Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 12m3 Ducato-Tatanka (Atiladi)
Marin kontra, kelime olarak kulağa hoş geliyor ama kendine has özellikleri de var..Tabiki teknede kullanımda zaruriyet, ama karavanda o kadar zaruri deyil..Marin kontranın avantajı tavan dolabı altı gibi yatayda uzun ve üzerine ağırlık konulan yerlerde esneme mukavametinden dolayı iyi bir malzeme..karavanda esneme anlamında pekde bir zaruriyet yok bence, sadece banyoda uygun olabilir ama vernikli hali banyoda da yetmeyip üzerine ayrıca bir kaplama yapılacağı için, banyoda da gerek yok...
Marin kontra kullanmanında bir takım şartları var, iş bitince laf olsun diye bir zımpara sürüp sonra fırça ile verniklemek, malzemeye hakaret gibi bir şey...Doğru olanı marin kontranın ham iken makina ile iyice zımparalanmalı, sonra 3 kat dolgu verniği atıp her kat kurutulup zımparalanmalı, sonunda da tabanca ile mat vernik atılmalı, bunlar yapılmayacaksa kontrayı kullanmayada gerek yok, yoksa kontra ağlar...
Ben kullanmadım, çünkü marin kontranın hakkını vermek zor, ben ilk karavanda kontranın hakkını verdim, sadece 1 ay zımpara vernik yaptım, sonucunda da, görmeye gelen bir çok kişi artık ahşap görüntüsünden bıktıklarını ima ediyorlar...Gerçekden bende bıktım, artık düz renkli dekorasyon istiyorum, bir önceki karavanı göz ile görenlerde ahşap olanına göre daha güzel olduğunu belirtiyorlar...Bu karavanda vernik zımpara yapmayı düşünmediğim için, esneme konusunda karavanın hemen hemen her yerinde köşe dönüş alüminyum profili kullandığım için, marin kontra kullanmayı düşünmedim...Marin kontrayı sadece zemin laminat kaplamasının altında kullandım, oda yere su dökülebileceği için oldu..Tabiki ayrıca lam malzeme ile çalışınca hatayı affetmiyor, sorun olan parçaların yeniden kestirilmesi gerekiyor ama işin hızı artıyor...
Birde marin kontranın eksi sorunu var, parti farklarında kaplama deseni değişiyor, aynı seriden 4 plaka bile bulamıyorsunuz, bir çok yerinde budaklar var, en önemli parçaya isabet edebiliyor, hiç bir satıcı seçerek kontra plak almamıza müsade etmiyor..
Bu konuda konuşulacak, yazılacak o kadar çok şey varki , şimdilik bu kadar yeter sanırım...
Sonuç olarak marin kontra kelimesi bence entel dantel muhabbeti..
Canınız nasıl bir görüntü görmek istiyorsa hangi malzemeyi daha kolay bulabiliyorsanız, hangisi ile daha rahat çalışabiliyorsanız, onu kullanın...
Kavak kontraplak haricinda, Ağırlık farkı olarak tüm karavanda %5'i geçmiyor..
Marin kontra, kelime olarak kulağa hoş geliyor ama kendine has özellikleri de var..Tabiki teknede kullanımda zaruriyet, ama karavanda o kadar zaruri deyil..Marin kontranın avantajı tavan dolabı altı gibi yatayda uzun ve üzerine ağırlık konulan yerlerde esneme mukavametinden dolayı iyi bir malzeme..karavanda esneme anlamında pekde bir zaruriyet yok bence, sadece banyoda uygun olabilir ama vernikli hali banyoda da yetmeyip üzerine ayrıca bir kaplama yapılacağı için, banyoda da gerek yok...
Marin kontra kullanmanında bir takım şartları var, iş bitince laf olsun diye bir zımpara sürüp sonra fırça ile verniklemek, malzemeye hakaret gibi bir şey...Doğru olanı marin kontranın ham iken makina ile iyice zımparalanmalı, sonra 3 kat dolgu verniği atıp her kat kurutulup zımparalanmalı, sonunda da tabanca ile mat vernik atılmalı, bunlar yapılmayacaksa kontrayı kullanmayada gerek yok, yoksa kontra ağlar...
Ben kullanmadım, çünkü marin kontranın hakkını vermek zor, ben ilk karavanda kontranın hakkını verdim, sadece 1 ay zımpara vernik yaptım, sonucunda da, görmeye gelen bir çok kişi artık ahşap görüntüsünden bıktıklarını ima ediyorlar...Gerçekden bende bıktım, artık düz renkli dekorasyon istiyorum, bir önceki karavanı göz ile görenlerde ahşap olanına göre daha güzel olduğunu belirtiyorlar...Bu karavanda vernik zımpara yapmayı düşünmediğim için, esneme konusunda karavanın hemen hemen her yerinde köşe dönüş alüminyum profili kullandığım için, marin kontra kullanmayı düşünmedim...Marin kontrayı sadece zemin laminat kaplamasının altında kullandım, oda yere su dökülebileceği için oldu..Tabiki ayrıca lam malzeme ile çalışınca hatayı affetmiyor, sorun olan parçaların yeniden kestirilmesi gerekiyor ama işin hızı artıyor...
Birde marin kontranın eksi sorunu var, parti farklarında kaplama deseni değişiyor, aynı seriden 4 plaka bile bulamıyorsunuz, bir çok yerinde budaklar var, en önemli parçaya isabet edebiliyor, hiç bir satıcı seçerek kontra plak almamıza müsade etmiyor..
Bu konuda konuşulacak, yazılacak o kadar çok şey varki , şimdilik bu kadar yeter sanırım...
Sonuç olarak marin kontra kelimesi bence entel dantel muhabbeti..
Canınız nasıl bir görüntü görmek istiyorsa hangi malzemeyi daha kolay bulabiliyorsanız, hangisi ile daha rahat çalışabiliyorsanız, onu kullanın...
Kavak kontraplak haricinda, Ağırlık farkı olarak tüm karavanda %5'i geçmiyor..