Kendi Karavanını Tasarlayıp Yaptıranlar; Ahmet Hamza

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan odion Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,875
Aracız özellikle kış kullanımı için çok keyifli. Tavsiyem camların hiçbirini kapattırmamanız. İçerde otururken 360 derece manzaranın keyfi başka.
 

Etiketler

Isınma için Hermatik doğalgaz sobası düşünebilirsiniz Ahmet bey. Doğalgaz sobalarının ısıtma kapasitesi çok yüksek ve en önemlisi elektrik ihtiyacı yok, ikinci el fiyatları 100-150tl.

Yine arka bagaja eski tip tüplü şofben takabilirsiniz onunda elektrik ihtiyacı yok, 2. el fiyatı 100-150tl. Bagajda çalışacağı için size herhangi bir riskte oluşturmayacaktır.
 

Değerli Arkadaşlar,

Yanıtlarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim.

Amaç ve hedef konusunda konuyu biraz açmanın doğru olacağı önerilerinizde haklısınız.

Dünya'da yaklaşık 8 milyar insan yaşıyor dolayısıyla, tanışacak çok insan, görecek çok yer var. Amacım, olabildiğince bunu gerçekleştirmek.

Hedefim ise, Yunanistan, Bulgaristan veya Gürcistan'dan çıkış yaparak yavaş yavaş gidebildiğim yere kadar giderek dünyayı dolaşmak.

Bu amaç ve hedefi benimsememin nedeni, kaybedecek bir şeyimin olmadığını ancak, kazanacak çok şeyin olacağını düşünmemdir. Bir yere yetişmek için acelem yok zira, gidilecek yerde belli zaten.

Bu nedenle, daha öncede bahsettiğim taslak yerleşim planını hazırladım. Bu taslak plan, bu güne kadar ki incelemelerim doğrultusunda, benim istediğim yaşam şeklinin genel çerçevesini oluşturmaktadır.

Bu çizimi oluştururken aynı zamanda malzeme seçimini de yapıp liste hazırlamaya çalışıyorum. Yeri geldiğinde alınıp yerine montajı yapılacak veya yaptırılacak. Sadece ihtiyacı karşılayacak ve normal evde kullanılan malzemeler kullanarak çözüm üretmek düşüncesinde değilim. Biraz estetik kaygısının da olmasının iyi olacağı düşüncesindeyim.

Sn. EvliyaCelebi2 ve Memret, haklısınız amaç muhabbet çay bahane ama, mümkün olabildiğince ve yapılabiliyorsa yapılması da güzel olmaz mı.

Zaten bu çizimi bu haliyle göndermemin nedeni de sizlerin engin deneyimlerinden yararlanarak uygun çözümleri oluşturmak.

Sn. Memret, her ne kadar Elektrik-Elektronik Mühendisi olsam da Makine Teknik Lisesi çıkışlı olmama rağmen sanayi konusundaki yazdıklarınızda haklısınız ve beni hayli düşündürüyor. Ne yazık ki ülkemizde bu türden bir işçilik yaptırmak kolay değil, yapılsa da bedeli baya yüksek oluyor. Gittiğim yerlerde etrafı gezme haricinde çoğunlukla araç içerisinde yaşama düşüncesindeyim. Yani araç dışına çıkma yerine mümkün olduğunca yapacaklarımı araç içerisinde yapmak. Balkon (veranda) birazda bu amaç hizmet için tasarlandı. Hatta üst tarafa da merdiven ile çıkılan bir mini teras da düşünmekteyim.

Sn. EvliyaCelebi2, bu düşüncelerimi olgunlaştırdıktan sonra, daha doğrusu düşüncelerime uygun kullanabileceğim malzeme ve işçilik bulabildiğim zaman 3 boyutlu çizimi detaylarıyla buraya atacağım. Biliyorum işin daha çok başındayım.

Sn. Memret, ısınma ve soğutma konularında şöyle bir düşüncem var ne dersiniz. Bu araç ile değişik ülkeleri dolaşacağım için yeri gelecek uzun zaman medeniyetten uzak kalacağım. Bu nedenle, gaz bulabildiğim yerde gaz, güneş bulabildiğim yerlerde güneş, zira en kolay ulaşılabilecek enerji güneş enerjisidir, yani elektrik kullanarak birleşik bir sistem düşünüyorum. Ne dersiniz.

Saygılarımla,

Ahmet Hamza
 

Ben elektrikle ısınmak için zemine "ısıtıcı karbon film" döşemeyi planlıyorum, 12/24/220 olduğu sürece en ekonomik ve en konforlu ısınma şekli. 12/24/220 olmadığı zamanda LPG ile doğalgaz sobası.

2x100ah akü bile olsa elektriğin çoğu zaman yetersiz kalacağını varsayıyorum.
 



Ben elektrikle ısınmak için zemine "ısıtıcı karbon film" döşemeyi planlıyorum, 12/24/220 olduğu sürece en ekonomik ve en konforlu ısınma şekli. 12/24/220 olmadığı zamanda LPG ile doğalgaz sobası.

2x100ah akü bile olsa elektriğin çoğu zaman yetersiz kalacağını varsayıyorum.


Karavanı elektrikle ısıtmanın konforlu olacağı konusunda sizinle hemfikirim ama ekonomik olacağından endişeliyim. Avrupa’da çok sayıda kampingte amper miktarı sınırlı. Sınırlı olmayan yerler de evlerde ödediğimizin en az iki katı fiyatında.

Şofbeni bagaja koyma işi bence de iyi bir fikir. Ayrıca LPG istasyonlarında doldurulabilecek bir depo/tüp pratik bir çözüm olabilir.
 

Ben elektrikle ısınmak için zemine "ısıtıcı karbon film" döşemeyi planlıyorum....
.

Galiba, Isıtıcı karbon film ile karavanın ısıtılmasından, sadece bir tasarım olarak bahsediyorsunuz ?
Yoksa böyle bir sistemin denenmiş somut verileri, sanırım hepimizin ilgisini çekerdi.

Yabancı forumlardan okuduğum az sayıdaki tecrübeler ise bu çözümün çift katlı karavan tabanlarında bile sadece ayaklara yetebildiği, dolayısıyla karavanın tümü için çözüm olmadığı yönünde.
Yani ancak cümrü kadar ısıtabiliyor denmekte.

Üstelik sizin karavanınızın büyük, bol pencereli ve izolasyonsuz yapısı için , pek uygun bir çözüm değil gibi.

Diğer taraftan metre karedeki ~100W tüketimiyle bu sistem, daha da az olan ısıtma değeriyle, yakıtlı ısıtıcıların rakibi bile olamamalı ?

Eğer konu sırf ayaklar ise zaten forumda daha pratik ve ekonomik çözümlerden bahsedilmişti..


Karavan düşüncenizi sempatik ve kendi içinde mantıklı bulsam da, sırf bir ev aleti olan geniş bacalı hermetik gaz sobası çözümünüze, nasıl yaklaşacağımı açıkcası pek bilemiyorum.

Ayrıca dikkate alınması gereken;
*bu aletlerin ikinci el internet fiyatlarının şu aralar farklı olmasi ve
*bahsettiğiniz karavan yapınızla kış ayları mutfak dahil tüp tüketiminizin tahminen haftayı ancak bitireceği olmalı ?

Umarım yanılıyorumdur ?.. :yum:

.
 
Son düzenleme:

Değerli Arkadaşlar Merhaba,

Sn. Memret ilk defa duyduğum bu malzemeden bahsedince bende heyecanlandım ve internet üzerinden biraz araştırma yaptım.

Yerli satış listelerinde ebatlarına göre değişen ve 11 TL'den 150 TL'ye kadar değişik fiyatlarda satıldığını,
metrekare başına 110 watt'tan 1000 watt'a kadar değişen enerji tüketiminin olduğunu gördüm. Yabancı bir sitede KDV hariç, 5 metrekaresinin 270 Pound'dan, 30 metrekaresinin 1.150 Pound'dan satıldığını gördüm. Ayrıca bu sitede bilindik ısıtma sistemi yerine kullanılırsa, metrekare başına yıllık 3-4 Pound tasarruf sağlanabileceğinden bahsediyordu.

Hem Sn. Memret'in hem de Sn. Akdeniz45'in bahsettiği gibi ciddi elektrik tüketimi ve maliyeti çıkaracağı açık görünüyor.

İlave güneş paneli kullanılarak çözüm üretilse bile, bu iş için ayrı bir akümlatör kullanılması kurtarır mı bilmiyorum. Zira son fiyatları henüz incelemediğim için bilgim yok.

Sn. EvliyaCelebi2, En Verimli Isınma Sistemi Hangisi? başlıklı konuda olayı çok güzel incelemiş ve yazmış. Kendisine teşekkürler.

Sn. Memret, Siz şişme yatak kullanmayı düşünüyordunuz, belki bu sistem sadece yatak altına uygulanabilir. Çünki, yatıldığı zaman gecenin ilerleyen saatlerine doğru, şişme yatak içerisindeki havanın da vucudunuzla ısıtılması ortaya çıkıyor. Deneyimle sabittir, güney taraflarında eylül sonu ekim başı kulandım ve üşüterek hasta olmuştum.

Saygılarımla,
Ahmet Hamza
 

.

Galiba, Isıtıcı karbon film ile karavanın ısıtılmasından, sadece bir tasarım olarak bahsediyorsunuz ?
Yoksa böyle bir sistemin denenmiş somut verileri, sanırım hepimizin ilgisini çekerdi.

Yabancı forumlardan okuduğum az sayıdaki tecrübeler ise bu çözümün çift katlı karavan tabanlarında bile sadece ayaklara yetebildiği, dolayısıyla karavanın tümü için çözüm olmadığı yönünde.
Yani ancak cümrü kadar ısıtabiliyor denmekte.

Üstelik sizin karavanınızın büyük, bol pencereli ve izolasyonsuz yapısı için , pek uygun bir çözüm değil gibi.

Diğer taraftan metre karedeki ~100W tüketimiyle bu sistem, daha da az olan ısıtma değeriyle, yakıtlı ısıtıcıların rakibi bile olamamalı ?

Eğer konu sırf ayaklar ise zaten forumda daha pratik ve ekonomik çözümlerden bahsedilmişti..


Karavan düşüncenizi sempatik ve kendi içinde mantıklı bulsam da, sırf bir ev aleti olan geniş bacalı hermetik gaz sobası çözümünüze, nasıl yaklaşacağımı açıkcası pek bilemiyorum.

Ayrıca dikkate alınması gereken;
*bu aletlerin ikinci el internet fiyatlarının şu aralar farklı olmasi ve
*bahsettiğiniz karavan yapınızla kış ayları mutfak dahil tüp tüketiminizin tahminen haftayı ancak bitireceği olmalı ?

Umarım yanılıyorumdur ?.. :yum:

.



Karavana karbon film uygulaması fikir aşamasında, henüz uygulamadım. Ancak Karbon film büyük camilerde kullanılan bir sistem olması ilgimi çekti ve ümit bağladım. Normalde kışın büyük camilere girildiğinde birkaç dakika sonra soğuktan ayaklarınızı hissetmemeye başlarsınız. Ama karbon film var ise halının üzerine yatasınız gelir:smiley:

Klasik ısıtmalarda ısı oluştuğu tek noktadan hızla yukarı çıkıyor ve oluştuğu tek nokta haricindeki yerlerde pek bir işe yaramıyor. Isınan hava tavandan başlayarak aşağıya inmeye çalışıyor. Tavan sıcak zemin soğuk.

Karbon filmde ise ısı zeminde sonsuz noktada oluşup yukarı doğru çıkıyor. ısıtma işlemi zeminden yukarıya doğru gerçekleşiyor. Yani zemin sıcak tavan soğuk.


upload_2018-10-29_7-25-12.png



Geçen kış 2000w lık elektirikli fanlı ısıtıcı bile hiçbir işe yaramamıştı. 2000w işe yaramazken m2 de 100watt tüketenden ümit beklemek sizin de dediğiniz gibi komik gözüküyor.

Ama araç zemini 14m2 olduğu için bu üründe 1400watt'a denk geliyor aslında. Tek noktadan ve yukarıdan aşağıya doğru 2000w kullanmak yerine sonsuz noktadan aşağıdan yukarıya 1400w kullanmak çok da ümitsiz değil. Ayrıca ürün sadece bulunduğu alanı ısıttığı için 14m2 yerine sadece oturma alanı olan 3m2-4m2 ye uygulamanın bile yeterli olacağını düşünüyorum. Uygulayıp somut örnekte göreceğiz

Ekli dosyayı görüntüle 507353
 

Caminin tabani stabil, duragan. Araciniz ise mobil, hareket halinde, fren ve virajlar da olacak.
Farki dusunmeniz gerekir.
Enerji ihtiyaci konusuna girmiyorum. Jenerator tasiyip kamplara gireceksiniz surekli galiba. Yoksa basedemezsiniz.
 



Değerli Arkadaşlar Merhaba,
Aracımın yürür aksamının elden geçirilmesi devam ederken benim de malzeme ve sistem arayışım devam ediyor.
Bu arada uygulamayı düşündüğüm sistemlerden bir tanesini de, hangi tuvalet çeşidi uygundur tartışmasına girmeden, tuvalet ile ilgili aklıma gelen bir uygulamayı sizlerle paylaşmak ve görüşlerinizi almak istiyorum.
Tabi yine mi tuvalet konusu diyebilirsiniz, şu ana kadar konuşulanlara ve yapılan önerilere başka bir (forumda tabir edildiği gibi zihni sinir) çözüm düşündüm. Karavanlarda yer konusu çok önemli olduğu için, bu kendimce düşündüğüm çözümü yeri olanlar ve atık su tankı kullananlar/kullanacaklar için uygulanabilir ancak.
Daha önceleri forumda tuvalet konusunda yazılanları ve başkaca yerlerde bulduklarımı okumuştum. Bu yazıyı yazmadan önce bulabildiklerimi tekrar gözden geçirdim.
Tuvalet konusunda en çok üzerinde durulan konulardan bir tanesi doğa-çevre-insan ilişkisi ve sağlığı üzerine idi.
Okuduklarımdan edindiklerime göre, tuvaletlerde esas sıkıntının dışkı ile idrarın bir arada bulunması, karışması olduğuydu. Birleşmiş Milletlerin Afrika’da yaşayanlara tuvalet alışkanlığı kazandırmak, doğa-çevre-insan ilişkisi ve sağlığı için yapılan bir takım projelerde dışkı ile idrarın ayrılması üzerinde durulmuştu. Zaten doğaya-çevreye uyumlu tuvaletlerinde dışkı ve idrarı ayıran ya da idrarı elimine eden komposit tuvaletler de olduğu, dışkı ve idrarın ayrı ayrı iyi bir gübre olduğu söylenir.
Hatta Çin’deki bir şehir ya da kasabanın bir tanesinin (hangisi olduğunu hatırlamıyorum kusura bakmayın) kanalizasyon projesini dışkı ve idrarı ayıracak şekilde düzenlediklerini okumuştum. Okuduğum o makalede, bu seferde dışkının kuruması nedeniyle tozlaştığı ve havaya karıştığı, bununda solunum yollarında rahatsızlıklara/sıkıntılara yol açtığından dolayı bu sistemden vaz geçildiğinden bahsediyordu.
Yukarıda bahsedilen uygulama baz alınarak ve aşağıda basit bir çizimi verilen şekil 1’deki bir tasarım düşündüm. Bu tasarımda idrarı ve dışkıyı ayıran bir klozet ve klozettin gideri bir tankta, idrar ise ayrı bir tankta toplanmasıdır. Bu linkte ( Urine-separating toilets are not quite as wonderful as we keep saying they are ) idrarı ve dışkıyı ayıran klozetlere bir örnek var. Bu linkte de ( Tuvalet pompası helikopter ) dışkı ve diğer atık suları toplayan tuvalet sistemine örnek var.
Dışkı tankı boşaltıldıktan sonra şekil 1’deki gibi, gri su tankını dışkı tankının içerisinden geçecek şekilde boşaltım yapılırsa, dışkı tankının içerisinde kalabilecek kalıntılarda temizlenmiş olur diye düşünüyorum. İstenirse gri su tankından ayrı bir boşaltma kanalı da idrar tankına da yapılabilir ve idrar tankı da boşaltıldıktan sonra kabaca temizlenmiş olur.
Dolayısıyla idrarın başka bir yere, dışkının da başka bir yere boşaltılmasıyla ayrı ayrı gübre olarak kullanılabilir.
İstenir ise dışkı tankı ile gri su tankı veya idrar tankı ile gri su tankı birlikte kullanılabilir. Bu seferde deterjan gibi temizlik kimyasalları dışkı veya idrar ile karışınca sorun yaratır mı bilmiyorum. (Şekil 2)
Yukarıda da bahsettiğim gibi böyle bir sistem düşünüyorum ve sizler gibi değerli ve deneyimli arkadaşların görüşleri benim için önemli olduğundan paylaşmak istedim.
Saygılarımla,
Ahmet Hamza

Tank1.jpg


Tank2.jpg
 

.......
Tuvalet konusunda en çok üzerinde durulan konulardan bir tanesi doğa-çevre-insan ilişkisi ve sağlığı üzerine idi.

Ahmet bey, idrar için klozet ayrıca dışkı içinde ayrı klozet olmak üzere iki adet mi bulunacak ?
Aracta bayağı yer olması gerekecek.

Ayrıca idrar ve dışkı birlikte geldiğinde kaçamak yapılacakmı ? ,yoksa ikisi için ayrı ayrı tasnif edilen klozetlere oturulması zorunlu mu olacak ? ;)


......İstenir ise dışkı tankı ile gri su tankı veya idrar tankı ile gri su tankı birlikte kullanılabilir. Bu seferde deterjan gibi temizlik kimyasalları dışkı veya idrar ile karışınca sorun yaratır mı bilmiyorum.



Gri su tankına gelecek olan ,içeriğindeki kanserojen içeren kimyasallar bulunan şampuan, kremler,deterjan vs.. atıkları , bu iki tanka bağlarsanız gübre olarak kullanamazsınız.Çevresel etkisi; normal karavancıların kulladığına göre daha zararlı olur.En azından onların gri suları ile dışkı atıkları ayrı tanklarda bulunuyor.Ayrı ayrı tasnif ediliyor.

Birde gübre olarak kullanırız derken ,seyahat esnasında biriken dışkıları nerede muhafaza edeceksiniz ?
Herhalde boş gördüğünüz bir tarlaya dökmeyi düşünmüyorsunuz ?
Buda ayrı bir sıkınıtı kaynağı olur sizin için diye düşünüyorum.
 

.

Prensipte idrarı gaitadan ayırmak doğru bir düşünce olsa da pratikte çeşitli açılardan özellikle bizler için, sorunlu. İnsan gaitasının hormon, ağır metal ve ilaç artığı içerdiği için, Almanya ve İsviçre’de gübre olarak kullanılmasının yasak olması boşuna değil. Tabi içindeki özellikle aerobik mikroplar, onların sporları ve parazitler de sorunu ağırlaştırmakta. Üstelik bilimsel açıdan ancak oldukça kuvvetli ısıtılıp en az iki sene sonra kullanılabileceği düşünülürse ekonomik olarak da sorunlu olmalı ? Yoksa gaita ne kadar az su içerirse mikrob sayısı ve gaz oluşumu açısından da o kadar az sorunlu olduğu bilinmekte.

İdrarın durumu ise steril olduğundan biraz daha masum. Fakat onun da ikinci günden sonra oluşa amonyak yüzünden rahatsız edici koku sorunu var. Bu durumda nötralizasyon için içine asit katılması ise gübre özelliğini sorunlu hale getirmekte. Üstelik idrarın gübre olarak kullanılması için en az 10 misli su katılması ve hep ayni yere dökülmemesi gerekmekte.

İdrar, gaita veya gri su depolarının havalandırması ise gereksiz ve zaten karavanlarda uygulanmamakta.

Karavancılığa yeni başlarken hiç bir şeyi yeniden bulmaya açıkcası bence gerek yok. Akla gelen veya gelmeyen herşey inanın milyonlarca defa denenmiş ve yapılmış durumda.
Üstelik yenilikler için özellikle bu işe yeni başlayanları hele dörtgözle beklediklerini de hiç sanmıyorum.

Umarım kimseyi kırmadım ? :yum:
Yapılanları taklit etmek hem zor değil hem de yanlış olmamalı ?

.
 

Sn Kartalveat,

Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim.

İnternet’te araştırma yaparken karşılaştığım bu linkte (Tekne Talimatları ) Tekne Talimatları başlığı ve Tuvalet ve Banyo kullanımı alt başlığı altındaki bu iki maddeyi, Teknelerin ve Karavanların ortak noktalarının çokça olduğunu düşünerek paylaşmak istedim.
“6-DAHA ÖNCEDEN YEMEDİĞİNİZ HİÇBİR ŞEYİ TUVALETE ATMAYINIZ! Kağıt havlu, selpak mendil veya tuvalet kağıdı ama özellikle kolonyalı mendil veya bez parçaları sistemin tıkanıklığına sebep olur. Temizlenmesi ve tamiri sevimsiz pis bir iştir.
7-Yatçılık kibar bir disiplindir, LÜTFEN OTURARAK İŞEYİNİZ!”

Anlatmaya çalıştığım, aşağıdaki şekillerde verilen klozet fotoğraflarından da anlaşılacağı üzere, idrar için ayrı bir tahliye kanalı, dışkı için ayrı bir tahliye kanalı var. Yani bu iş için tek bir klozet fakat ayrı tanklar var. Eğer “no-mix toilet” diye arama yapılır ise yeterince materyal bulunabilir diye düşünüyorum.

Ayrıca, bulduğum başka bir linkte (Ideas, Inventions And Innovations : New Loo Turns Poo To Power And Fertilizer And Uses Less Water ) eğer yanlış anlamadıysam, gri su ile dışkının aynı tanklarda olmasının bir sorun olmayacağından bahsediyordu. Bu durumda, gri su ile dışkı aynı tankta idrar ise ayrı bir tankta depolanabilir.

Bir önceki yazdığım yazıdaki şekil 1’de, önce idrar tankı bir kanala boşaltılacak, sonra gri su tankının vanası açılarak idrar tankının içine boşaltılacak. Sonrada ayrı bir kanala içi gri su dolmuş idrar tankı boşaltılacak. Bu işlem aynı şekilde dışkı tankı içinde yapılacaktır. Böylece hem idrar tankının hem de dışkı tankının içi harici temiz su kullanmadan kabaca temizlenmiş olacaktır.

Dolayısıyla ikinci bir klozete ihtiyaç yok.

Aracında yeri olmayanlar için aşağıda en sonda verilen fotoğraftaki tasarım belki işe yarayabilir.

Sn. Evliyacelebi2 size de yanıtınız için teşekkür ederim.

İnanın icad çıkarmaya çalışmıyorum. Sadece motokaravanımı yapmaya çalışırken, yani benim uygulama fırsatım varken, “üstün değil eko sistemin bir parçası” olduğum düşüncesi doğrultusunda çözüm bulmaya çalışıyor ve hazır siz deneyimli arkadaşları bulmuşken görüşlerinize sunuyorum. Zira bu konuların karavanlarda bu şekil bir uygulama üzerine bir yazı veya tartışma bulamadım ve yeni nesil tuvaletler adı altında bir takım çalışmalar varken de acaba dedim. Yoksa bende klasik bir şekilde yapar geçer ve sizleri de meşgül etmezdim ama, “...dil dursa hakim bey, tende can durmaz…” ne yapayım.

Saygılarımla,
Ahmet Hamza

nomix-toilet.jpg


800px-Connection_for_NoMix_toilet_(3127571071).jpg


sanitari-sospesi-7.jpg
 

Sn Kartalveat,
..........

Anlatmaya çalıştığım, aşağıdaki şekillerde verilen klozet fotoğraflarından da anlaşılacağı üzere, idrar için ayrı bir tahliye kanalı, dışkı için ayrı bir tahliye kanalı var. Yani bu iş için tek bir klozet fakat ayrı tanklar var. Eğer “no-mix toilet” diye arama yapılır ise yeterince materyal bulunabilir diye düşünüyorum.
..............

Dolayısıyla ikinci bir klozete ihtiyaç yok.


nomix-toilet-jpg.jpg

Ahmet bey, böyle bir klozetin olduğunu bu fotoyu koymasaydınız kesinlikle varlığından habersiz kalacaktım.Böyle bir şeyin ihtiyac olabileceğinden dolayı üretiminin yapılacağı aklıma gelmezdi.

Bu icat, sanırım erkeklerin ayakta yapma özgürlüğünü de elinden almış oluyor.:smiley:

Diğer konuda hala grisu ile dışkının karıştırılmasının çevresel olumsuz etkileri olacağını belirteyim.(bu dediğim doğaya zarar verecek kimyasal içerikli sabun ,şampuan vs kullanmıyorsanız.)
 



nomix-toilet-jpg.jpg

Ahmet bey, böyle bir klozetin olduğunu bu fotoyu koymasaydınız kesinlikle varlığından habersiz kalacaktım.Böyle bir şeyin ihtiyac olabileceğinden dolayı üretiminin yapılacağı aklıma gelmezdi.

Bu icat, sanırım erkeklerin ayakta yapma özgürlüğünü de elinden almış oluyor.:smiley:

Diğer konuda hala grisu ile dışkının karıştırılmasının çevresel olumsuz etkileri olacağını belirteyim.(bu dediğim doğaya zarar verecek kimyasal içerikli sabun ,şampuan vs kullanmıyorsanız.)

Sn. Kartalveat teşekkür ederim.

Herkes her şeyi bilemez ama öğrenebilir. Bende bilmediğim konuları soruyorum ve öğrenmeye çalışıyorum.

Konuya ilişkin olarak bulduğum bir çizimi gönderiyorum. Burada sadece idrar ayrılmış ve dışkı ile gri su birlikte kanalizasyon sistemine birlikte gönderilmiş.

Saygılarımla,
Ahmet Hamza

doorsnede3.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst