Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (Aka)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Aka Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,025
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 218,402
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

bu araçlar üzerinde araştırma yapmıştım 15L.-20L. arasında değişiyor en az yakandan hesaplasanız bile km.de 0.80 tl yakar,17m.3 lük bir dukota van ise 0.50 tl yakar aradaki fark bu ve benim vardığım sonuç,çok km.re yaparak gezeceğim diyenler camper van,az km.re yaparım evdeki gibi rahat edeyim diyenler ise midi bus karavan yapabilirler.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

theta' Alıntı:
Her ne kadar üreticiler eğimli ve boşluksuz tasarımlarla etkiyi azaltmaya çalışsa da alkoven, aracın aerodinamiğini kötü yönde etkiliyor tabii ki...
Bir de benim gibi tam yüklü 3.5tonluk karavanınızla otomobil performansında seyrediyorsanız 10 litre değil, ortalama 11.5litre yakıyorsunuz yollarda :smiley:
Bir önceki alkovenlimizde de yakıt sarfı (ve kullanım alışkanlığım :smiley: ) benzerdi.

90km yi aşmadan yüksek viteste az yakma denemesi de yaptım; 9.5lt den aşağı düşmüyor yine...

Serdar bey,
Ben uzun yolda istisnalar hariç 70-80 gibi giderim, bende şu an 9 litrenin altına düşüremedim, aracım 3.5 ton, sizin verileriniz bana göre gayet normal.

Suat bey, ne yakar şu anda bilemiyorum, euro4 motorlu bir araç düşünüyorum, evet evdeki gibi rahat edeyim ama uzun yol ve uzun soluklu geziler de yapalım düşüncesindeyiz. ve karavanla yapıkan uzun geziler her zaman seyahat şirketlerinden daha avantajlı gibi görünüyor. her şeyden önce daha fazla mekan görme şansına sahipsiniz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

10Lt yakan bir araç 1000 km.lik seyahatte 450 tl tüketecektir,midi bus 15LT den hesaplarsak 675 TL yalkacaktır işte konfora vereceğiniz fark 225 tl dir değermi diye düşünürsek bence değer çok ekonomik düşünen biri ise ben o parayı yemeğe,kampinge harcarım diyebilir,tabiki km.arttıkça konfora verdiğimiz parada artacaktır
Sitemizde ısuzu turkuaz dan karavan yapan ayvalık Cundalı bir üyemiz vardı geçen sene yurt dışı geziside yapmıştı oldukça kaliteli bir karavan kendisinden bu araçlarla ilgili bilgi almak mümkün olabilir.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

Aka;
Yakıt fazla diye düşüncenden sakın vaz geçme!
Senin yeni araçta yapacagın tek eklenti, yakıt depo kapasitesini en az üçe çıkarır.
Örneğin:Feribotla yunanistan,bulgaristan, avrupayı sonuna kadar gez,Rusyaya geç,kazak,çeçen,kafkasya,gürcistan,
aklıma gelmedi,hani türk dostumuz vardı ya ? Aliyev aklıma geldi,gir Ermenistan' en yakın gümrükten dolu depo ile gir.
Kanımca tam dolu depo seni bodruma kadar götürür, götürmezse bile 50 tl lik bir ekleme yaparsın.
İveko ile harcadığından daha az yakar kar hanesine yazarsın.
Yoksa tüm yaşamını dar alanda kısa paslaşma gibi düşünüyorsun, gençlikte göremedikten sonra,neme lazım yaşlılıkta,neye yarar.
Durmak yok yola devam,kim durdurur sizi. ;) :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

TUGAY58' Alıntı:
Güzel bir konu yakıt .......!

Şu an mazot 3,99 ile 4,6 TL. 100 Km,de arkadaşın kullanım şekli ile 9,5 Lt yakmış evet kullanım şekline göre

doğrudur.Kötü şekilde kullanımda 11,5 Lt ( Örnek bendeniz gibi ) aradaki fark 2 Lt mazot ortalaması 4,35 TL

dersek 100 km,de 8,70 TL fazla yakıt tüketimi olur 1000 km,de 87 TL 10,000 km,de 870 TL Şimdi bu 10,000 km,yi


Bir karavancı bir geziye cıktığında kac günde yapar ( ? ) ülkemizi baz alırsak bu 10,000 km,de nereleri gezer ( ? )

Eğer bu bir sevda ise o kadar nakti bu sevdaya bağlayan bir karavancı ( Zevkler ve renkler tartışılmaz )

Tugay beyy
Her zaman olduğu gibi bu çocuk yine daha gerçekçi gibi geldi bana.Benim arabam 2800 motor,ortalama 0.54kuruş km yakıyor.Buda 12 litre demektir.Yaz boyu 7000 km yol yapmışım.5 Ay 9 günde.ederi 840 lit x4.5 =3650 tl.Yıl boyu düşünsen günlük 10 tl.Akanın karavanı da harcar 15 veya 20 tl.Eğer gönül ferahlığı yaratacaksa para hiçte önemli değil.En azından şezlongunu içeri koyabilir,üzerine koyacağın panellerle bir klima kullanabilirsin.Akanın yaşı henüz genç.Önünde daha uzun yıllar var.Bakma birisi yaşlılık diyor ama,duymayıver.Bende diyorum kim tutar seni.Yolda gidişi bile bir başka havalı.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

Her zaman olduğu gibi bu çocuk yine daha gerçekçi gibi geldi bana

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=75368.1010#ixzz2oQ2YFiLg


Sizler demezmisiniz öğretmenim cocukdan al
haberidiye
B.Şehirler,de Kiralık 1+1 , 2+1, 3+1 bizim gibi kıytırık illerde direk Kiralık yazar pek anlamayız +3 lerden

4 lerden,de sanırım Kemal abi kafasına yatan bir araç bulursa bizim,de kafamızın almadığı 1+1 2+1 karavan

nası oluyormuş görürüz hadi hayırlısı gönlü genc ihtiyarlar
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

Verin gazı anasını satayım.
Kapımda iki araçlık yer yok. önce diğeri gitmeli..
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)

Hoca dur işte bahane yaratıyoruz.

Arkadaşlar 1 adet portatif wc hediye geldi, ilgilenenler için malum site ilan no 148335649.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; İveco 15.6 (aka)



Müjde abi bodrum belediyesi tivit atmış cok katlı yat parkı icin ihale acacakmış

Ha bu arada beni unutma yat parkı icin malum varı yoğu satlığa cıkardık
Selamlar saygılar Tunay & Tugay
 



Konu ilgili olduğundan burada devam edelim de kaynaklar dağılmasın :smiley:

Şimdi, 100 puanlık bir uzman sorum var:
Aşağıdaki devreyi karavanın temiz ve pissu depolarının seviyelerini görmek için kullanmak istiyoruz.

korhan Sökmen devre.jpg


Temiz su ve pissu için iki farklı devre yapmak yerine, depolardaki problardan gelen 1,2,3 ve 4 uçlarını birleştirip 0 ucunu bir sviçle değiştirerek kullansak iki farklı depoyu tek göstergede görebilir miyiz?

Burada aklıma gelen durum, 0 uçlarının su tesisatı içerisinde kısa devre olup olmayacağı...

Bilirkişilerimizden yorum alabilir miyimmm?
 


Konu ilgili olduğundan burada devam edelim de kaynaklar dağılmasın :smiley:

Şimdi, 100 puanlık bir uzman sorum var:
Aşağıdaki devreyi karavanın temiz ve pissu depolarının seviyelerini görmek için kullanmak istiyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 2550

Temiz su ve pissu için iki farklı devre yapmak yerine, depolardaki problardan gelen 1,2,3 ve 4 uçlarını birleştirip 0 ucunu bir sviçle değiştirerek kullansak iki farklı depoyu tek göstergede görebilir miyiz?

Burada aklıma gelen durum, 0 uçlarının su tesisatı içerisinde kısa devre olup olmayacağı...

Bilirkişilerimizden yorum alabilir miyimmm?
Ancak 4 kutuplu anahtar kullanılırsa olur. Suyun içinde kalan elektrotlar birbiri aralarında kısa devreye neden olurlar. Sadece ortak ucu anahtarla seçerek kullanmak için her bir tanktan gelen elektrotların diyotlarla birleştirilmesi gerekir. Yani 8 diyot eklenirse anahtarlı olarak çalışacaktır.
Ancak bu devrede birkaç sorun var. Ortak uca + verilmesi uygun olmayacaktır. Karavanda bir şekilde bu gerilim şaseye akıp devrenin çalışmamasına neden olur. Pille, yani ayrı bir güç kaynağı kullanılırsa devre çalışabilir. Aküden çalıştırabilmek için ortak ucun şase olması gerekir. 220K'lık dirençler + uca bağlanmalıdır lojik işaretler ters döneceğinden ledlerin yönü de değişecek.
 

Ferhat yanıtlamış gerçi, bende bir iki ilave yapayım, işin doğrusu su kullanılarak anahtarlama yapılacaksa özellikle önemli projelerde DC değilde AC kullanılır, ac suda dc ye göre daha başarılıdır, tabiki araç benzeri uygulamalarda bu ac yi bir mini osilatörle elde ederiz. bu işin tuz biber kısmı, sizin projeye gelince, "acaba" dediğim bir nokta var, tatlı su tamamda, atık suyun içince ismi üzerinde bir sürü atık var ve bunların bir çoğu yapışkan, iletken ve bulaşıcı türden, yani elektrodlar bu atık ile bulandığında acaba bu atığı üzerinden atabilecekmi, dolayısıyla iletken halden vazgeçecekmi. yoksa üzerine atık bulaştı diye sürekli "on" pozisyonundamı kalacak, üstelikte devrede CMOS türü bir parça varken hassasiyeti siz düşünün, bunu önce açıkta bir denemek lazım mış gibi geliyor.
 

Anlaşılan Üzüm Üzüme baka baka kararıyor o güzelim Bodrumda o yatları göre göre bi cağrışım olmuş Öğretmenlerimiz Hayat sudan karaya demişdi demek,ki Kemal abide ASLINA Dönmeye niyetli hadi hayırlısı diyelim Selamlar
 



Ferhat yanıtlamış gerçi, bende bir iki ilave yapayım, işin doğrusu su kullanılarak anahtarlama yapılacaksa özellikle önemli projelerde DC değilde AC kullanılır, ac suda dc ye göre daha başarılıdır, tabiki araç benzeri uygulamalarda bu ac yi bir mini osilatörle elde ederiz. bu işin tuz biber kısmı, sizin projeye gelince, "acaba" dediğim bir nokta var, tatlı su tamamda, atık suyun içince ismi üzerinde bir sürü atık var ve bunların bir çoğu yapışkan, iletken ve bulaşıcı türden, yani elektrodlar bu atık ile bulandığında acaba bu atığı üzerinden atabilecekmi, dolayısıyla iletken halden vazgeçecekmi. yoksa üzerine atık bulaştı diye sürekli "on" pozisyonundamı kalacak, üstelikte devrede CMOS türü bir parça varken hassasiyeti siz düşünün, bunu önce açıkta bir denemek lazım mış gibi geliyor.

Bilgiler için çok teşekkürler arkadaşlar.

Eski Euramobil imizde deponun farklı seviyelerinde paslanmaz çelik vida çiftleri vardı sadece. Depo yüksekliği boyunca dizilmişlerdi. Pissu deposuna hiç bir temizlik yapmadığımz halde hep çalıştı sistem.

Bu alanda üretim yapan bazı markaları (CBE, Votronic, Sargent vb.) araştırdım; genellikle paslanmaz çelik problar kullanmışlar anahtarlamalı sensör olarak. Sadece pissu deposunun "dolu" olduğunu belirten basit tip sistemler de var; aradaki seviyeleri göstermiyorlar. Onlar da yine paslanmaz çelik iki kontak kullanıyor.

Buna göre kontakları oksitlenmekten koruyabilirsek sorun çıkmayacağını düşünüyorum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst