
Ynt: Karavanda Sabit Lpg Uygulaması..!
Sonuçta; karavanında böyle bir sistem kurmak isteyenler için, neredeyse hepimizin araçlarının mazotlu olduğunu düşünürsek, ısıtmayı araç deposundan, buzdolabının enerjisini, zaten güneşi bol ülkemizde solar panellerden alıp, sadece mutfağımızdaki ocak yakıtımızı, Avrupa'nın hiçbir yerinde görülmeyen ağı ile LPG bayilerinden üstelik böylelikle azaltılmış miktarı ile temin etmek, neden alternatif olmasın ?
Ynt: Karavanda Sabit Lpg Tankı Uygulaması..!
Her zaman ilk önceliğim güvenlik. Farklı öncelikleri olanlardan özür diliyorum.
Araca oto gaz sisteminde kullanılan tüp ile ihtiyacı karşılamak istiyorsak : Tüpü monte etmeden önce mutlaka yapmamız gereken işlem , tüp üzerinde bulunan genellikle princ (sarı) madeninden yapılmış orjinal detanorü sökerek tüp tabanına dogru asagı dogru uzanan , sıvı haldeki gaz içine dalan boruyu çıkarmamız gerekir . genelde bu borular sökülür-takılır halde bulunurlar. tekrar bu detanatörü yerine takabiliriz. işlemin sonucu lpg yi sıvı olarak degilde tüpün üzerindeki boşlukta çözülerek gazlaşmış bölumunü kullanabilmek maksadımızdır. Gaz ın sevki için mutlaka bakır boru kullanılmalı ve baglantı elemanları gerekli teknik parçalar ve teknik bilgi ile monte edilmelidir. bakır borular gereken yere ulaştırıldıktan sonra gaz vanaları ve ilave olarak gereken basıncı ayarlayabilen detanatörler takılmalıdır . Daha sonra depo içerisinde bulunan sıvı haldeki gazın , sadece depo üzerinde biriken uçucu gaz bölümünü nakletmiş oluruz . Son kullanılacak bölgeye sıvı olarak nakletmememiz gerekir. Aksi halde lpg nın sıvı hali detanatörler içinde donma yapacagından kontrol edilemez olacaktır.
Her ne kadar emir kip ' inde yazmış gibi görünmekte ise de sadece konun önemli olmasından dolayı esneklik payının olamayacagını belirtmekti gayretim.
Buna benzer bir olayı aracıma usta olduğunu söyleyerek montajını (borular içine sıvı gaz gelebilecegini hatırlatmama rağmen ) yaptılar . Uzun tartışmalar sonunda kendikerini haklı çıkardılar. Fakat sıvı gaz ocak yanında bulunan detenatör de sıvılaşarak harabiyet verdi . Ben titiz bir çalışma sonucu bahsettiğim işlemlerı kendim uygulayıp bu sorundan kurtuldum . bir yıldır sorunsuz kullanmaktayım.
herkeze selamlar benyeni üyeyim motorkaravana lepege ve günes enercisi taktirmak istiyorum maliyeti neolur yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekürler
Not : Tüp içindeki gaz ı yerleşim bölgelerden ve yanıcı tüm unsurlardan uzak açık bir alanda azar- azar tup vanasını açarak boşalttım . kendim uzak bir yerden gözetledim . Tüpün boşaması sonucu dış yüzünde buzlanmalar olacaktır ve gazın boşalma işlemi yavaşlayacaktır . Dinlendirme işlemi yapabilmek için tübü kapatıp açarak tamamen boşalmasından emin oldum.
Araca oto gaz sisteminde kullanılan tüp ile ihtiyacı karşılamak istiyorsak : Tüpü monte etmeden önce mutlaka yapmamız gereken işlem , tüp üzerinde bulunan genellikle princ (sarı) madeninden yapılmış orjinal detanorü sökerek tüp tabanına dogru asagı dogru uzanan , sıvı haldeki gaz içine dalan boruyu çıkarmamız gerekir . genelde bu borular sökülür-takılır halde bulunurlar. tekrar bu detanatörü yerine takabiliriz. işlemin sonucu lpg yi sıvı olarak degilde tüpün üzerindeki boşlukta çözülerek gazlaşmış bölumunü kullanabilmek maksadımızdır. Gaz ın sevki için mutlaka bakır boru kullanılmalı ve baglantı elemanları gerekli teknik parçalar ve teknik bilgi ile monte edilmelidir. bakır borular gereken yere ulaştırıldıktan sonra gaz vanaları ve ilave olarak gereken basıncı ayarlayabilen detanatörler takılmalıdır . Daha sonra depo içerisinde bulunan sıvı haldeki gazın , sadece depo üzerinde biriken uçucu gaz bölümünü nakletmiş oluruz . Son kullanılacak bölgeye sıvı olarak nakletmememiz gerekir. Aksi halde lpg nın sıvı hali detanatörler içinde donma yapacagından kontrol edilemez olacaktır.
Her ne kadar emir kip ' inde yazmış gibi görünmekte ise de sadece konun önemli olmasından dolayı esneklik payının olamayacagını belirtmekti gayretim.
Buna benzer bir olayı aracıma usta olduğunu söyleyerek montajını (borular içine sıvı gaz gelebilecegini hatırlatmama rağmen ) yaptılar . Uzun tartışmalar sonunda kendikerini haklı çıkardılar. Fakat sıvı gaz ocak yanında bulunan detenatör de sıvılaşarak harabiyet verdi . Ben titiz bir çalışma sonucu bahsettiğim işlemlerı kendim uygulayıp bu sorundan kurtuldum . bir yıldır sorunsuz kullanmaktayım.
herkeze selamlar benyeni üyeyim motorkaravana lepege ve günes enercisi taktirmak istiyorum maliyeti neolur yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekürler
Not : Tüp içindeki gaz ı yerleşim bölgelerden ve yanıcı tüm unsurlardan uzak açık bir alanda azar- azar tup vanasını açarak boşalttım . kendim uzak bir yerden gözetledim . Tüpün boşaması sonucu dış yüzünde buzlanmalar olacaktır ve gazın boşalma işlemi yavaşlayacaktır . Dinlendirme işlemi yapabilmek için tübü kapatıp açarak tamamen boşalmasından emin oldum.
Araca oto gaz sisteminde kullanılan tüp ile ihtiyacı karşılamak istiyorsak : Tüpü monte etmeden önce mutlaka yapmamız gereken işlem , tüp üzerinde bulunan genellikle princ (sarı) madeninden yapılmış orjinal detanorü sökerek tüp tabanına dogru asagı dogru uzanan , sıvı haldeki gaz içine dalan boruyu çıkarmamız gerekir . genelde bu borular sökülür-takılır halde bulunurlar. tekrar bu detanatörü yerine takabiliriz. işlemin sonucu lpg yi sıvı olarak degilde tüpün üzerindeki boşlukta çözülerek gazlaşmış bölumunü kullanabilmek maksadımızdır. Gaz ın sevki için mutlaka bakır boru kullanılmalı ve baglantı elemanları gerekli teknik parçalar ve teknik bilgi ile monte edilmelidir. bakır borular gereken yere ulaştırıldıktan sonra gaz vanaları ve ilave olarak gereken basıncı ayarlayabilen detanatörler takılmalıdır . Daha sonra depo içerisinde bulunan sıvı haldeki gazın , sadece depo üzerinde biriken uçucu gaz bölümünü nakletmiş oluruz . Son kullanılacak bölgeye sıvı olarak nakletmememiz gerekir. Aksi halde lpg nın sıvı hali detanatörler içinde donma yapacagından kontrol edilemez olacaktır.
Her ne kadar emir kip ' inde yazmış gibi görünmekte ise de sadece konun önemli olmasından dolayı esneklik payının olamayacagını belirtmekti gayretim.
Buna benzer bir olayı aracıma usta olduğunu söyleyerek montajını (borular içine sıvı gaz gelebilecegini hatırlatmama rağmen ) yaptılar . Uzun tartışmalar sonunda kendikerini haklı çıkardılar. Fakat sıvı gaz ocak yanında bulunan detenatör de sıvılaşarak harabiyet verdi . Ben titiz bir çalışma sonucu bahsettiğim işlemlerı kendim uygulayıp bu sorundan kurtuldum . bir yıldır sorunsuz kullanmaktayım.
herkeze selamlar benyeni üyeyim motorkaravana lepege ve günes enercisi taktirmak istiyorum maliyeti neolur yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekürler
Ynt: Karavanda Sabit Lpg Tankı Uygulaması..!
Fazla uzatmamak ve konunun özünden ayrılmamak için detaylar dan bazılarını bilerek atlamıştım. Bahsettiğimiz otogaz için dizayn edilmiş tüpler kapagına göre dik durumundan 25-35 derece yan yatar halde dizayn edilmişlerdir bu konumu icerideki gaz boruları ve seviye belirleyen gösterge tankı aparatlarınında en verimli çalışabilme durumunu meydana getirmektedir. Evet kabaca bu tüpü ters cevirdiğimizde dış yöne nakil borusunu lpg sıvı bölümünden kurtarılması sonucu sistemin çalışacagı düşünülebilir . bir kısım tersine gelişmeler meydana getirebilir . yakıt göstergesi çalışmaz . Her ne kadar analog gibi görünsede elektronik aparatlar yardımı ile görünür yerlere dijital olarak düzey göstergesini aktarabilirsiniz. Dolum girişi direkt sıvı bölüme irtibatlanmış olurki ; gazlar dar bölgeden geniş bölgelere aktığında süratle sogurlar ve basıncın düşmesinden dolayı kendilerine yer açarak dolum a imkan verirler. Eger illaki tüpü ters çevirmeyi yeglerseniz şamandıra çalışmayacaktır . tüpün tam dolumunda degişik hava şartlarında degişken dolum seviyelerine sebebiyet verilebilir . Bunları da ters çeviririm diyorsanız , sadece cıkıştaki gaz borusunun ilave bölümünü çokartarak çözüme gidilmesi bana daha pratik ve ve zahmetsiz geldiği dir . Bir de tüpün konumunun dik veya yan tabir edilmesinde gözden kaçan , tüp zaten dolum boşaltım ve seviye kontrolu aparatları gereği dik durmaktadır . Buradaki yön duygusu geometrik yapıdan dolayı degilde maksada uygun konumlandırılışına göre yön kavramı seçilirse daha uygun olacağına inanıyorum. Sadece fark bize uygun olmayan lpg nin (orjinalinde gaz halinde olmayıp sıvı halde nakledilmek hedef alınmış olması ) bize uygunluğunu en kısa yoldan elde edebiliriz . Yakıt tankına hiç bir müdahale yapmak istemesseniz , tıpkı otolarda oldugu gibi yanı motorun hemen uste yeralan lpg yı gaz hale getirebilen elektrikli veya su ısıtmalı bir gaz çözücü hücresi ilave ettirebilirsiniz. Şöyle diyelim ; Bana göre yerleştirilmesi gereken bölüm tank ın uretim esaslarına göre tam uygunluk gösterdiğinden konumunu bozmadan yerleştirdim . Bir de akıl karışıklığını kaldırmak amacı ile belirteyim , aracım dizel olup tank a mudahele etmemekte . Eğer gazlı olsaydı bile titiz davranışım geregi kullanım garantisi bakımından (gaz bitip ortada kalmaktan sa ) bağımsız bir tank daha ekleyebilirdim.
Bazışeyleri kafamda geliştirdiğimden açıklayı unutmuş veya sizlerin de bildiğini var saydığımdan açıklayamamış olabilirim. Sorulursa seve seve araştırarak ve deneme yanılma metodu ıle tes etmiş olduklarımı anlatabilirim.
Teşekkür ederim selamlar.
Not: moderatörümüz Levent kardeşimede bilgilerin onemini işaret etmesinden dolayı teşekkür ederim. Burada hepimiz fikirlerimizi birleştirdikce en doğruyu bulacağımıza inanıyorum.
Not : Tüp içindeki gaz ı yerleşim bölgelerden ve yanıcı tüm unsurlardan uzak açık bir alanda azar- azar tup vanasını açarak boşalttım . kendim uzak bir yerden gözetledim . Tüpün boşaması sonucu dış yüzünde buzlanmalar olacaktır ve gazın boşalma işlemi yavaşlayacaktır . Dinlendirme işlemi yapabilmek için tübü kapatıp açarak tamamen boşalmasından emin oldum.
Konu 1 yıl öncede kalmış ama her yeni başlayan için referans niteliğinde.
Sn Evliya Çelebi2, Yurdışında mutfak tip tüpleri Benzin istasyonlarında mı satılıyor anlamadım, yani, gece yarısı da olsa pazar günüde olsa bulma imkanı var mı? Birde yine forumlarda okuduğum kadarıyla kış koşullarında güvenlik nedeniyle düşük ortam ısınına maruz kalacağı ve kullanılamayacağı yönündeydi. Ne dersiniz?
Sn, TA2RX . Güvenlik benimde 1. önceliğim. Son 1 yılda ne kadar gelişme olmuştur. Sizce hala LPG tankı uygulaması güvenli değil mi?
Şimdiden teşekkürler
Ben olsam diye basliyim; cogu firmanin yaptigi gibi tup kullanirdim ama saseye bagli, havalandirma kanalli, saglam bir celik kutu icerinde. Nedeni kaza olursa riski azaltmak.Merhabalar,
20-30 sayfa karavan ve gaz okuduktan sonra aklımda halen oturmayan bikaç konuyu tartışmaya açmak/sormak istiyorum..
..1. Konu...
LPG tankı ile tüp kullanımı arasındaki avantajlar ve dezavantajlar.. Deneyimsiz bir karavancı olarak, lpg tankını çok daha kullanışlı buluyorum normal olarak.. (yer kaybı, ağır bir nesneyi taşıma/taşıtma, gece vakti gazın bitmesi vb...)
ancak yine çok satan/ünlü firmalara baktığımızda, büyük çoğunluğunun tüp kullandığını görüyoruz
Benim almayı düşündüğüm az ünlü firmada ise, aracın altına monte 25 lt. lik tank var. Motorhome Underfloor Mounted LPG Gas Tank | Auto-Sleepers
Hep mi beni buluyor bu farklı üretimler?
Niçin ünlü firmalar tüpü tercih ediyor genelde ?
...2. Konu ise...
Yine aynı araçta, “harici barbekü soketi” diye bişey var.. Biraz araştırdım, şöyle bir şey anladığım kadarıyla.. aracın dışında bir gaz bağlantı noktası var.. buraya uygun bir hortum takılarak, gazlı bir mangal şipşak yapılabiliyormuş.. bana acayip kolay bir sistem gibi geldi.. ama sormam lazım, doğru mu anlamışım?![]()