Karavanlar Için Satılık Gazlı Soba Sıfır

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan elen karavan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,483

elen karavan

0553 529 36 35
Mesajlar
267
Tepkime Puanı
159
Yaş
49
Yer
istanbul
Web
www.filmefekt.com
M erhaba, yapımına devam ettigim motokaravanda ısınma seçimini gazlı sobada karar kıldım, ve araştırmalarım sonucunda çok uyugun olacagına inandıgım eca marka oteller için özel bir seri üretilip artık satışda olmayan eski bir seri olup sıfır olan bu sobaları bulduk.
Arkadaşımın tanıdıgında olan sobalardan 3 adetini satın aldım 4 adet kadar kaldı ihtiyacı olan varsa yollayabilirim sobaların fiyatı 500 tl.dir .agırlıgı tartmadım ama yaklaşık 8 kg civarında olup şofben kadardır.
ölçüler ,
en: 44 cm.
derinlik: 20 cm.
yükseklik 55 cm.
baca ölçüleri çerçeve tek kenar genişligi 20 cm.
dışarı çıkıntı 10 cm.
Yeriniz uygunsa tavsiye ederim sebebi ise örnek vebasto kullanımında iki katı fiyat farkı ve vebesto kullanımda ki senelerce vebasto kullanan birisi olarak çalıştıgı tüm zamanlarda yanma odasındaki ateşleme bujisi ve oluşan sıcak havayı kullanılacak mekana ulaştırması için sürekli fan motorunun çalışması gerek buda sürekli elektirigimizden kayıp demek tercih sebeplerinden birisi bu idi.
Ayrıca 1 lt gaz fiyatı ile 1 lt. disel fiyatı yaklaşık yarı yarıya .
vebesto harici digel ithal marka ısıtıcılara hiç girmiyorum fiyatlar çok uçuk ve servis yedek parça fiyatlarıda bir okadar yüksektir eminim.
Hiç bir markayı ve ürünü kötülemiyorum bu benim araştırmalarım sonucu ortaya çıkan sonuçlardır .
 

düşündüm 12 m3 ducatomda takacak yer bulamadım sizin aracınız ne marka ?
 



Yirmibeş yılın üzerinde karavanlarımda hep gaz sobası kullanırım. Karavanda gaz sobası Avrupa’da çok rastlanan bir ısıtma şekli. Karavanlarda kullanılan ısıtıcılar Avrupa Birliğinde mutlaka araçlarda kullanılabilecek şekilde yapılmış olması gerekiyor. Kullanım rehberinde dikkat edilecek noktalar çok detaylı bir şekilde anlatılır. Gaz sobası pratik, kullanımı kolay ve ekonomik bir ısıtıcı. Fakat, Karavanın iç hacmi küçük olduğu için kullanım kurallarına tam uyulmadığında riski oldukça yüksek bir cihaz.

Isıtıcıyı karavanda kullanmadan Türkiye’de sobayı yapan firmayla bu konuyu bir konuşmakta fayda var diye düşünüyorum.

Aslında bütün karavanlarda bulunmasında fayda var ama özellikle gazla ısıtılan karavanlarda mutlaka bir duman dedektörü ve karbonmonoksit dedektörü kullanmayı tevsiye ederim. Duman dedektörleri pahalı değil:

Duman, Gaz Dedektörü GittiGidiyor'da


Karbonmonoksit dedektörü biraz pahalı ama çok faydalı bir yatırım. Ben pillisini aldım. Sadece gezilerde karavanda yanımızdadır. Gezi dışında evde görevini yapar.
 
Son düzenleme:



Haklısınız sayın akdeniz 45 isminizi bilemedigimden bu şekilde hitap etttigm için sizden özür dilerim .
Bende çok gidip geldim vebostamı gazlı sobamı veya diger örneklerindeki ısıtıcılarmı diye Amerikadaki ve avrupadaki örneklerinde a ve b klas araçlarda hep gazlı ısıtıcı kullandıklarını gözlemledim ,hatta yerim kısıtlı olmasaydı şömine görünümündeki gazlı sobalardan tercih edecektim.
Şu an yaptıgım araç açıkçası motorhome tarzında oldugundan bana bu tarz ısıtıclar daha cazip geldi emniyet konusunda size katılıyorum çok dikkat edilmesi gereken hususlar var tabiki.
Yaptıgım araç arge ve biraz farklı oldugundan zaman alıyor birde vakit ayıramıyorum bu yüzden yakında başlık açarak genel resim paylaşacagım .







 

Benzeri olan truma'dan biraz daha büyük. Özellikle yüksekliği ve kalınlığı. Fiyatının uygun olması, tercih sebebi olabilir. Doğalgazdan LPG'ye dönüşümün yapılması lazım. Bacada fan sistemi bulunmadığından hermetik bacanın en kısa yerden dışarı çıkması gerekir. Ya da baca sistemi modifiye edilip hava girişi aşağıdan, baca çıkışı yukarıdan olacak şekilde yeni tasarım yapılabilir.
Truma S 2200 P liquid gas heater
 

Gazlı ısıtıcı truma'nın güvenlik önlemi olarak, alev kullanıcı kontrolü dışında sönerse gazın kesilmesidir. Cihazı bu testi yapmadan kullanmamanızı öneririm.

sn.istanbultex; forumda ürünlerin satışında siz üyelerimizin kullanımı için İLAN PANOSU mevcuttur, selamlar

İLAN PANOSU
 

A.S Güngör bey ,sobanın pilot alevi dahi herhangi bir sebepten ötürü söndügünde otmatikmen gazı kendi içinde kesme özelligi mevcuttur ayrıca ,daha emniyetli olması açısından gaz alarmıda baglıyacagım teşekkür ederim .
 

Selamlar. karavanda soba'da benim ilk tercihim olurdu, mazotlu ısıtıcıya göre önemli avantajları var, özelliklede enerji konusunda, fakat elinizdeki soba sanıyorum doğalgaz'a göre dizayn edilmiş, sobanın arka yüzünü göremiyoruz ama sanırım taze hava emişi sobanın üst kısmında, bu sistem LPG ye çok ters bir durumdur, lpg sobalarında memeyi değiştirmekle iş bitmiyor, hava emişininde sobanın en alt kısmında olması gerekiyor, yani doğalgaz yukarı doğru hareket ederken, lpg ise tabana doğru yayılır, sobanın herhangi bir sebepten ateşlemediği zaman, yanmamış lpg sobanın alt kısmında sürekli bekleyecektir, ( alttan tahliye olamadığı için ) ve siz her ateşlemeye çalıştıkça buradaki lpg nin yogunluğu artacaktır, gerçi bu aşamadan sonra kolay ateşlenemez ( oksijen yokluğundan ) ama es kaza ateş alırsa patlama kaçınılmazdır.
 





Karavanda güvencemiz için çok önemli bilgiler. Teşekkürler.

Lpg havadan ağır olduğu için tüpü, altında 10x10 cm ebatlarında delik olan (karavanaın altına doğru) bir kutuya koyarak gaz riskini azaltabiliriz. Tüpte olulaşabilecek kaçak gaz bu delikten karavanın altına gider. Ayrıca bu kutunun hava geçirmez (karavanın içinde) olması lazım.


Aşağıdaki linkte doğal gaz ve lpg hakkında itfaiyeden detaylı bilgiler var.
http://www.ibb.gov.tr/sites/itfaiye/pratikbilgiler/Documents/LPGveDogalgazBilgisi.pdf
 
Son düzenleme:

A.s haklısınız sobanın alt kısmından degil üst kısmından gaz çıkışı ve temiz hava girişi ,benim anlamaya çalıştıgım karavanlarda hermatik lpg ile çalışan şofbende kullanılıyor böyle bir sorundan bu şofbenlermi etkilenmiyor yoksa riski gözemi alıyoruz ,vermiş oldugunuz bilgiler için aka ve akdeniz 45 teşekkür ederim.
Ayrıca sobanın garanti ve kullnım kitapçıgının resminide paylaşıyorum kullanım için lpg olarakda belirtilmiş .







 


Cihaz çok güzel görünüyor.
Termostatik vanası ve emniyet sistemi var. Boyutları da güzel.
LPG ile de kullanılacağı öngörülmüşse sanırım bacası olabildiğince kısa tutularak içeride birikebilecek gazın miktarı az tutulmuş...

Yanma odasının altına dışarıya açılan bir boru eklenerek tehlikesizce kullanılabilir bence.
Truma sobalarda da bu önlem var.

ECA ya da danışılabilr aslında...
 




Merhaba ""karavanlarda hermatik lpg ile çalışan şofbende kullanılıyor böyle bir sorundan bu şofbenlermi etkilenmiyor yoksa riski gözemi alıyoruz ,"" diye sormuşsunuz, şofbenden bendede olmasına rağmen içini açıp incelemedim, ama bir duyuma göre içinde bir fan varmış, hava akışını bu sağlıyormuş, öyle duydum, fakat bu şofbenlerin inciğini cinciğini bilen Atiladi'dir, o bunlarla baya uğraşmıştı, doğru cevabı o verebilir.
Fakat, sobanız çok şık, ve hafif olduğuna göre çabuk ısınan türden sanırım, ve yerinizde olsam bu sobayı kullanırdım, ama bir takım modifiyeden sonra, iç içe geçmiş bacalardan içeride olan mantıken sıcak hava çıkışı, dıştakide taze hava girişidir, dıştaki boruyu kökten kesip iptal edip, geriye kalan boşluğu gene bir sac parçası ile perçinli olarak kapatıp, sobanın alt kısmından, brülörün hemen yanından bir küçük pencere açıp, çıkış borusu ebadında bir boru ilavesi ile kullanabilirsiniz, çokta sağlıklı olur.
Buna benzer bir sobayı zamanında bu şekilde modifiye etmiştim, güzelde sonuç aldım, bu sayfada bir başlıkta var fakat fotolar uçmuş. meme olarak 070 kullanmıştım.