Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 552
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 103,145
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Marin kontra, kelime olarak kulağa hoş geliyor ama kendine has özellikleri de var..Tabiki teknede kullanımda zaruriyet, ama karavanda o kadar zaruri deyil..Marin kontranın avantajı tavan dolabı altı gibi yatayda uzun ve üzerine ağırlık konulan yerlerde esneme mukavametinden dolayı iyi bir malzeme..karavanda esneme anlamında pekde bir zaruriyet yok bence, sadece banyoda uygun olabilir ama vernikli hali banyoda da yetmeyip üzerine ayrıca bir kaplama yapılacağı için, banyoda da gerek yok...
Marin kontra kullanmanında bir takım şartları var, iş bitince laf olsun diye bir zımpara sürüp sonra fırça ile verniklemek, malzemeye hakaret gibi bir şey...Doğru olanı marin kontranın ham iken makina ile iyice zımparalanmalı, sonra 3 kat dolgu verniği atıp her kat kurutulup zımparalanmalı, sonunda da tabanca ile mat vernik atılmalı, bunlar yapılmayacaksa kontrayı kullanmayada gerek yok, yoksa kontra ağlar...
Ben kullanmadım, çünkü marin kontranın hakkını vermek zor, ben ilk karavanda kontranın hakkını verdim, sadece 1 ay zımpara vernik yaptım, sonucunda da, görmeye gelen bir çok kişi artık ahşap görüntüsünden bıktıklarını ima ediyorlar...Gerçekden bende bıktım, artık düz renkli dekorasyon istiyorum, bir önceki karavanı göz ile görenlerde ahşap olanına göre daha güzel olduğunu belirtiyorlar...Bu karavanda vernik zımpara yapmayı düşünmediğim için, esneme konusunda karavanın hemen hemen her yerinde köşe dönüş alüminyum profili kullandığım için, marin kontra kullanmayı düşünmedim...Marin kontrayı sadece zemin laminat kaplamasının altında kullandım, oda yere su dökülebileceği için oldu..Tabiki ayrıca lam malzeme ile çalışınca hatayı affetmiyor, sorun olan parçaların yeniden kestirilmesi gerekiyor ama işin hızı artıyor...
Birde marin kontranın eksi sorunu var, parti farklarında kaplama deseni değişiyor, aynı seriden 4 plaka bile bulamıyorsunuz, bir çok yerinde budaklar var, en önemli parçaya isabet edebiliyor, hiç bir satıcı seçerek kontra plak almamıza müsade etmiyor..
Bu konuda konuşulacak, yazılacak o kadar çok şey varki , şimdilik bu kadar yeter sanırım...
Sonuç olarak marin kontra kelimesi bence entel dantel muhabbeti..
Canınız nasıl bir görüntü görmek istiyorsa hangi malzemeyi daha kolay bulabiliyorsanız, hangisi ile daha rahat çalışabiliyorsanız, onu kullanın...
Kavak kontraplak haricinda, Ağırlık farkı olarak tüm karavanda %5'i geçmiyor..
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bu gün hassas ve ölçülü bir gündü, kapakların bas-aç kilitlerini, gazlı kapak kaldırma amartisörlerini montajladım, kolay deyil 17 adet bas-aç kilit 9 adet gazlı amartisör, bir tek hata yapma şansı bile yok, yapılan her hata kapağın yenisi ile değiştirilmesi gerekiyor..neyseki hasarsız olarak iş bitti...sonrada elektrik panosunun biraz düzenlenmesi işine bakdım, tavan dolaplarının üstlerinde led şeritler var onlarada elektrik verdim....

20121112_160822.jpg


20121112_163923.jpg


20121112_163840.jpg


20121112_160749.jpg


20121112_160900.jpg
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Kolay gelsin,
Sıkça olan kontrollerden sonra, bende mecburiyet harici yerlerde kavak kotrayi tercih eder oldum.
 




Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Alıntı yapılan: berkcantp - Bugün, 20:28:17
"""".....Sıkça olan kontrollerden sonra.....""""

olguncandan' Alıntı:
derken neyi kastetin azizim? Merakımı bağışla.


Sorduğunuz soruda dikkat ederseniz, alıntı yaptığınız kişi bendeyilim ..yazana sormak lazım her halde..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Atilla bey, ben zaten bunu ifade eden arkadaşa sormuştum. Sorum size değildir. Sizin karavan başlığı altında sormamın nedeni, benim gibi merak eden olur ve belki de bilinmesi gereken bir bilgi vardır diye... Özelden sormayı bu nedenle tercih etmedim. :D
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Tamamı marin kontradan yapılan araç şüphesiz oturaklı oluyor ama çoğunlukla araç azami yüklü ağırlığıni asmasinada neden oluyor.
2 yıldır çoğalan ulaştırmanın yol kontrol ağırlık kontrollerinde geçemiyor.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

esneme konusunda karavanın hemen hemen her yerinde köşe dönüş alüminyum profili kullandığım için, marin kontra kullanmayı düşünmedim...

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?action=post;topic=91218.170;last_msg=1196709#ixzz2C5feTIOX

Esneme problemini bu şekilde çözdüğünüzü anladım. Fakat yine cahilce bir soru olursa kusura bakmayın. Karavan içerisinde insan nefesinden kaynaklanan nem kullandığınız malzemeyi deforme etmez mi? O konuda bir önleminiz var mı? Ya da bu nemlenme gözardı edilebilecek oranda mı gerçekleşir?

Önceki ayrıntılı cevabınıza teşekkür ediyorum. Bu konu benim için önemli çünkü Afyon' da kayın kontra bulamadım. Sonuçta böyle bir yol varsa benimde kolayıma gelebilir. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Lam'ların üzeri melamin kaplı olduğu için su bile dökülse bir şey olmaz, yeterki kenar kapama ile lam yüzel arasına su kaçmasın, kenar yapıştırma düzgün ve ayarlı bir makinada yapılıyorsa yapıştırma sonrası sonuçda iyi oluyor...Nefesden oluşacak nem, devede kulak bile deyil, olsa olsa kıl...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bu gün, arka yatak bölümünü koridordan ayıran ara yüzeyini çalıştım, yatak altı bagaja gerektiğinde karavan içinden de ulaşılabilmesi için araya bir kapı koydum...merak edenler olabilir koridor genişliği 50 cm..
Yatak bölümünde yatak alt plakasının oturacağı derzleri çepe çevre döndüm, şimdilik orta dikme atmayı düşünmediğim için iki adette lata attım, deneyince yatak ortasında esneme yaparsa orta dikme atarım, şimdilik atmıyorum, çünkü yine yatak altına bir zodiac bot sığacağını planlayarak çalışıyorum..
Yatak altı bagajın işleri tamamen bitince bagaj komple Gri renge boyanarak karavan ile bütünlüğü sağlanacak..
Sonra koltuk altı dolabın içindeki inverter-şebeke pirizlerini sigortalarının montajını yapıtm, koltuğun açılır parçasının menteşesini takıp, karavanın içini temizleyip, artık kaba işlerin sonuna gelindiği için birazda gereksiz malzemeleri ayırıp günü bitirdim..

20121113_163937.jpg


20121113_171702.jpg


20121113_171752.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Tecrübe yine konuşuyo kolay gelsin...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Bilgi için teşekkür ederim. Tabii sizin gibi tecrübeli arkadaşlardan öenek alacağız. Bir de elektrik bağlantılarında aracın aküsünden yaşam akülerine nasıl bir hat çekiyorsunuz? Bunların görselleri var mı? Varsa paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

atiladi' Alıntı:
Bu gün hassas ve ölçülü bir gündü, kapakların bas-aç kilitlerini, gazlı kapak kaldırma amartisörlerini montajladım, kolay deyil 17 adet bas-aç kilit 9 adet gazlı amartisör, bir tek hata yapma şansı bile yok, yapılan her hata kapağın yenisi ile değiştirilmesi gerekiyor..neyseki hasarsız olarak iş bitti...sonrada elektrik panosunun biraz düzenlenmesi işine bakdım, tavan dolaplarının üstlerinde led şeritler var onlarada elektrik verdim....

Yaptığınız her parça çok hoş.Gerçekten beğeniyle izliyor ve kayıt altına alıyorum.Ölçüler aynı olmasa da bana ışık tutuyor.Mobilyaları Ahşap panellerden yapmayı düşünüyorum,ağırlık nedeniyle.Suntalemin m2 si 13.5 panellerin m2 9 kilo.22m2 "yaklaşık"malzeme gidiyor.Sizin 2900 kiloda kalmanız mükemmel.Bizler 3500 kioda kalabilsek.Hanımla ben %5 i kullanmak istiyoruz.74+58 kiloyuz.Selamlar.Tatanka'yı iyi günlerde kullanın.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

mabirsen' Alıntı:
Bilgi için teşekkür ederim. Tabii sizin gibi tecrübeli arkadaşlardan öenek alacağız. Bir de elektrik bağlantılarında aracın aküsünden yaşam akülerine nasıl bir hat çekiyorsunuz? Bunların görselleri var mı? Varsa paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.

Ben, aracın elektrik sisteminden yaşam akülerine artık hat çekmiyorum...İki önceki karavanda çekmiştim, bir öncekinde çekmedim, bunda da çekmeyeceğim, çünkü yaşam aküleri çok büyük konjektör çok ısınır, problemler çıkarır...
Hattın çekilmesi ise drekt olarak aracın aküsünden yapılmalı, çünkü her marka araç için üretici fabrika belli bir amp'de akü koyuyor ve konjektörüde o apm'deki aküye göre ayarlıyor, yaşam akülerine direkt konjektörden hat çekilirse, konjektör aynı hette değişik amp'de bir çok akü göreceği için şaşırabilir...Doğru olanı hattın dirakt aracın aküsünden paralel bağlama gibi çekilmesi doğrudur, ama mutlaka yaşam aküleri akü kesici ile ayırılmalı...uzun yolculuklarda 2 ssat şarj 1 saat soğutma gibi bir seçenekle yaşam aküleri şarjz edilmeli, konjektörün soğumasına fırsat verilmeli...
Aracın aküsünden yaşam akülerine 6'lik kablo ilede hat çekilebilir, ama aracın kendi aküsü basmaz ise kesiciyi açarak yaşam aküleri ile aracı çalıştıramazsınız, 3-4 mt2lik 6'lık kablo takviye için bu mesafede ince kalır...yaşam akülerinden araca takviye yapmayı düşünüyorsanız, hattı mutlaka 25-30'lık kablo ile yapınız, tabiki bu kalın kabloyuda yaşam aküsüne getirmek biraz zor oluyor...
yeterince güneş paneli kullanılıyorsa aracın aküsünden yaşam akülerine hat çekmeye hiç de gerek yok, paneller zaten her zaman yaşam akülerini dolu tutabiliyor...Ben bire bir döngüde güneş paneli kullandığım için vede aracın fabrikasyon standartının çok üstünde akü şarz etmeyi uzun vadede sakıncalı bulduğum için hat çekmiyorum...
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)

Adil abi, şu anda yapmakda olduğum karavana;
180x360cm'lik tam 2 plaka 18mm malzeme ( 13 mt2),
180x360cm'lik 1,5 plaka 10 mm malzeme ( 9mt2 )
gitti, belki giden malzemenin fikir bakımından bir faydası olur...
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,794
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst