Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,355
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 402,962
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

panelin elektriksel gücü watt'tır, amp üretilen enerjinin akım gücüdür...

Bunları biliyorum. Benim kafamı karıştıran işin teorik boyutu değil, panellerin verimi, gücü, vb. ortaya konurken kimin işine nasıl gelirse o şekilde ifade etmesi.

Şimdi, benim bildiklerim (yanlışım varsa düzeltin): 80W bir panel 14.4V besleme yaptığında 5,5A akım verir. Hadi biz bunu 5A alalım. Tam verimle çalıştığı dönemlerde bu panel aküyü 5A ile şarj edecektir. Yaz döneminde Türkiye'nin her yerinde tam verimle çalışabilecek güneş miktarını 8 saat kabul edersek, günde en az 40Ah akü dolduracak demektir. Başka hiç bir şarj yapmaz ise (ki siz kendi deneyimlerinize dayanarak geceleyin beyaz floresan altında dahi şarj yaptığını söylüyordunuz) 160A aküyü EN GEÇ 4 gün sonra şarj etmesi gerekir.

Levent bey'in aküsü ve paneli ne kadarlık bilemiyorum. Ama 12V'a 4 gün sonra ulaşabilmesi bana pek mantıklı gelmedi.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/bataryalar/bataryalar.htm

kemal bey;
siz meraklısınız sanırım yukarıdaki link sizin isinize yarar,

saygılar
Rıza
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Kemal bey; ayrıca takıldığınız yer olursa(gerçi sanmıyorum) ellimden geldiğince açıklayıcı olmaya çalışıırım

Saygılarımla

Rıza
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

arkadaşlar tartışmanın bu boyutlara taşınması çok üzücü,
paneller konusu biz bilmeyenler için dipsiz bir kuyu ve doğal olarak bilenlere sorup danışıyoruz, aldığımız panelden ben istediğim verimi alamadım,
aldığımız panel 600tl 180w 36v akülerim 2x150amp jel , haftasonu tatillerinde harcadığım enerjiyi hafta içi panel yerine koymuyor, doğal olarak araştırmaya ve denemelere başladık daha bu sonuçları görmeden tartışmanın bu boyuta gelmesi üzücü,
lütfen benim sayfamda bu konuyu tartışmayın, panel başlığı altında tartışırsanız sevinirim,
herkese saygılar, selamlar
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Levent konuyu netleştirmiş olduğun için teşekkürler, forumun tartışma seviyesini koruyabilmek adına
yazılanların teknik konunun dışına çıkması nedeniyle bu başlıktan arşiv bölümüne taşıyacağım.

Açılmış olan kişisel başlıklarınız forum moderasyonu kadar başlığı açan sizlerinde sorumluluğunda olduğunu
hatırlatmama gerek yok sanırım.

Başlıkları ilgiyle takip edenlere doğru olan bilgilerin aktarılması adına gelişmelere müdahale edilmesini herkesin
anlayışla karşılayacağını ümit ederim. Başlıktan silinen mesajlar arşiv bölümüzde muhafaza edilmektedir.

Selamlar.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Levent bey,

Benim kendi aracım için düşündüğüm sistemi size de önerebilir miyim? Akü şarjı için üçlü bir sistem düşündüm: 1. Solar panel, 2. alternatör, 3. 220V besleme. Bulunduğum yerde rahatça kullanabileceğim 220V kaynak varsa, hem şarj için hem 220V cihazlar için bunu kullanmak doğal tercih. 220V kaynağı olmayan yerlerde gündüz için temel kaynak solar panel. Buna takviye olarak araç hareket halindeyken alternatör.

Başka bazı uygulamalardaki gibi düşüncem bir şalter ile önce araç aküsünü şarj etmek, bir süre sonra bunu ayırıp yaşam aküsünü şarj etmek idi. Yani alternatör ile araç aküsü arasında bir seçici şalter koymayı düşünüyordum. Ancak bu noktada bir temel endişe belirdi. Gündüz zaten solar paneller devrede olacağı için alternatöre çoğunlukla gece ihtiyac olacak. Gece yolda iken alternatör-araç aküsü bağlantısını kestiğimde ise aracın farları, vs. bütünüyle aküye yüklenecek ve aküyü bitirme olasılığı doğacak. Bu yüzden bu sorunu ikinci bir alternatörle çözme niyetindeyim. Servisle görüştüğümde ikinci alternatör için uygun tek yerin klima motoru için ayrılan yer olduğunu öğrendim. Şimdi bu fikir üzerinde yoğunlaştım.

Belki sizin sorununuza da böyle bir çözüm geliştirmek düşünülebilir.

Bu arada, Rıza bey'e link için ayrıca teşekkür etmek isterim. Henüz hepsini incelemedim ama orada anlatılanların pek çoğunu biliyorum. Ama böylesi derli toplu bir kaynak, özellikle amatör telsizcilik için zaman zaman verdiğimiz eğitimlerde çok işe yarayacak.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

"Bu arada, Rıza bey'e link için ayrıca teşekkür etmek isterim. Henüz hepsini incelemedim ama orada anlatılanların pek çoğunu biliyorum. Ama böylesi derli toplu bir kaynak, özellikle amatör telsizcilik için zaman zaman verdiğimiz eğitimlerde çok işe yarayacak."

Faydalı olabilirse mutlu olurum. Bu arada Levent beyden cıktıgı turlarda kullandığı su miktarını ögrenebilirsek(alışkanlıkları ile beraber tabiki) en azından günlük hidrofor yükü konusun da ve dolayısı ile karavan elektrik yükü konusunda size yardımcı olabiliriz. Diğer yük değerlerini de tespit ettikçe bahsettiğiniz batarya sarjı konusunda hep birlikte bir yada bir kaç hal tarzı ortaya cıkartabiliriz. Benim nacizane tavsiyem karavanın tam elektrikli ekipmanları tamamlanmadan batarya sarjı politikasını oluşturmayın. sizi kısıtlar yada zor durumda bırakabilir.

Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

tavsiyem karavanın tam elektrikli ekipmanları tamamlanmadan batarya sarjı politikasını oluşturmayın

Teşekkürler. Aslına bakarsanız kafamda herhangi bir politika yok. Özel ilgi alanım (afet haberleşmesi) nedeniyle her şeyi yedekli kullanmak gibi bir alışkanlığım var. Sistemi bu yüzden üçlü düşündüm. Nerede hangisi varsa / avantajlıysa onu kullanmak temel yaklaşım...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Bekir bey ben karavanın sistemini 12v üzerine kurdum, buzdolabı tv dahil herşey 12v,
3'lü bot şalter kullanıp,
0 - araç içine elektirik bağlantısı yok
1 - yaşam akülerinden araç içine enerji
2 - araç aküsünden ve dinamosundan araç içine enerji
1/2 - araç aküsü ve yaşam aküsü paralel bağlantı, bu aynı zamanda araç dinamosundan şarzı mümkün kılıyor,
paneller devamlı olarak bağlantı halinde,
yolculuklarımda akülerim zayıflayınca yolda şalteri 1/2 konumuna getirip yaşam akülerini doldurabiliyorum,
seyahat şeklim karavanı çalıştırdıktan bir dakika sonra şalteri 2 konumuna getirip seyehat ediyorum, gece saat 24 olunca şalteri 1 konumuna getirip yaşam akülerinden enerji alıyorum, ne zaman hareket edersem aynı sistemi tekrar ediyorum,

15günlük son seyahatımda su işini mümkün olduğunca dışardan hallettim bu yüzden seyahatıma çıkmadan önce doldurduğum 140lt temiz su depomu bitirmeden döndüm
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Araç alternatöründen hem araç hem yaşam aküsünü şarj etmek konusunda (alternatöre fazla yük bindirebileceği için) bir kısım endişelerim var. Bu yüzden şu an için ikinci alternatörü araştırıyorum. Monte etmeyi becerebilirsek benim için ideal çözüm olacak. Bakalım, göreceğiz.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

Levent Bey bu hafta pazartesi gününden beri akşamları bu konuyu baştan sona kadar dikkatli bir şekilde okudum. sayenizde inanın bir anda ummadığım kadar bilgiyi bir arada görmek beni fazlası ile memnun etti. ayrıca konunun sonlarına doğru hemşehri olduğumuzu ve arada Sivas'a uğradığınızı da okuyunca inanın bu memnuniyetim ziyadesiyle arttı. İnşallah birgün yine Sivas'a gelirseniz sizleri misafirimiz olarak kabul etmek ve yüz yüze görüşmek isterim. Karavanınızında maşallahı var. Allah kaza bela vermesin.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

wankel' Alıntı:
Levent Bey bu hafta pazartesi gününden beri akşamları bu konuyu baştan sona kadar dikkatli bir şekilde okudum. sayenizde inanın bir anda ummadığım kadar bilgiyi bir arada görmek beni fazlası ile memnun etti. ayrıca konunun sonlarına doğru hemşehri olduğumuzu ve arada Sivas'a uğradığınızı da okuyunca inanın bu memnuniyetim ziyadesiyle arttı. İnşallah birgün yine Sivas'a gelirseniz sizleri misafirimiz olarak kabul etmek ve yüz yüze görüşmek isterim. Karavanınızında maşallahı var. Allah kaza bela vermesin.

Sayın Wankel iyi dilekleriniz için çok teşekkürler, sizde inşaallah en kısa zamanda hayallerinize kavuşursunuz, Sivas'a uğradığım zaman görüşmek üzere selamlar :smiley:
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

bayram gezimiz bu başlıkta :smiley:
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=79383.0
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Levent (buralpdi)

yiğido bu cumartesi İstanbul-orhalı tüv'den sorunsuz tek seferde geçti,
motosiklet askısı düşünenler için yazıyorum, hiçbirşey söylemediler, sorun yok
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,769
Mesajlar
1,523,605
Kayıtlı Üye Sayımız
166,591
Kaydolan Son Üyemiz
dırzo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst