Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato 17m3 " Tahtakuş " (atiladi)
Tesbitin çok doğru Melih, araç m3'leri büyüdükçe, kullanılan ahşap miktarı artmakda, mekan büyüdükçe eklenen ekipmanlar artıyor, konfordan ödün vermek istemediğimiz için her şeyin üstüne birde konfor elemanları ekleniyor..
Bir karavan yaklaşık 1000-1200 kg gibi bir ağırlık eklenerek tamamlanıyor, toplamda ahşabın yeri %30-40, asıl ağırlık teknoloji ve konfor ekipmanları oluşturuyor..
Örneğin; 150 watt 1 adet panel 13 kg, buzdolabı 27 kg, klima 30 kg, şofben 20 kg,orj. cam 8 kg, tavan hav. 5 kg, 100 amp akü 35 kg, LPG tüp dolu 26 kg, mutfak ocak-evye 8 kg, banyo duş teknesi 20 kg, laminat parke 2m2'lik paket 10 kg, hidrafor 3 kg, mutfak laminat tezgah 15 kg, kullanılan toplam elektrik kablosu 20 kg, vb,vb,vb...
Şahsen ben excel'de hazırladığım bir program ile kullandığım tüm herşeyi, vidasına kadar detaylı bir şekilde hergün, ağırlık ve maliyet olarak tabloya işleyerek, ağırlık ve maddiyat olarak her gün işin neresinde olduğumu, müdehale etmem gerektiği anları takip edebiliyor, ona göre işin başında yaptığım planlamadan gerekirse sapma yapabiliyorum...
Son karavanda kullandığım adına afric contra table, dediğim ahşap malzeme, kontrapalak deyil, 10x40 mm ebatlarındaki boy afrika kökenli maket uçak yapımında kullanılan Balsa ahşap çubukların birbirine yapıştırılıp üzerine çift taraflı olarak 3mm yine afrika kökenli hafif bir ağaç dan yapılmış kontraplak yapıştırılması ile elde edilmiş, esneme yapan ama eğilip öyle kalmayan, bir komplex malzeme, satıcıda adını bilmiyor "hafif tabla" olarak tanımlıyor , "Afric contra table" tanımı bana ait, bunun için internette aratarak bulamazsın..
Malzeme ham olarak zımparalanarak kat kat dolgu verniği üzerine son kat mat vernikli olarak da kullanılabilir, ben çift yüzüne laminat kaplatarak kullanıyorum, bu yöntem ile toplamda ağırlığı 40 kg artıyor ama, esneme, sağlamlık ve su geçirmezlik bakımından max seviye yakalanmış oluyor...