Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilkanissan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,563
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

merhaba ben aracı kaç senedir araştırıyordum sahibinden' de buldum . Sizde oradan bulun derim, fakat biraz derli toplu olsun bu araç beni çok yoruyor açıkcası toplayavağım diye göbeğim çatladı ama yapıldıktan sonra neredeyse 5 sene sorun çıkarmayacak diye düşünüyorum bakalım :smiley: teşekkür ederim iyi dilek ve temennileriniz için :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

merhaba
önclikle kolay gelsin
benimde 1985 model motokaravan ruhsatlı bir j 9 um var.fakat ben hazır aldım..mekanik teknik ve motor konularını bilmiyorum.sadece şöför ve karavancı adayıyım.karavan yapma konusun da Abdi abi uzmandır.sizleri takip ediyorum .başarılar diliyorum
 






Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Tekrar Merhaba uzun bir süre arkadaşlarımla karavan araştırması yapıp neyi nasıl yapalım diye kağıt üstü işlerle uğraştık.Bir tandığım evinin eşyalarını değiştirmişti ondan set üstü ocak vs aldım küçük dolaplarıda vardı portatif onlarada el koydum belki işe yarar. Ardından taban ahşap kaplıymış fakat vidalar yıllanmış onları söktüm. Ankara'da hava uzun bir süre sürekli yağmurluydu cam pencere açıp iş yapamadım bir türlü. Beklemekle geçti günler. Karavan yapımından önce aracın iyi bir toplanması lazım. İskelete kadar soyacağım resmen. Yakınımın lada vegası vardı park halinde kontak yapıp yandı. Bununda kabloları yer yer sıyrık kavruk :/ onları iyi bir düzenlemem lazım. Çok işi var yahu başıma güzel bir bela aldım herhalde :smiley: Arkadaşımın güzel bir garajı var. Ayarlarsa çok güzel ve hızlı şekilde yapıma başlarım . Ondanda haber bekliyorum şimdi evin önünde dağıtıp hadi geri topla yürüt olsun istemiyorum. Elim kolum bağlı anlayacağınız bekliyorum :smiley: Sevgiler selamlar..:smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Kolay gelsin, bu arada aracın iç ölçülerini bir plan şeklinde buraya eklersen hem bizlerde fikir sahibi oluruz, üstadlar da proje konusunda yardımcı olurlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Merhaba sevgili forum sakinleri, az önce trafik azdır diye uzun süredir yatan aracımı arkadaşımın bahçesine çekmek üzere yola çıkacaktık.. Bastım marşa birgüzel çalıştı araba 2 saniyede . Sonra kapattım . Tekrar bastım tüm mahalleyi saran bir sesle volan dişlsi ile marş birbirine azcık sürtüyormuş gibi garçgarçgarç ses çıkardı. dinlediğim kadarı ile marş motoru dönüyor volanda dönüyor ama sıyıra sıyıra. O döndürme hızıda yetersiz kaldı tabiki aracım çalışmadı :/ normaldede marş motorunun 1 2 dişi sıyrılmıştı sanırım marşa basarken daha az şekilde belirli periyotta garç garç garç ediyordu..Yarın marş motorunu söküp durumuna bakıcam dişlisini değiştireceğim galiba. İnşallah volana zarar vermemişimdir. Uzun süren bekleme dönemimde parçasından kontraplağına kadar herşeyi ayarlamıştım. Umarım yarın sorunu çözerim ve araç çalışır hale gelir. Bende macerama tam olarak başlarım . İyi geceler..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Bız eskıler daha oncelerı oyle marşmotorunun karsılamadı zamanlarda aracı 4 vıtese takar soyle bır ılerı gerı sallar volantın yerını kısmen degıstırerek tekrar marsa bastıgımızda o cartlama olmadan calıştırabıldıgımız olurdu. Tabı o zamanlar arac sahıbı olmak helede ıyı bır araca sahıp olmak epey guç ıdı . Ne yapalım kı boyle çare olabılecek yontemlerı buyuklerımızden ogrfenmiştık. Dedıgınız gıbı gunumuzde boyle şeyşerşe kafa yormak beyhude artık .Hemencecık acıp yapıverıyorlar. dılegım fazla bır esiyet gormeden halledebılırsınız. karavan a ulaşabılmek ıcın oldukca gereç temın ettıgınızı soyluyorsunuz. İınsallah ıstedıgınız gıbı gonlunuze gore bır iş cıkartıp bol bol gezersınız.
Selamlar , kolay gelsın.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Marş motorunun çalışma prensibini bir görelim, marşa basıldığı zaman marş motorunun ucundaki volantı çeviren dişli (üzerinde dişler bulunan bir vida gib milin üzerindedir) ileri doğru çıkarak volartla buluşur volantı çevirmeye başlar, motoru çalışınca, marş motorunun ucundaki dişli tekrar geri dönerek her zaman durduğu konuma döner...Marşa basarken çırtlamanın sebebi, marş motoru çalıştırıldığında, ucundaki volantı çeviren dişlinin düzgün bir şekilde ileri çıkarak volan dişlisi ile tam olarak buluşamamasından kaynaklanış, yani problem marş motorunun dişisinin sağlıklı çalışmamasından kaynaklanır..Tamiri basitti ama motorun durduğu yerin altlarda olmasından dolayı kişisel olarak herkes söküp bakımını yapamaz, bir ustaya söktürüp bakımını yaptırmakda fayda var, ...arada bir cırtlıyorsa uzun sürede biz idare edip bakımını yaptırmazsak, zamanla dişlerin bazıları törpülenir, marş motorunun tesadüfen düzgün çalıştığı zamanlarda tesadüfya törpülenmiş dişler volant dişlisine denk gelirse yine kötü sesler ortaya çıkar...Filmi dikkatlice izleyin..

http://www.youtube.com/watch?v=QAiT1OLdlok
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Detaylı anlatım için çok teşekkürler :smiley: Aracı ilk aldığımızda fazla yol gitmeye müsait olmadığından devridaim vs değişmişti. Fakat ustanın düğünü varmış :smiley: bizim işi aceleye getirmişti. Marş motorunun 2 tane saplaması var biri altta biri üstte. Alttakini gevşek takmış. Üstteki ise yoktu :smiley: Her marşa bastığımda marş motoru bir sağa bir sola hareket ederdi. Yeride biraz zor olduğundan pek dikkat etmemiştim. 2 hafta sonra ise marşa bastığımda motoru 2 tur döndürüp sonra dişli boşa çıkıp sadece marş motorunun dönme sesi geliyordu herhangi bir garç gurç seside değil. Geçici çözüm elimle marş motorunu kaldırıyordum öyle çalışıyordu. Sonra saplamalarını taktık sıktık. Her nasılsa bu hale geldi :smiley: Arkadaşım gelicek az sonra akşama resimleri koyarım bakalım nasıl birşey ile karşılaşıcaz :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Marş motorunu söktüm 2 saatte sonrada inceledik vidaları bağlantı saplamaları sapasağlamdı.Volan dişlisiide normal gözüküyordu. resimler ekte. Geri taktık yine aynı sorun çıktı sanki dişliler yine birbirinin üstünden atlıyordu.

21082011010.jpg


21082011011.jpg


21082011012.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Marş otomatiği arıza yapmış yada kömürler basmıyorsa dişliyi tam ileri itemediğinden yada
itebiliyorsa geri bırakmadığı için yapabilir. Marşa çok sık basıldığında aşırı ısınmadan otomatik
bağlantı kablosu yapışmışda olabilir, sıkıtınızın elektirik arızası olma ihtimali yüksek.

Kolay gelsin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Merhabalar tavsiyeniz ile bugün tekrar söküp motoru test edicem eğer hallolmazsa sanayi yolu taştan :smiley: Detayları akşam paylaşırım iyi forumlar :smiley:
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. aracım için aldığım malzemeleri garajıma taşıdım uzun bir süre ilgilenememiştim. Kendi aracıma kırmızı ışık ihlali yapan birisi çarptı serviste yapıldı fakat aldıktan sonra rot ayarı için aracımı rotçuya götürdüm. Baktık ki darbe alan teker beşik gibi sallanıyor. Sigortacı geldi kem küm etti 900 tl ye deve boynu denen parça değişti. Onun ödemesi ve dava süreci devam ederken parada harcayamadım zamanda :smiley:

Neyse aracımın lokal işleri gerçekten çok canımı sıktı ve bende karavana çevirmeden önce komple ! restorasyon yapmaya karar verdim. Aracımın kabloları sağdan soldan eklenmiş kesilmiş sağdan soldan kablo sarkıyor. Bende dün tam 7 saat üzerinde çalıştım. radyetör su deposu gibi motor parçaları yanında cam suyu deposu cam silgi motoru gibi parçalarını söktüm. Ayrıca ön göğüsü komple söktüm Tavanın döşemesini gevşettim onuda indiricem. Bundan önce skoda favorit ve broadway dağıtmıştım böyle :smiley: Hazır böyle dağıtmışken delice planlar ilişti kafama. Motora yağ soğucu eklemek istiyorum. J9lar neredeyse yakıtın %80 inini ısı %10 unu kayıp % 10 ununda harekete çevirdiğinden yine ek olarak bir soğutucu düşünüyorum. Motoruma bağlı olan pervane orijinalinde manyetoluymuş fakat arıza yapınca direk bağlamışlar. Bu biraz işime gelir. Benim kafamda ise şöyle birşey var. Arka kısmada ısıtıcı eklemem gerek. Açıkcası çorum kaloriferi gibi parçalara 100 200 vermek istemiyorum. Geçenlerde aldım 20 tl broadway için kalorifer peteği. kendim ona güzel bir kutu yaparım vana birde 12 volt fan arka kısmı ısıtmaya 50 tl yeter :smiley:

Birde hep özenmişimdir otobüslerde radyetör sol arka kısımda bulunur :smiley: oraya kadar bir tesisat çekip su soğutmak çok saçma olacağı için yine bir tane kalorifer radyetörünü motor kısmında boş biryere koyup arkasında fan bağlamayı düşünüyorum. Şimdilik bu kadar yazı yeter. Planları uygulayacağım zaman yazıp sizlerle tartışarak laf kalabalığıda yapmamış olurum

08042012(003).jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst