Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 552
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 102,567
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

.

20121006_172451.jpg


20121007_155817.jpg


20121007_155826.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Aracın yağ kartı çok ilginçdi...
Aracın yağı en son 07 / 08 / 2009 yılında değiştirilmiş ve 130.131 km de
140.000 km'de değiştirileceği not edilmiş..
Bu gün araç 07 / 07 / 2012 de 132.780 km de, yağ değiştirmeye 8.000 km var
Demekki araç son 3 yılda 2500 km yapmış..Zaten araç aldığımda garajda yatıyordu...

20121007_172218.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bu gün aracın TUV muayesine gittim, muayeneyi sorunsuz olarak geçtik, hatta bir ilk daha gerçekleşti, ilk defa muayene sonuçlarında klasik hafif kusurlar olarak yazılan, "hafif yağ kaçakları" kelimesi ilk defa yazılmadı çünkü hiç yoktu, Yine her zaman karşılaştığımız fren sağ-sol denge kusurları hiç yoktu, hafif kusur hanesinde, plaka lambalarının kirlilikden dolayı yetersiz aydınlatmasını yazmışlar...

Muayeden çıkınca, soluğu önce profilcide aldım, güneş paneli ve tente bağlantılarında kullanacağım profilleri kestirdim, sonra cakacıya gidip, profil bağlantılarını ve tentenin montajı için gereken parçaları yaptırdım, şimdi sırada tavan barlarını oluşturan parçaların kaynatılarak montajlanabilir hale gelmesi kaldı..

20121008_153707.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

carpediem69' Alıntı:
Levent Bey,
neden Atilla? sorusunun cevabı gerek teknik gerekse görsel olarak foruma en fazla katkı sağlayan üye olması olabilirmi?
belki bir yönetici olarak içinizden geçenlerin klavyeye dökülmesinde tarafsızlık ilkesi gereği zorluk yaşayabilirsiniz. Sn. Atiladi bu forum aracılığıyla yaptığı araçları daha kolay satıp bir fayda sağlıyorsa emin olun paylaşımlarıyla bizlere sağladığı katkı çok daha fazla diye düşünüyorum.
Klaın sağlıcakla

Atilla Bey'in ayrıcalıklı olmasına itirazımız olamaz e olmamalı... Gerçekten de benim gibi konu/teknik yabancısı birine onun imalat hikayesi çok şey öğretti.

Arkadaşımız yaptığı araçları forum aracılığıyla satsın, buna da itiraz edilmemeli. Bu, forumun ticari amaçlı kullanımı değildir. Şöyle söyleyelim: l sanatları üreticisinin ürettiği nadide eserleri tanıtıp satması... Bu, ticaretten farklı bir şey. Atilla bey bir sanatkar; eserini üretiyor. Kolleksiyon yapacak değil ya; müşteri çıkarsa satar.

Atilla bey, devam; izlemedeyiz. (Size fena halde kızıyorum haberiniz olsun. Sizin becerinizi gördükçe kendi beceri eksiğimi fark ediyorum da ondan. ;D ;D ;D)
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla Bey, küçük bir bilgi yardımına ihtiyacım var.

Ben de karavan için Ducado'ya karar verdim. Fakat o kadar çeşitli modelleri var ki! Benim düşündüğüm, 10 veya 12 m3.

Ducado'nun hangi modelini aramalıyım? (JTD, TDI vs. vs. bir sürü çeşidi var. 2.5 var, 2.8...)
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bir başka soru da benden:

Airfel mobil klima 0,82 KW enerji çeker görünüyor. Bunu desteklemek için 1000W tam sinüs inverter yeterli olur mu? (Demeraj akımı, vb. açısından.) Yoksa illa ki 1500W'la mı beslemek gerekir? (220V kullanan başka bir cihaz olmadığı bir durumdan söz ediyorum.)
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi yeni aracin ve projen hayirli olsun. Kolay gelsin. :smiley:
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Sn. olgun candan, bakış açınızdan dolayı teşekkür ederim....

Araç tercihi hakkındaki sorunuzun kısa cevabı araç eski kasa ise bana göre 2003-2007 model olmalı, çünkü 2003-2007 modellerde kullanılan motorlar 10-12m3 farketmiyor JTD yani jet turbo dizel dir...JTD motorlu 10m3 olanlar 2.0 1997cc 82 hp, 12m3 ise 2.8 2800cc 127 hp dir..kesinlikle mükemmel motorlardır, 12m3 2.8 motorlular 127 hp ile binek otomobil kadar seri ve hızlıdır..10m3 ler 2.0 motor ile 2.8 motorlu 12m3'lere göre yokuşlarda 1 vites erken düşer, düz yolda 2.0 ile 2.8 hiç fatketmiyor ama çok dik rampalarda 2.0 oldukca bayılıyor...

1997-2002 modellerde D(düz dizel), TD ( turbo dizel, TDI ( turbo dizel injection) motorludur, yakıt tasarrufu ve çekiş bakımından aranması gereken TDI olan motor tipidir...Ancak TD, TDI 1997-2002 modellerde kışın yağışlı ve çamurlu dış ortamdan aracın aldığı havanın nemli ve tozlu olması turboyu kirlettiği, bu yüzden yağışlı havalarda özellikle soğuk sabahlarda çalışma zorluğu yaptığı, bu araçları kullanan okul servis şöförleri tarafından belirtilmekde...

2007-2012 yeni kasa araçlarda ise Multijet motor vardır, bu motorların farkı 2.3 2300cc ile 2.8 JTD motorların gücünü yakalamakdadır...Ama motor kasaya ufak geldiği için şehir içinde yakıt tasarrufu yapmıyor...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bekir bey, buzdolabı motoru ile klima motoru hemen hemen aynıdır, 450watt buzdolabı motoru nasılki kalkışda 950watt çekiyorsa klima motoruda kalkışda 2 misli çeker...ayrıca buzdolabı motorları standart RJ soketsiz 1500 davirde çalışır, siyah soket ile 2100 devir, mavi soket ile 2800, kırmızı soket ile 3500 devir çalışır, dolabın verimi yetmiyorsa RJ soket kullanıp motor devri artırılarak gaz devir daimi hızlandırılıp soğutma verimi artırılabilir, ama bu işlem aynı zamanda motorun ömrünüde yer bitirir..Bu bilgi ışığında klima motorları buzdolabı motorlarına göre daha yüksek basınç için daha yüksek devirlidir, buda enerji tüketimini artırır...Bahis konusu mobil klimalar akü üzerinden buzdolabı ile birlikde aynı anlarda çalışacağı varsayılırsa inverter en az 2500 watt olmalıdır, ilk yaptığım 12m3 karavanda Haier 9000 btu klima ve 220v electrolux buzdolabını akü üzerinden 2500 watt inverter ile çalıştırıyordum, 1700 watt inverter pik değere tırmanıyordu, 2500 wat inverter %70 kapasite ile çalıştırıyordu...unutulmamalıdırki 820 watt airfel klimada kalkışda 1600 watt çekecekdir..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bu gün karavanda gerçek anlamda iş başladı, önce güneş paneli ve tenteyi bağlamak için kullanılacak tavan barları için kestirdiğim cakada kıvırtığım parçaları kaynattırıp, siyaha boyadım, tavana montajlanacak hale geldi, sonra tavanı kesip havalandırmanın montajını yaptım, daha sonrada aracın sol tarafında açılacak camlar için aracın içindeki metal atkıları sökerek camların takılacağı yerlerin zenimlerini hazırladım...

20121009_134457.jpg


20121009_134511.jpg


20121009_155633.jpg
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla abi hayırlı olsun. Kolay gelsin
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Teşekkürler Ahmet, bir gün beklerim, gel...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

atiladi' Alıntı:
Bekir bey, buzdolabı motoru ile klima motoru hemen hemen aynıdır, 450watt buzdolabı motoru nasılki kalkışda 950watt çekiyorsa klima motoruda kalkışda 2 misli çeker...ayrıca buzdolabı motorları standart RJ soketsiz 1500 davirde çalışır, siyah soket ile 2100 devir, mavi soket ile 2800, kırmızı soket ile 3500 devir çalışır, dolabın verimi yetmiyorsa RJ soket kullanıp motor devri artırılarak gaz devir daimi hızlandırılıp soğutma verimi artırılabilir, ama bu işlem aynı zamanda motorun ömrünüde yer bitirir..Bu bilgi ışığında klima motorları buzdolabı motorlarına göre daha yüksek basınç için daha yüksek devirlidir, buda enerji tüketimini artırır...Bahis konusu mobil klimalar akü üzerinden buzdolabı ile birlikde aynı anlarda çalışacağı varsayılırsa inverter en az 2500 watt olmalıdır, ilk yaptığım 12m3 karavanda Haier 9000 btu klima ve 220v electrolux buzdolabını akü üzerinden 2500 watt inverter ile çalıştırıyordum, 1700 watt inverter pik değere tırmanıyordu, 2500 wat inverter %70 kapasite ile çalıştırıyordu...unutulmamalıdırki 820 watt airfel klimada kalkışda 1600 watt çekecekdir..

Teşekkürler. Demeraj akımını regüle etmek için kalkış kondansatörü burada da işe yarar mı? Ne kadarlık bir kondansatör kullanmak gerekir?
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

İşin kondansatör tarafı benim kapsam alanım dışında kalıyor...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla bey. Güneş panelleri ve tente için yaptığınız hazırlık çalışmalarını inceledim. Bu çalışmalar karavan bittikten sonra da yapılabilir mi? Çünkü benim bulunduğum yerde bu tür imalat yapacak kimse yok. Karavanımı bitirdikten sonra bir İstanbul gezisinde sizin de yardımınızla sonradan bu işler yapılabilir mi? Selamlar.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Güneş panelleri ve tente bağlantısı için yapılan barların, benim son zamanda yapmaya başladığım yöntem ile sonradan yapılması mümkün deyil, barların bağlandığı raylar aracın tavanı delinerek tavana civata ile montajlanıp izolasyonu yapılıyor, iç tavan kaplaması yapıldıkdan sonra bu yöntemin uygulanması mümkün deyil..araçda ilk iş olarak bu işlemin bitirilmesi gerekiyor..Yöntemimi beğeniyorsanız, resimlerden kopyalayarak yapabilirsiniz, isterseniz ölçülerinide verebilirim...
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst