Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)
Marş motorunun çalışma prensibini bir görelim, marşa basıldığı zaman marş motorunun ucundaki volantı çeviren dişli (üzerinde dişler bulunan bir vida gib milin üzerindedir) ileri doğru çıkarak volartla buluşur volantı çevirmeye başlar, motoru çalışınca, marş motorunun ucundaki dişli tekrar geri dönerek her zaman durduğu konuma döner...Marşa basarken çırtlamanın sebebi, marş motoru çalıştırıldığında, ucundaki volantı çeviren dişlinin düzgün bir şekilde ileri çıkarak volan dişlisi ile tam olarak buluşamamasından kaynaklanış, yani problem marş motorunun dişisinin sağlıklı çalışmamasından kaynaklanır..Tamiri basitti ama motorun durduğu yerin altlarda olmasından dolayı kişisel olarak herkes söküp bakımını yapamaz, bir ustaya söktürüp bakımını yaptırmakda fayda var, ...arada bir cırtlıyorsa uzun sürede biz idare edip bakımını yaptırmazsak, zamanla dişlerin bazıları törpülenir, marş motorunun tesadüfen düzgün çalıştığı zamanlarda tesadüfya törpülenmiş dişler volant dişlisine denk gelirse yine kötü sesler ortaya çıkar...Filmi dikkatlice izleyin..
http://www.youtube.com/watch?v=QAiT1OLdlok