hakan_özalkan
Ana Kamp
- Mesajlar
- 27
- Tepkime Puanı
- 20
Merhabalar, bu çalışmada özellikle küçük araç karavanlarda sıkça kullanılan Elastomerik kauçuk sünger yalıtım malzemesini çeşitli kalınlık ve farklı sıcaklık derecelerinde bir takım zorlu testlere tabi tuttuk. 30 dakikanın üzerinde bir video oldu. Malzemeyi kullanmayı düşünen bir çok arkadaşa fikir vereceğini umuyorum. İyi seyirler.
şimdi yalıtımın ilk katmanına kullanacağım Elastomerik kauçuğun yapmış olduğum basit ısı geçirgenlik değerlerine bakalım hem bu sayede kullanmayı düşünenler için malzemenin kendisine gereklimi değil mi gerekliyse ne kadarı gerekli gibi farklı açılardan değerlendirmelerini yapalım.
ilk olarak karavanı simüle edecek taban ve yan duvarları yalıtılmış bir ortam oluşturdum. Sonra bu ortamı ikiye bölüp alt kısmını karavanın içi, üst kısmını da dış ortamı simüle edecek şekilde ayırdım.
bu pleksi glas kabini daha önce laboratuvar çalışmalarında çeşitli elementlerin testlerini yaparken ortamda oluşan tozları solumamak için yaptığım bir kabindi.
ilk olarak 9 milimetrelik kauçuk malzemeyi 4 kat yaparak toplam 4 cm lik bir kalınlık oluşturdum. 4 katın toplamı 4 cm yapmıyor aslında ancak yapışkanları koruyan 1 mm lik koruyucu naylonu sökmediğim için toplam 4 cm diyebiliriz.
Hatta katları birbirine yapıştırmadığımdan ve aralarında birkaç mm lik hava boşluğu olduğundan aslında kalınlık 4 cm üzerinde diyebiliriz, ancak biz yine ortalama 4 cm olarak değerlendirebiliriz.
4 katlı bu malzemeyi aşırı sıcaktan çökmesin diye çünkü 100 derecelere kadar sıcaklığa maruz kalacağından dört bir kenarını iğneler yardımı ile sabitledim.
kabinin alt tarafı karavanı simüle edecek kısmına dışardan görülebilecek bir kablo sensörlü termometre
yerleştirdim,aynı termometreden bir de yukarı dış ortamı simüle edecek alana yerleştirdim.
kabinin üst kapağını kapatıp ve üstten sadece fon makinesinin baş kısmının girebileceği bir kesi açarak sıcak hava makinesini sabitledim böylece teste hazır hale geldi.
Geçen ki cam yünü, köpük ve selüloz yünü test videosunda sıcaklığın alttan verilerek teste tabi tutulduğunu görmüştük. Bu çalışmada ise sıcaklığı üstten vereceğiz. Çünkü güneş ışınlarını öğle saatlerinde en dik açıdan karavanın tavanından aldığımız için, bu çalışmada ısıyı üstten uygulayıp yapalım istedim.
alt kabin sıcaklığını mümkün olduğunca muhafaza edip ve kısa sürede en iyi sonucu almak için 1 cm lik elastomerik kauçuk ile birlikte 4 cm de EPS panel ile destekledim çünkü kauçuk esnek olduğundan yüksek sıcaklıklara ulaştığında yumuşayıp çökebilir. Böylece duvar kalınlığı toplam 5 cm ulaştı.
Termometre sensörlerini tüm testlerde kabin içine değil malzemenin yüzeyine yapıştırdım böylece en kısa sürede en doğru sonucu almış olacağız.
Video: https://youtu.be/iphTQrkhXao
resim resim
şimdi yalıtımın ilk katmanına kullanacağım Elastomerik kauçuğun yapmış olduğum basit ısı geçirgenlik değerlerine bakalım hem bu sayede kullanmayı düşünenler için malzemenin kendisine gereklimi değil mi gerekliyse ne kadarı gerekli gibi farklı açılardan değerlendirmelerini yapalım.
ilk olarak karavanı simüle edecek taban ve yan duvarları yalıtılmış bir ortam oluşturdum. Sonra bu ortamı ikiye bölüp alt kısmını karavanın içi, üst kısmını da dış ortamı simüle edecek şekilde ayırdım.
bu pleksi glas kabini daha önce laboratuvar çalışmalarında çeşitli elementlerin testlerini yaparken ortamda oluşan tozları solumamak için yaptığım bir kabindi.
ilk olarak 9 milimetrelik kauçuk malzemeyi 4 kat yaparak toplam 4 cm lik bir kalınlık oluşturdum. 4 katın toplamı 4 cm yapmıyor aslında ancak yapışkanları koruyan 1 mm lik koruyucu naylonu sökmediğim için toplam 4 cm diyebiliriz.
Hatta katları birbirine yapıştırmadığımdan ve aralarında birkaç mm lik hava boşluğu olduğundan aslında kalınlık 4 cm üzerinde diyebiliriz, ancak biz yine ortalama 4 cm olarak değerlendirebiliriz.
4 katlı bu malzemeyi aşırı sıcaktan çökmesin diye çünkü 100 derecelere kadar sıcaklığa maruz kalacağından dört bir kenarını iğneler yardımı ile sabitledim.
kabinin alt tarafı karavanı simüle edecek kısmına dışardan görülebilecek bir kablo sensörlü termometre
yerleştirdim,aynı termometreden bir de yukarı dış ortamı simüle edecek alana yerleştirdim.
kabinin üst kapağını kapatıp ve üstten sadece fon makinesinin baş kısmının girebileceği bir kesi açarak sıcak hava makinesini sabitledim böylece teste hazır hale geldi.
Geçen ki cam yünü, köpük ve selüloz yünü test videosunda sıcaklığın alttan verilerek teste tabi tutulduğunu görmüştük. Bu çalışmada ise sıcaklığı üstten vereceğiz. Çünkü güneş ışınlarını öğle saatlerinde en dik açıdan karavanın tavanından aldığımız için, bu çalışmada ısıyı üstten uygulayıp yapalım istedim.
alt kabin sıcaklığını mümkün olduğunca muhafaza edip ve kısa sürede en iyi sonucu almak için 1 cm lik elastomerik kauçuk ile birlikte 4 cm de EPS panel ile destekledim çünkü kauçuk esnek olduğundan yüksek sıcaklıklara ulaştığında yumuşayıp çökebilir. Böylece duvar kalınlığı toplam 5 cm ulaştı.
Termometre sensörlerini tüm testlerde kabin içine değil malzemenin yüzeyine yapıştırdım böylece en kısa sürede en doğru sonucu almış olacağız.
resim resim