Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 313
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 168,449
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

melihbozkurt' Alıntı:
Bazi ekipmanlarin kilolarinida sanirim ulkemizde orjinal karavan parcalarinin pahali olmasindan kaynakli diger alternatiflerin takilmasi arttiriyor. Ornegin sen tavan havalandirmasinin 5KG oldugunu soylemissin. Bir kac yil once ben ebay den kendi aracima takmak icin ikinci el orjinal karavan tavan havalandirmasi almistim. Toplasan bir kilo gelmiyordu. Bu Fiamma'nin urettiklerinden. Tamamen hafif plastik bir malzemeden uretme. Sanirim karvan camlari gene oyle. Kamp karavan evyesi ve ocaginin kullanilip kullanilmamaside etkiliyecektir. Yani ulkemiz sartlarinda biraz daha kendi butcelerimize yakin karavan uretmek zorunda oldugumuzudan bazi agirliklar artiyor gib geliyor bana.
Haddim olmadan benim karavanımın mobilyasında kullandığım 18mm çam panel (15x15) 196 grm. 8mm lambiri (15x15) 118 grm.Gerçi benim kullandığım panelleri kullanabilecek kimse de yok. Simav'da üretiliyor.Ölçüleri 122x300 cm.Atilla Bey Taraklı'da görmüş olsaydı en azından fikrini söylerdi.Yaz boyunca Karadeniz,içanadoluve Akdenizi dolaştım(5ay 9 gün.Çok şükür şişmedi,çekmedi.yamulmadı.Sevgiler.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Dün Tahtakuş'un wc atık deposunun boşaltılmasında kullanılmak üzere elektrik kontrollü bir küresel vana aldım...Bu güne kadar atık depolarında kol ile açılan küresel vanalar kullanıyorduk, boşaltma işlemi için aracın altına doğru eğilerek vana kolunun açılması gerekiyordu, atık deposunun malum wc atığı olması vananın açılması sırasında dikkatsizlikler sonucu vahim durumlar ile karşılaşmak olası bir şeydi, elektrik kontrollü küresel vana kullanmaya başlayarak bu sorun kökünden çözümlenmiş oldu, vana karavan içinden bir düğme ile kontrol ediliyor, düğmeye basılınca, wc atık deposunun vanası açılıyor ve tahliye işlemi temiz bir şekilde gerçekleştirilebiliyor...

20131128 104614
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Çok güzel ilerliyor abi proje emeğine sağlık
Yardım lazım olursa geliriz yani aklınızda olsun
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

atiladi' Alıntı:
Webasto'nun egzot çıkışını ve temiz hava girişini, çıkış noktasından, aracın arkasına doğru uzanır (dönük) olarak montajlatanlar tabiki araç hareket halinde ikende kullanabilir, bu şekilde montajlanırsa aracın hareket halinde olmasından kaynaklanan rüzgar basıncı, egzostun geri tepmesine neden olmaz, gidiş yönünün aksine aracın gerisine doğru rahat bir şekilde çıkışına devam eder, temiz hava girişi içinde geriye doğru olduğu için webastoya fazla hava girerek zengin karışıma (yanma odasındaki yakıt hava karışım oranı) neden olmayacağı için çalışmasında sorun çıkartmaz..
Ben Tatankada da bu şekilde montajlattığım için kış günlerinde sabah biryere giderken webastoyu çalıştırıp yola çıkıyordum, 2 dakika sonra webasto sıcak hava üflemeye başlıyor, oysa aracın motor suyunun ısınıp kaloriferden aracın içinin ısınması için en az 15 km yol gitmek gerekiyodu, bazen gideceğim yere geldiğim halde daha radyatör suyu ısınmamış bile oluyordu, başka bir gerçekde, araç kaloriferlerinin bölünmüş şöför mahallini (1,5-2 mt3) ısıtacak kapasitede imal edilmiş olması, karavana dönüşmüş araçlarda orta bölüm söküldüğü için mekan büyüyünce (15-17mt3) araç kaloriferi verimi düşüyor...
Webastonun karavanda yolculuk sırasında çalıştırılmasında, doğru montaj yapılmışsa sorun yok, bu zaten yıllardır kullandığımız bir yöntem...

Bildigim kadariyla mazotlu isiticalarin starter marş akusune baglanması durumunda arabanın kontagı kapatilip acılınca sıkıntı yaratıyor. Beyni yakıyor. Bu nedenle ısıtıcı yasam akusune bağlanmalıdır. Veya calistirilacagi zaman ısıtıcı motor stop edilmelidir. Acsadakı bir usta yıllar once soylemisti.
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

İnsel, ben son 3 karavandır ısıtıcıyı yaşam akülerine bağlıyorum, yayla gibi yerlerde sabaha kadar ısıtıcının arabanın aküsünü kullanmasını sakıncalı buluyorum, akü vasat bir değerde ise sabah marş için yeterli enerji kalmayabilir...

İlhan abi, elektrikli vana mükemmel bir kolaylıkmış, bu güne kadar atlamışız, gözümüzden kaçmış...Tek sorun vana, 220v veya 24v ile çalışıyor, 12v ile çalışanı yok, ben karavanda zaten inverter çalıştrdığımı için 220v olanını taktım..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Atilla Bey,
Otomatik Sulama sistemleriinde kullanılan selenoid vanalar iş görürmü ? bildiğim kadarıylaonların 12 v olanları mevcut
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Selenoit vanalar atık su tahliyesinde kesinlikle işe yaramazlar....Çünkü selenoit vanalar basınç altında çalışırlar, daha önemlisi selenoit vanalarda sıvı geçişi dolambaçlı bir yol izler, akış koridoru dar ve çift yolludur...Bizim atık sularımız "partüküllü sıfır basınç atık sular" diye tanımlanır, partiküller vana içinde tıkanma yapar, bu sebeple selenoit vanalara uygun deyildir, yinede alıp denemek isteyen çıkarsa, çöpe atacağını garanti ederim...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

atiladi' Alıntı:
İlhan abi, elektrikli vana mükemmel bir kolaylıkmış, bu güne kadar atlamışız, gözümüzden kaçmış...Tek sorun vana, 220v veya 24v ile çalışıyor, 12v ile çalışanı yok, ben karavanda zaten inverter çalıştrdığımı için 220v olanını taktım..
Atilla usta, fiyatı fısıldarsın ve kolay takılıyor mu?
Kolay gelsin, Bursa'dan selamlar.

20131030 164019
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

İlhan abi, takması çok kolay, eski 1"inch vana sökülüp, aynı dişe yeni vana takılıyor, tek fark aracın içine 2 adet 2'li kablo giriyor biri +- 220v'a bağlanıyor diğer kabloya da aç-kapa anahtar takılıyor...Fiyatı 100€+kdv...

20131128 104614
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Bu gün, sabah ducato pop-up'da çalıştım, öğleden sonra Tahtakuş'ta çalışmaya başladım...Ducato pop-up'ın imalatı sırasında Tahtakuşu boşlamıştım, bu gün, öncelikle sıkı bir temizlikten geçirdim, her tarafı köşe bucak temizlendi, sonra şöför kabin içine yazın gelmesiyle komple halı döşedim...

20140423 190725


20140423 190748


20140423 190806


20140423 191103
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Attila Bey
devamlı takipçinizim , sayenizde bilgilerimiz artıyor ve ufkumuz açılıyor.benimde bir sorum olacaktı .güneş panellerinin esnek olanları da var piyasada.bunlar montaj açısından daha kolay gibi duruyor bu konuda sizin tavsiyeniz ne olur?
teşekkür eder başarılarınızın devamını dilerim.
feridun tolgay
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Esnek denilen paneller, alüminyum çerçeveli panellerin, vakumlandığı üst pleksiglasının 1 mm daha kalın olanıdır, bu paneller montaj yapmak için deyildir, bizim sektörümüz için düşünürsek, tavanda yeterince sabit montaj yeri olmayanlar için, bir kısmını tavana bir kısmını sağa sola koyarak kullanılır, tavana diz-topla mantığı içindir, sabit kullanılamazlar, çünkü panellerin arkasındaki konnektör bağlantı kutusu 2cm çıkıntı yaptığı için sabit montaja uygun deyildir..Hitap ettiği sektör yatch'lar dır, güneşlenme terasına gerektiği zamanlar dizilip sonra toplanıp depoya konulması içindir...Gerçek esnek panellerde vardır, seccade gibi yuvarlanarak toplanma özellikleri vardır ama hücre yapıları bildiğimiz mono veya poli ile benzerlik göstermezler ve verilen paraya yazık olacak kadarda düşük güçtedirler...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)


atiladi' Alıntı:
Esnek denilen paneller, alüminyum çerçeveli panellerin, vakumlandığı üst pleksiglasının 1 mm daha kalın olanıdır, bu paneller montaj yapmak için deyildir, bizim sektörümüz için düşünürsek, tavanda yeterince sabit montaj yeri olmayanlar için, bir kısmını tavana bir kısmını sağa sola koyarak kullanılır, tavana diz-topla mantığı içindir, sabit kullanılamazlar, çünkü panellerin arkasındaki konnektör bağlantı kutusu 2cm çıkıntı yaptığı için sabit montaja uygun deyildir..Hitap ettiği sektör yatch'lar dır, güneşlenme terasına gerektiği zamanlar dizilip sonra toplanıp depoya konulması içindir...Gerçek esnek panellerde vardır, seccade gibi yuvarlanarak toplanma özellikleri vardır ama hücre yapıları bildiğimiz mono veya poli ile benzerlik göstermezler ve verilen paraya yazık olacak kadarda düşük güçtedirler...

Atilla abi Avrupa'li kampervan kullanicilari icinde bu esnek panelleri kullananlar var. Ozellikle pop-up tavanli araclarda tercih ediyor ki arac yuksekligi daha fazla artmayip 2 metrenin altinda kalsin. Zaten yuksekligi 1.90 civari olan VW tansporter yada Renault Trafic araclara pop-up koyarak tavani zaten 4-5 cm daha yukseltiyorsun birde bunun ustune aluminyum cerceveli panal koydugunuzda arac yuksekligi 2 metreyi asiyor ve kapali otoparklara girmiyorsunuz. Ve aracinizin kucuk ve alcak almasinin hic bir espirisi kalmiyor. Bu yuzden bu esnek panelleri takiyorlar. Asagida internette buldugum ornek bir fotografi paylasiyorum.


Sent from my iPad using Tapatalk
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)

Melih, dediğin gibi kalınlıkları arasında konnektör kutusu tarafında 2 cm fark vede her panelde 1,5 kg alünimyum ağırlık farkı olduğu gerçek ama bu madolyonun bir yüzü, diğer yüzünde panel fiyat farkları ve bağlantı konnektörleri meselesi var, esneklerde muhakkak orijinal konnektör ve grup indirici konnektör kullanmak gerekiyor, 4 adet için birinin konnektör masrafı 40 dolar diğerinin 340 dolar tutuyor, zaten aralarındaki farkta % 100, böylece birde konnektör farkı binince, maliyeti 2 misli, yine lafı çok edilecek ama iş toplam bedele gelince kimsenin ilgilenmeyeceği bir seçenek..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,251
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst