri hep kırılmış oraları kuvvetlendirmem lazım :smiley: Fotoğraflarını çekip ne yapmam gerektiğini öğrenmem lazım. acaba elektrikli kaynakla olmazmı ?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

15 yıl önce olaydı dediğiniz olurduda, şimdi gazaltını heryerde bulmak mümkün, elektrik kaynağı özelliklede oto onarımı gibi işlerde sacında kalitesi ve inceliği ile alakalı olarak kaynak yapıldığı andan itibaren çürüme başlıyor, gazaltında böyle bir olay yok, üzeri boyanmasa bile sağlamlığını ve pas tutmazlığını uzun süre koruduğu gibi, elektriğe göre çok daha temiz ve düzgün bir kaynak oluyor, acele yapmaktansa geç yapın daha iyi.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Belki fotoğraflar işinize yarar.

http://fotoalbum.web.de/gast/friedrich.russi/Unser_Peugeot_J7_Bus?autopopup=true~~V
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

çok teşekkür ederim kendi aracımda servisteydi bugün kaportacı ile biraz muhabbet ettim . Esas sorumu unuttum acaba gaz altı kaynak olmadan kaynak yapabilir miyim ? Birde bu pencelereleri benimde sökmem gerek ama nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum. İnternettede araştırdım mantıklı bir sonuca ulaşamadım malesef.Bu konu hakkında bilgisi olan paylaşırsa sevinirim :smiley:
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

"acaba gaz altı kaynak olmadan kaynak yapabilir miyim ?", elbette yapabilirsin, ama ben şahsen yapmam, bu konuda daha deneyimli olanlar görüş bildirirler sanırım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Merhabalar okulum dolayısı ile pazar günleri az biraz vakit ayırarak j ile uğraşıyoruz. Evveliyatında kamyonet olarak kullanıldığı için içine perçinle saç tutturulmuş. E tek başıma çekiç tornavida perçin kırmak vakit alıyor. Bugun ek olarakta tavanı tutan vidaların bir kısmını söktüm. Bazıları kaldı.
Tek derdim çürüklerden ziyade bu kırılan kısımları kalıcı şekilde sabitlemek. Birde bu ara bölmenin sökümü..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Yazdıklarınızdan şu an a kadar edindigim bilgiye göre , oto lar ile oldukca haşır nesir olmuş ve cesur ca söküp takabilir hale gelmişsiniz . Bunları neden soylemiş olmamınn sebebi ise sizin gibi oto lara olan sevgim ve merakım biraz da darbütçenin zorlamaları sonucunda yetersız alet ve edevatlar ile careler üretmeye çalışmıştım
Görebildiğim kadarı ile aracınızın sac aksamlarındakı defermasyonu kendiniz giderme düşüncesinde olup bu işlemleride yapabilmek için sac kaynagı sorununuzu halletmeye çalışıyorsunuz.
Şimdi size gazaltı kaynagınız yoksa oksiyen kaynak takımı var demek anlamsız olmalı. Benim size oneriim ise , ulaşabimenin kolay oldugu pratik çalışma olanagı saglayan inverter elektrik kaynak makinesini önermek isterim. Evet, ilk bakışta pek olumlu karşılanmaya bilir . Denemiş ve başarmış biri olarak size yontemimi anlatmak isterim Uygulamada 1 mm ile 080mm sac birleştilmesine oldukca hassas dip-dibe puntalamalar ile sac birlestirmesi yapılabiliyor amper ayarını düşurmek ama erimeyi durduracak kadar olmamalıdır Uzun dikiş çekmek olanaksızdır Zaten böyle bir uygulama sacı eritip delecegi gibi genleşmenin fazla olması çekiç ile toplanmasını gerektirir . Ben bu puntalama ile el alışkanlıgı ve melike kazanarak bir çok işimi hallettim Tabiki sabırlı olmak gerekiyor. sonuçta pahalı ve çok aparatlı kaynak makinelerini satın alamıyor veya hantal buluyorsanız sabır da gerekli oluyor Bir tiyo ; sac ı daha tayanıklı yapmak istiyorsanız bir yardımcı edinin ve elektrotu degdiğiniz yerin arka yüzüğne bir dayama yaslayarak aşırı ısınmayı kısmen engelleyebilirsiniz Aralarda kalan küçük delikleri kısa elektrot darbeleri ile daha rahat kapatabilirsınız . sonunda sıpral taş ile düzeltmek ve şekil vermek kaçınılmaz . El beceriniz arttıkca daha az spral taş kullanırsınız. Bunların yan ında bir de 2mm elektrot seçiminiz var . daha düşük ılarda daha çabuk eriyebilir.
Ben böyle yaparak bir çok işlerimi görebilmekteyim Aklınıza yatıyorsa siz de deneyin . Belki işinize yarar.
Kolay gelsin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Evet neredeyse içimi okudunuz :smiley: Yakın çevremden kaynak makinası edinebilirim. Aracın tavanını söktüğüm zaman soğutmak içinde kaynak yapabileceğim kısmın arkasına erişebilirim. Sizin metodunuzu denemekten başka bir çarem yok gibi görünüyor. Bugün sökme işlemlerine devam edeceğim. Kaynak zamanı gelince sizinle tekrar yardımlaşmaktan mutluluk duyarım. Teşekkürler
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Tekrar Merhaba , yarın soyma işlemlerimiz devam edecek. Bende bu arada bir arkadaşımdan Blaupunkt Düsseldorf sqr 49 marka kasetçalar ve Bim'den 90 tl ye tabiri caizse ' pazarcı jenaratörü aldım. 90 tl max 650 watt üretiyor 2 zamanlı motoru var. Keşke 4 zamanlısı olsaydı ben ona lpg bile takardımda.. :smiley: 90 tl çok cazip geldi. Bu arada alt komşumuz Hafele'de çalışıyor. Tedarik etmek istediğiniz birşey varsa hemen getirtirim..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Kolay gelsin, yavaş yavaş şekilleniyor.
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Teşekkür ederim. Alt tabanda sac üstüne tahta vardı kademe kademe kaldırdık ve aracın zeminine ulaştık. % 75 sağlam çıktı davlumbaz bölümü içler acısı . Onuda bir şekilde halledeceğiz. Tavanında bazı vidaları eğilmiş kaynaklanmış bende fiberi kırdım tamir edebilirim. Demir kesecek aletim olsa imiş iyi olurmuş. Şimdilik durum böyle :smiley: Buna ek olarak fotoğraflayamadığım, kalorifer tertibat ve motoru sökümü, cam suyu deposu sökümü , mazot deposu sökümü var. Gerekli temizlik ve bakımdan sonra geri yerine takacağım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

asilkanissan' Alıntı:
Demir kesecek aletim olsa imiş iyi olurmuş.

Alet işler, el öğünür. Ustanın aleti yoksa işi zor. İstanbul'da iseniz en ucuz spirali Carrefour'da bulabilirsiniz. En son aldığımda 15 TL gibi bir şeydi. Başka şehirlerde de Çin malı alet satan yerlerde benzer fiyatlara bulabileceğinizi sanıyorum. Profesyonel işe gelmez ama sizin işinizi görür. Bozulduğunda, o saate kadar size verdiği hizmeti göz önüne alarak gönül rahatlığıyla kaldırıp atabileceğiniz nesneler.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Birazcıkta olsa alet işlemeli bu durumlarda :smiley: Ankara'da yaşıyorum. Alacağım bir tane farz oldu o . Civardan kompresör ve kaynak makinası bulamadım malesef ki şu aşamada tek canımı sıkan o oldu.. Şu sıralar finallerim başlıyor. Aracı kapattım. Garaj diye nitelendirdiğim apartmanın deposunda, indirdiğim işlem görmesi gereken parçalar ile uğraşacağım yavaş yavaş. Finallerim bittiğinde eski tempom ile devam ederim tekrar..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

asilkanissan' Alıntı:
Birazcıkta olsa alet işlemeli bu durumlarda :smiley: Ankara'da yaşıyorum. Alacağım bir tane farz oldu o . Civardan kompresör ve kaynak makinası bulamadım malesef ki şu aşamada tek canımı sıkan o oldu.. Şu sıralar finallerim başlıyor. Aracı kapattım. Garaj diye nitelendirdiğim apartmanın deposunda, indirdiğim işlem görmesi gereken parçalar ile uğraşacağım yavaş yavaş. Finallerim bittiğinde eski tempom ile devam ederim tekrar..

Internet'ten bakın. Kaynak makineleri 200 küsur TL'ye var. Kompresörler de o civarda.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,609
Kayıtlı Üye Sayımız
166,692
Kaydolan Son Üyemiz
adiduaolanadam

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst