Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilkanissan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,982

asilkanissan

Bu soluk bu yokuşuda aşar
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
1
Tekrar merhaba aracım uzun şasi yüksek tavan j9 kapalı kasa komyonet diye geçer ruhsatında , en kral arkadaştır kendi çapında , minik b,ir aslan gibi durur kapımda kör gibi gözleri işte karşınızda çalış güzel j9 yürü güzel j9

[attachment=1]

aracıma girişmek için sabredemiyorum ama aksaraydan almıştık satış fiyatı 1.800 satan kişi iyilik olsun diye ustaya götürdü oradaki adam üst kapağın volan dişlisinin 1 aylık olduğunu söyledi. bize devridaim motor pervanesi ve kayışları değiştirerek teslim etti. aracın sadece kaportası kötü anlayacağınız. Usta motoru takarken aceleye getirmiş. önce fren vakum pompası gevşemiş sonra alternatör gevşemiş. hepsini kendim yaptım ustalar 50 tl diyordu 50 kuruşluk civata ile halloldu.Aracın içine başlamadan önce yapılacakları listeleyim..
1 benzin deposu tarafı vuruk kapağı yok içerisi yaprak çakıl kozalak dolu sökülüp temizlenecek
2 depo ile mazot pompası arası duran şeffaf hortum çok sertleşmiş yarılması an meselesi.
3 fren lambaları ön farlar ve dörtlüler dışında plaka aydınlatması stoplar gösterge ışıkları ve iç aydınlatmalar,depo göstergesi ,kalerüfer motoru,tavan aydınlatmaları elden geçecek.ön farlar değişecek.
4 ön lastikler değişecek
5 fren ayarı yapılacak ( arka sağ kitliyor sanki )
6 direksiyonda büyük bir boşluk var ( sebebi rot falan değilde direksiyon kutusu gibi sanki önerilerinizi bekliyorum j9cu abilerim )
7 biodiesel yapmaya heveslendim baya, yanlış anlaşılmasın 10 numara yağ değil.. o yüzden büyük bir depo yapmak istiyorum . ayrıca vizikoziteyi düşürmek için pompa girişine elektirikli ısıtma.sonrasınıda motorunsıcak suyuyla halledebileceğim bir aparat düşüncem var.
8. Kaporta tüm çıplaklığıyla beni bekliyor.sac kesiminden anlamam sanırım fiber ile dolduracağım sağı solu , ayrıca kapı fitillerine ihtiyacım var
9. kapılar ayarlanıp yeni kapı kilitleri takılacak.
10.arka kapılar iple bağlı baya bi elden geçmeli.
11.yüksek tavanımız fiberdenmiş bazı yerleri çatlak ve delikler mevcut. tavanı komple indirip onarım yapılacak ayrıca arabanın tavanındaki demirlerin bazıları ayrılmış kaynak işçiliği ve ek demir profil istiyor uzun vade için.
12. karavan için kağıt işlemlerini ayarlayıp düşünükten sonra 2. sıra koltuk arkasındaki bölüm sökülecek ( arka kapılar yerine montajlanabilirse süper olur ) (resimleri ekleyeceğim)

Tüm bu işlemleri ben yapacağım.El becerilerim gayet iyidir. Karsana mail attım . j9 service manuel varsa gönderin diye sizlerdede varsa çok sevinirim ortalık kablo yığını düzenlemem lazım.

Başlayıpta çözemediğim tek bi sorunum oldu mazot pompası.. çalışıyor ne güzel. sonra stop ediyor. bakıyorum pompanın ağzından kabarcık yapa yapa tüm hortumu dolduruyor sonra hiç çalışmıyor. Pompacıya gitmek şart oldu sanırım . Şimdilik bukadar. 2 hafta sonra elimi tamamen bulaştıracağım arabaya ozaman fotoğrafları sunarım . teşekkürler iyi forumlar

 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

karavanı olmayan birisi olarak bütün yapım aşamaları izledim. Kolay gelsin diyerek ilk mesajı ben atmış olayım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Arabanız hayırlı olsun. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler. Siz başlamışsınız bile. Yeni karavanınız şimdiden hayırlı olsun. Yapım aşamalarında size başarılar diliyorum. Güzel bir karavan yapacağınıza inanıyorum. Kolay gelsin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

kolay gele
hayırlı olsun
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Kolay gelsin.
Karavan sistemine başlamadan önce kaporta ve motordaki düzeltmeleri yapmak önemli.
Mazot pompasındaki sorun, hortum girişindeki küçük bir çatlaktan hava girişinden filan olmasın sakın?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

kolay gelsin , zorlu bir süreç fakat bitince keyif alabileceğiniz bir araç olacaktır,
kaportasını bir kaportacıya götürerek bütün çürüklerini ayıklatın, en azından birkaç sene başınıza iş açmasın, mobilyaları bittikten sonra zor olur,
kaportadaki çürükleri fiber ile kapatırsanız 6ay sonra açılmalar başlar, fiber saca en fazla bir sene yapışık kalıyor
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Önünüzde bazı örnekler var; yardımı olur sanırım; kolay gelsin.

Son zamanlarda, J9'lara doğru bir yönelim mi var yoksa bana mı öyle geliyor? Kolay bulunabilmesi, göreli ucuzluğu, yeterli iç hacim, yedek parça ve bakım konusunda ekonomik olması .... gibi nedenlerle öne çıkıyor. İki gün önce, çocukluk arkadaşım birisi, ki son dönemde gezi/gezi aracı konusunu çok gündeme getirmeye başladı; "ne araç düşünüyorsun?" dediğimde tereddüt etmeden "Peugeot J9" dedi. "Çok ucuz ve benim için sorun yaratmaz.." demişti; demek ki bu çok yaygın bir kanı. Konuyu iyi bilmediğim için böyle yazıyorum. J9 aracı, en yakından Abdi Beyin (dalgıç) kamperinde görmüştüm.

Sizin örneğiniz, değişik bir deneyim olacak; belki de yeni bazı yeni arayışları tetikleyebilir..

Cavid Sezen
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Hayırlı olsun, Umarım zevkli ve kolay olur yapımı, Mutluluklar...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Herkese teşekkürler.Mazot pompasının girişinden kaçak değil malesef çift kelepçeyle sıktım yine olmadı. Bugün tekrar marşa bastım bu sefer hiç çalışmadı araç iyice boruları depoyu temizleyip marş basıcam.Olmazsa usta yolu gözükür.

j9 almamızdaki sebep yaşımız 19 gönlümüzden 50 nc minibüs geçiyordu.Onun için ehliyeti yükselmeli ama yaşımız tutmuyor. ayrıca j9 gerçekten ucuz ve mekanik bir araç beyin yok birşey yok rahatça kurcalayabileceğim bir araç uzun şase yüksek tavan . 2.000 e geldi gönül ister 2.8 jtd ducato maxi ama öğrenciyiz 15 bin lira oraya sayacak durumumuz yok Ayrıca j9 gerçekten geniş bir araç değerindeki araçlara göre . Heleki yüksek tavan içinde dimdik durabiliyorum

kaportayada kendim girişmeyi çok istiyorum . kendi aracım nissan primera . 1 2 yerini boyadım ufak göçüklerini içten düzelttim . elektrik ve mekanik işlerinden anlıyorum ve kaporta işine acaip merak sardım işin ucunda berbat etmekte olsa bunu ben yaptım demek istiyorum.

Bu konuyu biraz sanayide araştıracağım.Yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Üstadım kolay gelsin, inşallah herkezin böyle bir karavanı olsun yeter. Zamanla hepsi yapılıyor.
İyi gezmeler.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

hayırlı olsun ve kolay gelsin
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Hayırlı olsun. Başlamak işin yarısı, şimdiden kolay gelsin.

Eksik olmasın Dalgıç abimiz bizlere J9'u sevdirdi. Şenol bey'in J9'u ise bu alevi iyice körükledi. Bende J9 aramalarına başladım, bakalım sonumuz ne olacak. Hayırlısı.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Cüneyt bey j9 arıyorsanız eğer yüksek tavan uzun şase almanızı tercih ederim içinde dimdik durabilirsiniz . Normal minibüs ruhsatlı uzun şaseleri biz b sınıfı ehliyetliler süremiyormuşuz. Ruhsatında Kapalı kasa kamyonet yazanlar tercihiniz olsun derim.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot J9 (asilkanissan)

Bildiğim kadarıyla karavanlarda 3500 kiloya kadar B sınıfı ehliyet kullanabiliyor.