Ynt: Karavanda Sabit Lpg Tankı Uygulaması..!
Tercümelere önem gösteren herkeze candan teşekkürler...
Genel anlamda söylersek; artık bilgi çağında birçok bilgiye herkez için internet yoluyla kolayca erişebilmek mümkün. Açıkcası dil bazen sorun olabilsede, temelde araştıranın nerede olduğundan çok, konuya yaklaşım tarzı önemli olmalı ?
Bu yüzden forumda tecrübeli ve bilgili yabancı ülke kaynaklarına ulaşabilenlerin paylaşımlarının azlığı, açıkcası bence bir bilmece.
Hazırı ve bilgisi varken, herşeyi yeniden keşfetmeye, deneye deneye sonuca ulaşmaya çalışmanın, ideal olduğunu söylemek ise doğrusu zor olmalı ? Çözümleri ucuzlukla gerekçelendirirken tehlikeli konularda sınırı dikkatli çizmeyi istemek, artık bize de yabancı olmamalı diye düşünüyorum.
Yazdıklarım lütfen sadece bu başlıkla ilgili anlaşılmasın...
Türkiyede her çeşit LPG kullanımı ile ilgili bilgi, tecrübe ve kapsamlı kanunlar var. Olmayan tek şey melez yapısı ile bizim karavanlar için söz konusu olan bilgi, uygun kalitede eleman ve kanuni düzenlemeler.
Kanunlar bu haliyle karavanların ocak, ısınma ve buzdolablarında yani amaç dışı kullanımı için, otogaz tanklı LPG kullanımında boşluk bırakmadığı bir yana Mehmet beyin dediği gibi lisanslı ustaların bilgileri sadece likit kullanım üzerine. Bu bana Türkiye'de kamyon romörklerinin şasileri ilgili ciddi bir sanayi olduğu halde, çeşitli yönleri ile çekme karavan şasileri hakkında gerekli çağdaş bilgi ve tecrübe birikiminin olmaması dolayısı ile, düzenlemelerinin de olmadığını çağrıştırıyor. En azından otogaz tüpünde değişim yaptığınızda, bu sefer tip onay belgesine ihtiyacınız olmalı. Almanya'da TÜV, karavanını kendi yapanlara, elektrik ama özellikle gaz sistemini ehliyetli ustalara yaptırtmayı tavsiye ediyor.
Belki federasyonun ilgi alanına girebileceği bir durum söz konusu denebilir mi ?
Sadede gelirsek..
Aşağıda ilave edeceğim maddeler, bu durum göz önünde bulundurulursa, çözümleri desteklemek değil, sadece bilgi verme amaçlı. Üstelik başka kaynaklardan da bulup tercüme ettiğim bilgilerin hepsini, yapılacak girişimin kanun kapsamında olmaması bir yana, ne kadar da riskli olduğunun altını cizme açısından, tümüyle yazmayı pek düşünmüyorum.
Umarım hoş görüle...
Sistemde kullanılan plastik hortumların özellikleri var mı ?
Hortumlar en fazla 75cm uzunlukta, kaportayı geçmeyecek şekilde bağlantılı, -30 derece de bile katılaşıp çatlak oluşumuna uğramıyacak ve güneş ışığındaki UV den etkilenmiyecek yapıda, yüksek basınca dayanaklı, kelepçe yerine fabrikasyon metal bağlantılı olup, her durumda 10 senede bir mutlaka değiştirilmelidir.
[attachimg=1]
Ana vananın ne özellikleri olmalı ?
Ani gaz kesimi gerektiren kritik durumlar için 1/4 çevirim ile gazı hemen kesebilecek, mümkünse tekerlek tarz yerine metal kollu, yabancısı olanın bile kolayca anlayacağı şekilde "açık-kapalı" durumu işaretlenmiş ve açıklıkla görülecek yerde konumlandırılmış olmalıdır.
[attachimg=2]
Arıza ve kaza benzeri durumlarda, sistemde farkında olunmayan ani gaz kaybı için çözüm var mı ?
30 ve 50 milibar sistemler için üretilen, debideki %10 değişim durumunda hemen gaz akımını kilitleyen donanımlar, çözüm sunmakta.
[attachimg=3]
Hangi dedantör kullanılmalı ?
Sadece
karavanlar için, çap, debi ve basıncı sisteme uygun, özellikle iç yapısı yüzünden işler bile olsa 10 sene kullanım sonucu mutlak değiştirilmesi gereken dedantörler kullanılmalı.
Dedantör çeşitlerinin çokluğu, forumda bazen yazıldığı üzere, (belki seçimin zorluğu ve doğruluğu ile ilgili olsa gerek ?) neden sıklıkla bozulduklarının açıklaması olabilir ?
Yakıtı sıvı ve gaz halinde ayni depodan alabilen böylelikle farklı bağlantıları beraberce üzerinde toplayan sistemler bile var !
[attachimg=4]
Bu da yukarıda yazdığım boru bükme aleti.
[attachimg=5]
Şimdilik bilgiler bu kadar...
Sonuçta; karavanında böyle bir sistem kurmak isteyenler için, neredeyse hepimizin araçlarının mazotlu olduğunu düşünürsek, ısıtmayı araç deposundan, buzdolabının enerjisini, zaten güneşi bol ülkemizde solar panellerden alıp, sadece mutfağımızdaki ocak yakıtımızı, Avrupa'nın hiçbir yerinde görülmeyen ağı ile LPG bayilerinden üstelik böylelikle azaltılmış miktarı ile temin etmek, neden alternatif olmasın ?
Forumda, ülke dışı geziler için ise çeşitli çözümlerden bahsedilmişti...
Yazdıklarımla istemeyerek herhangibir "karavankardeş"imin gönlünü dolaylı bile olarak kırdı isem, özür dilerim.